مدعی تازه گیشه نوروزی کیست؟/ فروش بیش از ۵۰۰ میلیونی «آسمان غرب» در ۳ روز

فیلم سینمایی «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری که سه روز است به چرخه اکران اضافه شده، توانسته است در همین مدت بیش از ۵۰۰ میلیون تومان بفروشد.

به گزارش مشرق، اکران نوروزی فیلم سینمایی «آسمان غرب» درحالی از اول فروردین ماه در سینماها آغاز شد که سایر فیلم‌های هم‌رده نوروزی‌اش از یک تا دو هفته زودتر بر پرده سینماهای نوروزی نقش بستند. این تاخیر درباره تنها فیلم جنگی و استراتژیک نوروز ۱۴۰۳ که همواره در سبد اکران خود از یک فیلم دفاع مقدسی سهم برده است، موجب عدم توازن در گیشه اکران روزهای نخست شد.

آسمان غرب در صورت بهبود سهم از سالن، سانس و آگاهی‌بخشی بیشتر مخاطبان می‌تواند کسب سهم قابل توجه از سبد اکران نوروزی امیدوار باشدهرچند عوامل این فیلم در مصاحبه‌ای علت این تاخیر را طولانی شدن مراحل آماده‌سازی نهایی فیلم و کوتاه شدن نسخه جدید آن عنوان کردند، اما به‌نظر می‌رسد عوامل بیرونی نیز در افزودن ملاحظات تازه بر این فیلم که از یک شخصیت «قهرمان متمرد» سهم می‌برد، بی‌تاثیر نبوده‌اند.

بررسی این مساله بیرون از این یادداشت است، اما بررسی گیشه نوروزی سینماها نشان می‌دهد با اضافه شدن «آسمان غرب» احتمالا شاهد تغییر در توازن فروش نوروزی خواهیم بود.

فیلم محمد عسگری با بهره‌مندی از بازیگران مطرحی چون میلاد کی‌مرام و امیرحسین آرمان و برخورداری از گونه تازه‌ای در قاب سینما یعنی اکشن جنگی- هوایی گزینه جذاب و تازه‌ای پیش‌روی علاقه‌مندان به سینمای استراتژیک و دفاع مقدسی می‌گذارد که تا امروز در سبد فیلم‌های نوروزی سهمی نداشتند. همچنین امتیاز دیگر این فیلم رده مخاطب هدف آن یعنی نوجوانان و جوانانی هستند که به این جنس فیلم‌ها در سینمای جهان نیز اقبال نشان می‌دهند.

مدعی تازه گیشه نوروزی کیست؟/ فروش بیش از ۵۰۰ میلیونی «آسمان غرب» در ۳ روز نمایی از فیلم سینمایی «آسمان غرب»

«آسمان غرب» و رقابت با «آپاراتچی» برای جایگاه سومی فروش نوروزی

«آسمان غرب» اما با وجود گذشت مدت زمان تنها ۳ روز از اکران و داشتن سالن و نوبت‌های محدود اکران در شروع نمایش عمومی، به‌دلیل اشغال بودن اغلب آنها توسط فیلم‌های از پیش نمایش داده شده، توانسته در فروش روزانه به رتبه چهارم جدول ۷ فیلم اکران نوروزی برسد و با کمدی «آپاراتچی» برای تصاحب جایگاه سومی رقابت کند. این فیلم که در همین مدت سه روز بیش از ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته است، در صورت بهبود سهم از سالن، سانس و آگاهی‌بخشی بیشتر مخاطبان می‌تواند کسب سهم قابل توجه از سبد اکران نوروزی امیدوار باشد و مدعی تازه‌ای برای فیلم‌های جذاب اجتماعی و کمدی شود.

«آسمان غرب» که پس از سال‌ها گونه اکشن جنگی- هوایی را با قصه‌ای ناگفته از قهرمانان پرواز به سینمای ایران آورده است، گوشه‌ای از ایستادگی و دلاورمردی‌های شهید علی‌اکبر شیرودی و دیگر خلبانان قهرمان هوانیروز ارتش ایران را در التهابات یک ماه نخست جنگ در کنار مردم و برای حفظ وطن روایت می‌کند.

این فیلم در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، نامزد 6 سیمرغ و برنده ٣ سیمرغ بلورین از جمله جایزه بهترین فیلم از نگاه ملی شد.

در حال حاضر علاوه بر «آسمان غرب»، «تمساح خونی»، «آپاراتچی»، «پرویزخان»، «بی بدن»، «ایلیا، جست‌وجوی قهرمان» و «نوروز» به عنوان ترکیب اکران نوروزی روی پرده سینماها هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس