کد خبر 84840
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۹

مجتبی واحدی سردبیر سابق و لندن نشین روزنامه آفتاب یزد در واکنش به انتشار مصاحبه ای که وی را واسطه ارتباط یکی از سران فتنه با پسر شاه معدوم اعلام کرده بود انواع اتهامات را به منتشرکنندگان این خبر نسبت داد.

به گزارش مشرق ، یک منبع آگاه روز گذشته با اشاره به خبر ارتباط رضا ربع پهلوی با یکی از سران فتنه، با ارائه اطلاعاتی از محافل ضدانقلاب به فارس گفت که "خبر موثق واصله حاکی است که واسطه ارتباط فتنه گر مورد نظر با پسر شاه معدوم «مجتبی واحدی» بوده است."

بنابر این گزارش انتشار این مصاحبه مجتبی واحدی را حسابی عصبانی کرده و موجب شده که او انواع اتهامات را به منتشرکنندگان این خبر نسبت دهد.

وی که پس از افشای روابطش با محافل انگلیسی، ماندن در لندن را به سردبیری روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد ترجیح داد، همچنین خود را شاگرد کروبی دانسته و در این باره گفته است که "من از بیست و نه سال قبل و از سنین نوجوانی در دفتر آقای کروبی کار کرده ام و شفافیت و شجاعت را از ایشان آموخته ام . مطمئن باشید اگر یک روز برای پیشبرد اهداف جنبش سبز ، انجام کاری یا صورت دادن ملاقاتی از سوی مشاوران آقای کروبی ضروری باشد ـ که البته با مشورت با سایر دوستان انجام خواهد شد – با شجاعت آن را اعلام خواهیم کرد."

واحدی در توصیفی شاعرانه گفته است که "خوشبختانه روابط من با دوستانم روابط واقعی بین دوستان است که همچون آئینه، خوبی و کژی های یکدیگر را منعکس می کنند."

یه گفته مقام آگاه مورد اشاره کم اطلاعی و تحلیل های بی مایه واحدی سبب اخراج وی از حلقه معروف به اتاق فکر جنبش سبز و حتی گروه موسوم به راه سبز امید شده است. در همین راستا بود که چندی پیش حتی همسر کروبی اعلام کرد که واحدی دیگر سخنگوی ما نیست.

مجتبی واحدی در موضع دیگری هم به زیر سوال بردن حماسه ۹ دی ۸۸ پرداخته و مدعی شده که راهپیمایی این روز "حکومتی" بوده و بزرگداشت آن هم برای "بزرگنمایی" است.

هرچند ادعای حکومتی بودن راهپیمایی ۹ دی ادعایی مضحک است اما با فرض قبول آن هم باید جمهوری اسلامی را تحسین کرد که در فاصله ۳ روز- از هتاکی به روز عاشورای حسینی تا راهپیمایی ۹ دی- توانست میلیون ها نفر را به خیابان ها بیاورد. زیرا چنین پتانسیلی حتی در بزرگترین دولت های مدعی دموکراسی در دنیا وجود ندارد.

البته واحدی برای فرار از این موضوع هم ادعای جالب "آمارسازی های غیرواقعی" را مطرح کرده گویا توهم آمارسازی از خرداد ۸۸ همچنان او و دوستانش را رها نکرده است.

سردبیر سابق و لندن نشین روزنامه آفتاب یزد که پس از راهپیمایی ۹ دی مدعی شده بود جمعیت مردم حتی به میدان فردوسی هم نرسیده است، اکنون عنوان کرده که "راهپیمایان نهم دی ماه ۸۸ ، از حدود پیچ شمیران ـ تقاطع شریعتی با انقلاب ـ تا میدان انقلاب حضور داشته اند ... محاسبه جمعیت شرکت کننده ما را به رقمی در حدود دویست و چهل هزار نفرخواهد رساند که اگر فرض شود همین میزان جمعیت، در خیابانهای اطراف محل راهپیمایی حضور داشته اند جمعیت حاضر در راهپیمایی در خوش بینانه ترین فرض ، به کمتر از پانصد هزار نفر یا پنج در صد جمعیت تهران می رسد که بدون تردید بخشی از آن هم ، کارمندان ادرات دولتی و « مأموران معذور » بوده اند."

این ادعای بامزه در حالی مطرح می شود که تصاویر راهپیمایی عظیم آن روز که بخش بزرگی از خیابان آزادی تا میدان امام حسین(ع) و خیابان های اطراف را پر کرده در فضای اینترنت هم موجود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس