کد خبر 1580958
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
سه منتخب نمایندگی حوزه اردبیل، نیر، نمین و سرعین مشخص شدند

اسامی سه منتخب نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین از سوی ستاد انتخابات استان اردبیل اعلام شد.

به گزارش مشرق، رضا قاسمیان رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل عصر شنبه اعلام کرد: علی نیکزاد ثمرین با ۸۳ هزار و ۹۸۴ رای، صدیف بدری با ۵۳ هزار و ۴۴۳ رای و احد بیوته با ۴۶ هزار و ۵۳۲ رای به ترتیب به عنوان سه نفر منتخب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین معرفی شدند.

وحید کنعانی با کسب ۱۳ هزار و ۸۵۷ رای از مجموع ۴۵ هزار و ۱۶۸ آرای ماخوذه به عنوان منتخب مردم شهرستان خلخال و کوثر در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی برگزیده شد.

بابک رضازاده در حوزه انتخابیه مشگین‌شهر با کسب ۱۷ هزار و هفت رای، پیروز انتخابات مجلس در این حوزه شده است.

در حوزه پارس آباد و بیله سوار،‌ رقابت میان ابراهیم فهیمی گیگلو و امیدعلی رعنایی به دور دوم انتخابات مجلس در این حوزه کشیده شد.

۳۷۷ شعبه رای‌گیری از جمله ۶ شعبه‌ سیار برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در شهرستان اردبیل پیش‌بینی شده بود و هشت هزار و ۵۰۰ نفر دست‌اندرکار برگزاری انتخابات در این شهرستان بودند.

استان اردبیل که پنج حوزه انتخابیه دارد، از هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ کرسی در مجلس خبرگان رهبری برخوردار است.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر (بر اساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵) در شمال غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس