رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: گردان‌هاي عاشورا از حوزه‌ها به پايگاه‌ها منتقل شده است و حوزه‌هاي مقاومت قرارگاه فرماندهي گردان‌هاي عاشورا هستند.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ديدار با فرماندهان حوزه‌ها و پايگاه‌هاي ناحيه شهيد بهشتي، با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع فرماندهان و اعضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه بر لزوم حركت توامان دروني و بيروني سپاه تاكيد كردند، گفت: انتظار رهبر معظم انقلاب از ما اين است كه به عنوان مجاهد، در دو جبهه دروني و بيروني حركت رو به جلو داشته باشيم.

وي افزود: امروز در جبهه دروني، بسيجيان با طرح صالحين به جهاد اكبر مي‌پردازند و معنويت خلوصشان را ارتقاء مي‌دهند و در جبهه بيروني با نقش آفريني در مسئله امر به معروف و نهي از منكر، جامعه را به سمت نقطه آرماني سوق مي‌دهند.

* طرح صالحين و امر به معروف، تيغه‌هاي ذوالفقار بسيج در جنگ نرم هستند

نقدي طرح صالحين و امر به معروف و نهي از منكر را مادر همه برنامه‌هاي بسيج دانست و افزود: طرح صالحين و امر به معروف و نهي از منكر تيغه‌هاي ذوالفقار بسيج در جنگ نرم هستند كه همه برنامه‌هاي بسيج حول محور اين دو مسئله شكل خواهد يافت.

وي با تاكيد بر مسئوليت هاي سنگين بسيج در جنگ نرم گفت: بسيج ميدان دار اصلي جنگ نرم است و در اين راستا بايد مساجد به عنوان سنگرهاي اصلي اين جنگ، تقويت شوند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه تصريح كرد: امروز درگير جنگي هستيم كه بنا به فرمايش رهبر عزيزمان به مراتب ظريف‌تر و پيچيده‌تر از دفاع مقدس است و بسيجيان در اين برهه بسيار حساس و سرنوشت ساز از تاريخ بشر، ميدان داران اصلي اين نبرد هستند.

نقدي با يادآوري فرمايش امام راحل (ره) مبني بر سنگر بودن مساجد در دفاع از انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: زماني كه امام (ره) اين تعبير حكيمانه را به كار بردند، مساجد صرفا مكاني براي تدارك نيروها جهت گسيل به جبهه‌اي بودند كه گاه هزار كيلومتر با آن فاصله داشتند اما امروز در جنگ نرم، مساجد، خود در خط مقدم جنگ نرم قرار دارند. امروز نقش مساجد بسيار مهم‌تر از گذشته است و مساجد بايد تقويت شوند.

* روش جذب، ساختار پايگاه‌ها و گروه‌هاي مقاومت تغيير كرده است

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه تعاريف بسيجي عادي و فعال تغيير كرده است، تصريح كرد: تعاريف بسيجي عادي و فعال متناسب با الزامات روز و ماهيت جنگ نرم تغيير كرده است و به تناسب همين تغييرات در تعاريف پايه‌اي، روش جذب، ساختار پايگاه‌ها و گروه‌هاي مقاومت نيز دستخوش تغيير شده است.

وي در پايان با اشاره به گردان‌هاي عاشوراي بسيج گفت: گردان‌هاي عاشورا از حوزه‌ها به پايگاه‌ها منتقل شده است و حوزه‌هاي مقاومت قرارگاه فرماندهي گردان‌هاي عاشورا هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس