کد خبر 61445
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۱:۵۴

این تصاویر نمونه هایی است از معامله تاریخ با انسان ها. هر دو عکس در یک نکته مشترک هستند. در این تصاویر دو شهید و یک خائن دیده می شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، تاریخ همواره با آنان که بر سر دو راهی تصمیم ، تردید به خرج داده اند بی رحم بوده و از دیگر سو ، در برابر آنان که بر سر عهد خود با خویشتن و اعتقاداتشان ایستاده اند سر تعظیم فرود آورده است. امروز از مرددان و عهد شکنان چه باقی مانده است و از بر سر پیمان ایستادگان چه؟ از هردو نامی مانده است و شاید مزاری.
اما این کجا و آن کجا.
دو تصویر زیر، نمونه هایی است از معامله تاریخ با انسان ها. هر دو عکس در یک نکته مشترک هستند. در هر دو ،دو شهید دیده می شوند و یک خائن.

در عکس اول ، از راست:
*سرلشکر ولی الله فلاحی ،
فرمانده ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی. وی در 7 مهر 1360 شربت شهادت نوشید و امروز در بهشت زهرا و در جوار مزار آیت الله طالقانی به امانت گذاشته شده.
*سرلشکر جواد فکوری ،
 فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و وزیر دفاع. او در 7 مهر 1360 به شهادت رسید و امروز در قطعه 24 بهشت زهرا و در جوار شهید مصطفی چمران به امانت نهاده شده.
*ناخدا بهرام افضلی ،
 فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی. ایشان در اسفند ماه سال 1362 درست در گرماگرم جنگ ایران و عراق ، به جرم جاسوسی برای اتحاد جماهیر شوروی و انتقال اطلاعات محرمانه به عوامل این کشور ، محاکمه و اعدام شد.

در عکس دوم، از راست:
*محمدعلی رجایی ، دومین رییس جمهور اسلامی ایران. وی در 8 شهریور سال 1362 به شهادت رسید و امروز در قطعه 24 بهشت زهرای تهران به امانت گذاشته شده.
*سرهنگ هوشنگ عطاریان ،
 فرمانده قرارگاه عملیاتی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در غرب کشور. وی در سال 1361 ، درست در گرماگرم جنگ ایران و عراق ، به جرم جاسوسی برای اتحاد جماهیر شوروی و انتقال اطلاعات محرمانه به عوامل این کشور ، محاکمه و اعدام شد.
*موسی کلانتری(آخرین نفر) ، وزیر راه و ترابری در دولت شهید رجایی. وی در 7 تیر ماه سال 1360 خرقه شهادت پوشید.

مرزهای باریک میان شهادت و خیانت را در این دو عکس به خوبی می توان مشاهده کرد و تاریخ آکنده است از این تصاویر  اما... دلی که «عبرت بین» نباشد را چه باک.


از راست، سرلشکر ولی الله فلاحی رییس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی(شهید) ، سرلشکر جواد فکوری فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی(شهید) ، ناخدا بهرام افضلی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی(معدوم)


از راست ، محمد علی رجایی دومین رییس جمهور اسلامی ایرن (شهید) سرهنگ هوشنگ عطاریان فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور(معدوم) عباس آقا زمانی فرمانده وقت عملیات سپاه پاسداران (در قید حیات) موسی کلانتری وزیر وقت راه و ترابری(شهید)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 20
  • محمد ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    4 0
    الهی لَا تَکِلْنِی اِلَی نَفْسِی طَرْفَه عَیْنٍ اَبَداً.
  • چار پاشلو ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    از زحمات و تلاش شما متشکریم اینها باعث بصیرت بخشی میشود محمد غفاری سید عباس حسینی موسی فریدی شهر اشوب رحیم بخشی از شما تشکر میکنیم
  • نادر ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    2 1
    نمی دونم ما ایرانی ها برای اسکتدر و عرب و مغول و روس و انگلبس همیشه خوش خدمتی کردیم و همیشه دم از ایران دوستی می زنیم؟
  • مسئلتن!!! ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    20 1
    نقل است که سرهنگ عطاریان در باز پس گیری قصر شیرین نقش به سزایی داشته اند. نظر شما چیست؟
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    1 3
    خوبه نگفتن جاسوس آمریکا و اسرائیل اند. آدم بیشتر باور میکرد. اینها که از همون اول با شوروی سابق و روسیه فعلی رابطه شون خوب بوده.
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 3
    هیچ ربطی نداره اولا فرمانده بوده و باید اینکار ها رو انجام میداده اگر انجام ماموریت نمیکرد که میرفت دادگاه نظامی لذا او از جایگاه خودش جاسوسی میکرد و خیلنت به کشور جناب مسئلتن
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 2
    نظرت ما رو کشت، بانمک!!!!!!
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 2
    اینم از مظلومیت اسلام آقا نادر
  • رفیق صفر خوشروان ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    2 3
    بعد از فتح المبین عراق در تاریخ 60/3/23 از تنگه حاجیان واقع در دشت آوزین گیلانغرب تا چم امام حسن و پشت ارتفاعات داربلوط و تنگه سیاه و شیاکوه و قصر شیرین برای تامین نیروهای لازم در منطقه جنوب عقب نشینی کرد . ربطی به سرهنگ عطاریان نداره . ولی از جمله خدمات آن جناب سرهنگ در عملیات مطلع الفجر اعزام 6 دستگاه تانک برای پدافندمواضع فتح شده بود که رانندگان آن با مهارتی بی نظیر 1دستگاه را در سینه کش تپه چپ کردند و 4 دستگاه تانک ام 60 دیگر هم در طول مسیر و پیش از رساندن به خط با فرمان نابجا روی صخره سنگی و دور درجا شنی پاره کردند .
  • مرتضی ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    3 1
    الان منظورتون ابو شریفه دیگه (;
  • امين ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    1 3
    اول این که قصر شیرین دوبار دست ما و عراق دست به دست شد.جناب عطاریان هم تو هیچ کدوم نقش خاصی نداشت. دوم این که بر فرض که خرمشهر رو عطاریان آزاد کرده باشه ، مهم آخر کاره که گند زد. سوم این که درباره خیانت های عطاریان که خساراتش کم هم نبود چیزی نمی گم چون می دونم خانواده اش داخل کشور هستن. دیگه خودش می دونه و خدا. چهارم این که محض اطلاع شماا هنوز هم سایت حزب توده عطاریان را از خودشون می دونه. هیچ کس هم شک نداره که عضویت در حزب توده یعنی نوکری شوروی.
  • حمید ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    2 0
    این ها مال وقتیه که شوروی بد بود نه الان که شده کشور دوست و برادر روسیه!
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 1
    هم آمریکا و هم روسیه دنبال منافع خودشونن1ولی یه عده آدم احمق هستن که نمیتونن مسائل رو از هم تفکیک کنن!مثل بعضیها!
  • یونس ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    0 0
    خیلی فک کردم اما متوجه نشدم بالاخره با کی هستی اون شهدا یا اون معدوما یا هردو در هر صورت اگه نظر ندی کسی نمیگه چرا نظر ندادی
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    2 0
    توی عکس اول، ناخدا افضلی نفر چهارم است نه سوم. نفر سوم اصلا درجه نیروی دریایی نداره.
  • شوروی ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    5 2
    درود بر افضلی
  • شوروی ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    6 3
    درود بر فرمانده نابودگر نیروی دریایی رژیم بعث
  • پاینده باد ایران ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    6 3
    درود بر ناخدا افضلی درود بر سرهنگ عطاریان
  • رضا ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    3 0
    اولا شهادت مقام با کشته شدن بدست نمیاد اگر ما کسی را شهید خطاب می کنیم برحسن حسن ظن والا شهادت مقام بالایی است که به هرکس ندهندش این هارا می شود مجاهد گذاشت که از تعابیرقرآن
  • علی ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    1 0
    سلام. خیلی از این افراد به ناحق کشته شدن. که حتی خود ری‌شهری هم این موضوع رو قبول کرد که برخی از حکم های که داده بوده اشتباه بوده. حتی خلخالی هم این حرف رو تایید کرده. اما افضلی خیانت کار نبوده بلکه یک وطن پرست واقعی بوده. چون اگر خیانت میکرد نیروی دریایی عراق رو نابود نمی کرد. در عملیات مروارید میتوان فهمید و احداث اولین دانشکده نیروی دریایی و خیلی از خدماتی که ایران ارائه کردند. روحشان شاد و یادش گرامی باد خداوند متعال رحمتشان کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس