پسر دانش‌آموز يزدي براي ديدن فرشته نجاتش به تقليد از يك سريال تخيلي خود را به دار آويخت و جان سپرد.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، بازيگر مرد این سریال به خاطر مردانگي و رفاقت، قتل برادر دوستش را گردن گرفته و بيگناه تا پاي چوبه دار رفته بود، لحظات دلهره‌آور اعدام «سياوش» تمام ذهن و وجود پسرك پاي صفحه جادويي تلويزيون را منجمد كرده بود.
 
 او به طناب دار خيره شده و پلك هم نمي‌زد و تمام صحنه‌هاي سريال «سي‌امين روز» را مو به مو در ذهن لطيفش ضبط مي‌كرد و ناگهان طناب دار بي‌دليل پاره شد و پسرك مثل ميليون‌ها بيننده مات و مبهوت ديگر حس كرد بار ديگر زندگي به جريان افتاده است.
 
 
 
اما ساعت‌ها پس از پايان سريال پسرك هنوز صحنه پاره شدن طناب دار را با هزار و يك پرسش در ذهنش مرور مي‌كرد.

اواسط مرداد امدادگران اورژانس يزد از حلق آويز شدن پسر 12 ساله‌اي به نام «سعيد» در منطقه آزادشهر باخبر شدند. آنها بلافاصله خود را به محل حادثه رسانده و پس از انتقال پيكر نيمه‌جان پسر دانش‌آموز به بيمارستان موضوع را به مأموران پليس اعلام كردند.
 
مأموران پس از حضور در بيمارستان به تحقيق از خانواده «سعيد» پرداختند و در كمال ناباوري دريافتند پسرك به تقليد از بازيگر يك سريال ويژه ماه رمضان خود را با چادر مادر حلق‌ آويز كرده تا «فرشته» به كمكش بيايد و نجاتش دهد. پسرك مي‌خواست به محض بازگشايي مدرسه اين معجزه ماندگار تابستاني را بين زنگ‌هاي تفريح براي دوستانش تعريف كند اما افسوس كه...
 
پدر «سعيد» كه كارگر يك شركت است درباره مرگ غم‌انگيز پسرش گفت: شب قبل از حادثه و پس از افطار به همراه همسر و دو فرزندم «سعيد» - 12 ساله – و «محدثه» - 10 ساله – پاي تلويزيون به تماشاي سريال‌هاي ويژه ماه رمضان نشسته بوديم.
 
سريال‌هايي كه مثل چند سال اخير شيطان يا فرشته موضوع اصلي‌شان بود. همان شب در شبكه دوم با صحنه به دار آويختن مرد بيگناهي روبه‌رو شديم كه هر بيننده‌اي را تحت تأثير قرار مي‌داد. اما در يك لحظه طناب دار پاره شد و مرد اعدامي نجات يافت.
 
محو تماشاي فيلم بوديم كه پسرم كنجكاوانه در مورد علت و چگونگي اين اتفاق سؤال كرد. من كه به هيچ عنوان تصور نمي‌كردم اين صحنه فيلم چه سرنوشت شومي براي فرزندم و خانواده‌ام به دنبال دارد به آرامي جواب دادم: «ايمان به لطف خدا، پسرم! بيگناه بود و نجات پيدا كرد. از قديم گفته‌اند آدم بيگناه تا پاي دار مي‌رود اما جان نمي‌دهد.»
 

پدر «سعيد» در حالي كه اشك مي‌ريخت ادامه داد: سؤال‌هاي عجيب و تمام نشدني پسرم آزارم مي‌داد: «آخه بابا مگه طناب محكم به راحتي پاره مي‌شه؟! يعني هر بيگناهي نجات پيدا مي‌كنه؟! يعني فرشته‌ها به همه بيگناهان كمك مي‌كنند. پس فرشته‌ها اجازه نمي‌دن آدم‌هاي بيگناه بميرن؟ اصلاً چرا آدم‌ها را با طناب اعدام مي‌كنن؟‌مگر اونها با طناب كسي را كشته‌اند؟ و...» بالاخره آن شب سكوت سنگين و مرموز شب با سؤال‌هاي بي‌جواب پسرم گره خورده بود و نمي‌دانستم جغد شوم مرگ بر ديوار خانه‌ام نشسته است. مادر «سعيد» نيز به خبرنگار ما گفت: همزمان با اذان ظهر جمعه وضو گرفتم.
 
 «سعيد» هم گوشه خانه آرام نشسته بود. براي نماز ظهر قامت بستم تا دلم آرام بگيرد. چون دلشوره عجيبي داشتم و خواب ديده بودم كه كنار قبر پدرم گور كوچكي نيز كنده‌اند. نمازم كه تمام شد از دختر كوچكم خواستم قرآن را برايم از طبقه پائين بياورد. اما دقايقي بعد فريادهاي محدثه آرامش خانه و كوچه را به هم ريخت.
 
 همان موقع من و همسرم هراسان خود را به پائين رسانديم و در كمال ناباوري با پيكر حلق‌ آويز پسرم از لوله گاز روبه‌رو شديم. لب‌هاي «سعيد» كبود شده و قلبش به كندي مي‌زد. وقتي همسايه‌ها با صداي شيون و فرياد ما رسيدند سعي كردند با تنفس مصنوعي نجاتش دهند اما نفس‌هاي پسرم بريده بريده بود و نبضش هم ضعيف مي‌زد.
مادر دلسوخته ادامه داد: «سعيد طبق آموزه‌هاي تلويزيون، منتظر بريده شدن طناب دار بود و حالا ما چشم انتظار يك معجزه ... و پزشكان پس از معاينات لازم گفتند: مهره‌هاي ضعيف گردن پسرمان شكسته و نخاعش قطع شده است و... راستي اي كاش نويسنده و كارگردان اين سريال تلويزيوني مي‌دانستند كه شب بعد هنگام پخش قسمت بعدي اين سريال پسر كوچولوي ما در گورستان دفن شده بود.»
 

پزشكي قانوني علت مرگ پسرمان را خفگي اعلام كرد. مأموران پليس در تحقيقات از ما خواستند اگر از كسي شكايت داريم اعلام كنيم. اما با خود گفتيم چطور مي‌شود از رسانه ملي كه با پول بيت‌المال تأمين مي‌شود گلايه كرد؟
 
پدر سعيد هم با انتقاد از پخش برخي برنامه‌هاي بدون كارشناسي در تلويزيون گفت: متأسفانه اين پايان راه نيست. چرا كه نمي‌دانم اصرار تلويزيون براي پخش صحنه اعدام، اعتراف‌گيري از متهمان جرايم مختلف و نمايش صحنه‌هاي خشن و ماوراءالطبيعه به چه خاطر است؟ ما حتي روز بعد با برنامه خبري 20:30 هم تماس گرفتيم و موضوع مرگ پسرمان را اعلام كرديم.
 
اما متأسفانه سريال‌ها همچنان ادامه يافت تا اينكه به تازگي خبر مرگ دردناك «محمد مهدي» - 12 ساله – را نيز در روزنامه خوانديم كه او هم متأسفانه به خاطر تماشاي سريال ديگري به استقبال مرگ رفته بود. يك شهروند يزدي نيز در تماس تلفني با گروه حوادث روزنامه گفت: دو سال پيش هم در منطقه خيرآباد يزد دو پسر بچه دبستاني به تقليد از برنامه كودك «فتيله» داخل صندوقچه رفتند كه به علت قفل شدن در صندوق خفه شدند.
 
 تعداد ديگري از هموطنان نيز در تماس‌هاي تلفني خواستار توجه و نظارت هر چه بيشتر مسئولان و دست‌اندركاران صدا و سيما بر نحوه توليد و پخش سريال‌ها، فيلم‌ها و برنامه‌هاي تلويزيوني مختلف و افزايش سطح آگاهي عمومي جامعه شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 0
    شما هم دیگه شورش رو درآورید...اگه از سریال یا فیلمی نا راضی هستید یا از کل صداسیما رضایت ندارید منطقی نقدش کنید...این کارهای غیر منطقی چیه می کنید؟! اینکه فلان بچه فلان سریال رو دیده ربطی به اون سریال نداره ربط داره به والدین اون بچه که چرا می گذارند فیلم و سریالی که مخصوص بزرگسالان هست رو تماشا کنه. پدر بچه ای که تحت تاثیر سریال شبکه سه بود رسما اعلام کرده بود بچه ام بیش فعاله و به شدت تحت تاثیر فیلمهایی که می دید قرار می گرفت. خوب ایا ایشون تقصیر کار نیست که با وجود اطلاع از این قضیه به بچه اش اجازه دیدن هر فیلمی رو می داد؟! به جای ربط دادن گودرز و شقایق کمک کنید فرهنگ درجه بندی فیلمها بر اساس سن و سال در ایران پا بگیره.وگرنه پدر مادر این بچه هم می تونستند یه فیلم هندی یا ایرانی یا امریکایی از کلوپ محله شون بگیرند و ببینند و بچه تحت تاثیر خشونت یا اتفاقات اون فیلم قرار بگیره و خودش رو به کشتن بده.منطقی باشید عزیزان!
  • سمندری ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 0
    این آقای ضرغامی را بگیرید دار بزنید اگه طناب پاره شد که این اتهامات به صدا و سیما دروغه و اگه پاره نشد که گور پدر جریان انحرافی!
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 0
    هری پاتر هم اینقدر تلفات داده؟!
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 0
    نظر اخری کاملا درست ومنطقی است
  • میلاد ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 0
    درجه بندی فیلمها برای سنین مختلف یک اصل انکار ناپذیره.
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 0
    باهات موافقم
  • نیما ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
    0 0
    من که اصلا وقت نگاه کردن به فیلمهای ماه رمضان را پیدا نکردم و گاهی گذری دیده ام به دلم نمی نشست چون فیلمها خیلی از واقعیت دارن فاصله میگیرندو مسئولین باید توجه داشته باشند در اون ساعت از ماه مبارک رمضان همه اعضای خانواده دور هم و روبروی تلویزیون می نشینند پس در نشان دادن فیلم های بهتر و مناسب همه گروه سنی دقت به عمل آید
  • ترانه ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
    0 0
    مگه شبکه دو رو شبکه کودک معرفی نکردن؟ پس چرا یه سره برنامه هایی که مخصوص بچه ها باشه پخش نمی کنن که بچه ها از سر بیکاری و وقت گذروندن نشینن پای برنامه ای که مناسب سنشون نیست . این پدر و مادر هم بهتره برن به فکر بی توجهی به تربیت فرزندشون باشن . همین که بهش اجازه میدادن برنامه ای رو ببینه که مناسب سنش نیست یعنی به تربیتش بی توجهی می شده. اینجاست که میگن تربیت درست از نون شب برای بچه واجب تره . من که اصلا دلم نسوخت. این بچه قربانی بی توجهی پدر و مادرش شد. اما این دلیل نمیشه که بگیم فیلم های صداو سیما خوب هستن . این فیلم ها به درد بزرگسالا نمی خوره چه برسه به بچه ها... من خودم به شخصه اگه قرار باشه خودمو دار بزنم به خاطر تاثیر از یه فیلم نیست به خاطر چرت بودنشه و حرص اینکه چرا نباید ی فیلم درست از این تلویزیون پخش بشه
  • معمولی ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
    0 0
    صدا و سیما وظیفه اش را انجام داده این هم نمونه اش
  • ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
    0 0
    این فیلم ازهمون شبکه دو پخش میشد اینکه دله تو بسوزه یا نه چیزی رو عوض نمیکنه پس نظر کارشناسی بیخودی نده!
  • احسان ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
    0 0
    خداوکیلی من با 35 سال سن با دیدن قسمت اول سریال سی امین روز که صحنه به دار کشیدن سیاوش بود ، سر جای خودم میخکوب شدم وای به حال یک پسر بچه بی گناه 12 ساله همیشه رسمه در ایران تمامی اعضای خانواده بشینن و سریال ها را با هم نگاه کنند در حالی که بعضی از قسمت ها برای نوجوانان و جوانان توصیه نمی شود ولی متاسفانه صدا و سیمای آبکی ما که خیلی عقبه و به این زودیها هم نمی رسه!!!!
  • کوروش ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
    0 0
    درسته که سریالهای امسال سوپر مزخرف بودند ولی دیگه حماقت و خری دیگران را که نباید دیگران را مقصر بدونیم
  • sahand ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
    0 0
    خدایی امسال از سریال ها چیزی نسیبمان نشد که هیچی!داغ 2تا بچه هم روی دل خانواده شان رفت.خدا صبرشان بده!واقعا کی جوابگو هستش؟
  • محمد ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
    0 0
    یادت رفته کوچولو بودی میبردنت دکتر بازی آمپولت میزدند؟
  • علوي ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
    0 0
    اين خبربا خبرچند روز قبل خيلي تفاوت دارد قبلا روزنامه ها نوشتندپسر بچه دوازده ساله بابرادرشش ساله اش مشغول بازي بود که اين کارراکرد مادرش به خريد رفته بود وپدرش هم سرکار. وديگر اينکه همسايه ها پشت در مانده بودند وپسرکوچک درراباز نکرده ودرپايان اعضاي بدنش را هم به شش نفرپيوند زدند چرا الکي ازخودتان دروغ پشت سرهم رديف مي کنيد .
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
    0 0
    هم فیلمسازان حق دارند و هم مردم . در سال تقریبا 25 هزار نفر در تصادفات کشته و 250 هزار نفر مجروه میشوند. میشود جلو تولید خودروها رو گرفت و گفت ماشین بده؟! تکنولوژی فیلمسازی برقرسانی گازرسانی هواپیمایی و ... این معایب رو هم داره.
  • مرتضي ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
    0 0
    كدوم فيلم و سريال مخصوص بزرگسالان را سرشب و بدون تذكر پخش مي‌كنن؟
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
    0 0
    بچه های امروز تا نصفه شب بیدارن و هر برنامه ای رو تماشا میکنن. غفلت پدر مادرای امروز رو نمیشه گردن دیگران انداخت. پس چرا به جمع آوری ماهواره ها اعتراض میکنن؟ چه جوری میشنن با بچه ها ماهواره تماشا میکنن؟ مشکل اینجاست که هنوز این موضوع جا نیوفتاده که هر سنی برنامه مشخصی داره. یارو با بچه 5 ، 6 ساله میشینه فیلم اره برقی میبینه. آیا نباید فیلم ساخت؟ پدر مادرا این روزا خیلی به این مسایل که مربوط به روانشناسی و تربیت درست بچه ها هست دقت نمیکنن. در ضمن این خبر مدل های مختلفش انتشار پیدا کرده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس