سیاست‌نامه جمهوری‌خواهان حاوی نکاتی عجیب است که دانستن آن‌ها شاید دیدگاه خیلی افراد نسبت به این حزب را تغییر دهد: تعیین مسیحیت به عنوان دین رسمی آمریکا و آموزش انجیل در مدارس دولتی تنها بخشی از این سیاست‌نامه است.

سرویس جهان مشرق- گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان به عنوان مهم‌ترین نشست این حزب پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا [در زمان نگارش این گزارش] هم‌چنان در شهر کلیولند ایالت اوهایوی این کشور ادامه دارد. تا کنون در این نشست (که مشرق پیش‌تر مفصلاً درباره آن توضیح داده است: این‌جا و این‌جا) اتفاقات زیادی افتاده و خبرهای زیادی از آن مخابره شده که مهم‌ترین آن‌ها معرفی رسمی ترامپ به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا و همین‌طور تصویب سند سیاست‌نامه این حزب بوده است.

این 50 بند از سیاست‌نامه جمهوری‌خواهان را حتماً بخوانید
گردهمایی امسال جمهوری‌خواهان را «گردهمایی ترامپ» یا «تاج‌گذاری ترامپ» هم توصیف کرده‌اند؛ بسیاری از بزرگان حزب جمهوری‌خواه در این نشست حضور نداشتند

معرفی ترامپ چیزی نبود که برای کسی تعجب‌آور باشد، چراکه همه اطمینان داشتند که این اتفاق خواهد افتاد. با این وجود، آن‌چه تحت عنوان سیاست‌نامه یا مانیفست حزب جمهوری‌خواه منتشر شد نکاتی دارد که دست‌کم برای بسیاری از مخاطبان ایرانی نه تنها تعجب‌آور بلکه حیرت‌انگیز هستند. طبق این سیاست‌نامه، دین رسمی آمریکا باید مسیحیت و زبان رسمی این کشور صرفاً انگلیسی باشد. آموزش‌های جنسی در مدارس آمریکا باید جای خود را به توصیه‌های مبتنی بر «فقط خودداری» [از ارتباط جنسی تا پیش از ازدواج رسمی] برای نوجوانان بدهد.

آن‌چه در ادامه می‌خوانید، 50 بخش منتخب از سیاست‌نامه حزب جمهوری‌خواه است[1] که در گردهمایی ملی این حزب و به عنوان سیاست‌های مدون ترامپ در صورت انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور منتشر شده است.

1- کاهش مالیات برای اغنیا: نرخ مالیات هر جا که موجب تضعیف صرفه‌جویی و یا کاهش انگیزه سرمایه‌گذاری شود، باید کاهش یابد. مقررات فعلی هر کجا که جلوی رشد اقتصادی را بگیرد، باید تغییر کند. ... ما پیشنهاد می‌کنیم برای ایجاد موازنه بین‌المللی، نرخ مالیات شرکت‌ها تا نرخی مساوی، و یا کم‌تر از، نرخ [مالیات‌های شرکتی در] دیگر کشورهای صنعتی کاهش یابد.

2- مقررات‌زدایی از بانک‌ها: روی‌کرد جمهوری‌خواه درباره بانک‌داری آمریکایی خواهان ایجاد بازاری شفاف و کارآمد است که مصرف‌کنندگان در آن بتوانند وام‌های مورد نیاز خود را با نرخ معقول بر اساس شرایط بازار دریافت نمایند. متأسفانه کنگره تحت کنترل دموکرات‌ها در پاسخ به بحران مالی سازمان‌ها طی سال‌های 2008 و 2009، لایحه «اصلاح وال‌استریت و حمایت از مصرف‌کننده» یا همان «داد-فرانک[2]» را تصویب کرد.

3- توقف حمایت از مصرف‌کننده: بدترین بخش از لایحه داد-فرانک، [تشکیل] دفتر حمایت مالی از مصرف‌کننده بود که به عمد به گونه‌ای طراحی شده تا یک سازمان یاغی [و بلاتکلیف] باشد. این سازمان نه به کنگره و نه به قوه مجری پاسخ‌گو نیست و بودجه تضمین‌شده خود را خارج از فرایند تخصیص بودجه دارد. ... اگر این اداره منحل نشود، [دست‌کم] باید تحت [قوانین] تخصیص بودجه کنگره قرار بگیرد.

4- آغاز الغای قوانین محیط‌‌زیستی: ما خواهان یک بررسی جامع درباره مقررات فدرال، به ویژه مقررات مرتبط با محیط‌زیست، هستیم که موجب می‌شوند اجاره، خرید، و یا فروش خانه برای آمریکایی‌ها سخت‌تر و پرهزینه‌تر شود.

5- آغاز کوچک‌سازی اتحادیه‌ها و [کاهش] کارگران اتحادیه‌ای: ما درخواست خود برای الغای قانون «دیویس-بیکن[3]» تکرار می‌کنیم، قانونی که [آزادی کارفرمایان در اجرای سیاست‌های] استخدام را محدود می‌کند و موجب بالا رفتن هزینه‌های ساخت‌وساز و تعمیر و نگه‌داری [سازمان‌ها] به [قیمت] نفع اتحادیه‌ها می‌شود. ... اگرچه «اتحادیه‌سازی» هرگز در هیچ‌یک از سازمان‌های دولتیِ مرتبط با امنیت ملی مجاز دانسته نشده، اما دولت فعلی این سیاست را در مورد «اداره امنیت حمل‌ونقل» [زیرمجموعه وزارت امنیت داخلی] نقض کرده است. ما این اشتباه را اصلاح خواهیم کرد. ... ما از حق ایالت‌ها در تصویب قوانین «حق اشتغال» حمایت می‌کنیم و خواهان تصویب قانونی ملی برای حفاظت از آزادی اقتصادی نیروی کار مدرن هستیم.

6- خصوصی‌سازی خدمات فدرال راه‌آهن: خدمات راه‌آهن «آم‌تِرَک» [سازمان فدرال راه‌آهن آمریکا] برای مالیات‌دهندگان آمریکایی که باید بابت هر بلیط، یارانه [در قالب مالیات] بپردازند، بی‌اندازه گران‌قیمت است. دولت فدرال باید به سرمایه‌گذاران خصوصی اجازه دهد تا خدمات مسافربری را در مسیر شمال‌شرقی ارائه دهند. همین وضعیت درباره قطارهای سریع‌السیر و راه‌آهن بین‌شهری در سراسر کشور نیز صادق است. ما بر قصد خود برای پایان دادن به حمایت‌های دولت فدرال از ندانم‌کاری‌هایی مانند قطار سریع‌السیر کالیفرنیا به ناکجاآباد، تأکید می‌کنیم.

7- عدم تغییر در [قانون] فدرال حداقل دست‌مزد: [قوانین] حداقل دست‌مزد مسئله‌ای است که باید در سطح ایالتی و محلی درباره آن تصمیم‌گیری شود.

8- کاهش حقوق و مزایای [کارمندان] دولت: مالیات‌دهندگان [آمریکایی] به طور متوسط 35 هزار دلار در سال هزینه برای مزایای غیرنقدی هر کارمند [دولتی] پرداخت می‌کنند که این رقم سه برابر متوسط مزایای غیرنقدی کارمندان در بخش خصوصی است. کارمندان فدرال از مزایای بازنشستگی و مدت مرخصی فوق‌العاده زیادی برخوردار هستند که هیچ تناسبی با مزایای مشابه در بخش خصوصی ندارد.

9- انتصاب قضات مخالف سقط جنین در دیوان عالی: تنها یک رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه، قاضی‌هایی مانند «آنتونین اسکالیا»ی فقید را [در دیوان عالی] منصوب می‌کند که به حاکمیت قوانینی پای‌بند هستند که در قانون اساسی و اعلامیه استقلال تصریح شده و از جمله آن‌ها حق مسلم حیات، و قوانین طبیعت و خداوندِ طبیعت است.

10- انتصاب قضات مخالف هم‌جنس‌گرایی و اوباماکر: تنها انتصاب چنین قاضی‌هایی می‌تواند به دادگاه‌ها این امکان را بدهد تا روند الغای زنجیره طولانی تصمیمات اکتیویست‌ها (از جمله پرونده‌های «بازده حقوق صاحبان سهام[4]»، «اوبرگفل مقابل هاجز[5]» [حکم دیوان عالی در تأیید ازدواج هم‌جنس‌بازان]، و «اوباماکر[6]» [«لایحه حمایت از بیماران و خدمات درمانی ارزان‌قیمت» که سال 2010 به امضای اوباما رسید]) را کلید بزنند. این پرونده‌ها اختیارات قانون‌گذاری کنگره و ایالت‌ها را غصب کرده‌اند.

11- قانونی کردن تبعیض علیه هم‌جنس‌بازان: ما «لایحه دفاع از متمم اول [قانون اساسی][7]» را تأیید می‌کنیم، قانون پیشنهادی جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان و سنا که [اقدام] تبعیض[آمیز] دولت علیه افراد و شرکت‌هایی را ممنوع می‌کند که بر اساس اعتقاد به این‌که ازدواج، پیوند یک مرد و یک زن است، [در مقابل هم‌جنس‌بازان] رفتار می‌کنند.

12- تعیین مسیحیت به عنوان دین ملی: ما از نمایش عمومی «ده فرمان» [خداوند به حضرت موسی] به عنوان بازتابی از تاریخ و میراث یهودی-مسیحی کشورمان حمایت و بار دیگر بر حق دانش‌آموزان مذهبی در برگزاری مناجات‌های داوطلبانه طی مراسمات مدارس دولتی و دست‌رسی برابر آن‌ها به امکانات مدرسه تأکید می‌کنیم.

13- کاهش قوانین [محدودکننده] گریزگاه‌های تأمین مالی کمپین[های تبلیغاتی] و پول‌های تاریک: آزادی بیان شامل حق تخصیص منابع [شخصی] به هر آرمان یا نامزدی می‌شود که فرد حامی آن است. ما مخالف هر محدودیت یا شرایطی هستیم که انگیزه شهروندان را برای شرکت در میدان‌های [سیاسی و ایدئولوژیک] عمومی کاهش دهد و یا توانایی آن‌ها برای ترویج نظراتشان را محدود نماید، از جمله الزام سازمان‌های خصوصی به افشای عمومی هویت حامیان مالی‌شان نزد دولت.

14- کاهش کنترل [ و محدودیت حمل] سلاح در سراسر کشور: ما حامی قانون [استفاده] متقابل [از] سلاح گرم و به رسمیت شناختن حق آمریکایی‌های مطیع قانون در حمل سلاح گرم در تمامی 50 ایالت برای محافظت از خود و خانواده‌شان هستیم. ما از قوانین حمل [سلاح] که مبتنی بر قانون اساسی هستند، حمایت و ایالت‌هایی را ستایش می‌کنیم که این قوانین را تصویب کرده‌اند. ما با قوانینی که قائل به محدودیت ظرفیت خشاب و ممنوعیت فروش محبوب‌ترین و رایج‌ترین نوع سلاح‌های مدرن هستند، مخالفیم.

15- تصویب یک متمم ضدسقط جنین برای قانون اساسی: ما قائل به تقدس حیات انسان هستیم و تأکید می‌کنیم کودکان متولدنشده [جنین‌ها] حق اساسی [برخورداری از] حیات را دارند که نقض‌شدنی نیست. ما از تصویب متمم «حیات بشر» برای قانون اساسی و قوانینی حمایت می‌کنیم که به صراحت بیان کنند که حمایت‌های متمم چهاردهم [قانون اساسی، از جمله بند برخورداری برابر از حمایت قانون[8]] شامل کودکان قبل از تولد نیز می‌شود.

16- توقف اعطای بودجه فدرال به [طرح‌های] «فرزندآوری برنامه‌ریزی‌شده[9]»: ما مخالف استفاده از بودجه عمومی برای انجام و یا ترویج سقط جنین و یا کمک مالی به سازمان‌هایی مانند فرزندآوری برنامه‌ریزی‌شده، تا زمانی هستیم که این سازمان‌ها اقدام به ارائه خدمات یا ارجاع [به پزشک] برای سقط جنین خودخواسته [نه به خاطر دلایل پزشکی یا غیره] و یا فروش اعضای بدن جنین به جای ارائه مراقبت‌های بهداشتی می‌کنند.

17- اعطای مجوز به ایالت‌ها برای تعطیل کردن کلینیک‌های سقط جنین: ما حکم اکتیویستی [غیرکارشناسی] دیوان عالی در پرونده [سازمان حامی سقط جنین] «هول وومنز هلث مقابل هلرستدت[10]» [نماینده وزارت خدمات بهداشتی ایالتی تگزاس] را محکوم می‌کنیم، حکمی که قوانین مبتنی بر عقل سلیم در ایالت تگزاس در دفاع از استانداردهای اساسی ایمنی و بهداشت در کلینیک‌های سقط جنین را الغا می‌کند.

18- مخالفت با پژوهش‌های علمی درباره سلول‌های بنیادی: ما با تحقیقات درباره سلول‌های بنیادی جنینی مخالف هستیم. ما با اعطای بودجه فدرال به تحقیقات سلول‌های بنیادی جنینی مخالف هستیم. ما از تحقیقات درباره سلول‌های بنیادی بزرگ‌سالان حمایت و بر بازسازی بانک ملی سلول‌های بنیادی جفت تأکید می‌کنیم، بانکی که توسط پرزیدنت «جورج اچ. دابلیو بوش» [پدر] ایجاد شد، اما به دست جانشین دموکرات او، بیل کلینتون، از بین رفت. ما مخالف اعطای بودجه فدرال به [طرح‌های] کشت جنین و خواستار ممنوعیت شبیه‌سازی انسان هستیم.

19- مخالفت با سیاست‌گذاری قوه مجریه: ما اقدام دولت فعلی، بر خلاف قانون اساسی، مبنی بر گسترش اختیارات [قوه مجریه] به حوزه‌های فراتر از آن‌چه [در قانون اساسی] برشمرده شده را محکوم می‌کنیم، از جمله ارعاب حکومت‌های ایالتی و محلی [در زمینه‌هایی] از قوانین شناسایی رأی‌دهندگان گرفته تا مهاجرت، از برنامه‌های خدمات بهداشتی گرفته تا تصمیم‌گیری‌ها درباره کاربری زمین، و از برنامه‌های اجباری آموزشی گرفته تا سیاست‌های [مرتبط با] سرویس‌های بهداشتی مدرسه.

20- مخالفت با تلاش‌ها برای پایان دادن [به استفاده از] هیأت‌های انتخاباتی: ما مخالف «توافق‌نامه بین‌ایالتی آرای عمومی ملی[11]» [مبنی بر در نظر گرفتن آرای عمومی مردم به جای آرای هیأت‌های انتخاباتی و نظام کنونی انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا] و هر طرح دیگری مبنی بر لغو و یا تحریف روند [کنون استفاده از] هیأت‌های انتخاباتی هستیم.

21- الزام [ارائه] مدارک شهروندی برای ثبت‌نام در رأی‌گیری: ما حامی قوانینی هستیم که شهروندان را ملزم به ارائه مدارک شهروندی هنگام ثبت‌نام برای رأی دادن و همین‌طور تأیید هویت تصویری [از طریق تشخیص چهره] هنگام رأی دادن می‌کنند. ما به شدت مخالف طرح دعوی علیه ایالت‌هایی هستیم که از اختیار حاکمیتی خود برای اعمال چنین قوانینی استفاده می‌کنند.

22- نادیده گرفتن مهاجران ثبت‌نشده هنگام تعیین تعداد نمایندگان در کنگره: ما به منظور حفظ اصل «یک نفر، یک رأی» از نمایندگان منتخب خود می‌خواهیم تا تعیین تعداد نمایندگان کنگره [بر اساس جمعیت هر ایالت] را بر اساس تعداد شهروندان انجام دهند و نه صرفاً تعداد افراد ساکن در هر ایالت.

23- عدم برچسب‌گذاری مواد اولیه تغییریافته ژنتیکی در محصولات غذایی: دستورات دخالت‌جویانه و پرهزینه فدرال مبنی بر برچسب‌گذاری [مواد تغییریافته ژنتیکی] در محصولات غذایی و منوها[ی رستورانی] باید در اسرع وقت توسط یک کنگره جمهوری‌خواه الغا شود. ما با برچسب زدن اجباری مواد غذایی تغییریافته ژنتیکی‌ای هستیم که ثابت شده ایمن و سالم هستند و حقیقتاً جان میلیون‌ها نفر در کشورهای در حال توسعه را نجات داده‌اند.

24- اضافه کردن الزامات شغلی به [قوانین] رفاه و کاهش [عرضه] کوپن غذا: تقریباً تمام الزامات مربوط به شغل برای بزرگ‌سالان سالم از نظر بدنی، که توسط اصلاحات فوق‌العاده سال 1996 در قوانین رفاهی تعبیه شده بودند، اکنون حذف شده‌اند. ما این مقررات را بازسازی می‌کنیم و برای تصحیح اشتباهی که سال 1964 هم‌زمان با معرفی کوپن‌های غذا برای اولین بار، انجام شد، اداره «برنامه مکمل کمک‌های غذایی» را از وزارت کشاورزی مستقل می‌کنیم.

25- استفاده از سواحل آمریکا برای حفاری‌های بیش‌تر نفت و گاز: ما از استفاده زمین‌های عمومی و فلات بیرونی قاره‌ای برای اکتشاف و تولید مسئولیت‌پذیرانه [نفت و گاز] حمایت می‌کنیم، حتی اگر استفاده از این منابع فوراً امکان‌پذیر نباشد.

26- ساخت خط لوله «کی‌استون ایکس‌ال»: خط لوله کی‌استون[12] تبدیل به نماد همه نواقص موجود در روی‌کرد ایدئولوژیک دولت فعلی شده است. رئیس‌جمهور بعد از سال‌ها تأخیر، این [طرح] را الغا کرد تا نظر افراط‌گرایان [حامی] محیط‌زیست را تأمین کند. ما قصد داریم این خط لوله و خط لوله‌های دیگری را به عنوان بخشی از تعهدمان به امنیت انرژی آمریکای شمالی به پایان برسانیم.

27- توسعه شکست هیدرولیکی و دفن زباله‌های هسته‌ای: یک قاضی فدرال رأی به پایان حکومت «اداره مدیریت اراضی» بر شکست هیدرولیکی[13] شده و ما از تأیید این حکم حمایت می‌کنیم. ما برای توانایی اثبات‌شده ایالت‌ها در تنظیم مقررات استفاده از شکست هیدرولیکی، انتشار متان و حفاری افقی احترام قائلیم، و بی‌توجهی دولت به «لایحه سیاست زباله هسته‌ای[14]» درباره ذخیره‌سازی طولانی‌مدت زباله‌های هسته‌ای را پایان خواهیم داد.

28- عدم وضع مالیات بر محصولات کربنی: ما مخالف هرگونه مالیات کربنی هستیم ... ما از بخش خصوصی می‌خواهیم تا منابع خود را روی توسعه فناوری جذب و جداسازی کربن متمرکز کند که هنوز در این‌جا [آمریکا] و کشورهای دیگر مراحل اولیه خود را سپری می‌کند.

29- نادیده گرفتن توافقات درباره تغییرات اقلیمی کره زمین: «هیأت بین‌دولتی تغییرات اقلیمیِ» سازمان ملل، یک مکانیسم سیاسی است، نه یک مؤسسه علمی بی‌طرف. بی‌اعتباری این هیأت از آن جایی مشهود است که نظرات دانشمندان و سایر افرادی را نمی‌پذیرد که با چارچوب هیأت مخالف هستند. ما هم توصیه‌های این هیأت را بر همین اساس ارزیابی خواهیم کرد. ما هم دستورکار «پروتکل کیوتو» و هم «توافق پاریس» را رد می‌کنیم [چرا]که صرفاً نشان‌دهنده تعهدات شخصی افرادی هستند که پای آن‌ها را امضا کرده‌اند؛ هیچ‌گونه توافق‌نامه‌ای از این دست تا زمانی که در سنا مطرح و تأیید نشده باشد، برای [دولت] آمریکا الزام‌آور نیست.

30- خصوصی‌سازی «مدی‌کر»، [یا به عبارت دیگر] طرح بهداشتی سالمندان: هیچ تغییری [در برنامه خدمات درمانی مدی‌کر] برای افراد 55 ساله یا مسن‌تر اعمال نکنید. این گزینه را در اختیار دیگران بگذارید تا مدی‌کر سنتی را انتخاب و یا آن را با مدل پشتیبانی با حق بیمه‌ای جای‌گزین کنند، که هدف از طراحی آن تقویت [حق] انتخاب بیمار و ترویج رقابت بر سر صرفه‌جویی در هزینه در میان ارائه‌دهندگان [خدمات درمانی] باشد.

31- واگذاری «مدیک‌اید»، [یا به عبارت دیگر،] طرح بهداشتی فقرا به ایالت‌ها: «اتخاذ روی‌کرد اعطای بودجه فدرال، به حکومت‌های ایالتی و محلی اجازه می‌دهد تا راه‌حلی برای افراد و خانواده‌هایی فراهم کنند که به شدت نیاز به کمک برای مواجهه با بیماری‌های روانی دارند. ما برای اختیار و انعطاف ایالت‌ها در حذف نام ارائه‌دهندگان خدمات سقط جنین از برنامه‌های فدرال مانند مدیک‌اید و سایر برنامه‌های بهداشتی و تنظیم خانواده احترام قائل هستیم؛ [این حذف نام] تا زمانی [ادامه خواهد داشت] که آن‌ها همچنان به ارائه خدمات و یا معرفی [به پزشک] برای سقط جنین خودخواسته ادامه می‌دهند.

32- عدم افزایش مزایای تأمین اجتماعی از طریق اخذ مالیات از ثروتمندان: «ما جمهوری‌خواهان، مخالف افزایش مالیات هستیم و به قدرت بازار برای ایجاد ثروت و کمک به تضمین آینده نظام تأمین اجتماعی اعتقاد داریم.»

33- لغو اوباماکر: «هر دستورکار صادقانه‌ای برای بهبود خدمات بهداشتی باید با لغو قانونی آغاز شود که ناصادقانه «لایحه مراقبت‌های ارزان‌قیمت 2010» یا همان اوباماکر نامیده شده است.»

34- اعطای کنترل انحصاری به ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی: «رئیس‌جمهور [اوباما] به رئیس به اصطلاح مستقل «کمیسیون ارتباطات فدرال» دستور داد تا قوانین را بر اینترنت تحمیل کند که در دهه 1930 برای انحصار تلفن ابداع شده بودند. ... بازار آزاد اینترنت نیاز به آزادی و پذیرش تمام ایده‌ها و رقابت‌ها دارد، بدون آن‌که دولت یا ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی برنده‌ها و بازنده‌ها[ی این رقابت] را انتخاب کنند.»

35- تعیین انگلیسی به عنوان زبان رسمی آمریکا: «ما هم از حفظ زبان‌های ارثی [و تاریخی] حمایت و هم از تعیین انگلیسی به عنوان زبان رسمی ملت [آمریکا] و نیروی وحدت‌بخشی پشتیبانی می‌کنیم که برای پیش‌رفت جمعیت‌های مهاجر و ملت ما به عنوان یک کل، ضروری است.»

36- عدم عفو ​​مهاجران ثبت‌نشده: «مهاجرت غیرقانونی یعنی خطر برای همه [جمعیت]، سوءاستفاده از [مالیات] مالیات‌دهندگان، و توهین به تمامی کسانی که آرزو دارند قانونی وارد آمریکا شوند. ما مخالف هر نوع عفو برای کسانی هستیم که با نقض قانون موجب تضییع حقوق افراد مطیع آن می‌شوند.»

37- ساخت یک دیوار مرزی برای جلوگیری از ورود مهاجران: «بنابراین [بنا بر مورد قبل]، بالاترین اولویت ما باید تأمین امنیت مرزهایمان و همه بنادر [و راه‌های] ورودی [به آمریکا] و اجرای قوانین مهاجرت باشد. به همین دلیل است که ما از ساخت یک دیوار در مرز جنوبی و حفاظت از همه راه‌های ورودی حمایت می‌کنیم. این دیوار مرزی باید به طور کامل مرز جنوبی را پوشش بدهد و برای جلوگیری از عبور هم خودروها و هم عابران پیاده کافی باشد.»

38- استلزام تأیید شهروندی همه کارگران توسط دولت: «استفاده از برنامه «بررسی الکترونیکی[15]» (سیستم مبتنی بر اینترنت برای تأیید مجوز اشتغال و هویت کارمندان) باید در سراسر کشور اجباری شود. ما بر حمایت خود از برنامه «تأیید نظام‌مند بیگانگان برای [تعیین] حقوق[16]» تأکید می‌کنیم، برنامه‌ای که تضمین می‌کند بودجه عمومی به اشخاصی تعلق نمی‌گیرد که غیرقانونی در این کشور حضور دارند.»

39- مجازات شهرهایی که به مهاجران پناه می‌دهند: ««شهرهای پناهگاهی» از آن‌جا که ناقض قوانین فدرال هستند و شهروندان خود را نیز به مخاطره می‌اندازند، واجد شرایط دریافت بودجه فدرال نیستند. استفاده از مجوزهای ایالتی برای تشویق [کمک کردن به] افرادی که به طور غیرقانونی در این کشور هستند، توهین به قانون است و باید متوقف شود.»

40- پورتوریکو باید ایالت بشود، اما واشنگتن‌دی‌سی نه: «ما از حق شهروندان آمریکایی ساکن پورتوریکو برای پذیرش در اتحادیه [ایالات متحده] به عنوان یک ایالت کاملاً مستقل حمایت می‌کنیم. ... اصلاحیه تبدیل [واشنگتن‌دی‌سی به] ایالت، سال 1976 وقتی آخرین بار توسط ایالت‌ها مطرح شد، به درستی رد شد و [اکنون هم] نباید احیا شود.»

41- پشتیبانی از ازدواج سنتی، و عدم پشتیبانی از هیچ [نوع] خانواده دیگری: «کودکان رشدیافته در خانواده‌های دارای دو والد [پدر و مادر] از لحاظ جسمی و روحی سالم‌تر هستند، احتمال بیش‌تری دارد عمل‌کرد بهتری در مدرسه داشته باشند، و احتمال کم‌تری دارد به استعمال مواد مخدر و الکل روی بیاورند، مرتکب جرم شوند و یا خارج از رابطه ازدواج باردار شوند. ما مخالف سیاست‌ها و قوانینی هستیم که به «هم‌باشی» تشویق و یا برای آن انگیزه مالی ایجاد می‌کنند.»

42- خصوصی‌سازی خدمات دولتی به نام مبارزه با فقر: «ما خواستار از بین بردن موانع ساختاری‌ای هستیم که ترقی‌گرایان در مسیر مردم فقیر قرار می‌دهند: تعیین مقررات بیش از حد برای شرکت‌های نوپا، الزامات بیش از حد برای صدور مجوز، محدودیت‌های غیرضروری درباره تشکیل مدارس و مراکز مراقبت‌های روزانه برای خدمت به خانواده‌های یک محله، و محدودیت درباره ارائه خدمات عمومی در زمینه‌هایی مانند حمل‌ونقل و بهداشت [محیط‌زیست].»

43- اجباری کردن مطالعه انجیل در مدارس دولتی: «از آن‌جا که درک صحیح انجیل برای پیش‌رفت یک جامعه تحصیل‌کرده ضروری است، ما از تصویب قوانین ایالتی مبنی بر ارائه [آموزش] انجیل در برنامه درسی [رشته] ادبیات به عنوان [یک درس] اختیاری در دبیرستان‌های آمریکا حمایت می‌کنیم.»

44- جای‌گزینی مدارس دولتی سنتی با گزینه‌های خصوصی: «ما از گزینه‌ها[ی مختلف] برای یادگیری حمایت می‌کنیم، از جمله تدریس خصوصی، مدارس دولتی، آموزش فنی و حرفه‌ای، مدارس اجاره‌ای[17] [مستقل اما دارای بودجه دولتی]، مدارس خصوصی و یا منطقه‌ای، «مدارس آهنربایی[18]» [دولتی با رشته‌های خاص]، آموزش آنلاین، و «دبیرستان‌های فوق‌دیپلم[19]» [که هم سطح دیپلم و هم فوق‌دیپلم را ارائه می‌دهند].»

45- جای‌گزینی آموزش‌های جنسی با روی‌کردهای «فقط خودداری»: «ما بر خواسته خود مبنی بر جای‌گزینی برنامه‌های «تنظیم خانواده» برای نوجوانان، با آموزش اجتناب از خطرات جنسی تأکید مجدد می‌کنیم، آموزش‌هایی که خودداری [از رابطه جنسی] تا پیش از ازدواج را رفتار عادی، مسئولیت‌پذیرانه و مورد احترام معرفی می‌کند.» این روی‌کرد (تنها راه همیشه مؤثر در مقابل بارداری‌های قبل از ازدواج و بیماری‌های مقاربتی) به نوجوانان، توانایی رسیدگی به سلامت حداکثری را می‌دهد. ما با [فعالیت] کلینیک‌های مستقر در مدارس برای ارائه معرفی‌نامه [پزشکی] و یا مشاوره در زمینه سقط جنین و جلوگیری از بارداری، مخالف و معتقد هستیم بودجه فدرال نباید برای برنامه‌های اجباری یا فراگیر غربالگری سلامت روانی، روان‌پزشکی، و یا اجتماعی-عاطفی هزینه شود.»

46- خصوصی‌سازی وام‌های دانش‌جویی به جای کاهش نرخ بهره: «دولت فدرال نباید در کار اعطای وام‌های دانش‌جویی دخالت کند. برای پایین آوردن هزینه‌های دانشگاهی و فراهم کردن دست‌رسی دانش‌جویان به گزینه‌های مختلف تأمین مالی، باید مشارکت بخش خصوصی در تأمین مالی دانش‌جویان بازسازی شود.»

47- بازگرداندن مجازات اعدام: «مطابقت مجازات اعدام با قانون اساسی با توجه به اشاره صریح متمم پنجم[20] [قانون اساسی به اعدام] کاملاً اثبات‌شده است. ما، با توجه به افزایش شدید نرخ قتل در شهرهای بزرگ [کشور]مان، [حکم] دیوان عالی را که منجر به تضییع حق مردم در عمل به مجازات اعدام در ایالت‌هایشان شده است، محکوم می‌کنیم.»

48- افزایش چشم‌گیر بودجه پنتاگون: «به بیان کاملاً ساده، حزب جمهوری‌خواه متعهد به بازسازی ارتش آمریکا [و تبدیل آن] به قوی‌ترین [ارتش] روی کره زمین است، به گونه‌ای که نسبت به [ارتش] هر کشور دیگری یا هر گروهی از کشورهای دیگر در جهان، برتری گسترده‌ای داشته باشد.»

49- لغو پیمان هسته‌ای [با] ایران و گسترش زرادخانه هسته‌ای: «ما باید معاهدات کنترل تسلیحاتی را رها کنیم، [چرا]که به دشمنان ما سود می‌رسانند، بدون آن‌که امنیت ملی ما را بهبود ببخشند. ما باید یک سیستم چندلایه دفاع موشکی را تأمین مالی، ایجاد، و عملیاتی کنیم. ما باید [زرادخانه] سلاح‌های هسته‌ای خود و سیستم‌های پرتاب‌کننده آن‌ها را مدرن‌سازی کنیم.»

50- تأکید مجدد بر پشتیبانی از اسرائیل و محکومیت شدید جنبش تحریم: «ما بر تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل تأکید مجدد می‌کنیم و تضمین خواهیم کرد که اسرائیل برتری کیفی نظامی در مقابل تک‌تک و همه دشمنان را [پیدا و] حفظ کند. ... ما این تصور غلط را که اسرائیل اشغالگر است، رد و به طور خاص تصریح می‌کنیم که جنبش «بایکوت، عدم‌سرمایه‌گذاری و تحریم» [اسرائیل] ماهیت ضدیهودی دارد و به دنبال نابودی اسرائیل است. بنابراین، ما خواستار تصویب قوانین مؤثر برای خنثی کردن اقداماتی هستیم که به شیوه‌ای تبعیض‌آمیز، هدفشان محدود کردن روابط تجاری با اسرائیل، یا افراد یا اشخاصی است که در اسرائیل یا سرزمین‌های تحت کنترل اسرائیل تجارت می‌کنند.»



[1] 50 Shockingly Extreme Right-Wing Proposals in the 2016 Republican Party Platform Link

[2] Dodd–Frank Wall Street Reform and Consumer Protection Act Link

[3] Davis–Bacon Act Link

[4] Return on equity Link

[5] Obergefell v. Hodges Link

[6] Patient Protection and Affordable Care Act Link

[7] First Amendment Defense Act Link

[8] Fourteenth Amendment to the United States Constitution Link

[9] Planned Parenthood Link

[10] Whole Woman's Health v. Hellerstedt Link

[11] National Popular Vote Interstate Compact Link

[12] Keystone Pipeline Link

[13] Hydraulic fracturing Link

[14] Nuclear Waste Policy Act Link

[15] E-Verify Link

[16] Systematic Alien Verification for Entitlements Link

[17] Charter school Link

[18] Magnet school Link

[19] Early college high school Link

[20] Fifth Amendment to the United States Constitution Link


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    جمهوریخواهان و دموکراتها دو سر یک قیچی هستند البته دموکراتها پلشت تر اند
  • Unknown ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    مشرق چرا درباره زمین تخت باوران بخصوص در آمریکا خبری نمیزارید. ترامپ هم یکی از طرفداران این گروه مسیحی است. تو آمریکا همه دارن ناسارو زیر سوال میبرند اما سایتای ما طرفداریه ناسارو میکنند.ناسا و سیا درواقع برای یک هدف طراحی شدند.
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    جمهوری خواهان دین دار تر هستند و بساط کاسبین وال استریتی و یهودی رو از کاخ سفید جمع میکنند انشاالله ترامپ
  • مریم ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    بسم الله
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    همه گزینه ها خوب هستند الا حمایت از اسرائیل و لغو برجام
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    خاک بر سرشون
  • یه بابایی ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    خوب چی عجیبی نیست، در حال حاضر تأثیرگذاری مسیحیان اونجلیست در انتخابات آمریکا قابل چشم پوشی نیست و باید بتونن حمایت اونا رو جلب کنن!!
  • زندیه ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    با سلام و ممنون از شما به خاطر این گزارشات عالی یک نکته ویراستاری در این گزارش وجود دارد. بهتر در جدانویسی کلمات دقت بیشتری شود. مثلاً کلمه دانشجو نباید جدانوشته شود چون معنی مستقل دارد. کلمه رویکرد هم هینطور و موارد دیگری که در این گزارش وجود داشتند. با آرزوی موفقیت شما یا علی
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    سلام.برداشت دینی شون دقیقا برعکس ما است.میگویند بایست یهیودیا برن بیت المقدی تا منجی شون ظهورکنه.
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    مرگ بر امریکا و متحدانش
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    بند 49(مربوط به لغو پیمان هسته ای با ایران) رو معلومه خیلی خلاصه ترجمه کردین!! چون تیترش با متنش زیاد مکمل هم نیستن!!!!
  • مادربچه هاومعلم مدرسه ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    جمهوری خواه ودموکرات تنهااسم هستنددوروی یک سکه به نام شیطان بزرگ
  • مهگانه ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    اگه ترامپ همون یک وعده اش برای مبارزه با همجنس بازان و سقط جنین را عملی بکنه ، جامعه آمریکا را نجات داده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس