ساغر کسرایی

ساغر اریکا کسرایی به دنبال راهی برای براندازی در ایران از کنگره آمریکا تا پارلمان رژیم صهیونیستی را جست‌وجو کرده و به نظر می‌آید توانسته است توجه بخشی از محافظه‌کاران آمریکا را به خود جلب کند.

سرویس جهان مشرق - ۶ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۶ دی‌ماه ۹۸) سه روز بعد از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در حمله پهپادی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد در عراق ویدیویی تحت عنوان «حقیقت از زبان یک ایرانی» و با هشتگ «ایرانی‌ها از سلیمانی متنفرند» در شبکه‌های اجتماعی از جمله یوتیوب [۱] و فیس‌بوک [۲] منتشر شد. این ویدیو به شکلی غیرطبیعی حدود ۱۰ میلیون بازدید داشت (بیش از ۵/۶ میلیون بازدید در یوتیوب و ۳/۷ میلیون بازدید در فیس‌بوک)، در رسانه‌های غربی و بعضاً عربی بازتاب پیدا کرد و سازنده آن بلافاصله در شبکه‌های عمدتاً محافظه‌کار آمریکایی برای مصاحبه دعوت شد. در این ویدیو زنی به نام «ساغر اریکا کسرایی» به زبان انگلیسی ادعا می‌کند که مردم ایران از ترور شهید سلیمانی خوشحالند و قدردان ترامپ هستند. کسرایی خودش را کارشناس مسائل ایران، عراق، سوریه و به طور کلی خاورمیانه معرفی می‌کند و حتی خواستار آن می‌شود که افرادی که «از شرایط داخل ایران خبر ندارند، نظراتشان را نزد خودشان نگه دارند» تا نکند «واقعیت‌های ایران» به گونه دیگری در دنیا منعکس شود.

ساغر اریکا کسرایی، از کار در دفتر یک نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی تا دیدار با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی را در کارنامه دارد (+)


مشرق پیشاپیش به خاطر اشاره به ادعاهای ساغر کسرایی درباره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از مخاطبان محترم عذرخواهی می‌کند.


ویدیوی جنجالی ساغر کسرایی که به‌رغم دروغ بودن ادعاهایش میلیون‌ها با در فضای مجازی تماشا شد [دانلود]

البته مراسم‌های تشییع و یادبود برای حاج قاسم در شهرهای مختلف ایران و حتی کشورهای دیگر به خوبی واقعیت‌های ایران و محبوبیت سردار شجاع ایرانی را به دنیا مخابره کرد و حتی معادلات دولت آمریکا را نیز وادار به اصلاح کرد.

از طرف دیگر، ناگفته پیداست که ادعاهای کسرایی در ویدیویش واقعیت ندارند و تنها یک نمونه از این دروغ‌ها این است: کسرایی در ویدیوی خود می‌گوید: «ما را در مدرسه مجبور می‌کردند بگوییم «مرگ بر آمریکا». من ۷ سالم بود. چه‌می‌دانستم دارم چه می‌گویم!» این در حالی است که کسرایی به گفته خودش در جریان انقلاب اسلامی، یعنی زمانی که دو سال بیش‌تر نداشت، با خانواده‌اش از ایران فرار کردند و وقتی ۷ سالش بود به آمریکا رفت. حال، این‌که چه کسی در آمریکا او را مجبور می‌کرده «مرگ بر آمریکا» بگوید، سؤال مهمی است.

اما سؤال مهم‌تر این است که ساغر کسرایی کیست و چرا در شرایط کنونی سربرآورده است. نگاهی گذرا به حساب‌های کاربری کسرایی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که وی صرفاً یک منتقد به سیاست‌های ایران یا نظام جمهوری اسلامی نیست، بلکه وابسته به منابع دیگری است که در ادامه گزارش بیش‌تر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

یکی از تصاویری که ساغر کسرایی در صفحه فیس‌بوکش از خود منتشر کرده است (+)

از کنگره آمریکا تا پارلمان رژیم صهیونیستی؛ ساغر کسرایی کیست؟

ساغر اریکا کسرایی، ۴۲ ساله، متولد ایران است، اما از آن‌جایی که پدرش از خانواده‌ای بهایی بود، پس از انقلاب اسلامی ایران به ایتالیا و سپس در سن ۷ سالگی به آمریکا رفت [۳] . وی اکنون در واشینگتن ساکن است و طی سال‌های گذشته در آمریکا با نهادهای سیاسی مانند مجلس نمایندگان و ارگان‌های دولتی مانند اف‌بی‌آی همکاری کرده است. او خودش را یک فعال حقوق بشر ایرانی-آمریکایی با ۱۲ سال سابقه معرفی می‌کند، اگرچه تعریف «فعال حقوق بشر» از نظر کسرایی با آن‌چه که احتمالاً در ذهن شماست تفاوت زیادی دارد.

کسرایی از منتقدان سیاست‌های باراک اوباما در قبال ایران بود و همزمان با فعالیت در جنبش‌های به‌اصطلاح دانشجویی ایرانی در آمریکا تلاش می‌کرد تا از امضای توافق هسته‌ای جلوگیری کند، چراکه معتقد بود رویکرد اوباما درباره جمهوری اسلامی بیش از اندازه سازش‌کارانه است.

وی در سابقه شغلی خود دستیاریِ شخصی برای «ترنت فرانکس» نماینده جمهوری‌خواه سابق ایالت آریزونا در مجلس نمایندگان آمریکا و پیش از آن کار به عنوان کارشناس پزشکی قانونی در اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) را دارد. اما این‌ها تنها «فعالیت‌های حقوق بشری» کسرایی نیستند.

ساغر کسرایی، دست‌بند سبز جنبش سبز را دور دست «ترنت فرانکس» رئیسش و نماینده جمهوری‌خواه وقت کنگره آمریکا می‌بندد (+)

خانم کسرایی یک برانداز تمام‌عیار و بلکه چیزی بیش‌تر است. چنان‌که شواهد نشان می‌دهند [۴] ، یکی از صمیمی‌ترین دوستان کسرایی «امیرعباس فخرآور [۵] » رئیس سنای «کنگره ملی ایرانیان» از گروه‌های فعال آمریکایی در جهت براندازی جمهوری اسلامی از جمله با حمایت از تشدید تحریم‌ها [۶] و کسی است که ایدئولوژی‌اش «سرنگونی کامل نظام جمهوری اسلامی و جایگزینی آن با یک نظام سکولار» است.

کسرایی که سابقه ملاقات با «جان مک‌کین» سناتور جمهوری‌خواه و کهنه‌کار ایالت آریزونا و از دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی را دارد، پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ علاوه بر دیدار با سیاستمداران آمریکایی از جمله «جیمز وولسی» رئیس سابق سی‌آی‌ای در دهه ۱۹۹۰ میلادی و بستن دست‌بندهای جنبش سبز دور دست آن‌ها، بخشی از «فعالیت‌های انسان‌دوستانه» خود را در فلسطین اشغالی و از طریق دیدار با مقامات، نمایندگان پارلمان، افراد آکادمیک و اندیشکده‌های رژیم صهیونیستی پیگیری کرد.

وی طی سفری به تل‌آویو همراه با فخرایی [۷] ، یکی از دست‌بندهای سبزش را هم به «زیپی لیونی» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی تقدیم نمود. البته کسرایی قبلاً هم علاقه‌اش با رژیم صهیونیستی را ثابت کرده بود، از جمله با بازی [۸] در به‌اصطلاح «مستند» سال ۲۰۱۵ با نام «امید: تولد دوباره اسرائیل [۹] ».

ساغر کسرایی در کنار «جان مک‌کین» سناتور سابق جمهوری‌خواه و از دشمنان قسم‌خورده ایران که سال ۲۰۱۸ فوت کرد (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› «جان مک‌کین» هم آرزوی سرنگونی نظام ایران را به گور برد

۷۰,۰۰۰ دنبال‌کننده، ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ بازدید؟

بررسی سابقه حضور کسرایی در شبکه‌های اجتماعی اولین نشانه‌ای است که نشان می‌دهد شهرت کسرایی و آمار بازدید قابل‌توجه ویدیوی جدیدش مصنوعی و ساختگی است. فعالیت کسرایی در فیس‌بوک همزمان با اغتشاشات سال ۸۸ و با انتشار فیلم‌هایی از این اغتشاشات آغاز شد. وی از آن زمان تا کنون فعالیت‌هایش در فیس‌بوک را تقریباً منحصراً به انتقاد از جمهوری اسلامی و به اشتراک گذاشتن فیلم‌ها و تصاویر اعتراضات یا اغتشاشات مردمی در ایران اختصاص داده است [۱۰] . حساب کاربری کسرایی در فیس‌بوک (پس از ۱۰ سال فعالیت) کم‌تر از ۳۲ هزار دنبال‌کننده یا فالوور (به طور دقیق‌تر، تا لحظه نگارش این گزارش ۳۱,۶۷۴ دنبال‌کننده) دارد.

ساغر کسرایی دست‌بند سبز جنبش سبز را دور دست «جیمز وولسی» رئیس سابق سی‌آی‌ای می‌بندد (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› تاکتیک «یورش فوجی»؛ از میدان‌های جنگ تا میدان‌های شهر/ نقش آمریکا در اغتشاشات ایران چه بود؟

به نظر می‌آید خانم کسرایی تعداد «دوستان» خود در فیس‌بوک را «خصوصی» کرده است، اما می‌دانیم که فیس‌بوک امکان اضافه کردن حداکثر ۵۰۰۰ دوست را به هر کاربر می‌دهد. اکنون اگر فرض کنیم کسرایی ۵۰۰۰ دوست هم در فیس‌بوک دارد، باز هم مخاطبان وی در این شبکه اجتماعی همراه با دنبال‌کننده‌هایش (بدون احتساب همپوشانی) در مجموع کم‌تر از ۳۷,۰۰۰ نفر می‌شوند. این در حالی است که ویدیوی خانم کسرایی که در ابتدای گزارش به آن اشاره کردیم در فیس‌بوک بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار بار (بیش از ۱۰۰ برابر تعداد دنبال‌کننده‌هایش) مشاهده شده، بیش از ۱۳۱ هزار بار به اشتراک گذاشته شده، ۳۸ هزار نفر به آن واکنش نشان داده‌اند و ۸۲ نظر هم درباره آن ثبت شده است. این ارقام (شاید به استثنای تعداد اندک نظرات که آن هم معنای کاملاً روشنی دارد) اصلاً عادی به نظر نمی‌رسند، اما مسئله عجیب‌تر هم می‌شود.

صفحه فیس‌بوک ساغر کسرایی با کم‌تر از ۳۲,۰۰۰ دنبال‌کننده (+)

کسرایی فیلم خود را یک روز قبل از فیس‌بوک، برای اولین بار در یوتیوب منتشر کرده است. این فیلم در یک کانال یوتیوبی با همان نام «حقیقت از زبان یک ایرانی [۱۱] » منتشر شده است، کانالی که فقط یک فیلم دیگر آن هم بعد از فیلم «حقیقت از زبان یک ایرانی» در آن منتشر شده و در مجموع حدود ۲۶ هزار «مشترک» (به عبارتی همان دنبال‌کننده) دارد. کسرایی این کانال را ۱۶ ژانویه ۲۰۱۲ یعنی ۸ سال پیش افتتاح کرده، اما ظاهراً در این مدت تا پیش از دو ویدیوی جدید، هیچ ویدیویی در آن ثبت نکرده است. با وجود این بی‌فعالیتی، ویدیوی کسرایی درباره شهید سلیمانی در یوتیوب به یک‌باره بیش از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار بازدید دارد. این ارقام هم با توجه به تنها ۲۶ هزار مشترک کانال یوتیوبی کسرایی اصلاً با هم هم‌خوانی ندارند. اما مسئله هنوز تمام نشده است.

صفحه یوتیوب ساغر کسرایی با ۲۶,۰۰۰ مشترک و ویدیوی او با بیش از ۵,۶۴۰,۰۰۰ بازدید (+)

کسرایی در توئیتر هم حساب کاربری دارد [۱۲] و این حساب کاربری را ماه ژانویه سال جدید میلادی (کم‌تر از یک ماه پیش و چند روز پس از ترور شهید سلیمانی) افتتاح کرده است. اولین پیام‌های این حساب کاربری تازه‌تأسیس (با تنها ۴۸۲۶ دنبال‌کننده در زمان نگارش این گزارش)، بازنشر توئیت‌های «دیوید ریبوی [۱۳] » کارشناس آمریکایی امنیت ملی و جنگ سیاسی است. ریبوی که یکی از دنبال‌کننده‌هایش جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی ترامپ و از آتشی‌ترین دشمنان ایران است، در اقدامی عجیب در حساب توئیتری خود ویدیوی ظاهراً عادی «حقیقت از زبان یک ایرانی» را از صفحه فیس‌بوک کسرایی تبلیغ کرده است، حتی بدون آن‌که خود کسرایی این ویدیو را در توئیترش منتشر کرده باشد. نکته دیگر این‌که از تنها ۹۳ توئیت اول کسرایی در حساب کاربری‌اش (تا این لحظه که این گزارش نوشته می‌شود)، دو توئیت، بازنشر توئیت‌های «حشمت علوی» بوده‌اند؛ حساب کاربری جعلی متعلق به گروهک مجاهدین خلق که پیش از این غیرواقعی بودنش افشا شده است (جزئیات بیش‌تر). این مسئله هم جای تأمل دارد، اما هدف از کندوکاو درباره حضور کسرایی در شبکه‌های اجتماعی در گزارش حاضر چیز دیگری بود.

صفحه توئیتر ساغر کسرایی با ۴۸۲۶ دنبال‌کننده که ژانویه سال ۲۰۲۰ افتتاح شده است (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› جزئیات عملیات رسانه‌ای منافقین؛ «حشمت علوی» چگونه دولت ترامپ را بازی داد؟

›› «سگ هار» سیاست خارجی ترامپ کیست؟

›› بولتون یک نومحافظه‌کار جنگ‌طلب است که اعتقادی به قوانین بین‌المللی ندارد

بررسی حساب‌های کاربری کسرایی در سه شبکه اجتماعی یوتیوب، فیس‌بوک و توئیتر نشان می‌دهد وی در مجموع کم‌تر از ۶۸ هزار دنبال‌کننده دارد، اما چگونه ممکن است شخصی با ۷۰,۰۰۰ دنبال‌کننده ویدیویی با ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ بازدید منتشر کند؟ این حجم از بزرگ‌نمایی، کاملاً مصنوعی به نظر می‌آید و بعید است «شهرت»، «محبوبیت» یا هر ویژگی دیگری در خود ساغر اریکا کسرایی دلیل این حجم بالای توجه به یک ویدیوی به ظاهر عادی باشد. حتی حضور و مصاحبه کسرایی در شبکه‌های تلویزیونی آمریکا هم بعید است این میزان بازدید از فیلم کسرایی را رقم زده باشد. پس ماجرا چیست؟ پاسخ به این سؤال موضوع گزارش اخیر پایگاه خبری آمریکایی «بازفیدنیوز» تحت این عنوان است: «زن ایرانی در ویدیوی پربازدید #ایرانی‌هاازسلیمانی‌متنفرند لابیگر یک گروه شبه‌نظامی در لیبی هم بوده است [۱۴] ».

(از چپ) ساغر کسرایی، امیرعباس فخرآور، «زیپی لیونی» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی (با دست‌بند سبز اهدایی کسرایی)، و «نچمن شای» نماینده وقت پارلمان رژیم صهیونیستی در تل‌آویو (+)

کارشناس ایران یا لابیگر جنگ؟

پایگاه خبری بازفیدنیوز [۱۵] که تا کنون گزارش‌های بی‌اندازه مهمی را منتشر کرده (مثلاً پرونده ارتباط ترامپ با روسیه [۱۶] ) و جوایز بزرگی را هم از آن خود نموده است، گزارش خود درباره ویدیوی مشکوک «حقیقت از زبان یک ایرانی» را این‌گونه آغاز می‌کند:

یک فیلم پربازدید با عنوان «حقیقت از زبان یک ایرانی» که بیش از ۱۰ میلیون بار در فیس‌بوک، توئیتر و یوتیوب مشاهده شده، توسط یک لابیگر ثبت‌نام‌شده [نزد دولت آمریکا] ساخته شده که قبلاً برای یک گروه شبه‌نظامی درگیر در جنگ داخلی تلخ در لیبی کار می‌کرده است.

ساغر اریکا کسرایی در هیچ کجا از ویدیوی ۵ دقیقه‌ایش که وی در آن از حمله پهپادی آمریکا تشکر می‌کند که منجر به کشته شدن [شهادت] ژنرال قاسم سلیمانی شد، اشاره نمی‌کند که سال ۲۰۱۹ برای «لیندن گاورنمنت سولوشنز» کمپانی لابیگری مستقر در تگزاس کار می‌کرده است. لیندن در آمریکا رسماً استخدام شده است [۱۷] تا به نیابت از «ارتش ملی لیبی» لابی کند. ارتش ملی لیبی یک گروه شبه‌نظامی در این کشور آفریقای شمالی است که فرماندهی آن را ارتشبد «خلیفه حفتر [۱۸] » افسر سابق ارتش معمر قذافی [و کودتاچی پساانقلابی لیبی] به عهده دارد. حفتر که بخش اعظم دو دهه گذشته را در ویرجینیای آمریکا زندگی کرده [و شهروند دوتابعیتی لیبیایی-آمریکایی است]، در همین مدت با سی‌آی‌ای نیز همکاری داشته است [۱۹] [تا جایی که او را «آدم سی‌آی‌ای در لیبی» هم توصیف کرده‌اند [۲۰] ].

فرم ثبت‌نام «لیندن گاورنمنت سولوشنز» به عنوان لابیگر به نیابت از «ارتش ملی لیبی» نزد وزارت دادگستری آمریکا تحت «لایحه ثبت‌نام عوامل خارجی» (+)

بازفیدنیوز که عضو هیأت مطبوعاتی کاخ سفید نیز هست [۲۱] ، در ادامه توضیحاتش درباره ویدیوی جنجالی کسرایی می‌نویسد:

طی شش روز اول پس از درگذشت [شهادت] سلیمانی، فرمانده نیروی قدس [سپاه پاسداران] ایران، فیلم کسرایی، بعد از پست‌های صفحه شخصی دونالد ترامپ، پربازدیدترین مطلب با موضوع ایران در تمام فیس‌بوک بود. در این ویدیو، کسرایی که خود را یک فعال ایرانی توصیف می‌کند، می‌گوید ایرانی‌ها درگذشت [شهادت] سلیمانی را جشن گرفته‌اند، از ترامپ قدردانی نموده‌اند و در خیابان به نشانه شادی شیرینی پخش کرده‌اند. وی در ویدیوی خود می‌گوید: «بچه‌ها، احساس می‌کنم در «منطقه گرگ‌ومیش [۲۲] » [اشاره به شرایط عجیب‌وغریب و پیچیده] زندگی می‌کنیم. بی‌نهایت عصبانی هستم از این‌که این ماشین پروپاگاندایی که [اسمش] رسانه است، دارد قاسم سلیمانی را ستایش می‌کند.»

«خلیفه حفتر» (وسط) که کسرایی سنگش را به سینه می‌زده، حتی توسط سازمان ملل یا دولت آمریکا هم به عنوان یک کودتاچی و دیکتاتور شناخته می‌شود (+)

اسناد دولت آمریکا درباره کسرایی چه می‌گویند؟

این خبرگزاری آمریکایی در ادامه با اشاره به آمار بازدید میلیونی ویدیوی کسرایی در یوتیوب و فیس‌بوک، در بخش مهمی از گزارش خود می‌نویسد:

کسرایی در پروفایل خود در وب‌سایت لینکداین اشاره یا به همکاری‌اش با لیندن نکرده و در گفت‌وگو با بازفیدنیوز می‌گوید کاری که برای این کمپانی لابیگر در واشینگتن انجام می‌داده صرفاً تدارکات بوده است: «یک پروژه کوتاه به عنوان مشاور.» کسرایی می‌گوید: «من مستقیماً برای لیندن کار می‌کردم و به تأمین تدارکات جلسات در واشینگتن کمک می‌کردم. کارم فقط تسهیل و هماهنگی نشست‌ها برای لیندن بود.» این در حالی است که اسناد عمومی بایگانی‌شده از طریق «لایحه ثبت‌نام عوامل خارجی [۲۳] » [قانونی که عوامل نیابتی خارجی را ملزم به ثبت‌نام رسمی نزد دولت آمریکا می‌کند] نشان می‌دهند وی سال گذشته به عنوان یک لابیگر پاره‌وقت کار کرده است [۲۴] ، واقعیتی که پیش از این هم «المانیتور» [پایگاه خبری آمریکایی متمرکز روی خاورمیانه] به آن اشاره کرده بود [۲۵] . طبق فرم ثبت‌نام کسرایی، کار او شامل «برنامه‌ریزی و هماهنگی جلسات با دولت [آمریکا]، نمایندگان تجاری و اندیشکده‌ها، و ارائه سایر خدمات ارتباطی دولتی در پشتیبانی از اهداف دیپلماتیک مشتری» به نمایندگی از «مرکز پشتیبانی تصمیم‌گیری لیبی (به نمایندگی از ارتش ملی لیبی)» بوده است.

فرم ثبت‌نام ساغر کسرایی به عنوان لابیگر نزد وزارت دادگستری آمریکا تحت «لایحه ثبت‌نام عوامل خارجی» (+)

بازفیدنیوز که عمده کارمندانش را خبرنگاران تحقیقی تشکیل می‌دهند [۲۶] ، در ادامه گزارشش توضیح می‌دهد که وقتی با نماینده «لیندن گاورنمنت سولوشنز» تماس گرفته و سؤال کرده که آیا ارتش ملی لیبی تنها مشتری این کمپانی لابیگر است یا نه، جواب شنیده است: «من نمی‌دانم شما درباره چه چیزی دارید حرف می‌زنید، اما پاسخ من «نه» است و ترجیح می‌دهم [به این گفت‌وگو] ادامه ندهم.»

این خبرگزاری آمریکایی ادامه می‌دهد: «کسرایی وجود هرگونه ارتباط میان کارش برای لیندن و ویدیویش درباره ایران را تکذیب می‌کند و در گفت‌وگو با بازفیدنیوز می‌گوید از آن‌جایی تصمیم به ضبط این ویدیو گرفته که دوستان آمریکایی‌اش نظر او را درباره پیامدهای قتل [به شهادت رساندن] سلیمانی می‌پرسیده‌اند: «من [پیش خودم] فکر کردم، خدایا، رسانه‌ها دیوانه هستند. آن‌چه را [واقعاً] دارد رخ می‌دهد، گزارش نمی‌کنند.»»

جلسه خصوصی‌تر میان (از چپ) ساغر کسرایی، امیرعباس فخرآور، «زیپی لیونی» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی، و «نچمن شای» نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی در تل‌آویو (+)

ویدیوی کسرایی چگونه پربازدید شد؟

بازفیدنیوز بخشی از گزارش خود را به بررسی این مسئله اختصاص می‌دهد که ویدیوی جنجالی کسرایی چگونه پربازدید شد. در این‌باره در گزارش این خبرگزاری می‌خوانیم:

این ویدیو ابتدائاً پس از آن پربازدید شد که در صفحه فیس‌بوک «بیکرزفیلدتاف» [مجله سبک زندگی آمریکایی با گرایش‌های جناح راستی] منتشر شد [۲۷] که خود را انجمنی با محوریت «مسابقه، گاوبازی، باده‌نوشی، وانت [خودروهای موردعلاقه در فرهنگ روستایی]، موسیقی کانتری [۲۸] [سبک محلی]، شکار، ماهی‌گیری، درگ [۲۹] [جشنواره یا مسابقه پوشیدن لباس‌های جنس مخالف]، چاپر [۳۰] [موتورهای سنگین و دستکاری‌شده]، سلاح، ساخت‌وساز، و دختران محلی» توصیف می‌کند. پست بیکرزفیلدتاف ۱۷ هزار بار [کنون تقریباً ۱۸ هزار بار] به اشتراک گذاشته شد. این صفحه فیس‌بوکی در توضیح ویدیوی کسرایی می‌نویسد: «نگاهی به داخل ایران از طرف یک ایرانی. وی در مورد آن‌چه واقعاً دارد اتفاق می‌افتد، بسیار خوب و صریح صحبت کرده است. همه طرف‌ها باید این ویدیو را تماشا کنند. دیدگاه این شخص منطقی و آرام‌بخش است.»

ساغر کسرایی (سوم از راست) و امیرعباس فخرآور (وسط) در بازدید از اندیشکده صهیونیستی «رئوت» در فلسطین اشغالی (+)

چنان‌که بازفیدنیوز توضیح می‌دهد، ویدیوی کسرایی علاوه بر صفحه بیکرزفیلدتاف در سایر صفحه‌های مطرح و جناح راستی آمریکایی در فیس‌بوک از جمله «امریکن پرپرز نتورک [۳۱] » [با بیش از ۲۳۰ هزار دنبال‌کننده] و «دخترای [جناح] راست [۳۲] » [با بیش از یک میلیون و ۱۷۵ هزار دنبال‌کننده] نیز به اشتراک گذاشته شد [هرچند کاربران این دو صفحه در مجموع تنها حدود ۲۲۰۰ بار این ویدیو را به اشتراک گذاشتند]. «رایان برودریک» و «جین لیتویننکو» نویسندگان گزارش بازفیدنیوز معتقدند علاوه بر ظاهر طبیعی و باورپذیر، یکی دیگر از دلایل انتشار گسترده این ویدیو، هشتگ ایرانی‌هاازسلیمانی‌متنفرند بوده است، هشتگی که تنها چند دقیقه پس از انتشار این ویدیو توسط حساب‌های کاربری غیرواقعی در توئیتر به شدت بازنشر داده شد [۳۳] .

البته به گزارش بازفیدنیوز، «کسرایی وجود ارتباط میان فعالیت حساب‌های کاربری غیرواقعی در توئیتر با کمپانی لابیگر لیندن را تکذیب می‌کند و می‌گوید ویدیویش به خاطر موافقت مردم با گفته‌های او پربازدید شده است: «به نظر من یک حرکت ویژه در واکنش به آن ویدیو شکل گرفت.» کسرایی در پاسخ به این سؤال که چرا هشتگ ایرانی‌هاازسلیمانی‌متنفرند را برای انتشار ویدیویش انتخاب کرده می‌گوید، چون این هشتگ «داشت در اینترنت می‌چرخید.»

جلسه‌ای در اندیشکده صهیونیستی «رئوت» در فلسطین اشغالی با حضور ساغر کسرایی (که سمت چپ تصویر قابل‌تشخیص است) و امیرعباس فخرآور (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› قیام ربات‌های مجازی برای براندازی در ایران!/ سیاهی‌لشکر سایبری چگونه از نشست ضدایرانی لهستان حمایت می‌کند؟

بازفیدنیوز همچنین اشاره می‌کند که بازدید میلیونی ویدیوی کسرایی، برای او مصاحبه با برخی شبکه‌های تلویزیونی آمریکایی مانند سی‌بی‌ان [۳۴] و فاکس‌نیوز [۳۵] (از جمله اشاره به ویدیو در برنامه «دیدگاه اینگراهام [۳۶] » یکی از برنامه‌های شناخته‌شده فاکس‌نیوز) را هم به ارمغان آورد. فاکس‌نیوز کسرایی را مشاور «کنگره ملی ایران» معرفی می‌کند، همان سازمان معارضی که فخرآور ریاست سنای آن را به عهده دارد و در واشینگتن مستقر است.

نویسندگان بازفیدنیوز البته اقرار می‌کنند در حال حاضر «هیچ مدرکی در دست نیست که نشان دهد لیندن در برنامه‌ریزی مصاحبه‌های کسرایی دخیل بوده است» و ادامه می‌دهند: «کسرایی هم‌اکنون نایب‌رئیس سیاست‌گذاری حقوق بشری «گروه ویکتور مارکس» در منطقه خاورمیانه است. گروه ویکتور مارکس، سازمانی مسیحی است که در زمینه ارائه کمک‌های بشردوستانه فعالیت می‌کند. ویدیوی کسرایی [درباره شهید سلیمانی] در صفحه معرفی وی در وب‌سایت ویکتور مارکس [۳۷] درج شده، اما اطلاعاتی درباره همکاری کسرایی با لیندن در این صفحه وجود ندارد.»

مصاحبه ساغر کسرایی (راست) در برنامه «دیدگاه اینگراهام» در شبکه فاکس‌نیوز (+)

مصی علی‌نژاد 2؟ آمریکایی‌ها از جان «ساغر کسرایی» چه می‌خواهند؟

خبرگزاری بازفیدنیوز در بخش انتهایی گزارش خود برای روشن‌تر شدن ماهیت واقعی فعالیت‌های کسرایی در لابیگری برای ارتش ملی لیبی و خلیفه حفتر، جزئیاتی را درباره تحولات لیبی یادآوری می‌کند: «لیبی از ۹ سال پیش درگیر جنگی داخلی است که در یک طرف آن دولت توافق ملی تحت حمایت سازمان ملل مستقر در طرابلس قرار دارد و در طرف دیگر آن نیروهای خلیفه حفتر که بر بخش‌های شرقی این کشور از جمله بنغازی تسلط دارند [۳۸]

این خبرگزاری سپس توضیح می‌دهد که حفتر برای جلب حمایت در آمریکا نیاز به لابیگری دارد و حامیان او دارند روایت بدنام «مبارزه با تروریسم» را به امید دخالت نظامی مجدد آمریکا در لیبی ترویج می‌دهند. این در حالی است که بازفیدنیوز خاطرنشان می‌کند: «دیوان کیفری بین‌المللی [مشهور به دیوان لاهه] در مورد حملات حفتر در لیبی تحقیق کرده و دو دستور بازداشت را علیه یکی از فرماندهان تحت امر حفتر صادر نموده است [۳۹] . با این وجود، ترامپ نه تنها حفتر را ستایش کرده، بلکه ماه آوریل سال ۲۰۱۹ بدون اطلاع وزارت‌خانه‌های خارجه یا دفاع آمریکا حتی با او تماس تلفنی هم گرفته است [۴۰] . رئیس‌جمهور آمریکا [در حالی که دولت تحت حمایت واشینگتن در لیبی مورد حمله نیروهای حفتر بوده است] تازه ماه ژوئن سال گذشته بود که حمایتش از حفتر را پس گرفت [۴۱] .

ساغر کسرایی این تصویر از خود در فلسطین اشغالی را در فیس‌بوک منتشر کرده و در توضیح آن نوشته است: «سفر به ارض مقدس» (+)

بازفیدنیوز گزارش خود را با این جملات به پایان می‌برد: «کسرایی درباره حمایت کاربران اینترنتیِ حامی ترامپ از ویدیویش می‌گوید: «من قدردان پرزیدنت ترامپ و گروه‌هایی هستم که از او حمایت می‌کنند. فکر می‌کنم من نماینده ایرانی‌هایی هستم که از ترامپ حمایت می‌کنند.»

شکی نیست که کسرایی یکی از مهره‌های بی‌اختیار آمریکایی در شطرنج واشینگتن مقابل تهران است، اما هنوز هم سؤالاتی درباره او باقی است: آمریکایی‌ها دقیقاً از جان ساغر کسرایی چه می‌خواهند؟ آیا می‌خواهند او را به «مصی علی‌نژاد ۲» تبدیل کنند؟ به هر حال، کسرایی چه در کنار فخرآور با حمایت ربات‌های توئیتری علیه ایران و چه به عنوان کارمند لیندن در حمایت از دیکتاتور لیبی فعلاً دارد به وظیفه‌اش طبق خواسته جناح راست افراطی و طرفدار دونالد ترامپ در آمریکا عمل می‌کند. باید صبر کرد و دید آیا با گذر زمان وقتی رسانه‌ها و مردم کسرایی و ویدیویش را فراموش کردند، آیا دولت آمریکا هم کسرایی را فراموش خواهد کرد یا با توجه به اثبات خوش‌خدمتی‌اش از جمله به رژیم صهیونیستی وظیفه دیگری را برای او تعریف خواهند نمود.

 


[۱] Truth from an Iranian Link

[۲] My ۲ cents on current events Link

[۳] From Iranian activist to scheduling for Rep. Trent Franks Link

[۴] فیلم شادی ساغر کسرایی از ترور سردار سلیمانی چطور وایرال شد؟/ زن همسفر فخرآور به تل‌آویو کیست؟ لینک

[۵] امیرعباس فخرآور لینک

[۶] کنگره ملی ایرانیان لینک

[۷] Livni: World must stop Iran's quest for the bomb Link

[۸] Erica Kasraie Link

[۹] The Hope: The Rebirth of Israel (۲۰۱۵) Link

[۱۰] Saghar Erica Kasraie Link

[۱۱] Truth from an Iranian Link

[۱۲] Saghar Erica Kasraie Link

[۱۳] David Reaboi Link

[۱۴] The Iranian Woman In The #IraniansDetestSoleimani Viral Video Was Also A Lobbyist For A Militia In Libya Link

[۱۵] BuzzFeed News Link

[۱۶] BuzzFeed editor defends publication of dossier Link

[۱۷] Linden Government Solutions Engaged in Libya Link

[۱۸] Khalifa Haftar: The Libyan general with big ambitions Link

[۱۹] The Unravelling Link

[۲۰] Is General Khalifa Hifter The CIA’s Man In Libya? Link

[۲۱] Is Trump Trolling the White House Press Corps? Link

[۲۲] The Twilight Zone Link

[۲۳] لایحه ثبت‌نام عاملان خارجی لینک

[۲۴] OMB No. ۱۱۲۴-۰۰۰۵; Expires May ۳۱, ۲۰۲۰ Link

[۲۵] Dueling Middle East lobbyists rush to praise Trump for Soleimani killing Link

[۲۶] Digital Digging: How BuzzFeed built an investigative team inside a viral hit factory Link

[۲۷] An inside look from an Iranian… Link

[۲۸] موسیقی کانتری لینک

[۲۹] Drag (clothing) Link

[۳۰] Chopper (motorcycle) Link

[۳۱] Truth from an Iranian Link

[۳۲] Do not miss this. Link

[۳۳] Inauthentic Twitter Accounts Continue Pushing For War With Iran Link

[۳۴] Iranian Activist Goes Viral Over Support of Soleimani Death: They forced us to say DEATH TO AMERICA Link

[۳۵] Anti-regime protests erupt at Iranian universities Link

[۳۶] Capitol Hill prepares for Senate impeachment trial as Nancy Pelosi prepares to end holdout Link

[۳۷] Meet Erica Kasraie Link

[۳۸] Hifter’s rule brings security to eastern Libya, at a cost Link

[۳۹] Exclusive: ICC chief prosecutor sends warning to Libyan strongman Haftar Link

[۴۰] Trump praises Libyan general as his troops march on US backed government in Tripoli Link

[۴۱] Trump officials snub strongman Khalifa Haftar as US shifts course on Libya Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 170
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 35
  • US ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    هرزه صهیونیسم
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      فاحشه... است ارزش خواندن نداره.
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      تو اخرالزمان از این دجاله ها زیاد داریم ...
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      نمونه یک خس و خاشاک واقعی که باد می بره بهائی احمق
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      در عکسی که دو پرچم رو بهم وصل کرده با نشان دادن دو انگشت بالای سرش چه زیبا درازگوشی خودش را نمایش داده فقط مخملش کمه اگه به جای رنگ پارچه مخملی می زد بالای انگشتاش حق مطلب ادا می شد
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      61 9
      چرا اینقدر به یه فاحشه بین المللی بها میدین؟؟ از مونیکا لونیسکی که بالاتر نیست ! و اون سناتور آمریکایی از بیل کلینتون....
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      28 55
      مواظب باش .اسلام ناب محمدی اجازه نمیده حتی به دشمنان اسلام تهمت فاحشگی بزنی . با حرام نمیشه از اسلام دفاع کرد .
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      50 4
      اولا هرزه صهیونیست درست است. ثانیا هرزگی شاخ و دم ندارد. حتما باید یک زن کنار خیابان دنبال مشتری بایستد تا هرزه نام گیرد؟ اتفاقا فاحشه های پولی شرف دارند به این هرزه های بین المللی
    • مرگ بر ضد ولایت فقیه IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      5 0
      اره جان خودت یکی تو خیلی راست گویی یکی چوپون دروغگو دهنتو ببند و اسم حاج قاسم رو به زبونت نیار واقعا خاک بر سر دنیایی که این زن و همفکرانش میشن فعال حقوق بشر و کوفت و زهرمار و حاج قاسم که ۴۰سال تمام چشم رو هم نداشت تا ما امنیت داشته باشیم میشه قاتل و تروریست ان شاءالله زودتر سقط بشی و بری اون دنیا تا به چشم خودت جایگاه عشق ما رو ببینی و جایگاه خودت رو هم ببینی ۱دقیقه از ویدئو رو بیشتر ندیدم و به حدی متنفر شدم که ترسیدم بیشتر ببینم و جد و آباد این بهایی رو به فحش ببندم شما بهایی ها با دینی که اون مردک کذاب باب آورده تو جامعه اسلامی خرابکاری می کنید وقتی بها الله پیرمرد کذاب رو به خدایی قبول دارین و ازدواج با مادر خواهر براتون آزاده بیشتر از اینم ازتون درنمیاد ساغر لعن الله علیک ساغر به ولای علی روز قیامت از همه شماها پیش خدا شکایت می برم که دم به دم با حرفاتون و توهین هاتون اشک آدم رو در میارین و دل میسوزونید
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      1 0
      ایرانی آمریکایی
  • اختر IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    تمام منافقین آخرشان مشخصه اونا داعشیان عوضی و جهنمیان پست فطرتی هستندکه فکرمیکنندآدمنددرحالیکه ازخیلی وقت پیش خودشان را زنده بگور کرده اند
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      28 1
      دقت می کنید چقدر چهره کریه و زشتی دارند این دو فاحشه طرفدار آمریکا و براندازی. جز شیطان هیچ کس هم آغوش و با اینها نیست.
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      30 0
      زنیکه یه گوشمالی میخاد
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      15 3
      یعنی مشرق بهتر از این نمیتونست این آدم را مشهور کنه!! گل به خودی
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    وقت کردید روی صحبتش با آمریکایی ها و غربی هاست و به اونها میگه چرا از ترور سردار سلیمانی عزادار هستید ؟ آخرش هم میگه می دونم بعضی از دوستانم رو به خاطر این حرف ها و طرفداری از ترامپ از دست می دم ! ببینید چقدر ترامپ در فشار ه که این دختره ی بی نام و نشون باید ناجی ش باشه و ببینید خون سردار چه خون پاکی بوده که دامن هه رو گرفته . به نظرم فقط حرومزاده ها می تونم از شهادت سردار شاد شده باشن . در ضمن یکی به گوش این خانم برسون که پخش شیرینی بعد از سیلی سپاه به آمریکا بود و بابت انتقام سخت
  • کیانا IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    96 12
    آخرش این ساغر بهایی زاده صهیونیست خونخوار تروریست سوداگر مرگ با اون مصی که مردمو تشویق به آتیش زدن خیابونا میکرد با اون امیر عباس ننگ آور سر غنایم و خوش خدمتی به امریکا و اسراییل با هم دعواشون میشه وهمو پاره و پوره میکنن !
  • دکترای اقتصاد سیاسی NL ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    50 5
    همیشه برای من سوال بوده که چرا وقتی اپوزیسیون ایرانی دیده نئوکان ها در امریکا هر وقت به قدرت رسیدن چه بلایی سر کشورهای جهان اسلام و افریقایی آوردن و از لیبی عراق تا سودان مصر تونس عراق افغانستان رو شخم زدن و هیچ وقت هم به قولهاشون درباره ژاپن و آلمان کردن کشورهای اسلامی خلع سلاح شده عمل نکردن چرا خودشون رو می چسبونن به اینها؟!؟ اینها نه ذره ای به ایرانی بودن افتخار می کنن نه اسلام وطن اینها جیبشون هست و عشقشون حجم دلارهای در اون!..اینها مشتی تاجر هستن که اکثرا به اسم گسترش ارزشهای امریکایی و غربی در دنیا و منافع ایالات متحده بودجه های دستگاه سیاست خارجی امریکا رو می گیرن و می زنن به بدنن تاجران سیاسی و هنرمندان تاجر!
  • NL ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    51 6
    ویدیوی فخرآور که داشت مهران مدیری رو میکوبید و تهدید میکرد یادتون هست؟ ارتباطی بین حرکت اخیر سلبریتی ها و گروه فخر آور و تیم بولتون هست.اونایی که تو دانشگاه اومدند و اون حرکتهای زشت رو کردند پیاده نظام همینها بودند.ارتباط بولتون و منافقین و آشوبهای مسلحانه هم که مشخصه و این هماهنگی رو پشت پرده دارند.نهادهای امنیتی حواسشون به پیاده نظام اینها در داخل هست؟
  • RO ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    62 11
    پروموت نکنید اینایی که واسه پول هرکاری میکنن
  • US ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    88 15
    خائن به وطن هرزه
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
      15 0
      لعن و نفرین ابدی بر این خودفروخته و خائن .
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    48 8
    آیا عاقبت ساغر کسرایی بهایی صهیونیستی بهتر از هندجگرخوار خواهد شد؟ ساغر بهایی صهیونیستی رو بگیرید اعدام کنید ولی قبلش ازش بپرسید که کودکان نوزاد و خردسال و قنداقی در غزه و یمن چه جرمی مرتکب شدن بودن؟ که هواپیماهای نظامی صهیونیستی و سعودی و آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی و آلمانی اونها رو بمباران کردن و جزغاله کردن و تکه تکه کردن
  • BE ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    7 13
    خدا رحم کنه :-)
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      52 10
      فعلاً که با موشک نقطه زن جوری ارباباشو جرواجر کردیم جرأت نکرد آمار تلفات و مجروحان رو منتشر کنه
    • سيد علي IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      16 2
      بيشرف وطن فروش .بهايي احمق.;s ;a
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      7 0
      اره ترامپ تنگی نفس گرفته بود
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    30 6
    اینم یک خودشیفته مازوخیسم که عاروق روشنفکری میزنند و فکر می‌کنه یگانه منجی ایرانیان هستش .... بدبخت از ما آگاهی غربی ها کمال تیغ زدن رو انجام میده
  • DE ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    23 11
    لطفا بوريد سابقه فانيليا اين آدم را چك كنيد اين يك انوسي است امكان ندارد اين يك إيراني باشد جهود پنهان بوده در ايران كمي در ج مورد أو تحقيق كنيد
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    30 5
    از صهیونیستها این خانم اندازه سگشون هم ارزش نداره. دم تکون میده استخونی براش بندازن
  • IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    21 3
    خلیفه حفترمثل کفترسینه داده جلو،چه غلطا!! ساغر ازباب فهم وشعور وانسانیت خیلی هست لاغر!!!وازباب وطن دوستی وشخصیت وغیرت ایرانی خیلی کسر داره !!! لاغرکسرداری ،برو بمیرآشغال،هرچندکه مرده متحرکی بیش نیستی!!!!!!دستمال بدبخت!!!
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    9 3
    موضع ایران در قبال خلیفه حفتر چیه؟
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      9 0
      نوکر سعودی و امارت است
  • صدای حق IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    25 9
    من نمی‌خوام‌ به یهودیان‌ اهانت کنم‌ ولی به عکسایی که فخرآور و ساغر با یهودیا‌ انداختن‌ توجه کنید چقدر این موجودات‌ زشت و نگاه تهوع آوری دارن شما کتاب نبرد‌ من هیتلر رو بخونین‌ واقعا‌ شبیه دمل‌ چرکین‌ هستن
  • حسین IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    28 4
    جمهوری اسلامی را اگر خیانت و خریت برخی مسئولینش بر باد ندهند این دلقک ها فقط مایه انبساط خاطر ما و حرام شدن بودجه دشمن میشن این زنک محل نگرانی نیست. گرو گرفتن معیشت داخلی مردم برای فروش امنیت ملی و مهندسی برای ایجاد تورم‌ها مشکل و محل نگرانی هستند
  • US ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    45 9
    وطن فروشان را پیوسته افشا فرمایید
  • IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    23 2
    اینها کف روی آبند می آیند و می روند و دیگر کسی از آنها یادی نمی کند آنچه که باقی است دین خدا و یاران دین خدا امثال حاج قاسمها هستند
  • IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    26 7
    زنیکه رکورد دروغ در دقیقه را جا به جا کرد باز نسل قبل این ها ، 10 تا دروغ می گفت یکی هم راست غاطیش می کرد آنقدر حرف های این پتیاره دور از واقعیت های ایرانه که می شه گفت هدفش مردم ایران نیستن چون ایرانی ها با هر طرز تفکر و عقیده و دینی حتما با شنیدن این حرف ها ابتدا شوکه می شن بعد می خندن شاید یکسری هم بالا بیارن علینژاد هدفش مردم داخله که اونم حناش رنگ باخته این هدفش ساخت اجماع جهانی علیه ایرانه برا همین خودشو نماینده مردم ایران و مطلع جا می زنه اینم یه مدتی رو بورس می آد تهش باید مدل دیگری از خدمت رسانی به مردان کاخ سفید و کنگره را انتخاب کند تا خرجیش دربیاد !!!
  • US ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    41 10
    یک بهائی حرومزاده
  • IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    37 7
    هرزه بهایی، اساسا بهاییها اثبات کردن فقط مزدورن و نه بیشتر
  • بهزاد IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    29 5
    انصافا گزارش کاملی بود . خوب این وطن فروش را رسوا کردید درود به شرف بچه های مشرق
  • UA ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    21 22
    نمیشناختمش شما خودتون ورژن مقابل این آدمید هر دو سیاه یا سفید میبینید از منطق و استدلال بدورید مردم عاقل نه به شما اعتماد دارند نه به این چرندیات این عده
    • پری مجرد48ساله IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      9 12
      خفه میشی یا بیام خفه ات کنم
  • عباس NL ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    53 10
    پیروان دجال یک مشت رقاص و بهایی و مطرب و شراب خوار و زنا زاده هستند این بوزینه هم از همونا است .
  • عزت FI ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    31 8
    یک فاحشه دیگر مثل بقیه فاحشه ها در این جهان که برای پول دست به هر نوع فاحشه گری میزنند!این دنیای کثیف به کجا رسیده که امثال اینها بشینند از شخصیتی حرف بزنند که نه تنها ایرانیان تمام انسانهای آزاده جهان بخاطر شهادت ناجوانمردانه اش گریستند و عزادار شدن.
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    20 3
    کسی که نوکر و چاکر و نیروی لیپنی جنایتکار و فا...است به ملت خود خیانت می کند مثل اب خوردن
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    21 12
    دروغگو، حسود، عنود و ... نماینده تفکر غرب طلب و بیگانه پرست هست ساغر. انقدر مال حرام خورده که حرف های حق و پرتکرار رسانه های بیگانه در مورد ایران و حاج قاسم شهید را کتمان میکند. از حرص و حسادت و نفرت بی منطقت بمیییییئییییییییییییییییییئیییر
  • مسعود IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    20 17
    چاره کار حذف فیزیکی است! اگر دوتا از این پادوهای کاسه لیس غرب را حذف کنیم دیگه کسی جرات نمیکنه اینطور به مقدسات یک ملت به راحتی توهین کنه...
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    18 7
    خداوند آسمان و زمین شر این اشرار و شیاطین رو به خودشون برگردان و آن ها رو به بدترین شکل ممکن هلاک کن
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    33 8
    سگ تو روحش بهایی بی پدر
  • مهرناز IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    28 6
    ساغر کسرائی " مترسک دست صیهونیست ها " دختر یک خانواده بهائی که اول انقلاب از ایران فراری شده " بهترین وضعیت برای صیبهونیست ها "که اورا به عنوان یک ایرانی مخالف وبرانداز معرفی کنند " با امریکائی هائی که تفکر افراطی تراز صیبهونیستی دارند " عکس گرفته شده " تا موقعیت اورا مهم جلوه دهند " مانور برروی منافقین ومریم رجوی رنگ باخته " اکنون نوبت ساغر کسرائی که با صیهونیست ها " برقص دراید.
  • حسین ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    15 7
    عکسای این بی شرف عوضی رابردارید
  • کلارا IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    24 7
    اینم مثل جان مک کین که باهاش عکس یادگاری گرفته ارزوهاش به گور می بره
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    25 10
    از پست فطرتی فخراور دهان جوانی یهودی باز مانده! این از همه کثیفتره وادامی این مدلی رو اون توی دنیا میچرخونه تا دریوزگی صهیونیستارو بکنه! گمان نمیکنم اینا عددی باشن ولی روی اونا سرمایه گذاری زیادی میشه برا خام کردن جوانای ایرانی که این خطرناکش میکنه! خیانتکارای رذل!
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    14 6
    مقاله کاملی بود.تشکر میکنم. اما اینا واسه ما خیلی قبل توجه نباشه.ماها که اینها رو میشناسیم. ای کاش در یوتیوب و فیس بوک و شبکه های اجتماعی فعالیت هایی میشد تا برای امریکایی ها حقیقت این افراد روشن بشه.
  • ستاره IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    11 10
    میمون هر چی زشت تر اداش بیشتر. موندم یعنی اینقدر بعضی ها احمقند که تحت تاثیر حرفهای این میمون که مشخصه از عقده های شخصیش داره صحبت می کنه قرار بگیره. حکم اعدام این ادمها مثل سلمان رشدی باید صادر بشه خائن وطن فروش مفسد فی الارض
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    11 6
    البته احتمالا زیاد این زن صهیونیست و یا بهایی است در مورد ژنرال حفتر هم متاسفانه جریاناتی در کشور هم از این مزدور آمریکا و اسرائیل و آل سعود حمایت می کنند
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    16 8
    اینم میاد و میره ولی جمهوری اسلامی ایران برقرار است.
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    13 7
    خاک تو سر بی حیاش بکنن.وطن مثل مادر هر انسانی هست.این زنیکه به مادر خودش هم رحم نمیکنه.همون تو آمریکا و اسراییل باشه بهتره.مرگ بر دشمن هرزه.
  • محمد IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    14 3
    حیف است برای تو مطلب بنویسم خاک توسرت آشغال خجالت بکش توایرانی هستی بی غیرت لعنت خدابرتوبادلعنت خدابرتو وترامپ وصهیونیست وهمدستان توباد
  • وحدتی IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    9 2
    این زنک هم مثل بعضی ها برای رسیدن به مطامعش دارد خودش فروشی می کند.تو اگه دلت برای حقیقت می شوزد چرا با اسرائیلی ها که همه جهان به ظلم و شرارتش معترفند حرفی نمی زنی،چرا کاری به ظلمی که به فلطسطینی ها میشه نداری.اصلا ارتباط تو با اسرائیلی ها چیه؟اونها که علنا با ایران و ایرانی و حتی با بشریت دشمنند چیست؟آخهخ خودش فروشی تا کجا
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    4 10
    متنش خیلی بلند بود وقت نکردم بخونم
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    11 8
    کاش بجای این همه دو کلمه از شجره اش اول میگفتی کی هست کجائئی هست اجدادش کجایی هستند!!! معمولا باید اصلاح طلب مامور باشه که سبز بستنش هم نشون میده
  • علیرضا IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    9 5
    این بازیچه پست بهایی زاده کثیف با پادویی چند مزدور دکان لودگی و در مکاره بازار وهابی صهیونیستی بازکرده و پایانی جز اسفل السافلین ندارد...
  • من IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    18 3
    ی سوال چرا اینا همشون مو فرفری انتخاب میکنن مثل مصیح
  • KR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    16 2
    باید بگویم که متأسفانه خائنانی چون ساغر کسرائی کم نیستند، هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور. مشوق سیاستهای خصمانه و شدید علیه نظام جمهوری اسلامی از ۴٠ سال پیش تا کنون همین خائن ها بوده اند. همین موجودات خبیث با چهره کارشناس اقتصاد و صنعت و غیرسیاسی و تحت عنوان بخش خصوصی به خرابکاری در داخل کشور مشغول بودند تا بعد گفته شود جمهوری اسلامی توانایی اداره کشور را ندارد. با مهاجرت های گسترده به خارج از کشور، بر تعداد این خائن ها اضافه می شود. نمی شود که ایرانی ها ففط برای کار و درآمد به آمریکا و کانادا بروند. قطعاً پشت پرده موضوعات دیگری در کار است.
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    21 5
    انگار کفگیر ضدانقلاب بدجور به ته دیگ خورده که دست به دامن این عجوزه ها شدن
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    15 5
    منفور و ملعون
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    17 3
    اینم یه شپش جدیده که چند وقت دیگه با پیف پاف حذفش میکنن
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    13 2
    اینا چرا هرکی موهاشو مثل سیم ظرفشویی میکنه برای مقابله با ایرانیا می فرستن
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    12 3
    مهم نیست کسرایی کی هست .همانطور که مصی مهم نبود.وآمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند‌.!!!
  • سید IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    10 2
    نابود باد بهائیت منحوس و نابود باد بهائیان نجس و مزدور هم چون ساغر روسپی و امیر عباس فقرآور و کارکنان بهائی بی بی سی فارسی و شبکه مزدور من و تو و انواع و اقسام دیگر جانوران بهائی!!!!
  • سهراب IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    13 2
    اینم مثل اون یکی دیگه(مصی) بزودی تاریخ مصرفش تمام میشه و اونوقت پارس کردنش جلوی اربابش تماشایی ست!
  • ط IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    7 3
    من از این حرف های این فرد وطن فروش بی هویت متعجب نشدم از این فرد که به دنبال هویتی خود می گردد بیش از این انتظار نمی رود مجبور است به خاطر آن سگ هار آمریکایی و گرفتن یک استخوان بخاطر اواو کردنش این نظرات را بدهد.
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    10 3
    واقعا در ورژن 2 برای تاثیر گذاری بر ایرانیان نکاتی رو رعایت کرده اند اولا تجربه مصی نشون داد باید در ایران زن میاندار باشد... کمااینکه در اغتشاشات اخیر هم یه الگویی که داره زیاد نیشه لیدر زن هست دوما باید رگه آمریکایی یا اسرائیلی داشته باشد تا ارتباط نسلی ایجاد کند سوما بزرگ شده غرب باشد تا با ارتباطات محلی بتوانند همزمان افکار عمومی داخلی خودشون و هم ایران رو تحت تاثیر قرار بدهند چهارما چهره زیباتر از مصی باشد! خخخخ
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    13 5
    معلومه عین الاسد خیلی کاری بوده که هرچی دارن رو میکنن تا بشوره و ببره ... اینا دونه دونه آدماشونو برای حفظ اعتبار خودشون جلو جلو میسوزونن
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    7 6
    تو یه انگلی بیش نیستی
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    14 5
    تابلو یهودی هست. می دونین که، اکثر بهایی ها یهودی اند.
  • اهبرخان IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    12 3
    تنها چيزي كه مي توان به اين خانم گفت اين كه فرزند شيطان است و بس
  • یاری IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    10 3
    خوشحال وخوشبختیم که هند جگر خوارها خودشان را لو می دهند ودشمنی آنها بااسلام تازگی ندارد .
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    10 3
    این میمونه، خر هم هست علینژاد از یه جاذبه ای تحت عنوان حجاب آزاد استفاده کرد که کاری پیش نبرد این که هیچ دست هرچی مزدورو از پشت بسته!
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    9 6
    ساغر انگلیسی بلد نیستم اما انهایی که بلد هستند خواهش میکنم برایت ترجمه کنند خاک بر سرت مخصوصا خاک ایران بر سرت کسانی که با تو در ارتباط هستند خاک عالم برسر انها و تو او لاغی بیش نیستی
  • حسین IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    13 5
    سلام اینم مفت خوری مثل مسی علی نژاد هستش ، مملکت امام زمان عج با نایبی امام خامنه ای این قدر قوی خواهد شد که اینا عددی نیستند پدر سوخته چگونه و با چه رویی به حاج قاسم توهین می کنه
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    16 6
    ابنها خود فروشهایی هستند که وقتی قیمتشان پائین می اید مانند جهیزیه وطن را هم به همراه خودشان می فروشند
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    12 7
    قابل توجه کسانی که توی فتنه 88 بودن
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    13 6
    هرکه باشه یک وطن فروشه خانه ودر مرام ملتها خائن جایگاهی نداره وارزشش از یک پشه کمتره
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    12 6
    اینا هم تاریخ مصرف دارند
  • دیده بان IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    12 2
    سلام. به این میگن کار رسانه ای بی عیب و نقص. طولانیه اما اشکال نداره. باید زوایای پیدا و پنهان یک ماده گرگ را همون اول مطرح شدنش اینجوری ریخت روی داریه ( یا دایره ) . اما خوب اینها هیچ عجیب نیست. بالاخره جنگ رسانه امروز فراتر از هرجنگی برد داره و دشمن هم با حداکثر توانش از این موضوع سوء استفاده را می کنه. فقط می خوام یه نکته را اشاره کنم در حرف های این خانم که اعتراف جالبی است و البته جای امیدواری بسیار. اونم اینکه میگه بسیاری از دوستانم به من حمله کرده اند و این در اثر اخبار پراکنده ای است که از خاورمیانه می شنوند و بعد سعی می کنه نظرشون را عوض کنه که نه در خاورمیانه همه چی آرومه من چقدر خوشحالم ترامپ چقدر قشنگه ایشالا مبارکش باد و از این دری وری ها... این یعنی اینکه به لطف الهی کم کم داره صدای ملت های مستضعف و مظلوم از لابه لای درزهای فیلترینگ صهیونیسم رسانه ای جهان عبور کرده و به گوش انسان های دارای وجدان و فطرت پاک حتی در قلب آمریکا می رسه. این خیلی خوبه. انشاء الله بیشتر هم میشه و شاهد فروپاشی آمریکای جهانخوار از درون و به دست کسانی از مردم خودش که اهل حقیقت و عدالت هستند خواهیم بود. انشاء الله
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    12 0
    جقله خيلي زرت و پرت كني ميايم اونجا دستگيرت ميكنيم مياريم ايران
    • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      7 0
      ميدوني كه ميتونيم خودت گفتي
  • فرزاد كلبعلي IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    2 8
    بهتر نيست اينقدر معرفي و بزرگش نكنيد؟! متاسفانه مثل هميشه خودتون شدين عامل ديده شدن يه مزدور!! اون آمريكايي ست و اصلا قابل مقايسه با اون مصي فاسد وطن فروش نيست منتهي شما هي تاكيد داريد اين ايراني و مهم و قشنگ تو زمين زنيكه بازي مي كنيد!! افسوس از ذره اي دانش انتقادي رسانه
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    5 10
    سایت مشرق : این خانم رو کمتر کسی تو ایران میشناسه ، لطفا براش تبلیغ نکنین ، آقا تبلیغ نکنین خواهشا
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    9 5
    این هرزه معلومه چیکاره است نیاز نبود اسم کثیفش رو بیارید
  • NZ ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    14 2
    یک مشت حرامزاده بی صفت
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    11 5
    وقتی رودخانه مصمم به طغیان میشود، کدام خس و خاشاک میتوان جلویش بایستد
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    9 2
    هرزه های بسیار دم درازتر از این موش مرده آرزوهای نفرین شده شونو به گور برده اند.
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    9 2
    تو هم بیا ببینیم چه کاره ای؟ سگ دست آموز کودک کُشها. فعلا" که اربابتون داره زایمان می کنه. از ترس.
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    14 1
    مشرق مجبور نبودی عکس این نکبتو این همه بزاری...
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    14 5
    خر های زیادی هستن که دنبال این بی افتن
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    8 3
    این مزخرف کیست که تبلیغش را می کند! این امنتیتی مسخره قسمت نظرات سایت خودتان را درست کنید هر دفعه باید دوبار کد را وارد کنیم برا اول با وجود صحیح بودن حتما میگه صحیح نیست!
  • hamid IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    8 2
    اینها بیمارای روانی با موهای وز و دماغهای عقابی مثل هم هستند نوعی حس حقارتی که باعث میشه اینجوری تلاش کنند تا معروف بشوند اینها جاشون توی بیمارستانهای روانی هست
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    12 4
    افسران جنگ نرم دست از تنبلی بردارند. با چتد فیلم کوتاه ، مستند و آمیخته با طنز مبتوان این فواحش را مضحکه عالم و آدم کرد.
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    14 2
    وای ترسیدم یعنی این می خواد ما رو براندازی کنه
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    8 6
    والا ما که همیشه از منابع مختلف پیگیری اخبار سیاسی هستیم اولین بار هست که اسم این زنک رو می شنویم! لذا بیخود بزرگش نکنید این ..سناتورهای امریکایی و صهیونیست ها رو
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    10 2
    الخبیثات للخبیثین
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    11 2
    خواهش مي كنم عكس ناهنجار این كثافت رو از صفحه اول بردارید حالم بهم خورد.
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    11 2
    معلومه نطفه ش حرومه
  • ناشناس IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    8 2
    برو گمشو کثافت دست سردار دلیر سپهبد قاسم سلیمانی فقط به خون داعش آغشته است که جهان رو از شر این اشرار نجات داد ، داعشی که امریکایی ها (دوستان تو) پایه گذارش بودند عوضی دیگه به مالک اشتر ما توهین نکنی ها .
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    7 0
    لعنت خدا بر ساغر کسرایی ملعون و هر چی وطن فروشه بدکارس و البته ترامپ لجن... از ته دلم عاشق حاج قاسم عزیزم هستم و الان که دارم مینویسم چشمم پر اشک هست برای اون شهید راه خدا
  • هادي IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    5 0
    سلام ضمن تشكر از تحليل هاي شما اما تحليل هاي شما طولاني است مخصوصا اين تحليل، كه فيلم اين خبيث هم در آن وجود دارد. به نظرم به صورت كوتاه و با توجه به حرفهاش مي تونستيد نقدي بر اين نا انسان ارائه بدهيد. تحليل هاي شما به صورت كامل پاسخ حرف هاي اين فرد را نمي دهد هر چند به صورت طولاني به معرفي اين فرد پرداخته است. خلاصه اينكه 1. لازم بود به صورت مختصر نامبرده معرفي 2. وضعيت فعاليتش مشخص 3. حرفاش نقد 4. در پايان مستندات شما ارائه مجدد بابت تلاش شما متشكر ضمنا اينها رو نوشتم چون حس كردم در عين نقد اين فرد، در صورتي كه مخاطب اهل تحليل نباشد و معرفي و تحليل شما را نخواند و مستقيم برود سراغ فيلم اين خبيث مشكل ايجاد خواهد كرد و شما به دست خودتان حرفاهاي اين كافر را گسترش داديد مخصوصا كه زير نويس فارسي هم دارد
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    8 1
    دماغش نیاز به عمل داره تا محبوب درپیتی های ول ایرانی قرار بگیره
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    5 0
    اصلا ارزش اظهار نظر نداره باعث تاسفه
  • سردار دلها IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    6 0
    آرزوي دست نيافتنيش را به گور خواهدبرد مثل اربابان نامردش
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    7 0
    این خانم هرکسی هست باشه... ما ذره ای ازخواسته انتقام سخت چیزی کمتر نمی خواهیم مشرق یک سوال: این درسته که بهائیان براحتی وطن فروشی میکنند؟؟؟
  • ساسان IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    7 0
    کسرایی وفخرآور دومهره نظام جاسوسی هستند که ایرانی نیستند ،کسی که از دو سالگی ایران رو ترک کرده از ایران چه ذهنیتی میتونه داشته باشه این هم اینها دونفر از نیرو های امریکاهستند،که پشتیبانی ازتروریستها رو چه درلیبی،سوریه،عراق وایران رودرکارنامه خود دارند(پول میگیرند وبه کشورشون خدمت میکنند)
  • BE ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    11 0
    یه جارو کم داره فقط
  • فرحی IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    8 0
    ایشون هم مثل اغلب فراریها، فاحشه هایی هستند که بخاطر آزادی در انجام .... اینگونه حرفها رو میزنند مثل مسیح علی نژاد و گلشیفته فرهانی و .....
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    9 1
    جاهلان و هرزگان خود فروخته هیچگاه سبز نمیشوند شرم بر صورت سرخ و عقل بوی گند شما باد
  • پارسا IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    12 1
    روسپیگری مدرن
  • BE ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    10 1
    انشالله بزودی زود این ارازل واوباش دیگر در هیچ کجا امنیت نخواهند داشت
  • کیان IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    9 0
    با سلام وصلات بر روح مطهر سردار شهید سلیمانی عزیز وفرارسیدن ایام الله دهه فجر ، باید عرض کنم امضال این اشخاص در منظر بیکران انقلاب اسلامی چیزی نیستند اینا بدکاره های سیاسی دستگاه فاسد استکبار هستند زیاد بهشون توجه نکنید! البته حضور قدرتمند در فضای مجازی ودیجیتال در جهت تنویر افکار عمومی ومقابله به حربه های سرویس های جاسوسی واطلاعاتی دشنمان که توسط امثال این افراد امری عملیاتی میشه ، واضح هستند
  • بهرام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    9 2
    سلام بابا حالمون بهم خورد این عکس ها چیه می زارید هر آشغالی که نباید دید!
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    11 3
    عكسشو برداريد همه سايت گند گرفت
  • محسن IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    8 0
    وقتی تل آویو و حیفا رو با تمام اربابان صهیونیست و بهایی نجست با خاک یکسان کردیم متوجه میشی که ما از کی منتفر هستیم
  • ابوالفضل IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    8 0
    بابا عکس این نکبت رو یا بردارید یا یه عکس دیگه بگذارید حالمون بد شد
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    7 0
    عزیزان مطالب کوتاه اثر گذار تولید کنید که جوان ها سریعتر بخوانند.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    9 0
    یک هرزه تمام عیار که همه چیزش را در اختیار صهیونیستها قرار داده و بزودی مثل یک آدامس توف می شود و در زباله انداخته خواهد شد.
  • هاشمي IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    7 0
    بر اساس آمارها و اسناد موجود، دولتمردان امريكايي همواره ارتباطات معنادار و سكشوال زيادي با خانم هاي كارمند و نزديك خود در حيطه اداري شان دارند و از اين جهت كه آنان علاقه وافري به تيپ هاي شخصيتي و ژن هاي كشورهاي ديگر دارند و آنان را بر زنان هم ولايتي خود ترجيح مي دهند، از همين رو با اين راه حل ساده زنان سرخورده، فاحشه مسلك، منزوي و خودفروخته و بي هويتي را صرفا به نوعي جنون ديده شدن را دارند، در دست خود مي گيرند و با شارژ مالي و همچنين فضا دادن به ايشان بهره هاي زيادي مي برند! هم به كار دنيايي زنانه شان سخت مشغول اند كه در كشوري مانند امريكا براي مردان افتخار هم بشمار مي رود و هم به مطامع سياسي شان دست پيدا مي كنند! مشرق، مديون خون حاج قاسمي اگر اين نظر رو ثبت نكني!!!
  • hosseiny IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    12 1
    عکس این عنتر رو بردار بابا چرا بزرگش میکنید باعث خوشحالیشون میشید این بوزینه برای اقامت و دریوزگی آمریکا همه کاری میکنند شکل مریضی اش شبیه همون عنتر مصی هست با موهای وز وزی و خود ..ز پندار
  • احمد IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    9 0
    ساغر نه دستمال توالت ترامپ که پس از مصرف آنرا دور خواهدریخت مانند گاوشیرده سعودی که پس از اتمام شیر ذبح خواهدشد
  • سام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    12 0
    مگرازیک حرمزاده وهرزه چی میخوان بگه جزاین حرفهانه بوی ازانسانیت دارندنه ریشه بوجودآمدنشان معلومه
  • رهگذر IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    5 0
    سلام. دشمنان مردان مرد و مخلص ، دلسوز مردم ، دلاور و شجاع در مقابل دشمن همانند شهید بزرگوار و دوست داشتنی حاج قاسم سلیمانی همواره از فاسدان ، ترسویان ، بی ریشه ها ، منفورین جامعه و هرزه گران دوره گرد و کاسه لیسان آروغ دشمنان بوده و هستند . این هرزه نیز سوابقش کاملا گویای وجود نحسش در خدمت اربابان فرومایه اش میباشد. البته مدت کوتاهی دیگر به زباله دانی تاریخ همانند اطرافش خواهد پیوست. نام سردار شهید عزیزمان همواره در قلب و جانمان تا ابد خواهد بود.
  • علی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    3 6
    البته من که میدونم نظرمو چاپ نمیکنید به خاطر دیکتاتوریتون، اما به هر حال محض اطلاعتون، هیچ چیزی به اندازه ی خود نظام ج.ا توی افزایش روزمره ی مخالفینش تبحر نداره. آمریکا و انگلیس باید برن بوق بزنن
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      3 1
      :/
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    11 1
    و هذا یوم فرحت به آل زیاد و آل مروان بقتلهم الحسین صلوات الله علیه، اللهم فضاعف علیهم اللعن منک و العذاب الالیم
  • فاطمه IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    11 0
    یه خورد و حقیری مثل این زن در مقابل طوفان ایرانیان چه غلطی میتونه بکنه حتی اگر همه جهان علمش کنه بیچاره مفلوک
  • علی IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    11 0
    یه فاحشه هرجایی مگر این هرزه ها کاره ای هستند غیر از خیانت و خودفروشی کار دیگری ندارند
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      1 1
      برو دهنتو اب بکش بد اسم سردار دلها ببر
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    6 0
    حالا چرا عکس این روسپی بین المللی رو این طور کلوز آپ گذاشتید وسط سایت نکنه مشرق تو هم تنت می خواره.
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    3 0
    بی همه چیز چند خودتو فروختی حیفه امثال تو ایرانی باشند ایرانی غیور و عزتمنده بی شرف
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    5 0
    آشغال گوشت کفتارهای آمریکایی رو خوب می‌خورن در مثل مسیح.
  • ناراضی وضع موجود IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    6 0
    خس و خاشاکی که احمدی نژاد میگفت امثال همین خانم هستند زیاد ارزش توجه نداره دارید بیجا بزرگش میکنید
  • علی IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    3 0
    باکمی فکر مبینیدچه کسانی دوستدارترامپی که خودش را حرامزاده ومادر....می نامد بله خودش واقعیت خودش را بیان کرده حالا دوستداران او هم باید مثل خودش باشند والا حلال زداه را بااینها کاری نیست
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    4 0
    حرام لقمه حیوان خونخوار
  • سحر IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    5 0
    اخه واسه چی رو این زن بی شرف مانور میدید بره به درک دستمال دست
  • مرصاد IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    13 0
    بهایی زاده نوکر آمریکا و اسائیل !
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    7 2
    اول بره دماغش رو عمل کنه، بعد بیاد ببینیم چی نشخار میکنه احتمالا علوفه خوب بهش نرسیده، رودِل کرده
  • حسین IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    4 0
    این مرزها درست بشونیست.حیفه بخداراجب ایناچیزی بنویسن ووقت تلف کنن شهادت سلیمانی آسمان وزمین رابه گریه انداخت ودشمنان ازترس به سوراغهاپناه بردن اونوقت میان این... رابه میدان میفرستن که چی بشه
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    4 0
    وجه مشترک این دو زن در موی فرفریشون چقه علاقه ایی دارن آمریکایی بگن زن های ایرانی مو فرفری هستند!!! احتمالا به دنبال زنان برانداز هستند با موهای فرفری
  • . IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    8 1
    مشرق جان خدا قوت
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    1 2
    دلم میخواد برم آمریکا تا میتونم ایرانی بکشم
  • مهدی IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    3 1
    ازبیکاری‌داریداین‌وطن‌فروش‌هرزه‌راتبلیغ‌میکنیدکیه‌حرفهای‌چرنداین‌خودسوخته‌وخودفروش‌راگوش‌کنه
  • بینام IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    6 0
    به نظر بنده ما باید تیم ترور خائنین به کشور داشته باشیم و اینها درک به واصل کنیم
  • بسیجی مخلص IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    5 0
    مورچه چیست که کله پاچش چی باشد حیف نیست انسان وقتش را صرف اینطور آدمهای کثیف کند
  • امیدوار IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    10 0
    مشرق این عجوزه را از کجا پیدا کردی!؟؟؟ نمی دونم چرا از همون اول که شروع به خوندن کردم یه دفعه یاد روح اله زم افتادم. طفلکی هیچ جا بهش محل نمیزارن دست به دامن صهیونیست ها شده!! امروز و فردا نیروهای سپاه مثل ریگی یا همون روح اله زم کت بسته میارن بعد به شکر خوردن میوفته.
  • م IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    8 0
    واقعا ارزش نگاه کردن به متن این فاحشه وجود ندارد
  • ali IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    10 0
    میگن خدا دشمنان اسلام را از ابلهان افریده همینه. پارچه سبز به دست بستن یعنی شیعه بودن و ولایت پذیری اینو من از بچگی یادمه مخصوصا وقتی حرم امام رضا میرفتم، شک نکنید این خودش به صورت نا خوداگاه مردم جهان را به سمت اسلام هدایت میکنه.
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    8 0
    کثیف هرزه خودت را به ایرا نچسبان،تو ایرانی نیستی
  • محمدرضا دشتی IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    4 0
    این افراد مثل ساغر کسرایی یاوه گویانی بیش نیستند و هیچ ایرانی تباری از اینها حمایت نمیکند .ساغر یا اریکا =خودفروشی به بیگانه
  • ناشناس IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    4 0
    تو یکی دیگر خفه شو سگ ژنده پوش درود بر سردار دلها مرگ بر امریکا
  • US ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    3 0
    بهائی های مزدور هستند
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    3 0
    فاحشه برای پول خودش رو میفروشه این احمق برای هیچی مملکت و هموطناشو فروخته... دم فاحشه ها گرم!!!
  • سید علی IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    باسلام، به گفته خودتون ، فیلم این زنیکه فلان فلان شده میلیونها بار دیده شده ، خب شما همچین زیر نویس میکنید که همه کنجکاو میشن ببینن چه مطلبی داره خود من یکیش ولی تابه این مطلب فکر کردم بیخیال شدم.‌... نکنید تور خدا .. از شما بعیده
  • سید علی IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    مشرق جان خسته نباشید میشه بگید چرا نظر بنده اعمال نشده
  • امير IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 0
    از مشرق نيوز ممنونم بابت معرفى كامل اين آدم ،براى مردم ما خيلى مهمه كه امثال اينا را كه براى جنگ نرم آموزش ديدن بهتر بشناسن وقتى جووناى ما اينا را بشناسن كسى به حرفشون ديگه گوش نميده شما فكر ميكنين چرا دستبند سبز به دستش ميبنده بخاطر اينكه خودشو به طرفداراى موسوى وصل كنه وگرنه هيچكى به حرفش گوش نميده
  • سید فروزان CH ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    3 1
    بعد از روح الله زم ، باید بک دادگاه غیابی علیه عباس لجن ننگ آور تشکیل و حکم اعدامش را صادر کنند مابقی کار انجام خواهد شد به لطف خداوند
  • رضا IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    1 1
    توهم مثل اربابات ارزوی سرنگونی ایران رو به گورخواهی برد.بروبه جهنم
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 0
    این عفریته یک بهایی است
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 0
    این عفریته یک بهایی است
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 0
    این عفریته یک بهایی است
  • ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    همشون هیچ غلتی نمیتوانند بکنند ما ملت امام حسین هستیم تمام دنیا از اروپا بگیر تا اسرائیل و تمام حمایان کودک کش اروپایی هیچ غلطی نمیتوانند بخورن فقط تکون بخورن خدا رو سرشان سجیل نازل خواهد کرد به اذان خدا انشالله اسرائیل را با خاک یکسان ببینم تا وقتی که زنده هستم انشالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس