کد خبر 621900
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱

کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو گفت: زمانی که هیچ کدام از ما نبودیم مهماندوست برای این کشور جنگید و جانباز شد، حالا چطور آن القاب زشت را به او داده‌اند، برایم جای تعجب دارد.

به گزارش مشرق، تیم سه نفره مردان هوگوپوش ایران برای حضور در سی و یکمین دوره بازی‌های المپیک ریو راهی برزیل شدند و متاسفانه یکی پس از دیگری شکست خوردند و از گردونه رقابت‌ها حذف شدند. سیدمحمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو بعد از شکست مهدی خدابخش مقابل تکواندکار ایرانی تیم ملی آذربایجان(میلادبیگی) از وی و رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی آذربایجان به عنوان "مزدور" نام برد و جنجال رسانه‌ای بسیار زیادی هم به خاطر این جمله به راه افتاده. وی پس از روبرو شدن با واکنش رسانه‌ها مدعی شد که در شرایط بد روحی این کلمه را به کار برده است اما بازهم استفاده از این جملات از سوی رئیس باتجربه فدراسیون تکواندو اصلا قابل قبول نیست.

یوسف کرمی کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو در مورد ناکامی بزرگ تیم ملی تکواندوی مردان در المپیک ریو، گفت: بچه‌های ما در المپیک برزیل واقعا بد بازی کردند. طبیعتا خودشان هم از نتایجی که رخ داده است راضی نیستند. همه ما قبل از آغاز المپیک هیچ مصاحبه‌ انتقادی علیه فدراسیون و تیم ملی انجام ندادم و همیشه تیم ملی را حمایت کردم تا ملی‌پوشان ما در المپیک نتیجه بگیرند، اما واقعیت این است که با نتایجی که تکواندو کسب کرده دیگر سکوت جایز نیست.

وی در ادامه افزود: ملی‌پوشان ما واقعا از لحاظ فنی در المپیک ریو ضعیف بودند. اتفاق بدی که در برزیل رخ داد این بود که هر سه ملی‌پوش ما مثل هم مبارزه کردند و این نشان می‌داد که آنها دقیقا مثل یکدیگر تمرین کرده بودند. بچه‌های ما به کسانی باختند که دور دوم از گردونه رقابت‌ها حذف شدند. البته تنها حریف مهدی خدابخشی همان میلاد بیگی بود که به مرحله بعدی راه یافت. من به عنوان فردی که سالیان سال در تکواندو فعالیت کرده اینطور می‌توانم بگویم که آنها از لحاظ فنی خیلی شرایط بدی را در المپیک ریو داشتند.

وی در مورد صحبت‌هایی که رئیس فدراسیون تکواندو علیه مهماندوست مطرح کرده است، گفت: بنده طی چند روز گذشته نظر شخصی‌ام را در مورد مهماندوست مطرح کردم، اما آقایان ناراحت شدند که چرا در مقام دفاع از مهماندوست قرار گرفتم. سوال من این است که اگر "لوزانو" سرمربی تیم ملی والیبال ایران که مدتی قبل مقابل تیم ملی آرژانتین قرار گرفت و برنده هم شد آیا مزدور و خائن به کشورش است؟ یا زمانی که ولاسکو سرمربی تیم ملی سابق والیبال به ایران آمد و یک انقلابی در والیبال ما انجام داد آیا او نیز مزدور و خائن به کشورش است؟ به نظرم بهتر است ما ضعف‌های خودمان را ترمیم دهیم و جنبه باخت داشته باشیم. با باخت‌مان نباید عملکرد دیگران را زیر سوال ببریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما خودمان رضا مهماندوست را خط زدیم. ما با خط زدن نام مهماندوست مدال‌های المپیک را از دست دادیم. در المپیک لندن آن اتفاق برای من رخ داد و در برزیل هم شاهد بودیم که سه مدال با ارزش را به خاطر از دست دادن رضا مهماندوست بر باد دادیم.

کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: حالا اگر مهدی خدابخشی مقابل بیگی برنده می‌شد این حرف و حدیث‌ها دیگر مطرح نمی‌شد. مشکل ما این است که بچه هایمان را نتوانستیم نگه داریم و باید مدیریت می‌کردیم تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد. شما راحله آسمانی را نگاه کنید در ترکیب تیم بلژیک به المپیک آمد و حتی نزدیک بود مدال کسب کند. به نظرم اگر میلاد بیگی در ایران می‌ماند به هیچ عنوان رنگ المپیک را هم نمی‌دید.

کرمی در ادامه صحبت‌های خود گفت: ما در طول این چند سال خیلی رعایت کردیم، اما حالا حق مردم است که خیلی مسائل را بدانند. امثال هادی ساعی، بهزاد خداداد، مرتضی رستمی، مجید افلاکی، یوسف کرمی و ... که با پول بیت‌المال تجربه کسب کرده‌ا‌ند در حال حاضر کجای تکواندوی ایران هستند؟ دو سال است که تکواندو را کنار گذاشتم چه کسی آمد و گفت بیا و از تجربه های خود تکواندوی کشورمان را بهره‌مند کن؟ من عرق ملی دارم و به کشور دیگری نمی‌روم؛ قبول است. حالا چه کسی برای من در فدراسیون تکواندو کار انجام می‌دهد. حالا اگر فردا راهی یک کشور دیگر شوم آقایان می‌خواهند بگویند او نیز مزدور و خائن است.

کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو در ادامه انتقادهای خود، گفت: من 5 تا 6 سال با مهماندوست زندگی کرده‌ام. او دوست و مربی من بوده است. مهماندوست همچنان ترکش‌های دوران 8 سال دفاع مقدس را در بدنش دارد، اما آقایان به خاطر اینکه او در المپیک موفق بوده مزدور و خائن خطابش می‌کنند. زمانی که هیچ کدام از ما نبودیم مهماندوست برای این کشور رفت و جنگید و جانباز شد، حالا چطور او را مزدور خطاب می‌کنند من نمی‌دانم! مهماندوست دین خود را به کشورش ادا کرده و به خوبی وظیفه خود را انجام داده است. ما بودیم که در حق او کم‌لطفی کردیم.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: خدا را خوش نمی‌آید ما که دم از همه چیز می‌زنیم؛ بیاییم با یک باخت کمبودهایمان را به گردن دیگران بیندازیم و بگوییم مهماندوست و بیگی کشور خود را فروخته‌اند، نه اصلا هم اینطور نیست؛ ما او را فروختیم. نباید فراموش کنیم که او را چطور به خاطر حق و حقوقش بیرون کردیم و من متاسفم از اینکه برخی‌ها باعث شدند زحمات ملی‌پوشان ما بر باد برود و سه مدال المپیک را به همین راحتی از دست دادیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 37
  • فاطره ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    من خودم دو سه سال پیش تو تلویزیون آقای مهماندوست رو دیدم که گفت تیم ملی تکواندو ایران من رو نمیخواد مشکلات مالی هم داشت میگفت بچه اش هم مریضه گریه هم می کرد هر کجای کشور باشه ما بهش افتخار می کنیم روز به روز موفق تر بشه
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    مهماندوست که مربی است وخرده ای بر او نیست اما میلاد بیگی مزدور واقعی ویک یاغی است
  • حسين ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    متاسفيم براي آقاي پولادگر به جاي اين حرفها يه فكري براي تكواندو كنه با اين بازيهاي مسخره تكواندو كاران كه دل همه مردم را به درد آوردن با اين نتايج . حالا اين آقا گير داده به مهماندوست به جاي عذر خواهي از مردم . اتفاقا هر ايراني كه در هر جاي دنيا بتونه سر مربي بشه قطعا افتخاري براي كشور عزيزمون هست آقاي پولادگر
  • علی ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    درود بر یوسف کرمی درود بر رضا مهماندوست رضا مهماندوست 2 عنوان بهترین مربی سال جهان در سال های 2011 و 2115 دارد
  • ايرانيان ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    رييس فدراسيون بي برنمگي عملكرد ضعيف خودش را ناجوانمردانه و توجيع مي كند
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    مزدور یعنی کسی که در مقابل پول برای دیگریان کاری انجام میده مثل کارگر و مزد بگیر خوب مهماندوست و بیگی هم پول گرفتن برای یه کشور دیگه خدمت کنن فرقشون اینه مهماندوست مربییه و کشورشو نفروخته اما بیگی زیر پرچم بیگانه رفته حالا باید دید بیگی و کی برده اونجا!!!
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 1
    در مورد اقای مهماندوست هم کسی با شخصیت ایشون کاری نداره اما فدراسیون تکواندو بهترین کارو کرد اگه جلوی بت شدن ادمها گرفته نشه کار از اساس ویران میشه چرا فوتبال ما چیزی نمیشه ؟!!چون سلطان و سالار و ژنرال.......داره تا این چیزا هستش فوتبال به جایی نمیرسه جلوی این کار و تو تکواندو گرفتن دستشون درد نکنه اقای کرمی هم باید بدونه الان ایشون تو تیم ملی تکواندو نیست اما خیلی از دوستاش و دیگران هستن که دارن زحمت میکشن نوبت و محک ازمایش به ایشونم خواهد رسید الانم بهتره به نظر حقیر برای تکواندو اینده سازی بکنه و از تجربش برای پروش جوانان و نوجوانان این کشو بهره ببره
  • ایرانی ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    آقای کرمی، حضور ولاسکو در ایران و حضور مهماندوست در کشور آذربایجان خلاف نیست. اما شما و امثال شما این نکته را فراموش کردین که اگر ولاسکو بازیکنان تیم ملی آرژانتین را تشویق می کرد که بیایید برای ایران بازی کنید آنوقت قطعا خائن و مزدور بود. سامان طهماسبی و میلاد بیگی و راحله اسمانی که با پول مالیات این مملکت رشد کردند اما رفتند زیر پرچم بیگانه مبارزه کردند قطعاً مزدور هستند و بی غیرت.
  • محمود قاسمی ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    بنده کاملاً با نظر جناب یوسف کرمی قهرمانی نامی و ارزشمند کشورم موافقم ، یوسف جان قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری با آرزوی موفقیت روز افزورن جنابعالی در تمامی مراحل زندگیتان
  • ناظر ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    کسی که برای ثابت کردن خودش هموطنش رو ذلیل کنه مزدوره به نظر من چه اجباری بود وقتی شاگردش هفت هشت امتیاز ،جلو بود به رای داورا اعتراض کنه تا اونا یه امتیاز کم کنن.... اون شاگردشم از خودش مزدور تر بود ناجوان مردانه مسابقه داد ...
  • ناشناس ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    یک ایرانی هر جا موفقیتی کسب بکند به اسم ایران تمام می شود. در دنیا مربیهای ورزشی در رشته های گوناگون بدون مرز جغرافیایی فعالیت می کنند افتخار بزرگی هم است برای کشورشان
  • محسن ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    بت شدن؟؟؟ برادر من یعنی الان تیم پرتغال بیاد رونالدو رو از ترکیبش حذف کنه، بگه باید جلوی بت شدنش رو بگیریم؟؟ عزیز من کسی که دو بار عنوان بهترین مربی جهان رو بدست میاره بت نیست، بلکه بزرگترین سرمایه اون ورزش هست که باید ازش بهره میبردیم نه که بشینیم پرپر شدن فرزندش رو برای بیپولی نظاره کنیم
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    فولادگر باید همین امروز کنار برود! چون فردا دیر است!
  • بارانی ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    دوست عزیز میلاد بیگی مزدور و یاغی نیست ما بی عرضه بودیم که متاع ارزشمند خود را به هیچ فروختیم.
  • جعفر ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    درس میگی شما، نباید از کسی بت ساخت، باید بزنیم داغونشون کنیم. هر کی خوب بود را اخراج کنیم. اون وقت میره مربی یه کشور دیگه میشه و تکواندو اونا رو قهرمان می کنه! به همین سادگی!
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    بشین بینیم بابا، اصلامیدونی تکواندو چیه، بازیکنان ایران فقط لنگ هوا کرده بودند، نه تکنیکی نه فنی بعد انتظار داری مدال هم بگیره از این نبازه از یکی دیگه میبازه
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    اگه عرضه داشتن بازیکنا و مربیا و رئیس فدراسیون باید هر حریفی رو می بردن پس بی لیاقتی از افراد انتخابی و اعزامی خودمونه یادتون رفت همین پولادگر پاداش 6 میلیونی ماهانه مهماندوست رو نداد و بیرونش کرد چون حقش رو میخواست!!؟؟؟
  • بزرگمهـر ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    به نظـرمن هردوطـرف دعـوااشتباهاتی داشته انـدوبایدخودرااصلـاح کننــد
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    با حرفهای استاد تکواندوی ایران کرمی عزیز موافقم و تلاش یک مربی که بتواند نقش کشورش را در جهان به نمایش بگذارد نوعی وطن دوستی و غیرت است که انشاءالله جناب مهماندوست چنین نیتی داشته اند. البته وضعیت بازیکن چون نماد ملیت است فرق میکند. کاش پختگی از خودشان نشان میدادند و پعد از پیروزی آنطوری شادی نمی کردند تا این مسائل کمتر مطرح میشد.
  • حسنعلی چایقوشان منامن ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    زنده وجاویدبادیادوخاطره هزاران جانبازسرافرازکشورایران
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    من ماندم کی این آقا را رییس فدراسیون کرده و چطور عزل نشده بیست سال ریس بوده بسه انشاالله با شکایت مهمان دوست کمیته ملی المپیک تکلیف پولادگر را یکسره میکنه به امید ان روز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس