کد خبر 315441
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۴

مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان از برخورد دو رام قطار در محور تهران ـ مشهد، در محدوده راه‌آهن شمال شرق کشور در آخرین ساعات پنجشنبه شب خبر داد.

برخورد 2 قطار در محور سمنان به دامغانبه گزارش مشرق، احمد طاهری در گفت‌وگو با فارس در استان سمنان اظهار داشت: یک رام قطار مسافربری که در مسیر مشهد- تهران در حرکت بود، حوالی ساعت 23 امشب متاسفانه با یک رام قطار باری در محور تهران ـ مشهد برخورد کرد.

وی تصریح کرد: این سانحه بر اساس آخریم اطلاعات موجود، در محدوده ایستگاه امروان در حوزه ریلی شهرستان دامغان روی داده است.

ساعت 23:20 دقیقه پنجشنبه:

همچنین مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق کشور نیز در همین ارتباط در گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت: سانحه فوق مورد تأیید است، اما دلیل قطعی وقوع این سانحه هنوز مشخص نیست.

 امیرحسین تاوپور ادامه داد: پس از دریافت خبر سانحه، همه عوامل برای بررسی موضوع و رسیدگی به اوضاع بسیج شدند و فعالیت‌ها در دست پی‌گیری است.

وی تصریح کرد: کمیسیون بررسی سوانح نیز در راه‌آهن شمال‌شرق کشور تشکیل شده و کارشناسان در حال پی‌گیری امور هستند.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق کشور افزود: علت دقیق و اصلی این سانحه هنوز مشخص نیست و نمی‌توان در این خصوص حرفی زد.

در همین حال مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان نیز در همین ارتباط اظهار داشت: به محض دریافت خبر وقوع سانحه ریلی در شهرستان دامغان، نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

حسن شکراللهی اضافه کرد: عوامل امداد و نجات و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان سمنان هم‌اکنون در محل حادثه حضور دارند و در حال کمک‌رسانی به مجروحان سانحه هستند.

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی با تمام تجهیزات و آمبولانس در محل سانحه حاضر شده‌اند، گفت: در حال حاضر، آمار دقیقی از شمار مجروحان و کشته‌شدگان احتمالی این سانحه در دست نیست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه در صورت نیاز امکان اعزام نیرو از پایگاه‌های مجاور نیز وجود دارد، گفت: روند امدادرسانی با قوت پی‌گیری می‌شود.

این در حالی است که بر اساس مشاهدات عینی فارس از سمنان به محل وقوع حادثه در چندین کیلومتری دامغان، بر اثر وقوع این حادثه، دو واگن مسافری به شدت آسیب دیده است و نیروهای امداد و نجات هم‌اکنون در حال خدمات‌رسانی به این مصدومان هستند.

ایستگاه امروان در محدوده راه‌آهن شمال‌شرق کشور قرار داشته و فاصله آن تا جاده اصلی 15 کیلومتر است.

خارج‌ کردن 2 نفر از صحنه حادثه

آخرین خبرها از خارج‌‌کردن دو نفر از صحنه سانحه توسط نیروهای هلال احمر، آتش‌نشانی، اورژانس و . . . حکایت دارد.

سانحه ریلی امشب، شمار زیادی از مسافران قطار مسافری مسیر تهران ـ مشهد را دچار صدمه کرد که هم‌اکنون امدادرسانی به آن‌ها ادامه دارد.

بیرون کشیدن مصدومان از میان کوپه‌های قطار مسافری در دست انجام است و همه نیروهای امدادی با تلاش خاصی این امر را پی‌گیری می‌کنند.

در حالی که حال عمومی برخی از مصدومان سانحه ریلی امشب در شهرستان دامغان چندان مطلوب گزارش نمی‌شود، شماری از نیروهای راه‌آهن از شهرستان‌های هم‌جوار برای بررسی موضوع و یاری رساندن به مسافران قطار مسافربری عازم محل شده‌اند.

تصادف قطارهای باری و مسافری در ایستگاه امروان دامغان تاکنون علاوه بر کشته و مصدوم شدن چند نفر، مسئولان استان سمنان را نیز برای بررسی سانحه به تکاپو انداخته است.

این سانحه سبب مسدود شدن مسیر ریلی تهران ـ مشهد و بالعکس شده است.

این مسیر که در محدوده راه‌آهن شمال‌شرق کشور قرار داشته و در طول شبانه‌روز شاهد تردد ده‌ها قطار مسافری و باری است، از ساعاتی پیش به دلیل برخورد دو رام قطار مسدود شده است.

البته مأموران راه‌آهن در شهرستان‌های هم‌جوار و استان‌های همسایه تدابیر لازم را به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه ثانویه اندیشیده‌اند و در حال حاضر، قطاری در این مسیر تردد نمی‌کند.

ساعت 00:20 دقیقه بامداد جمعه: شمار تلفات سانحه امشب حدود 10 نفر برآورد شد

به گزارش مشرق، نیروهای امداد و نجات حاضر در محل برخورد شدید یک رام قطار مسافربری با یک رام قطار باری در ایستگاه امروان دامغان، شمار تلفات سانحه امشب را در این محدوده حدود 10 نفر برآورد می‌کنند.

گفت‌وگوی فارس با مسئولان امر حاضر در محل حادثه، از افزایش شمار کشته‌شدگان و مجروحان این سانحه نسبت به آمار اولیه حکایت دارد.

مأموران امداد و نجات و نیروهای عملیاتی نهادهای امدادی تا کنون حدود هفت تا هشت کشته را از محل این سانحه بیرون کشیده‌اند و برآورد می‌شود این آمار به 10 نفر برسد.

فعالیت‌های تکمیلی و امدادرسانی در این خصوص هم‌چنان ادامه داد و آمار دقیق پس از پایان عملیات امداد و نجات اعلام خواهد شد.

مصدومان سانحه به بیمارستان‏های شهرستان‏های مجاور اعزام شدند

مصدومان سانحه ریلی در ایستگاه امروان مسیر تهران ـ مشهد، توسط نیروهای اورژانس و هلال احمر به بیمارستان‏های شهرستان‏های مجاور اعزام شدند و امدادرسانی به سایر مصدومان در محل حادثه هم‏چنان ادامه دارد.

ایستگاه امروان در مجاورت شهرستان‏های سمنان، دامغان و شاهرود قرار گرفته است.

ساعت 1:20 دقیقه بامداد جمعه: شمار اولیه کشته و مجروحان

به گزارش مشرق، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان شمار اولیه مجروحان حادثه تصادف قطار در ایستگاه امروان را 50 تا 60 نفر اعلام کرد .

احمد طاهری دقایقی پیش به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: حادثه تصادف قطار تهران - مشهد با قطار باری در ایستگاه امروان واقع در شهرستان دامغان ساعت22:10 روی داده است .

وی تعداد مجروحان این حادثه را در برآورد اولیه بین 50 تا 60 نفر اعلام و کشته شدن حداقل یک نفر را تایید کرد.

نیروهای اورژانس و هلال احمر در محل حادثه مشغول امداد رسانی هستند و بیمارستان های سمنان و دامغان برای انتقال مجروحان به حالت آماده باش در آمده اند .

مدیر روابط عمومی راه آهن شمال شرق کشور نیز در این باره گفت : قطار حادثه دیده به شماره 324، قطار فوق العاده تهران - مشهد ساعت 17 با 11 واگن و 470 مسافر بوده است.

عرب حجی افزود: در این حادثه قطار مسافربری به قطار باری متوقف شده در ایستگاه برخورد کرده که موجب آسیب دیدن شدید لکومویتو و واگن بعدی شد .

وی افزود: یک قطار مسافری از سمنان به سمت محل حادثه در حرکت است تا مسافران را از محل حادثه به مقصد برساند . حجی تاکید کرد : مسیر ریلی تهران - مشهد مسدود نیست .

به گزارش اولین گروه اعزامی خبرنگار به محل حادثه ، بر اثر این حادثه واگن های قطار به هم چسبیده اند و هم اکنون امدادگران در حال جداسازی واگن ها با استفاده از دستگاه هوا برش هستند .

ایستگاه امروان در 45 کیلومتری دامغان واقع است.

ساعت 2:30 دقیقه بامداد جمعه: اطلاعیه راه آهن
به گزارش مشرق و به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، قطار فوق العاده 9 طوس مسافری تهران – مشهد در ایستگاه امروان ساعت 22:10 دچار سانحه شد.
براساس این گزارش سانحه بر اثر برخورد قطار مسافری با یک رام قطار باری متوقف در ایستگاه صورت گرفته است و منجر به جراحت تعدادی از مسافرین عزیز شده که اغلب آنان به صورت سرپایی مداوا و 7 نفر به بیمارستان اعزام شده اند و یک نفر کشته شده است .
هم اکنون نیروهای امدادی و کمیسیون سوانح راه آهن در محل حادثه حاضر و مشغول امداد رسانی می باشند .
علت بروز سانحه و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

ساعت 2:45 دقیقه بامداد جمعه:حادثه قطار مسافربری تهران- مشهد 21 کشته و زخمی برجای گذاشت/ مسیر باز و تردد عادی شد

به گزارش مشرق، احمد طاهری در گفتگو با مهر ضمن بیان اینکه قطار عادی مسافربری شماره 324 که ساعت 17 تهران را به قصد مشهد ترک کرده بود در زمان ورود به ایستگاه امروان نرسیده به دامغان واقع در اداره کل راه آهن شمالشرق کشور با یک قطار باری متوقف شده در ایستگاه برخورد کرد، افزود: خوشبختانه قطار باری که حمل کننده سوخت بوده در آن لحظه خالی بوده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه یک مرد در این سانحه کشته شده، افزود: 20 نفر از هموطنانمان در این برخورد مجروح شدند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن تصریح بر اینکه بخش قابل توجهی از مجروحان به صورت سرپایی درمان شده اند، گفت: پنج نفر به بیمارستان کوثر سمنان و 15 نفر دیگر به بیمارستان ولایت دامغان برای انجام درمان منتقل شده اند.

به گفته طاهری، نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس منطقه با حضور به موقع در محل حادثه ضمن تخلیه مسافران از درون واگن ها به مداوای سانحه دیدگان، پرداختند، گفت: ایستگاه امروان از جاده اصلی 15 کیلومتر فاصله دارد که در این راستا مسافران به وسیله اتوبوس به مسجد ایستگاه دامغان منتقل شده و یک گروه مجهز پزشکی برای چکاپ کامل این عزیزان در محل حاضر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مسیر تردد قطارهای تهران مشهد و بلعکس با حضور مدیر کل راه آهن شمالشرق و کمیسیون سوانح این اداره کل باز شده و تردد به حالت عادی برگشته، افزود: یک قطار نیز از سمنان به ایستگاه دامغان اعزام شده تا باقی مسافران را به مقصد برساند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان در خاتمه تصریح کرد: مسئولان ارشد استان با حضور در محل سانحه و همچنین بیمارستان های ذکر شده بر نحوه امداد رسانی و رسیدگی به حال مسافران نظارت دارند.

ستاد بحران استان سمنان از زمان وقوع حادثه برای انجام تمهیدات لازم تشکیل و کلیه کادر پزشکی و درمان بیمارستان ولایت دامغان نیز در آماده باش کامل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 28
  • فدایی سید علی ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    انا لله و ان الیه راجعون
  • دانشجوی آزاد تحصیلات تکمیلی ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    خدایا شکرت که همین ماه پیش از دامغان انتقالی گرفتم
  • سعید ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    خداوند همه را غریق دریای رحمت بیکران خود فرماید
  • سينا ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    مشرق تو ساعت ١٢:٢٠ گفتي تا الان ٨ جنازه بيرون كشيدن ١ ساعت بعد مرده ها آب رفتن ؟؟!! يه آمار دقيق بده خواهشا الان
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    با این تیترت فکر کردم ۲1 نفر مردن
  • شهاب ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    یا الله.. دیگه قطار هم امنیت نداره!
  • حبیب از کرج ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    ساعت 00:20 دقیقه بامداد جمعه: شمار تلفات سانحه امشب حدود 10 نفر برآورد شد ساعت 2:45 دقیقه بامداد جمعه:وی با بیان اینکه متاسفانه یک مرد در این سانحه کشته شده، افزود: 20 نفر از هموطنانمان در این برخورد مجروح شدند. این چه وضع اطلاع رسانیه ساعت 00:20 دقیقه بامداد جمعه تلفات 10 نفر 2 ساعت بعد فقط یک مرد .نکنه مرده زنده میکنید
  • مازندرانی ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    هیچ جای دنیا مثل اینجا جان انسان بی ارزش نیست
  • وحید ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    من فکر میکردم تو هند فقط قطار ها تصادف میکنند
  • امیر حسین ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    افسوس و دریغ از یک عذر خواهی و مواخذه
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    مثل اینکه راه آهن سمنان مشکل داره، تو این چند ماه این سومین حادثه توی اون محوره، البته شایدم بیشتره و من فقط انقد یادمه!
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    مازندرانی تو زیادی پرو شدی
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    نه تو آمریکا و اروپا هم زیاد این اتفاق می افتد
  • مهدی مهدوی پور ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    متاسفانه در کشور ما برای جان افراد اهمیتی قائل نمی شوند وگرنه با متخلفین باید طوری برخورد شود تا دوباره شاهد چنین حوادثی نباشیم
  • مازندرانی ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    ناشناس اتفاقا" من شدم نقطه قوت آخه نمیشه که همه کامنتها چاکرم و غلامم باشه که خخخخخخخخخ
  • مازندرانی ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    راه آهن ما یه قرن از دنیا عقبه
  • manaseh ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    الان من حرف كي و بايد باور كنم...الان اخبار گفت تعداد كشته ها 1 نفر ...اينجا ميگن....خدا يا خدت خبر ها رو برامون بصورت وحي بفرست....رو زمين هيچي درست نيست
  • سید رضا ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    چرا بعضیها همش گناه رو می اندازن گردن مسئولین!! هی میگن مسئولین، مسئولین!!بیچاره مسئولین!! بنظر من مقصر اصلی این حادثه دهقان فداکار هست که ترک پست کرده!!
  • فرشته ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    خدا رو شکر که من دوروز پیش برگشتم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس