کد خبر 60839
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۰۴

برای معرفی این شخص مسئولیتی درج شده است که به شدت جلب توجه می کند:«مسئول روابط امور خارجه سپاه». به جرات می توان گفت برای اکثر کسانی که با مسائل مربوط به جنگ و سپاه آشنایی دارند ، چنین مسئولیتی نا آشنا و غریب است.


به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، در قطعه 24 بهشت زهرای تهران ، در جوار مزار سردار شهید دکتر مصطفی چمران ، جمع دیگری از سرداران سپاه و ارتش نیز به یادگار سپرده شده اند . یکی از این سرداران ، بر اساس آنچه بر سنگ مزارش حک شده است «سیدمحمد صالح الحسینی» نام دارد.
تاریخ شهادت این شهید عزیر به شمسی درج شده و تاریخ شهادتش به قمری(چهارم ربیع الثانی 1401مطابق با آخرین روزهای سال 1359). با این احتساب ایشان در زمان شهادت40ساله بوده اند که در میان جمع پاسداران در آن سال ها سن بسیار بالا بوده است.
روی سنگ مزار این شهید ، مسئولیتی درج شده است که به شدت جلب توجه می کند:«مسئول روابط امور خارجه سپاه». به جرات می توان گفت برای اکثر کسانی که با مسائل مربوط به جنگ و سپاه آشنایی دارند ، چنین مسئولیتی نا آشنا و غریب است. تمام تلاش های ما برای به دست آوردن اطلاعاتی بیشتر از این شهید بی نتیجه ماند.
اکیدا درخواست داریم هر کس اطلاعاتی از این شهید در اختیار دارد ، گروه جهاد و مقاومت مشرق را مطلع سازد تا یکی دیگر از ابعاد کمتر شناخته شده دفاع مقدس از پرده ابهام خارج شود.







نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • ناصر ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    درخیابان دروس ( میدان احتشامیه) یک خیابان به اسم این شهید می باشد وبرای بنده هم همیشه این سوال بود آقایانی که نسل اول سپاه بوده اند حاج محسن رفیق دوست یا شاهپورزاده (مسئول واحدنهضتهای سپاه) یا سردارابراهیم محمدزاده (رییس سابق دفترسیاسی) شاید بتوانند اطلاعاتی بدهند لطقااگربه نتیجه رسیدید ماراهم درخصوص ایشان مطلع کنید ممنون می شوم
  • احمدی ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    یک خیابان در دروس منطقه 3 به دقیقا این نام وجود دارد شاید این شهید از اهالی آن منطقه باشد .
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    وقتی که شما که خودتون سپاهی هستید متوجه شوید، ما از کجا بدانیم؟! شیطونا نکنه می خواهید بدانید که کی دیگه می دونه؟؟؟
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    اولا از سپاه بپرسيد و بعد از همرزماش وبعد از خانوادش. البته اگر سپاه را بشناسيد سوال شما عجيبه! سپاه آخرش ايران نداره و جهانيه.پس وجود روابط خارجي طبيعيه.سپاه قدس استمرار همون كاره.
  • بلال ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    اين شهيد غريب عموي بنده است در ضمن نام اشتباه درج شده است. نام صحیح این شهید محمد صالح الحسینی است.با تشکر از سایت ارزشی شما.
  • بیننده ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    شاید مربوط به دوره ای بوده که سپاه وزارت بوده و ایشان مسئول روابط خارجی آن وزارت خانه بوده اند.
  • ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    اطلاعات جدید درمورد صالح الحسینی انیس نقاش ضارب شاهپوربختیارمی گوید: " کسی که "بیش از همه در ایجاد ارتباط میان فلسطینی ها و ایرانی ها نقش داشت، شهید محمد صالح حسینی بود. محمد صالح حسینی، یک عراقی ایرانی الاصل بود و در عراق فعالیت داشت و بخاطر این فعالیت ها به زندان افتاد. بعد از فرار از زندان به لبنان آمد و ضمن حفظ گرایشات اسلامی اش به جنبش فلسطین ملحق شد". نقاش از او بعنوان"مهندس رابطه های اولیه امام خمینی و رهبران فلسطین" یاد می کند. نقاش در ادامه می گوید: " آن روز جلال الدین فارسی نتوانست به منزل من بیاید و طرح (تشکیل سپاه) را دریافت کند، زیرا با برادر ابوعمار (یاسر عرفات) و در همان هواپیمای ابوعمار به ایران سفر کرد. به همین خاطر محمد صالح الحیسنی پیش من امد و می خواست به همراه محمد منتظری از طریق سوریه به ایران برود. طرح را به او دادم و گفتم به جلال الدین برسان. این طرح را به پیشنهاد و تقاضای جلال الدین تدوین کرده ام. محمد صالح الحسینی طرح را برد و از طریق سوریه به ایران رفت". نقاش سپس این گونه ادامه می دهد: " بعد از آن و پس از اعلام موجودیت سپاه به ایران رفتم. برایم روند تشکیل آن را توضیح دادند. به من گفتند که پنج نفر ازجوانان، یعنی جلال الدین فارسی، محمد صالح الحسینی، محمد منتظری وبعضی اشخاص دیگرپادگان "هویزه" [در خوزستان] را اشغال و آنجا را به مرکزعملیات سپاه تبدیل کرده اند. پس از این اشفال و روز بعد نام نویسی داوطلبان عضویت در سپاه شروع شد". پس از این مراحل به گفته نقاش طرح "تشکیل سپاه به شورای انقلاب اسلامی وبرای آیت آلله خمینی فرستاده و تایید شد."
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    لطفامنبع رامعرفی کنید.
  • ص ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    سلام آقای ناصر برام جالب بود شما شاهپورزاده رو بخاطر آوردید بیشتر از ایشون بگید تشکر میکنم
  • حسین الصادق ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
    0 0
    استاذ بلال السلام عليكم و رحمة الله انا حسين ابن الحاج ابو الهام (حسن.ش) ... حتما تعرفنا اتمنا أن نتواصل و مرة ثانية اشوفكم و يخدمنا العالم اينترنت لتواصل سلامنا للوالد والاهل حياكم الله
  • حسین الصادق ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
    0 0
    يه ويژه نامه ای نمیدونم از کدوم مجله همین اواخر درباره این شهید بزرگوار چاپ شده خیلی از بررگان درباره ایشون صحبت کرده بودن و از خدمات ایشون به اسلام و جنبشها و نهضتهای اسلامی کل جهان اسلام. خدا رحمت کنه ایشون رو همچین مشرق نیوز نوشته که هر کسی اطلاعی داره درباره اش به ما بگه انگار هیچکس ایشون رو نمیشناسه برادر ایشون آقای محمد صادق الحسینی در زمان وزارت ارشاد آقای مهاجرانی مشاور ایشون بودن الان هم چند برنامه توی شبکه ماهواره ای العالم دارن که مصاحبه با افراد سرشناس هست با سید حسن نصر الله مصاحبه داشتن و با خیلی سرشناسان دیگه همين چند روز پیش هم با نبیه بری فکر کنم مصاحبه داشتن خیلی راحت میشه بهشون رسید. اگر بخواهند البته
  • حسین الصادق ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
    0 0
    دوستان مشرق نیوز اگر یه لطفی بکنن ایمیل من رو به دست آقا بلال برسونن ممنون میشم از دوستان خوبم بوده که حالا سالهاست ازش بی خبرم متاسفانه یا علی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس