معاون تحقيقات و جهاد خودكفايي قرارگاه پدافند هوايي ارتش از نصب موشك‌هاي مختلف از جمله موشك‌هاي جديد ساخت داخل بر روي سامانه S200 در آينده نزديك خبر داد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از ایسنا،سرهنگ محمدحسين شمخالي معاون تحقيقات و جهاد خودكفايي قرارگاه پدافند هوايي ارتش، اظهار كرد: تغييرات بسيار گسترده‌اي در سامانه S200 داده‌ايم و حتي در آينده نزديك موشك‌هاي جديد ساخت داخل را بر روي اين سامانه نصب خواهيم كرد.

وي با بيان اين‌كه در تمام بخش‌هاي S200 تغييرات فراواني ايجاد كرده‌ايم، افزود: سيستم S200 به صورت لامپي بود، ولي در حال حاضر از تكنولوژي نيمه‌ هادي در آن استفاده شده و در بخش‌هاي پردازش، فرستنده‌ها و گيرنده‌ها، جنگال ( جنگ الكترونيك)‌ و تحرك‌پذيري آن تغييرات عمده‌اي اعمال شده است و به جرات مي‌توان گفت كه S200 ديگر S200 نيست.

شمخالي اضافه كرد: ما حتي براي موشك S200 نيز برنامه ويژه‌اي داريم كه طي آن موشك‌هاي جديد ساخت داخل را به اين سامانه اضافه خواهيم كرد كه علاوه بر موشك اصلي خود، قابليت پرتاب چند نوع موشك ديگر هم داشته باشد تا اين سامانه برد بلند، به توانمندي مقابله با اهداف برد متوسط نيز مجهز شود.

معاون تحقيقات و جهاد خودكفايي قرارگاه پدافند هوايي ارتش، همچنين از ورود رادارهاي جديد برد بلند به چرخه عمليات در آينده نزديك خبر داد و گفت: انواع رادارهاي جديد برد بلند در آينده نزديك به چرخه عمليات وارد خواهد شد و بدين ترتيب تا 3 هزار كيلومتر خارج از مرزهاي جغرافيايي خود را پوشش خواهيم داد.

وي با اشاره به توان فعلي كشور براي پوشش راداري، گفت: در حال حاضر تا حدود 250 كيلومتر خارج از مرزها را پوشش مي‌دهيم و در نقاط مختلف داخل كشور نيز مشكلي براي پوشش راداري نداريم.

معاون تحقيقات و جهاد خودكفايي قرارگاه پدافند هوايي ارتش در تشريح نحوه عملكرد اين رادارهاي بردبلند جديد اظهار كرد: سامانه راداري جديد از تكنولوژي انعكاس امواج به اتمسفر استفاده مي‌كند و بدين ترتيب رصد مناطق تحت پوشش، از بالا خواهد بود و در نتيجه هيچ گپ و نقطه كوري نخواهد داشت.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس