کد خبر 548288
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳

محدودیت‌های ترافیکی جاده های کشور همزمان با اجرای طرح نوروزی اعلام شد.

به گزارش مشرق، با توجه به حجم فزاینده سفر در تعطیلات نوروز  و به منظور افزایش ظرفیت تردد در محورهای اصلی، تسهیل در عبور و مرور و ارتقای ضریب ایمنی از روز 26 اسفند تا پانزدهم فروردین سال آینده  محدودیت ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور به شرح زیر اجرا خواهد شد.

کلیات اجرای طرح
عبور و مرور انواع موتور سیكلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراهها و بزرگراهها و محورهایی كه ضرورت ایجاب کند ممنوع است.

در تمامی محورهای برون شهری كه در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیكی برای انواع تریلر و كامیون اعمال می شود، عبور و مرور انواع تریلر، كامیون و تانكرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راههایی اعمال خواهد شد كه مقررات یكطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می شود  یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

تردد انواع تریلر، كامیون و كامیونت روز سیزدهم فروردین در تمامی  محورهای برون شهری كشور ممنوع است.

محور كرج – چالوس
تردد انواع تریلر، كامیون و كامیونت كماكان در محور كرج – چالوس و بالعكس ممنوع است.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 روزهای پنج شنبه و جمعه مورخ 27 و 28  اسفند تا ساعت 6 روز بعد از مرزن آباد به سمت كرج ممنوع بوده و با اعلام ماموران پلیس راه، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 18تا 6 روز بعد از میدان امیركبیر كرج به سمت مرزن آباد بصورت یكطرفه است.

 تردد انواع وسایل نقلیه در محور كرج – چالوس از ساعت 12 روزهای 4 ، 6 ، 13 و 14فروردین آینده  ساعت 3 بامداد روزهای بعد از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت16 تا 3  بامداد روزهای بعد از مرزن آباد به سمت كرج به صورت یكطرفه خواهد بود.


 محور هراز
تردد انواع تریلر در محور هراز كماكان ممنوع است.

تردد انواع كامیون و كامیونت از ساعت12 روز 26 اسفند تا 2 بامداد هشتم فروردین و از ساعت 8 صبح یازدهم فروردین تا ساعت 2 بامداد روز پانزدهم  از تهران به آمل و بالعكس ممنوع خواهد بود.

 تردد انواع وسایل نقلیه در محور هراز از ساعت 13 روزهای 5، 6،12، 13  و 14 فروردین تا ساعت 2 بامداد روزهای بعدی از رودهن به آب اسك ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 روزهای بالا تا 2 بامداد روز های بعد از آب اسك تا رودهن (محدوده مشاء) بصورت یكطرفه است.


محور فیروز كوه
 تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 8 روز پنجشنبه 27 اسفند تا ساعت 2 بامداد روز یکشنبه هشتم فروردین و از ساعت 8روز چهارشنبه یازدهم فروردین تا ساعت 12 ظهر روز یكشنبه پانزدهم فروردین از تهران به قائم شهر و بالعكس ممنوع است.

 آزاد راه كرج – قزوین
 تردد انواع تریلر و كامیون در مسیر شرق به غرب از ساعت 12 ظهرتا 24 روز 27 اسفند و از ساعت 6صبح تا 24 دو روز پایانی سال و دو روز 13 و 14 فروردین از مسیر غرب به شرق ممنوع  خواهد بود.

محور قدیم قزوین – رشت
تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 12 روز 27 اسفند تا 1 بامداد روز اول فروردین  و ازساعت 12 چهارم فروردین تا ساعت 1 بامداد هفتم فروردین و  از ساعت 12 یازدهم فروردین  تا 1 بامداد پانزدهم فروردین از قزوین به رشت و بالعكس ممنوع است.

محور قدیم ساوه همدان

 تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 6صبح تا 24 روز های 27 و 28 و 29  اسفند و همچنین 13 و 14 فروردین از محورهای فوق ممنوع است.

محورهای اردبیل – آستارا، اردبیل – سرچم
تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 7 تا  24 روزهای   27 ، 28 و29 اسفند  و همچنین 13 و 14  فروردین در محورهای فوق ممنوع است.

محورهای اردبیل – سراب، اردبیل – خلخال و بالعكس
تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 7 تا 24 مورخ 12 و 13 فروردین در محورهای فوق ممنوع است.

محورهای مشهد – قوچان، مشهد – سبزوار، مشهد- تربت حیدریه
تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 12 تا  ساعت 22 روز 27  اسفند و از ساعت 6 تا 22 دو روز پایانی سال و روز سیزدهم فروردین ممنوع است.

محور گلوگاه – گرگان- جنگل گلستان- چمن بید

 
تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 12 تا 22  روز 27 اسفند و از ساعت 6تا 22 دو روز آخر سال در این محورها ممنوع است.

محورهای بانه – سقز- سنندج و مریوان – سنندج

تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 7تا 24 سه روز پایانی سال روزهای 12 تا 14 فروردین در این جاده ها ممنوع خواهد بود.

محورهای یزد – طبس، دیهوك – كرمان

تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 7تا 21 سه روز پایانی سال و روزهای 12 و 13 فروردین در این جاده ها ممنوع است.

محور شیروان – بجنورد- چمن بید – جنگل گلستان

تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 12 تا 22 روز 27 اسفند و از ساعت 6 تا 22 دو روز پایانی سال به همراه روزهای 12 و 13 فروردین ممنوع است.


محورهای اصلی استان بوشهر

تردد انواع كامیون های كمپرسی حامل سنگ و مصالح ساختمانی از ساعت 7صبح 28 اسفند تا 14 فوردین سال بعد  در محورهای اصلی استان بوشهر ممنوع خواهد بود.

 محورهای پل دختر – اسلام آباد و پلدختر – اندیمشك
تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 7تا 24 سه روز پایانی هفته و دو روز آخر تعطیلات در این جاده ها ممنوع است.

محورهای یاسوج – اصفهان، یاسوج – بابا میدان ، گچساران – باشت

تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 7تا 24 س روز پایانی سال و روزهای  5 ، 6 ، 12 و13 فروردین  در محورهای فوق ممنوع خواهد بود.

محورهای سلفچگان – قم، جاده قدیم كاشان – قم، آزادراه كاشان – قم، جاده قدیم تهران – قم

 تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 7تا 24 روزهای  6 ، 12 و 13 فروردین  در محورهای فوق ممنوع است.

محورهای بندرعباس – سیرجان ، انار – شهربابك

تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 9تا 22 سه روز پایانی هفته و دو روز پایانی تعطیلات نوروز  در این جاده ها ممنوع است.

محورهای سیرجان – بافت، جیرفت – بندرعباس

تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 7 تا 24  دو روز پایانی تعطیلات در این جاده ها ممنوع خواهد بود.

 محور گچساران – بهبهان – رامهرمز

تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 12 تا 24 روز 27 اسفند و از ساعت 7 تا 24 دو روز پایانی سال و روز سیزدهم فروردین و همچنین از ساعت 7 تا 12  روز چهاردهم فروردین در جاده های فوق ممنوع است.

 محور ایذه – شهركرد  و بالعكس
تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 12 تا 24 وزهای 27 اسفند و از ساعت 7 صبح تا 24  دو روز پایانی سال در این جاده ممنوع است.

 تردد اتوبوس های كاروان راهیان نور از 27 اسفند تا 15 فروردین در محورهای فوق ممنوع بوده و مسیر اهواز – اندیمشك – خرم آباد- الیگودرز – اصفهان – شهركرد بعنوان مسیر جایگزین معرفی می شود.

 محور جیرفت – بم – كرمان
 تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 7 تا 24  روزهای  دوازدهم و سیزدهم فروردین  در محور فوق ممنوع است.

 محور زابل – زاهدان


تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 8تا 22 روز 27 اسفند و روز ششم فوردین از این جاده ممنوع است.

 محورهای اصفهان – بروجن – لردگان – ایذه، لردگان – یاسوج

تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 12 تا ساعت 24 روز27 اسفند و از ساعت 7 تا 24  دو روز پایانی سال و روزهای 12 و 13 فروردین ممنوع است.

 محورهای اصلی استان اصفهان
تردد انواع تریلر و كامیون های كمپرسی حامل سنگ و مصالح ساختمانی از ساعت 7صبح  روز 27 اسفند تا ساعت 24 ششم فروردین و همچنین از ساعت 7 صبح دوازدهم فروردین تا ساعت 24 روز چهاردهم فوردین در محورهای اصلی استان  اصفهان ممنوع است.

محورهای نائین –خور – طبس، نائین – جندق - دامغان

تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 23 تا 7 صبح روز بعد در شه روز پایانی سال  و همچنین 5 ، 6 ، 12 و 13 فوردین در این جاده ها ممنوع خواهد بود.

محور بجنورد - اسفراین
 تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 12 تا 24 روز 27 اسفند و ساعت 7 تا 24 دو روز پایانی سال و دو روز پایانی تعطیلات ممنوع است.


 محورهای شیراز – نورآباد- گچساران ، شیراز – كازرون – بوشهر

 تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 12 تا ساعت 24 روز 27 اسفند و از 7 تا 22 دو روز پایانی ساا و روزهای 5،6،12 و سیزدهم فروردین در این جاده ها ممنوع است.

محدودیت های جابجایی محمولات ترافیكی
جابجایی محمولات ترافیكی كه از قبل پروانه عبور اخذ كرده اند در تمامی راه های اصلی برون شهری از ساعت 14 روز 26 اسفند تا 7 فروردین و همچنین از ساعت 7 روز 11 فروردین تا 24 روز چهاردهم ممنوع است.

 شایان ذكر است برای روزهای 8، 9 و 10 فروردین  صرفاً برای محمولات ترافیكی اضطراری دارای ضرورت ملی حسب تشخیص مراجع صادر كننده مجوز عبور محموله صادر می شود.

محدودیت های خودروهای ترانزیت حامل مواد سوختی

 ورودخودروهای ترانزیت حمل مواد سوختی به داخل كشور از ساعت 7 روز 26 اسفند تا ساعت 24 روز ششم فوردین ممنوع بوده ضمن اینکه به خودروهای مذكور در سایر ایام محدوده زمانی نوروز سال 1395 صرفا در ساعات روز، مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل های ایمن بین راهی خواهند بود و وسایل مذكور از مقررات مندرج در ردیف 2 بند الف – كلیات ( درصفحه یك) مستثنی است.

 اعمال محدودیت های پیش بینی نشده
در صورت نیاز به اعمال محدودیت های پیش بینی نشده در محورهای تحت پوشش استانها به منظور كنترل و تنظیم عبور و مرور وسایل نقلیه روسای قرارگاههای پلیس راه استان با هماهنگی پلیس راه ناجا و  بصورت مقطعی و منطقه ای تصمیمات مقتضی اتخاذ می کنند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس