جانشین فرمانده کل ارتش از برگزاری رزمایش دریایی «ولایت 94» در دهه اول بهمن ماه و تست سلاح‌های بهینه‌سازی شده در این رزمایش خبر داد و گفت: مرحله گسترش واحدهای عمل‌کننده در رزمایش آغاز شده است.

به گزارش مشرق، امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش درباره رزمایش جدید ارتش اظهار داشت: رزمایش ولایت 94 با محوریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دهه نخست بهمن ماه و از مبدأ دریای عمان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رزمایش همچون سال‌های گذشته سلاح‌های بهینه‌سازی شده که به تازگی وارد چرخه نیروهای مسلح شده است، مورد آزمایش قرار می‌گیرد و همچنین از نیروهای رزمی که دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده‌اند، در این رزمایش استفاده می‌شود.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه گسترش واحدهای عمل‌کننده در رزمایش آغاز شده است، گفت: در این رزمایش نیروی هوایی و پدافند هوایی نیز مأموریت پشتیبانی از شناورهای نداجا را بر عهده دارند.

امیر موسوی عنوان کرد: معمولا بخشی از رزمایش‌ها بر اساس رصد اطلاعاتی تحرکات دشمن و نوع تهدیدات انجام می‌شود؛ که این امر در طول رزمایش بر روی مسائل آموزشی و تجهیزات و نوع تاکتیک‌های رزمایش تأثیر می‌گذارد.

وی که در حاشیه بازدید از نمایشگاه تحقیقات غیرصنعتی نیروهای مسلح با خبرنگار دفاع پرس گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه در سطح نیروهای مسلح اظهار داشت: بازدید از این نمایشگاه که به همت ستاد کل نیروهای مسلح محصولات گسترده‌ای را در حوزه تحقیقات غیر صنعتی جمع‌آوری کرده و در اختیار مخاطب خاص خود قرار داده است، برای من جذابیت داشت.

جانشین فرمانده کل آجا با بیان اینکه امروز شرایطی برای پژوهشگران به‌وجود آمده تا ایده‌های خود را با دیدگاه‌های علمی قوی جهت سربلندی نظام ارائه دهند، افزود: بحمدالله امروز دانش متراکمی که در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به‌واسطه تلاش‌های پژوهشگران‌مان ایجاد شده، را مورد استفاده قرار داده‌ایم، و محصولات تولیدی را به‌صورت موضوعی دسته‌بندی و در گروه‌های هدایت دانش و چرخه‌های علمی وارد کرده‌ایم؛ که این جای امیدواری و مباهات دارد.

امیر موسوی همچنین با تأکید بر لزوم پرداختن به مسئله دفاع مقدس در حوزه‌های پژوهشی گفت: البته تاکنون در ارتباط با دفاع مقدس ارگان‌ها و سازمان‌های مختلفی ازجمله ارتش، سپاه، ستادکل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، مرکز تحقیقات راهبردی و دانشگاه‌ها کارهای گسترده و مطلوبی انجام داده‌اند؛ که در نوع خود گنجینه عظیمی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: اما اینکه در مقابل آن اتفاق بزرگی که در تاریخ معاصر افتاد، و طی آن یک ملت با توکل بر خدا و اتکای به خود و به تنهایی در برابر قدرت‌های بزرگ دنیا ایستاد و با شیوه‌هایی مبتنی بر ابتکارات و توانمندی‌های داخلی پاسخگوی هجمه‌ها شد؛ این یک اقیانوس بزرگ است که ما فقط به اندازه یک حوض از آن برداشت کرده‌ایم، و هنوز این عرصه لایه‌های متعددی دارد، که باید استخراج شود.

جانشین فرمانده کل ارتش در پایان تأکید کرد: پژوهشگران حوزه دفاع مقدس باید از نسلی که در دوران جنگ باقی مانده‌اند، استفاده لازم را ببرند؛ تا این گنجینه بزرگ استخراج شده و در اختیار نسل‌های بعدی قرار گیرد.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • افشین تهران ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    ایکاش میگفتید که این سلاحهای بهینه شده چه سلاحهایی هستند.اما در مورد دفاع مقدس کارهای خوبی شده اما به اندازه یک روز از این 8سال هم نیست و باید بهتر و با سرعت و کیفیت بیشتری درهمه عرصه ها از فرهنگی و نظامی گرفته تا هنری گامهای بلندی برداریم.ملتهای دیگر از قهرمانهای نداشته خود داستانها میسازند و ما با هزاران قهرمان این عرصه فقط به چند نفر از این عزیزان پرداختیم.وقتش رسیده و چه بسا گذشته که همه فداکاریهای این مردان و زنان بزرگ به جوانان امروز نشان داده شود تا بدانند که وارث چه هستند.
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    درودبرارتش قهرمان وامیرموسوی گمنام ولی بهترین فرمانده ولایتمدار وعزیز ودوست داشتنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس