کد خبر 678748
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

نمایندگان مجلس در برنامه ششم توسعه مصوب کردند که مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد طبق آخرین ۲۴ ماه پرداخت حق بیمه و با احتساب سنوات ارفاقی از تاریخ بازنشستگی آنان محاسبه و پرداخت شود.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان و در جریان رسیدگی به مواد الحاقی لایحه برنامه ششم، پیشنهاد الحاقی بند ب ماده ۱۳ این لایحه را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، سازمان تأمین اجتماعی موظف شد در اجرای تعهد ایجاد شده در تبصره ۲ قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت (مصوب ۵/ ۶/ ۱۳۸۶) که حقوق بازنشستگی و نیز کسور بازنشستگی و یا حق بیمه سهم مستخدم و کارفرمان نسبت به ایام سنوات ارفاقی را به مأخذ اشتغال و ضریب ۱/۱، ‌دریافت نموده است و منطبق بر تعهدات بیمه‌ای (ماده ۷۷ قانون تأمین اجتماعی و تبصره ذیل آن)، مستمری بازنشستگان مشمول قانون مذکور را بر اساس آخرین ۲۴ ماه پرداخت حق بیمه و با احتساب سنوات ارفاقی (در صورت نرسیدن به حد مذکور آخرین 2 سال پرداخت بیمه) از تاریخ بازنشستگی آنان محاسبه و پرداخت کند.

طبق تبصره ذیل این بند نیز سازمان و برنامه و بودجه کشور موظف شد اعتبارات آن گروه از دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون فوق‌الاشاره (تبصره یک) که سهم سازمان تأمین اجتماعی بابت مابه‌التفاوت حقوق سنوات ارفاقی ( تبصره ۲) را به صورت کامل پرداخت ننموده‌اند را تعهد و در بودجه سنواتی کشور پیش‌بینی و پرداخت نماید.

همچنین شرکت‌های دولتی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی موضوع تبصره ۳ قانون مذکور نیز با استفاده از منابع داخلی خود مشمول این حکم (پرداخت مابه‌التفاوت حقوق سنوات ارفاقی) می‌باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس