همه جا سخن از بحران و سقوط در اقتصاد آمریکاست، اما سقوط اخلاقی آمریکا مدتهاست که آغاز شده است. از شاخصه های این سقوط چه می دانیم؟ چه آمارهای مستندی در این مورد وجود دارد؟ با گزارش های ویژه مشرق در این زمینه همراه شوید....

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، فوکویاما كه از طرفداران ليبراليسم بوده می‌‌گويد: "به نظر من جامعه آمریکا با بحران‌های جدی روبه روست که آینده آن را تهدید می‌کند، مشکل جهان امروز، اقتصادی، سیاسی و ... نیست بلکه بحران ناشی از فروپاشی انسجام اخلاقی است "

بحران اخلاقی از جمله معضلات اساسی پیش روی جوامع غربی به خصوص ایالات متحده آمریکا است. هرج و مرج اخلاقی و از دست رفتن ملاک‌های درست، محصول افول خانواده، عملکرد رسانه‌ها و نیز بی‌بند و باری و مسؤولیت ناپذیری جنسی است.

عامل اساسی و مهمی که در ورای این عوامل تأثیر اساسی دارد، رویکرد تساهل محورو رواداری نسبت به مسائل غیراخلاقی در جامعه است. در سالیان اخیر شاهد افول قدرت اقتصادی و نیز چهره سیاسی آمریکا نزد افکار عمومی بودیم اما آنچه که بیش از هر چیزی در بلندمدت جامعه آمریکا را دچار انحطاط خواهد نمود فروپاشی اخلاقی این کشور است. میزان بالای جرم جنایت، مصرف مواد مخدر، سقط‌جنین، همجنسبازی و فروپاشی متعاقب بنیان خانواده، بوجود آمدن جامعه‌ای پلیسی، از بین رفتن ارزش‌های مذهبی، افزایش شدید بی‌بند و باری جنسی و جرم‌های مرتبط با آن من‌جمله مسائلی هستند که به مرور زمان آمریکا را از درون متلاشی می‌سازند. آمارهایی که اخیرا توسط مؤسسات و نهادهای گوناگون خصوصی و دولتی آمریکا منتشر شده‌اند همگی مؤید این مطلب هستند که با گذر زمان ارزش‌ها و آرمان‌های انسانی و اجتماعی در آمریکا تضعیف شده و جای آن را نوعی فردگرایی افراطی توأم با فرهنگ مصرف‌گرایی رادیکال گرفته است. در گزارش حاضر سعی شده‌ است تا نگاهی گذرا به برخی از عوامل مؤثر در فروپاشی اخلاقی آمریکا بیندازیم.


عقاب نماد آمریکا است و این عقاب هم‌اکنون از درون متلاشی می‌شود


1. هم‌اکنون یک هیأت مخفی در دولت آمریکا می‌تواند هر کدام از شهروندان این کشور را در لیست مرگ قرار دهد. بر اساس مقاله‌ای که اخیرا خبرگذاری روییترز منتشر نموده است، تشکیل هیأت مذکور هیچ مبنای قانونی ندارند و هیچ قانونی نیز بر علکرد آن نظارت نمی‌کند.هیچ گونه اسناد رسمی در مورد تصمیمات یا عملیات‌های این هیدت وجود ندارد. به گفته چندین تن از مقامات کنونی و سابق دولت آمریکا هیأت مذکور زیرمجموعه شورای امنیت ملی کاخ سفید است. این کمیته گزارش‌ها خود را مستقیما به رئیس‌جمهور ارسال می‌کند و تنها تنها در برابر وی پاسخگو است. این در حالی است که اوباما در زمان تبلیغات ریاست جمهوری بارها از بوش به علت استفاده افراطی از "اختیارات ریاست‌جمهوری" در جنگ علیه تروریسم انتقاد نمود.


2. آمریکا دارای بالاترین تعداد زندان و زندانی در جهان است. بنا بر آمار منتشره در سال 2011 تعداد 218/081/000  میلیون نفر زندانی در زندان‌های مختلف آمریکا مدت حبس خود را سپری می‌کردند. به عبارت دیگر از میان هر 142 نفری که در آمریکا ساکن هستند یک نفر در زندان است. بیش از نیمی از زندانی‌های آمریکا را قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر تشکیل می‌دهند. بر اساس آمارهای منتشره 12 درصد از نوجوانانی که در زندان‌های آمریکایی به سر می‌برند مورد تجاوز و سوءاستفاده جنسی قرار می‌گیرند. تقریبا ده درصد از زنانی که در زندان‌های آمریکا به سر می‌برند به اجبار تن به خواسته‌های جنسی نگهبانان خود می‌دهند.


نمودار رشد تعداد زندانیان در آمریکا از سال 1920 تا 2004



نمودار مقایسه تعداد زندانیان در آمریکا با دیگر کشورها – تعداد زندانی‌ها به ازای هر 100/000 نفر


3. بنا بر آمار ارائه شده توسط مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در آمریکا در سال گذشته 19 میلیون مورد ابتلا به انواع بیماری‌های مقاربتی در آمریکا به ثبت رسیده که هزینه‌ای بالغ بر 17 میلیارد دلار بر اقتصاد این کشور وارد ساخته است. به گزارش دیگر مراکز بهداشتی آمریکا از هر چهار دختر آمریکایی یک نفر دچار بیماری‌های مقاربتی می‌‌شوند. علی‌رغم کنترل بیماری‌های مقاربتی در اکثر کشورهای پیشرفته جهان، آمریکا هنوز با نرخ بالای این نوع بیماری‌ها بالاخص ایدز مواجه است. نکته جالب توجه این است که بر اساس تحقیقات کارشناسان، ویروس ایدز یک ویروس ساخته دست بشر است که از آزمایشگاههای آمریکا نشأت گرفته.


علی‌رغم کنترل بیماری‌های مقاربتی در اکثر کشورهای پیشرفته جهان، آمریکا هنوز با نرخ بالای این نوع بیماری‌ها بالاخص ایدز مواجه است


4. آمریکا با فاصله بسیار زیاد در رأس کشورهای دارای بالاترین نرخ طلاق در جهان قرار گرفته است. بنا بر آمارها از هر 1000 آمریکایی 4/95 نفر تجربه طلاق را دارند. این در حالی است که میانگین نرخ طلاق در جهان 3/1 نفر به ازای هر هزار نفر است.

آمریکا با فاصله بسیار زیاد در رأس کشورهای دارای بالاترین نرخ طلاق در جهان قرار گرفته است


5. میزان تجویز دارو‌های ضد افسردگی برای کودکان در آمریکا سه برابر کشورهای اروپایی است. علاوه بر این، میزان مصرف داروهای ضدافسردگی در میان زنان آمریکا نیز بیش از هر نقطه دیگیری در جهان است. در سال 2008 یازده درصد از زنان آمریکایی به طور مداوم داروهای ضدافسردگی مصرف می‌کردند.

زنان آمریکا دارای بالاترین میزان مصرف داروهای ضد افسردگی هستند


 


6. بخش اعظمی از فیلم‌ها و تصاویر مستهجن جهان در آمریکا تولید می‌شوند. بنا بر آمارهای منتشره هم‌اکنون 89 درصد محصولات پورنوگرافی در کشور آمریکا تولید می‌شوند و بقیه کشورهای جهان 11 درصد از این نوع تصاویر و فیلم‌ها را تولید می‌کنند. در سال 2006، وب‌سایت‌های مستهجن آمریکایی درآمدی بالغ بر 84/2 میلیارد دلار داشتند.


7. از هر چهار دختر آمریکایی یک نفر قبل از رسیدن به سن هجده سالگی مورد سوء استفاده جنسی واقع می‌شود. این رقم در میان پسران آمریکایی یک نفر از میان هر شش نفر است. این آمار در سال 2006 منتشر شدند و بر اساس آن هم‌اکنون 42 میلیون نفر در آمریکا در دوان کودکی خود مورد سوءاستفاده جنسی واقع شده‌اند.


8. سوءرفتار با کودکان نیز هم‌اکنون تبدیل به یکی از فراگیرترین پدیده‌های اجتماعی در آمریکا شده است. هر ساله بیشاز 3 میلیون گزارش در مورد سوءرفتار با کودکان در آمریکا دریافت می‌شود. در سال 2010 هر روز به طور متوسط روزانه بیش از 5 کودک بر اثر سوءرفتار جان خود را از دست می‌دهند، این رقم برای سال 2005، 4 و برای سال 1998، 3/13 نفر است که نشان از افزایش مرگ و میر کودکان در آمریکا به علت سوءرفتار دارد.

سوءرفتار با کودکان نیز هم‌اکنون تبدیل به یکی از فراگیرترین پدیده‌های اجتماعی در آمریکا شده است



9. مقامات پلیس آمریکا تخمین می‌زنند که در حدود 600/000 آمریکایی در تجارت تصاویر مستهجن کودکان در فضای اینترنتی دست دارند. بنا بر گزارش‌ها تاجرین این نوع تصاویر سالیانه 2 تا 3 میلیارد دلار سود از تهیه و فروش تصاویری که اغلب شامل سوءاستفاده‌های جنسی خسونت‌آمیز از کودکان و حتی نوزادان است، به دست می‌آورند.


کودکان کشورهای عقب‌مانده بیشترین قربانیان افزایش پدیده پورنوگرافی کودکان در آمریکا هستند


دکتر جودیث ریزمن (Judith Reisman)، متخصص، دانشمند و نویسنده در حوزه انحراف جنسی معتقد است که اشتهای سیری‌ناپذیر برای پورنوگرافی کودکان ناشی از شیوع بیماری مسری اعتیار به پورنوگرافی در جامعه است.

دکتر جودیث ریزمن، دانشمندی که اعلام نمود جامعه آمریکا معتاد به فیلم‌های مستهجن شده است


10. نرخ تجاوز به عنف در آمریکا بیش از هر کشور دیگری است. بنا بر آماری که توسط دانشگاه دادگستری جنایی آمریکا ارائه شده است میزان در هر سال تقریبا 100/000مورد تجاوز در آمریکا رخ می‌دهد که بالاترین میزان در بین کشورهای جهان است.

11. در آمریکا سالیانه بالغ بر 12 میلیون جرم ثبت می‌شود که بالاترین میزان ثبت شده در میان کشورهای جهان است. این در حالی است که فاصله این کشور با کشور دوم یعنی انگلستان  6 میلیون مورد است. در هر سال تقریبا 16 هزار نفر در آمریکا قربانی آدمکش‌ها می‌شوند. در حدود 800 هزار سرقت در سال در آمریکا انجام می‌گیرد که این کشور را در رتبه دوم جهانی از این منظر قرار می‌دهد. در آمریکا در هر سال از میان هر 5 نفر یک نفر قربانی جرم و جنایت می‌شود که از این منظر این کشور در رتبه اول قرار دارد. سالیانه به طور متوسط 2/1 میلیون سرقت اتومبیل در آمریکا صورت می‌گیرد که از این حیث نیز آمریکا رتبه اول جهانی را دارا است.


آمریکا دارای بالاترین میزان جرم و جنایت در جهان است

                               





12. از سال 1973 تاکنون در حدود 55 میلیون مورد سقط جنین در آمریکا ثبت شده است. این آمار اسفبار که از زمان قانونی شدن سقط جنین در آمریکا توسط دیوان عالی این کشور در سال 1973 تاکنون ثبت شده است توسط "کمیته ملی حق زندگی" (National Right to Life Committee) و "مؤسسه گاتماخر" (Guttmacher Institute) جمع‌آوری شده است. این امار به طور مستقیم از کلینیک‌های سقط جنین اخذ شده‌اند. در سال 2008 تعداد سقط جنین از مرز 50 میلیون گذشته و احتمالا در سال 2012 به میزان تقریبی 56 میلیون نفر خواهد رسید. نرخ سقط جنین به طور میانگین در هر سال 2/1 الی 3/1 میلیون مورد در سال است. نقطه جالب توجه اینجاست که مجموع تعداد سربازان کشته شه آمریکایی از جنگ‌های انقلابی آمریکا تا جنگ دوم عراق بالغ بر 2/1 میلیون نفر است.


میزان رشد سقط جنین در آمریکا از سال 1973 تا سال 2006

13. نهاد خانواده به روند رو به زوال خود در جامعه آمریکایی ادامه می‌دهد. بر اساس مطالعه‌ای که توسط "مؤسسه تحقیقاتی پیو" (Pew Research Center) در دهه 1960، 68 درصد از افرادی که بیست و اندی سال سن داشتند ازدواج کرده بودند. این در حالی است که هم‌اکنون تنها 26 درصد از افراد این بازه سنی ازدواج کرده‌اند. بنا به گزارش این مؤسسه تحقیقاتی اقتصاد رو به افول آمریکا نقش مستقیمی در این پدیده داشته است و با ضعف روزافزون اقتصاد این کشور و کاهش فرصت‌های شغلی جوانان این کشور نیز دیگر رغبتی به ازدواج و تشکیل خانواده ندارند. این در حالی است که میزان زندگی مشترک بدون وجود ازدواج در بین آمریکایی‌ها در حال افزایش است و بر اساس گزارش "اداره سرشماری آمریکا" (Census Bureau) از سال 190 تاکنون دو برابر شده است.


14. بررسی‌های انجام گرفته توسط مراکر تحقیقاتی نشان می‌دهند که گرایش به همجنسبازی در جامعه آمریکا رو به افزایش است. به گزارش اندیشکده "راه سوم" (Third Way) در 15 سال اخیر حمایت عمومی از ازدواج همجنسگرایان در آمریکا از 27 درصد به 53 درصد افزایش یافته است. این بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهند که شمار شرکت‌هایی که به کارکنان همجنسگرا مزایا و کار می‌دهند از 19 شرکت به 291 شرکت افزایش یافته است. بر اساس این بررسی، 58 درصد از مردم آمریکا بر این باورند که همجنسگرایان باید توسط جامعه مورد پذیرش واقع شوند و این در حالی است که این آمار از سال 1996 تاکنون، 14 درصد افزایش داشته است. باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز 31 تیرماه به طور رسمی قانون 17 ساله‌ای را که مانع از خدمت آشکار همجنسگرایان در ارتش آمریکا می شد، لغو کرد. این در حالی است که گزارشات متعددی در رسانه‌های در مورد همجنسباز بون خود اوباما نیز مطرح شده است. وی همچنین اخیرا یک قاضی همجنسباز یهودی را به عنوان قاضی دیوان عالی آمریکا منصوب کرده است.


همجنسبازی تبدیل به یکی از پدیده‌های رایج در فرهنگ آمریکا شده است


15. بسیاری از مردم آمریکا ترجیح می‌دهند که خود را با مسائل پیش آمده در جامعه درگیر نسازند و بلکه راهی برای فرار از آنها بیابند. برای مثال، تحقیقاتی که در سال 2010 توسط مؤسسه نظرسنجی گالوپ (Gallup) انجام شد نشان داد که مصرف الکل در آمریکا به بالاترین میزان خود در 25 سال اخیر رسیده است. هم‌اکنون 67 درصد مردم آمریکا به صورت دائمی از مشروبات الکلی استفاده می‌کنند.

اعتیاد به الکل راه چاره اکثر آمریکایی‌ها برای فرار از فشارهای روزمره


16. بر اساس آمارهایی که مسؤولان برنامه "تحقیقات ملی در مورد استفاده از مواد مخدر و سلامتی" (National Survey on Drug Use and Health) 20/4 میلیون نفر در آمریکا از انواع مواد مخدر و روانگردان استفاده می‌کنند. در حود 8/3 درصد از افراد بالای 12 سال در این کشور در مصرف مواد مخدر دخیل هستند. رایج‌ترین مواد مخدر در میان آمریکایی‌ها به ترتیب عبارت است از ماری‌جوانا، کوکائین، مواد توهم‌زا به مانند اکستازی و متاآمفی‌تامین‌ها.

هم‌اکنون، آمریکا جذاب‌ترین بازار هدف برای سوداگران مرگ است


17. غارت دسته‌جمعی مغازه‌ها و سوپر مارکت‌ها در آمریکا رفته رفته تبدیل به یکی از جرم‌های رایج در این کشور می‌شود که نشان از بازگشت این کشور به عصر بدویت داد. برای مثال اخیرا 50 فرد جوان با حمله به یک فروشگاه در ایالت مریلند دست به غارت اموال آن زدند.


فیلم غارت فروشگاه توسط جوانان آمریکایی – به گفته پلیس در این سرقت در حدود 50 نوجوان دست داشتند


18. جامعه آمریکایی علی‌رغم اینکه در ابتدا بر اساس آموزه‌های کلیسای مسیحی بنیان نهاده شد اما هم‌اکنون غوطه‌ور در انواع و اقسام ادیان و فرقه‌های مذهبی است. هم‌اکنون این کشور تبدیل به مأوای شیطان‌پرستی شده و این پدیده به صورت یکی از تصاویر رایجی که در آمریکا شاهدیم درآمده است. انواع فرقه‌های ماسونی، الحادگرایانه و مناسک شیطان‌پرستانه در مراکز مختلف فرهنگی و دانشگاهی آمریکا رسوخ کرده و حتی به صورتی کاملا رسمی به فعالیت می‌پردازند. نفوذ این گروه‌های در دنیای سرگرمی و رسانه به حدی است که امروزه تقریبا در تمام شبکه‌ها و کنسرت‌های پخش موسیقی شاهد حضور آنها هستیم و خود تبدیل به یک تجارت چند میلیارد دلاری برای مروجان این آیین شیطانی شده است. اولین کلیسای شیطان‌پرستی در آمریکا و جهان توسط فردی به نام آنتون شزاندر لاوی (Anton Szandor LaVey) و در سال 1966 آغاز به کار کرد.

آنتون لاوی، کاهن اعظم اولین کلیسای شیطان



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 12
  • سید امیر ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    5 1
    امریکا در فساد و تباهی غرق است و می خواهد با همین روش کشور های مسلمان را به تباهی کشاند .
  • سهیل بشردوست ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 0
    زیست شناسها اخیراً اثبات کردن پرنده ای که از اون به عقاب آمریکایی نام برده میشه از خانوادهء لاشخورهاست ه عقابها!
  • ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 0
    خوبه که بقول خانم فاطمه حقیقت جو: مردم آمریکا به مراتب دیندارتراز مردم ایران هستن و این آمار فساد رودارن خداییش اگه غیر این بود امریکا چی میشد
  • س ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 0
    از گزارش به روز و جامعتون متشکرم
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 0
    مشکل خویش بر پیر مغان بردم دوش کو به تایید نظر حل معما می کرد شکرخدا تو جامعه ما هیچکدوم ازاین موارد وجود نداره
  • محمدعلي ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    1 0
    جالبه همه غارت‌گران سياهپوست يا دورگه سياه و سفيدند.
  • یوسف رضا ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    12 0
    بسمه تعالی اینها همه از علائم زوال ونابودی است ،ظلم وفساد اثر خودش را می گذارد.واین از قانون علی ومعلولی خدائی وعقلی است ،یعنی هر علتی معلولی داردومعلول ظلم وستم ،تباهی وانحلال است .درجامعه آمریکا با این همه ظلم وستمی که داشته ودارد حتی زمانی را که خداوند به بدکاران مهلت میدهد تا بیشتر غرق کناه شوند تاعذاب آ نهارا زیادترنمایدکه خود این از مکرالهی است ( ومکرو ا مکرالله والله خیروالماکرین )را سپری کرده اند وبزودی نابود می شوندکه این قانون الهی رد خور ندارد.به امید نابودی وفروپاشی آمریکا واسرائیل خون خوار وآزادی بشریت از دست این دشمنان غدار.
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    1 0
    دوست عزيز اي كاش اول آماري از بزه و سقوط اخلاقي جامعه خودمون رو بررسي ميكرديد، آيا اين همه جرم و جنايت و مواد مخدر در شان مردم ماست؟آيا ما هيچ كدام زا اينها را نداريم؟چرا علت يابي مملكت خودمون را انجام نميديد؟
  • امین ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 0
    ای کیش یه آمار درست ودقیق تو ایران هم شکل میگرفت.امریکا این امار رو در میاره وراحت اعلام میکنه و میشه فهمید اونجا چه خبره ولی ایران امار اقتصادی درستی هم نداره چه برسه به این امارها واقعا ما به درستی نمیدونیم تو ایران چه خبره
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 0
    امثال شما ظاهراً در اين جامعه زندگي نمي كنند يك نگاهي به آمار قتل همسران مرد توسط دوست پسر زنانشان بيندازيد ما بهتره مراقب باشيم به قول شما مانند جامعه منحط غرب نشويم در ضمن اينها هم از اول اينطوري نبودند
  • ممححمموودد ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    1 0
    به امید برکنده شدن ریشه فساد از این کره خاکی
  • محمدجواد ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    1 0
    مثل این میمونه که اسکیموها بیان به فرهنگ اسلامی خرده بگیرن که "اینها انقدر بی اخلاقن که کسی میره خونشون زن شون رو بهش تعارف نمیکنه" سنجیدن اخلاق در یک جامعه با مترهای یک جامعه ی دیگر انقدر مضحک و خنده داره که فقط تفکر مشرقی میتونه ازش بنویسه... شما باید انحطاط اخلاقی یک جامعه رو براساس مترهای همون جامعه بسنجید * اسکیموها این کار رو میکنن.(منبع: کتاب اخلاق اسلامی تالیف نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها)
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    1 2
    خدا رحمت کنه امام رو که بهترین کلام رو فرمود: امریکا شیطان بزرگ است.
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    1 3
    مرگ بر آمریکا نمود عینی دارد!
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 0
    خواهشمند است زمانی که این گونه مطالب را گزارش میکنید خصوصا در باره امارها لینک مربوط را هم قرار دهید که بتوان با استفاده از لینک خودشان در بحثها از ان استفاده کنیم زیرا قلبهای بیمار میگویند این امارها ساختگی است
  • مسلمان ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 0
    آیا به نظر شما تو جامعه اسکیموها یا آمریکا اعتیاد، ایدز، نرخ بالای افسردگی، نرخ بالای جرم و جنایت و طلاق و ... هنجار مطلوب اخلاقی محسوب میشن!؟ از طرف دیگر حالا چون تواسکیموها این کار رواج داره ما هیچ ایرادی بهش نگیریم و بگیم خوب مدل جامعه اونها هم اینشکلیه! نسبیت و پلورالیسم اخلاقی همون چیزیه که باعث شده امروز همجنسبازی تو غرب بدین شکل رواج پیدا کنه... در مقابل این چیزها به هیچ وجه نباید با دید مدارا و اینکه موسی به دین خود عیسی به دین خود نگاه کرد.
  • مهدی ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    2 1
    سنت خدا همین است که قوم منحط و ظالم رو به دست خودش به نابودی میکشاند.
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 0
    خدا رو شکر ولی ایرانمون هر روز داره اسلامی تر میشه و معنوی تر. بهترین روش این کار هم بازی با آمار است که دولت استاد این بازی الهی است.
  • farzad ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 0
    حرف شما درسته ولی این پارامترها تو خود جامعه ی آمریکا هم مذمومه و خود اونها هم این اعمال رو خلاف انسانیت میدونند حالا بعضیاشو بیشتر مذمت میکنند بعضیاشو کمتر وخودشو میدونند که کارشون غلطه یا حداقل دارند متوجه میشندفما هم خیلی گناه هایی رو انجام میدیم که میدونیم غلط و غیراخلاقیه که شاید بعدا که متوجه بشیم توبه کنیم که برای اونها ممکنه توبه همون پشیمونی باشه.
  • محمدجواد ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 1
    اتفاقا جامعه ی آمریکا نسبت به اروپا یک جامعه مذهبی و اخلاق گراست. این رو همه میدونن و بهش اشاره میکنن. بحث اینکه کدوم فضیلت های اخلاقی بهتره رو مطرح نکردم. بدون شک هرکسی نظر خودش رو داره. مسئله ی همجنس بازی هم اگه در جامعه ای خلاف اخلاق نباشه، نمی تونید به همجنس باز ایراد بگیرید. حرف من، اینه نباید دنیا رو با متر خودمون بسنجیم. برای مثال دو همسری در کشورما خلاف اخلاق نیست اما در غرب چطور؟ آیا باید متری باشه بر بی اخلاقی ما؟ در نهایت هم اعلام کنم هیچ علاقه ای به آمریکا ندارم قربان!! آمریکا پرست هم نیستم اما به شدت از این فرهنگ مشرقی کیهانی متنفرم که دنیا رو جهنم و ایران رو بهشت نشون میدن مطمئنا نشریه هایی در آمریکا هستن که همین کار رو برای آمریکا میکنن و شما و ما بهش میگیم رسانه صهیونیستی
  • سورنا ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 0
    دوست عزیز لطف کنید کتاب خارج از کنترل آقای دکتر برژینسکی را مطالعه کنید آنجا در جواب مقاله رویارویی تمدن های هانتینگتن که 3 تمدن را برای امریکا تهدید به حساب میاره برژینسکی مشاور امنیت ملی سابق امریکا بهش میگه انچه که ما را داره سقوط میده لیبرالیسم عنان گسیخته ی هست که جامعه را از لحاظ اخلاقی و غیره باعث سقوطش شده است فکر کنم اقای برژینسکی این حرفها را بر اساس فرهنگ ما ایرانی ها نزده باشه
  • حسینی ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 0
    محمدجواد جااااان این مطالبی كه نوشته شده بود بر اساس مترهای امریكا و متركننده های امریكا نوشته شده بود اما از امثال تو بیشتر از این كه همانا به كار انداختن فكره نمی ره بخواب كودك آزاری طلاق مصرف مواد مخدر خشونت سرقت باندی تجاوز به زنان اگه جزء معیارهای اخلاقی امریكاس كه خیلی تو سرورت امریكا داغونین بابا دیگه گند امریكا دراومده ول كن بچسب به یه چیز دیگه مثلا همون اسكیموها
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 0
    تا وقتی كه الگوی شماها غرب باشه به همون سمت نكبت هم خواهید رفت
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 1
    يه جوري وانمود ميكنيد كه اين چيزا تو ايران وجود ندارد!!!!ايران از اونجا بدتره ولي همش پشت پردس
  • کوروش ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 0
    پس فکر کردید دجالیان و سفیانی های آخرالزمان کیان همینان دیگه ! بعضیا که هی میگن اگه دخترای ما هم بد حجاب باشن این عقده های جنسی توی جامعمون از بین میره ببینن مشکل از حجاب نیست مشکل اون فیلمای مستهجن و فارسی وان و ترانه های بی سر و پاست که روز تا شب میبینی و گوش میدی ! با تشکر از جبهه جنگ نرم مشرق جان به خاطر مطلب عالیش
  • کوروش ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 0
    پس فکر کردید دجالیان و سفیانی های آخرالزمان کیان همینان دیگه ! بعضیا که هی میگن اگه دخترای ما هم بد حجاب باشن این عقده های جنسی توی جامعمون از بین میره ببینن مشکل از حجاب نیست مشکل اون فیلمای مستهجن و فارسی وان و ترانه های بی سر و پاست که روز تا شب میبینی و گوش میدی ! با تشکر از جبهه جنگ نرم مشرق جان به خاطر مطلب عالیش
  • ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 0
    اوهن من بیوت العنکبوت...درباره این آیه سئوال شده است که چرا قرآن جامعه کافر و بی خدا را چنین معرفی کرده است در حالی که تارهای عنکبوت بسیار محکم هستند و حتی از آنها جلیقه ضد گلوله هم می توان ساخت....جواب این پرسش این داده شد که علی رغم استحکام بسیار زیاد ظاهری و مادی خانه عنکبوت اما نظام اجتماعی عنکبوت بسیار سست و لرزان است و عنکبوت زمانی که بچه دار شد تعداد شان از حد معینی که فراتر برود شروع به همنوع خواری می کنند و جامعه آنها به سرعت از هم می پاشد....این تعبیر قرآن نازنین چه زیبا در مورد آمریکای مستکبر صدق می کند که با وجود استحکام ظاهری و قدرت مافوق تصور مادی دارد از درون از هم می پاشد و نابود می شود....
  • محمد ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 0
    فرهنگ ها فرق دارند. اما مبنای هر فرهنگی با پارامترهای خیر و شر ثابت سنجیده می شه ! یعنی به هر حال یک پدیده ی فرهنگی هرچند قابل مقایسه نیست اما توانایی قضاوت در آن وجود دارد ... در ضمن قیاس شما هم با اسکیموها غلط است ! چون آن تعارف این تعارفی که ممکن است فکر کنیم نیست ، در ضمن این برای همه جوامع اثبات شده است که یدیده های نظیر جرم و جنایت و روابط جنسی دیوانه وار و مسائل مربوط به سیتنیسم (شیطان پرستی) و اعتیاد و ... ضد فرهنگند نه خود فرهنگ ! حتی برای آمریکا ... شاید این برای اسکیمو ها فرهنگ باشد که زن خود را تعارف بزنند که در غرب هم همینطور است (دیدارهای رسمی مقامات غربی با همراهیه همسران خود را ببینید)اما قطعا پدیده ای مانند جرم و جنایت و س ک س خشن و ... ضد فرهنگ اند نه فرهنگ !!! که نیاز باشد حتما با مترهای خود آن جامعه سنجیده شود. شما یه چیزی شنیدی داری قرقره می کنی ...
  • محمد ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 0
    بده ما هم ببینیم ...! خب چه ربطی داشت ؟! اینکه مسلما همینطوره ! قطعا از اول اینطوری نبودند اما مگه ما بودیم ؟ ربطش چیه ؟! منظورت اینه که حواسمون به خودمون باشه ...؟
  • محمد ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 0
    در همه ی کشور ها هم هست. مثل ایران. اما جالبه که بدونی ایران یکی از امن ترین و اخلاقی ترین کشورهاست ... نکته ای که در ایران هست "تصور" ناامنیتی و خطر اخلاقی ست نه خود نا امنی . تاکید می کنم تصورش ...! بله که نسبت به قبل بدتر شده اما دنیا هم نسبت به قبل بدتر شده ! حالا به اینجا ها می رسه میگیم اول خودمونو ...ببینیم ولی تو نونو اقتصاد همیشه اول می گیم تو آمریکا ! تو خارج ! تو اروپا و ...اینطوره و اونطوریه ! چه انصافی ؟!
  • احمد ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 0
    چرا هست ! خالی نبند ...
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 0
    یکی میوه تلخ میکاره نباید انتظار داشته باشه میوه شیرین بچینه
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    1 0
    بي سواد!!! هنوز نفهميدي اخلاق مطلق هست و نسبي نيست؟؟!!! برو يه بار ديگه منبعت رو درست بخون
  • سید ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    1 1
    آخیش بمیرم براتون مشرق چون توی ایران اصلا دزدی و فساد و تباهی و اعتیاد که نداریم شما رفتید خر آمریکا را چسبیدید!!!
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    0 0
    یه عده اصلاً نمیدونن تحلیل یعنی چی... آخه چه ربطی به مشکلات خودمون داره؟ مقاله مستند و خوبی بود. ان شاء الله خداوند عامه بشر رو بسوی خیر هدایت کنه...
  • مصطفی ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    0 0
    خداروشکر که تو ایران اصلا چیزی به اسم ایدز و الکل و مواد مخدر و طلاق و خودکشی و فرقه های انحرافی وجود نداره
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    0 0
    مشدی سید جان یکی از دلیل وجود همچین فساد هایی تو جامعه الگو بودن کشورایی مثه همین آمریکاست که به جای الگو گرفتن از تلاش و کوشش خودشون همیشه تو فیلما و سریالاشون بعد سکس و بی حیایی شون رو نشون دادن و به بقیه کشورا گفتن اگه شمام میخواید پیشرفته باشید باید اینجوری آزاد باشید برژینسکی 'فک کنم' میگه ما باید همیشه از علممون به عنوان چماقی تو سر بقیه ملت ها بزنیم امیدکارم روزی فرا برسه که این چماق بیفته دسته ما و تو سرشون خرد کنیم و روزی زبان فارسی و فرهنگ ایرانی به عنوان زبان و فرهنگ ببن المللی شناخته شود که تلاش همه رو میخواد و با نق زدنم هیچی درست نمیشه یا علی
  • ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    0 0
    بله در مملكت اسلامي هم برخی يك شبه يك درصد بودجه سالانه يك مملكت رو هپولي مي كنند وكسي چيزي به اونها نمي گه البته احتمالاً اون اصليتش آمريكايي بوده ما خائن و وطن فروش نيستيم ولي يه جوالدوز به اون و اگه وقت كرديم يه سوزن كوچيك البته در صورت صلاحديد به خودمون
  • حسین ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    1 0
    شما گویا متوجه آمار نشدید یه بار دیگه نگاه کنید تو همه جای دنیا فساد هست ولی آمار آمریکا خیلی وحشتناکه اگه همه چی ردیف بود که این همه جنایت نبود و مردم نمیریختن تو خیابون
  • عاشق رهبر ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    2 0
    همیشه این را میگویم و حالا هم میگویم امریکا و سگ پاسبانش هیچ غلطی نمیتوانند بکنند.
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    0 0
    انصافا ما خودمون کم مشکل داریم که بشینیم مشکلات آمریکا رو ببینیم و واسشون دل بسوزونیم؟؟؟ به ما چه ربطی داره آمریکا چه جوریه؟ ما تو ایران خودمون موندیم البته این مقاله قابل توجه کساییه که میگن "آمریکا بهشته!" خب الان که به نظر میاد آمریکا یه پا جهنمه!
  • س ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    0 0
    مردم آمریکا هم انسانند شاید با حل مشکل اونا مشکلات جامعه ما هم مرتفع بشه
  • 37038 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    0 0
    این هم از مدینه فاضل اونا ابته این ادعا رو ما نداریم ولی ماهم به سرنوشت اینا گرفتار مشیم اگر منجی نیاد چون مشکل رسیدن نیست بلکه نگداشتن برای همین هم هزار سیصد و اندی سال در مکتب ما کسی زیر ایجاد یک حکومت اسلامی شیعه نرفت تنها کاری که میتونیم بکونیم کند کردن این روند با از خود گذشتگی و شناسوندن منجی به دنیا
  • رضا ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    1 2
    اخبار صحیح اینجاست: 1-فقط در ایالت های نوادا و کالیفرنیا از صنعت سکس حمایت مالی می شود. 2-کشور آمریکا یک کشور سکولار است و از همه ادیان مختلف سراسر جهان حمایت می کند. 3-اگر آمریکا قصد داشت دین اسلام را از بین ببرد چرا با آن همه بمب اتمی و هیدروژنی ایران را برای همیشه از روی نقشه کره زمین بر نمی داشت. 4-به گفته ویکی پدیا فقط چند ایالت آمریکا اجازه داده اند تا مردم با هم نوعان خود ازدواج کنند. نتیجه: متاسفانه امروز ما در دنیایی که زندگی می کنیم باعث شده است تا هر ملتی به هر نحوی خود را برتر جلوه دهد. برای مثال ما این همه از بدی های آمریکا می گوییم آیا یک بار دیده اید کسی بگوید اصلا فکر کرده اید چه کسی برق، لامپ، کامپیوتر، اینترنت را اختراع یا کشف نموده است در جواب باید بگویم امروز اگر کشوری به اسم ایالات متحده آمریکا نبود جهان در بحران علمی شدیدی گیر کرده بود. بیایید در کنار همه بدی ها به خوبی ها هم فکر کنیم.
  • علی ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    ههه! فقط برق رو بگم که قبل از اینکه آمپر بیاد جریان الکتریکی رو کشف کنه ایرانیا (دقیق دانشمنده یادم نیس کی بود) یه سیستمی رو با سرکه و کوزه و یه ماده دیگه استفاده میکردن که به تولید جریان می انجامید. ببین پسر؛ تکنولوژی با همه راحتیش همون مقدار هم زحمت و دردسر رو برای بشریت به ارمغان آورده. اجداد امثال شما همون زمان فریب گوساله سامری رو خوردن؛ الان گوساله سامری تکنولوژی هست؛ کشور منم اگر از کشورای غرب و شرق عالم باج میگرفت، اگر کشورای بیچاره افریقایی رو چپاول می کرد، اگر ... الان جایگاه ایران خیلی بهتر از این بود. جووون مستند bohemian grove رو دانلود کن ببین اربابت امریکا، سردمدارانش کیا هستن ...
  • حسن ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    0 0
    آنچه که در آمریکا اتفاق افتاده است نتیجه طبیعی یک انتخاب است. که هر فرد یا گروه و یا ملتی در این را قدم بردارد نهایتاً دستاوردش وضع فعلی آمریکا با همه ابعادش خواهد بود. آن انتخاب چیست؟ ".... هم‌اکنون این کشور تبدیل به مأوای شیطان‌پرستی شده...." البته هم اکنون اینطور نشده است بلکه: "هم اکنون شیطان پرستی استکبار در جامعه آمریکا علنی شده است."
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
    0 0
    موفقم. از مخالفین تقاضا دارم با پشوانه ی مطالعاتی نظر بدهند. البته لازم به ذکر هست که هر کس با جهان بینی خودش به مسئله نگاه میکنه. در مورد ضد فرهنگ های غرب هم که نقدی در بارهی انها شده بود لازم به ذکر هست که همه فلسفه ای را دنبال میکنند و یک شبه بوجود نیامده اند. در کل همه ی نظر ها در عین درستی نا درست هست. جمله ی عجیبی بود. از مبانی پست مدرنیته به حساب می اید. متاسفانه ما خوشبختانه به مدرنیته نرسیده ایم و دنیا در (pro-postmodernism) ویا بعد از پست مدرنیته به سر میبرد. عصری که معنا معنای خود را از دست داده است. ممنون که مطالعه کردید...
  • صدای خاموش ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
    0 0
    به نام خدا اگه اهل مطالعه هستی یه سری به تاریخ تمدن اسلامی بزن ببین ایران و دانشمندان ایرانی چه کارهایی کردن و بعها غرب تمام این افتخارات را به نام خودش ثبت کرده این یه نوع دزدی هست دزدهایی که الان متمدن به نظرمیان به خاطرعمد مطالعه شماست!
  • رضا ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    به نظر من اگر امريكا نبود ما مثل انسانهاي نخستين بوديم.
  • امیر ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    0 0
    مصداق بارز دوست نادان. چه ربطی داره؟
  • میلاد ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
    0 0
    لعنت خدا بر هرچی وطن فروش و جاسوسی که از آمریکا(نظام آمریکا نه مردم) حمایت می کنند
  • تقی ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    0 0
    سلام من فدای رهبرم بشم ،آمریکا هم هیچ غلطی نمی تونه بکنه منم قبول دارم ولی نظرتون مرتبط نیست ،
  • تقی ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    0 0
    مصطفی جان وجود داره ولی انصافا کمتره
  • غریبه ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
    0 0
    اووووووووه
  • لیلون ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    پشیمان شدم
  • حمید ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    شکی در این موضوع نیست که در جامعه ی ایران هم از این موارد هست اما باید به چند نکته توجه داشت که: میزان این فساد در کشور ما به نسبت با جوامع غربی و آمریکایی چه چقد متفاوته.باید توجه داشت که چرا در کشور ما هم این موارد رشد کرده؟آیا غیره اینه که اون افراد فاسد در کشور ما مستقیم یا غیر مستقیم فرهنگ غرب و آمریکا رو پذیرفته؟یکی از دلایل مهم بهتره بگم زیربنایی ترین دلیل اینه که برخی از افراد میخوان مدرن بشن مثل آمریکا.آمریکایی که این شده.و ...
  • حمید ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    باید مراقب خودموون باشیم اما زمانی متوجه میشیم که بفهمیم الگوهای ما الگوهای اشتباهیه.تا از اون الگوها با خبر نشیم نمیتونیم جلویه این فسادهارو بگیریم..
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    0 0
    لطفا منبع این اطلاعات مهم رو ذکر کنید
  • علی GB ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    0 0
    غرب غرق در فساد است من خیلی تحقیق تو فضای مجازی واینترنت دارم انجام میدم .زنده باد اسلام و اخلاقیات .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس