«آواز» یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های غیردولتی جهان با بیش از 42 هزار عضو در ایران است؛ از جمله فعالیت‌های این سازمان، دخالت در امور داخلی ایران از طریق راه‌اندازی طومارهای مختلف برای فشار مستقیم به دولت ایران و یا تحت فشار گذاشتن سازمان‌های بین‌المللی با هدف انتقاد از ایران است.

گروه بین‌الملل مشرق- خلاصه گزارش: وقتی حرف از تلاش برای ایجاد یک انقلاب رنگی در ایران پس از انتخابات سال 1388 به میان می‌آید، برخی تصور می‌کنند که این صحبت‌ها از توهم توطئه نشأت گرفته و حاصل طرز تفکری است که هر مشکلی را در کشور به یک دشمن خارجی نسبت می‌دهد. با این حال، اگر در ریشه‌های فتنه 88 و بسیاری از کج‌روی‌های سیاسی دیگر در کشور تأمل کنیم، دست عناصر خارجی به شیوه‌های مختلف در آن‌ها نمایان می‌شود.

سازمان‌های «مردم‌نهاد» زیادی در آمریکا هستند که به ظاهر هدفی جز گسترش دموکراسی، مبارزه با تروریسم، و حمایت از مردم مظلوم در مقابل دولت‌های ظالم ندارند. با این وجود، این‌که این سازمان‌ها تا چه اندازه به حرف‌هایی که می‌زنند عمل می‌کنند، شاید از طریق نظرسنجی‌هایی که برگزار می‌کنند و گزارش‌هایی که می‌نویسند خیلی قابل‌تشخیص نباشد، بلکه باید از اهداف پشت پرده‌ای خبر داشت که اغلب از زمان تأسیس در دل این سازمان‌ها نهادینه شده است.

«آواز»، کودتایی به رهبری پیر انقلاب های رنگی
«ایران کودک‌آزاری را قانونی کرد.»
تیتر «آواز» درباره یکی از مصوبه‌های مجلس ایران


{$sepehr_media_1354992_400_300}
کمپین «آواز» برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام سکینه محمدی - دانلود

در دنیایی که مهم‌ترین عامل در شکل‌دهی افکار عمومیِ مردم رسانه است، هر کس رسانه را کنترل کند، می‌تواند مردم را هم کنترل کند و آن‌ها را فریب دهد. این دقیقاً همان کاری است که سازمان‌های «بشردوست» و کمپین‌های مردم‌نهاد بی‌شماری در دنیا برای انجام آن طراحی شده‌اند. «آواز» تنها یکی از این سازمان‌هاست که به ادعای خودش «ده‌ها میلیون نفر» را در سراسر دنیا فریفته است.

از جمله فعالیت‌های «آواز»، دخالت این سازمان در امور داخلی ایران از طریق راه‌اندازی تومارهای مختلف به صورت آنلاین و تشویق مردم به امضای آن‌ها برای فشار مستقیم به دولت ایران و یا تحت فشار گذاشتن سازمان‌های بین‌المللی با هدف انتقاد از دولت ایران است. این‌گونه دخالت‌ها از انتقاد به اجرای حکم اعدام در ایران گرفته تا اعتراض به قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و البته تقاضای رهایی معارضان و معاندان از زندان می‌شود.

«آواز»، کودتایی به رهبری پیر انقلاب های رنگی
«آواز» از قول مردم ایران از اعضای جنبش عدم تعهد و کشورهای عضو
سازمان ملل می‌خواهد، تا زمانی که سرکوب در ایران ادامه دارد،
هیچ دولتی را در این کشور به رسمیت نشناسند

گروه بین‌الملل مشرق- «آواز» یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های غیردولتی جهان است اما احتمالاً شما هم مانند مردم آمریکا هرگز چیزی درباره آن نشنیده‌اید. این سازمان[1] یک «سازمان اکتیویستی آنلاین» عظیم است که ادعا می‌کند هدفش ترویج آزادی و دموکراسی در سراسر جهان با استفاده از روش‌های مختلف و در راستای آرمان‌های گوناگون است. این گروه مدعی است که در 194 کشور دنیا، 42 میلیون عضو دارد؛ از جمله 42,157 عضو در ایران.

«آواز» در وب‌سایت رسمی خود می‌نویسد که مأموریتش از زمان تأسیس در سال 2007 میلادی، «سازمان‌دهی شهروندان همه کشورها برای از بین بردن شکاف بین جهانی است که در آن زندگی می‌کنیم و جهانی که اکثر مردم در همه جا می‌خواهند در آن زندگی کنند.» و توضیح می‌دهد: «مدل سازمان‌دهی اینترنتی ما این امکان را فراهم می‌کند تا هزاران فعالیت فردی، اگرچه کوچک، به سرعت تبدیل به یک نیروی جمعی قدرتمند شود[2]

در ادامه توضیحات وب‌سایت «آواز» می‌خوانیم: «آواز به 15 زبان کمپین می‌کند؛ تیم اصلی‌اش در هر شش قاره حضور دارند؛ و هزاران داوطلب هم به آن کمک می‌کنند. ما اقدام به امضای طومار، تأمین بودجه برنامه‌های رسانه‌ای و اقدامات مستقیم، ارسال ایمیل، برقراری تماس و لابی‌گری در دولت‌ها، و سازمان‌دهی تظاهرات و روی‌دادهای «آفلاین» می‌کنیم تا مطمئن شویم که دیدگاه‌ها و ارزش‌های مردم جهان، اساس تصمیماتی قرار می‌گیرد که روی همه ما تأثیر می‌گذارند.»


{$sepehr_media_1355031_400_300}
اظهارنظرهای مداخله‌جویانه «ریکن پاتل» مدیرعامل «آواز»

درباره استفاده از پهپادهای ایرانی یا روسی در سوریه - دانلود

اگرچه اهداف اعلام شده «آواز» ممکن است از نظر بسیاری از مخاطبان عجیب به نظر برسد، اما هر کس تعداد انقلاب‌های به اصطلاح «مردمی» در شرق اروپا و خاورمیانه را بداند، احتمالاً ادبیات وب‌سایت «آواز» برایش یادآور انقلاب‌های رنگی است که آتش‌شان طی هفت سال گذشته جهان را سوزانده است.

واقعیت این است که «آواز»، خود بخشی از دستگاه انقلاب‌های رنگی است و ظاهراً برای تأسیس در سال 2007 از «بنیادهای جامعه باز[3]» «جورج سوروس» بودجه دریافت کرده است. «آواز» توسط دو نهاد «رس پابلیکا[4]» و «موو آن[5]» تأسیس شد[6]، دو سازمانی که تحت حمایت مالی سوروس[7] تلاش می‌کنند جناح چپ آمریکا را به حمایت از نظریه‌ها و اقدامات بنیادهای جامعه باز متقاعد کنند.

سازمان غیردولتی «آواز» و انقلاب‌های رنگی
«آواز» می‌گوید در ایران 42,157 عضو دارد

مدیران «آواز»

تعدادی از بنیان‌گذاران و اعضای هیأت مدیره «آواز» نیز ارتباط نزدیکی با بنیادهای جامعه باز سوروس دارند؛ به عنوان مثال، «الی پاریسر»، هم عضو هیأت مدیره بنیادهای جامعه باز[8] و عضو برنامه‌های «جامعه باز آمریکا»ست و هم عضو «موو آن». «پدرو آبراموفای» نیز مدیر منطقه‌ای آمریکای لاتین و کارائیب در بنیادهای جامعه باز[9]، مدیر برنامه‌های آمریکای لاتین در بنیادهای جامعه باز، و مدیر کمپین‌های «آواز» است. ارتباط میان برخی از بنیان‌گذاران «آواز» را می‌توان به شکل خلاصه کرد:

«ریکن پاتل[10]»: مدیرعامل «رس پابلیکا» و رئیس/مدیرعامل «آواز»

«الی پاریسر[11]»: مدیرعامل «موو آن»، رئیس هیأت مدیره «آواز»، و عضو هیأت مشاوره «رس پابلیکا»

«تام پریلو[12]»: نماینده سابق ویرجینیا در کنگره آمریکا، از مؤسسان «رس پابلیکا»، و از شرکای قدیمی «ریکن پاتل» در امور اکتیویستی.

«بن برندزل[13]»: مدیر سابق «موو آن» در امور اکتیویستی، مدیر کمپین‌های «رسانه نوین» و جمع‌آوری کمک در برنامه «سازمان‌دهی برای آمریکا»ی باراک اوباما.

سازمان غیردولتی «آواز» و انقلاب‌های رنگی
«الی پاریسر» از اعضای کلیدی «آواز»، «موو آن»، و «رس پابلیکا»ست

طبق معمول سازمان‌های غیردولتی آمریکایی، «آواز» هم به‌رغم لفاظی‌های دائم درباره «حقوق بشر»، «آزادی» و «دموکراسی»، علناً از خشونت، جنگ و امپریالیسم پشتیبانی کرده است. سال 2011، «آواز» صدای خود را تا جایی که می‌توانست بلند کرد[14] و از اتحادیه اروپا، ناتو، سازمان ملل و دیگر بازیگران خواست تا «سرکوب خشونت‌آمیز» غیرنظامیان در لیبی را متوقف کنند؛ که ترجمه‌اش این بود: اتحادیه اروپا، ناتو، سازمان ملل و دیگر بازیگران به داد جهادی‌هایی برسند که علیه دولت و مردم لیبی رها شده‌اند تا «معمر القذافی» را در راستای منافع اعضای ناتو سرنگون کنند.

پروپاگاندای «آواز» علیه سوریه

«آواز» خیلی زود مسئله سوریه را هم در دستور کار قرار داد[15]. دولت بشار اسد، مورد بعدی در لیست اقدام ناتو برای از بین بردن دولت‌هایی بود که با غرب، سر سازگاری نداشتند. یک نمونه از مطالبی که «آواز» به طور منظم درباره سوریه منتشر می‌کرد، در زیر آمده است. این مطلب با هدف جلب حمایت مردمی برای برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه منتشر شده است:

«چه‌قدر الهام‌بخش! بیش از یک میلیون نفر در سراسر جهان به کمپینی پیوسته‌اند که خواهان حفاظت از غیرنظامیان سوریه است. نظرسنجی «آواز» نشان می‌دهد اکثر آمریکایی‌ها از برقراری یک منطقه پرواز ممنوع هدفمند برای نجات جان مردم حمایت می‌کنند. اکنون کنگره آمریکا و سازمان ملل در حال بحث درباره این هستند که چگونه از غیرنظامیان سوری محافظت کنند؛ بیایید به فشارهای‌مان برای حفظ جان مردم ادامه دهیم!»

سازمان براندازی که 42 هزار عضو در ایران دارد
کمپین دفاع «آواز» از «محمدعلی طاهری»
رئیس فرقه انحرافی عرفان کیهانی

در ادامه این مطلب، تلاش «آواز» برای گام برداشتن در جهت منافع آمریکا و ناتو به وضوح نمایان می‌شود: «نیروی هوایی سوریه مدتی پیش بمب‌های شیمیایی مبتنی بر گاز کلر را بر سر کودکان ریخت. بدن‌های کوچک آن‌ها روی برانکارهای بیمارستان تقلا می‌کرد تا نفس بکشد. پزشکان در حالی که جلوی اشک‌های‌شان را می‌گرفتند کودکانی را نظاره می‌کردند که خفه می‌شدند و می‌مردند... اما امروز فرصتی به وجود آمده تا این کشتارها با بمب‌های بشکه‌ای را با برقراری منطقه پرواز ممنوع هدفمند، متوقف کنیم!»

«آواز»، کودتایی به رهبری پیر انقلاب های رنگی
کمپین حمایت «آواز» از حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران

آن‌چه بدیهی است این‌که مطلب بالا با هدفی جز متقاعد کردن مردم به پشتیبانی از «منطقه پرواز ممنوع» در سوریه نوشته نشده است، اما آن‌چه همه مردم نمی‌دانند این است که برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه یعنی حمله نظامی مستقیم به این کشور بر اساس مدلی که لیبی را نابود کرد. این مطلب را نه کارشناسان ژئوپلتیک یا نظامی، بلکه ژنرال‌های عالی‌رتبه آمریکا می‌گویند.

ژنرال «کارتر هام» بازنشسته ارتش آمریکا، در خصوص اهداف و پیامدهای برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه توضیح می‌دهد[16]: «ما باید در این مورد بی‌پرده صحبت کنیم. این کار اولاً مستلزم کشتن تعداد زیادی از مردم [سوریه] و از بین بردن دفاع هوایی سوریه و کسانی است که کنترل این سیستم‌ها را به عهده دارند. سپس باید نیروی هوایی سوریه را از بین ببریم؛ ترجیحاً روی زمین، اما اگر لازم شد، در هوا. این عملیات یک اقدام خشونت‌آمیز است که منجر به تلفات زیاد [از میان سوری‌ها] و افزایش خطر برای پرسنل خود ما می‌شود.» ژنرال «فیلیپ بریدلاو» هم همین توضیحات را تکرار می‌کند[17].

ادعای دیگر «آواز» که کاملاً دروغ است، استفاده نیروهای بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی در سوریه علیه غیرنظامیان است. ارتش سوریه به جز در رسانه‌های جریان اصلی و اذهان عمومی فریب‌خورده کشورهای غربی، هرگز محکوم به استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم این کشور نشده است. بعکس، هرگونه حمله شیمیایی در سوریه[18]، دیر یا زود به تروریست‌هایی نسبت داده شده است[19] که تحت حمایت غرب علیه دولت سوریه می‌جنگند.

سازمان غیردولتی «آواز» و انقلاب‌های رنگی
حملات شیمیایی در سوریه را تروریست‌های تحت حمایت غرب انجام داده‌اند

«آواز» علاوه بر تلاش برای روانه کردن «پناهندگان سوری» به سوی انگلیس[20]، «درخواست‌های کمک[21]» مشکوکی را از حمص منتشر کرده است که نشان‌دهنده موضع مردم سوریه نیستند. اگرچه بسیاری از مردم سوریه به شدت از جنگی که نتیجه سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده غربی است، خسته و وحشت‌زده هستند، اما بر خلاف آن‌چه «آواز» تلاش می‌کند نشان دهد، اکثریت قریب به اتفاق مردم سوریه[22] از دولت خود حمایت می‌کنند و از «وحشی‌های تحت حمایت غرب» که با تجاوز به زنان و بریدن سر مردان سوری کار خود را در این کشور پیش می‌برند، متنفر هستند.

«آواز» صرفاً در ابعاد تبلیغاتیِ جنگ علیه حاکمیت ملی و مردم کشورهایی دخیل نیست که مقابل سلطه انگلیس و آمریکا مقاومت می‌کنند، بلکه درگیری مستقیم و میدانی نیز در این کشورها، به ویژه در سوریه، دارد و تلاش می‌کند انقلاب رنگی را در قالب به اصطلاح «بهار عربی» و اشکال دیگر «اکتیویسم سوری» (بخوانید: تروریسم با بودجه و پشتیبانی غرب، شورای هم‌کاری خلیج فارس، ناتو و اسرائیل) در این کشور ترویج کند.

نقش «آواز» در بی‌ثباتی سوریه

«آواز» نه تنها ابزاری مفید برای پروپاگاندای آنلاین در حمایت از تروریست‌ها و کودتاچیان انقلاب‌های رنگی در خاورمیانه (مانند سوریه) و غرب (مانند اوکراین) بود، بلکه اقدام به حمایت‌های عملی و میدانی در زمینه تأمین تجهیزات و امکانات فنی، ارائه آموزش‌های مرتبط با پروپاگاندا و فناوری، و حتی تهیه تجهیزات پزشکی نیز برای تروریست‌ها می‌کرد. این نقش آن‌قدر برجسته بود که گاردین نیز طی مقاله‌ای با عنوان «آواز به خاطر نقش محوری در جنبش اعتراضی سوریه زیر سؤال است» این‌گونه می‌نویسد[23]:

«آواز پس از آن‌که اولین نشانه‌های یک جنبش نوپای اعتراضی در سوریه را تشخیص داد، تیمی از سازمان‌دهندگان را به لبنان فرستاد. سپس با فعالان سوری در داخل این کشور تماس برقرار کرد و میانجی‌هایی را استخدام نمود؛ به ویژه «وسام طریف» از رهبران برجسته طرفدار دموکراسی در سوریه که مرتباً توسط خبرنگاران و دیپلمات‌های ارشد غربی با وی مشورت می‌شود.»

سازمان غیردولتی «آواز» و انقلاب‌های رنگی
حمایت «وسام طریف» از «انقلاب» در سوریه و لبنان در صفحه فیس‌بوکش

گاردین ادامه می‌دهد: «دخالت آواز در بهار عربی سوریه، پای این گروه را بیشتر و بیشتر به جنگ داخلی در این کشور باز کرد، تا جایی که «آواز» تجهیزات ارتباطی از جمله تلفن‌های ماهواره‌ای و امکانات اتصال به اینترنت موسوم به BGAN به ارزش صدها هزار دلار را در اختیار معترضانی قرار داد که این تجهیزات، راه ارتباطشان با دنیای خارج شد... با این حال، همان‌طور که درگیری‌های قبلی در تونس و لیبی نشان داده بود، تجهیزات به تنهایی کافی نبود؛ معترضان باید نحوه استفاده از آن‌ها را هم می‌دانستند. بنابراین «آواز» مربیان خود را به سوریه فرستاد تا چگونگی استفاده از گوشی‌های هوشمند و هم‌چنین نکات پایه درباره «خبرنگاری شهروندی» را به معترضان آموزش بدهند.»

نویسنده گاردین هم‌چنین توضیح می‌دهد: «ارسال تجهیزات به مناطق درگیری در سوریه مستلزم باز کردن مسیرهای قاچاق در سراسر مرز این کشور و به درون کانون‌های درگیری مانند حمص بود که مرحله بعدی دخالت‌های آواز در سوریه را کلید زد. با باز شدن مسیرهای قاچاق، «آواز» توانست در کنار تجهیز معارضان سوری، مقداری کیسه خون، واکسن کزاز، تجهیزات تنفسی و دیگر لوازم پزشکی به ارزش دو میلیون دلار نیز به داخل سوریه منتقل کند. «آواز» هم‌چنین 34 خبرنگار بین‌المللی را نیز به شکل قاچاقی به مناطق بحرانی سوریه منتقل کرد.»

در نتیجه این فعالیت‌های به ظاهر انسان‌دوستانه بود که «آواز» توانست عضو باند «بشردوست»های خائن از جمله «پزشکان بدون مرز[24]»، «کلاه‌سفیدها[25]»، «دیده‌بان حقوق بشر[26]»، و حتی «سازمان عفو بین‌الملل[27]» شود.

سازمان غیردولتی «آواز» و انقلاب‌های رنگی
«کلاه‌سفیدها» یکی از گروه‌هایی است که در بحران سوریه
و به بهانه کمک‌های بشردوستانه دخالت می‌کند

هشت‌پای انقلاب‌های رنگی

«آواز» تنها یکی از پاهای هشت‌پای انقلاب‌های رنگی است که پول جورج سوروس، وزارت خارجه آمریکا و سیا از یک سو و بودجه دیگر کشورهای عضو ناتو از سوی دیگر، آن را زنده نگه داشته است. پایگاه اینترنتی این گروه صرفاً مکانی برای گردهمایی فریب‌خوردگان و ساده‌لوحانی است که به هر دلیلی از حکومت فعلی در یک کشور ناراضی هستند. سپس این سازمان از مردم فریب‌خورده سوءاستفاده می‌کند تا دولت هدف را سرنگون و نظامی را جای‌گزین آن کند که تقریباً همیشه بدتر از دولت سرنگون‌شده است.

سازمان‌های غیردولتی بی‌شماری در سوریه و تقریباً تمام کشورهای دیگر دنیا هستند که هدف از تأسیس‌شان، پی‌گیری انقلاب رنگی بوده است. هر روز هم به تعداد این سازمان‌ها افزوده می‌شود. بنابراین رسوا کردن تک‌تک این سازمان‌ها به خودی خود ممکن نیست، بلکه باید روشی را درک کرد که انقلاب‌های رنگی و جنبش‌های به ظاهر مردمی با استفاده از آن‌ها ایجاد می‌شوند. تنها با درک ماهیت انقلاب‌های رنگی و سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده غرب است که می‌توان از بروز فجایعی مانند بحران سوریه در آینده جلوگیری کرد.



[1] Avaaz Link

[2] Our victories Link

[3] Open Society Foundation

[4] Res Publica

[5] Moveon.org

[6] Avaaz Link

[7] Avaaz.org Link

[8] Eli Pariser Link

[9] Pedro Abramovay Link

[10] Ricken Patel Link

[11] Eli Pariser Link

[12] Avaaz.org Link

[13] Organizing for America (OFA)

[14] Libya: Stop the Crackdown Link

[15] Soros Plays Both Ends in Syria Refugee Chaos Link

[16] Face the Nation Transcripts September 28, 2014: Blinken, Kaine, Flournoy Link

[17] Breedlove: No-fly zone over Syria would constitute 'act of war' Link

[18] Assad Chemical Weapons "Violation” A Propaganda Campaign Against Syria Link

[19] 5 Ways ‘Incontrovertible Evidence’ On Syria Is Controvertible Link

[20] A Safe Haven for Syrian Refugees Link

[21] Cry for help from Syria Link

[22] Afraa Dagher Link

[23] Avaaz faces questions over role at centre of Syrian protest movement Link

[24] Doctors Without Borders Aiding Globalists In Syria Link

[25] Soros-Backed NGO Fakes Photos To Blame Russia For Dead Civilians Link

[26] Human Rights Watch FAIL: Uses Photo Of American Bombing Destruction To Condemn Assad Link

[27] The Empire’s War Against Burundi: War Propaganda in Preparation for an R2P "Humanitarian Intervention” Link


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 19
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    10 2
    چرت و پرت نگید، این سایت محیطی است که می توان در آن یک بیانیه یا دادخواست را مطرح کرد و مردم را به حمایت از این بیانیه یا دادخواست تشویق کرد. حالا تو همین سایت میشه علیه امریکا هم ارائه دادخواست نمود و نمیشه گفت هر کسی عضو این سایت هست ضد انقلاب است!
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    1 0
    ٤٢٠٠٠ نفر در مقابل ٨٠ ميليون مساوي است با صفر
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    اخه ما خودمون هم تقصیر کاریم ، اگر یک شبکه اچ دی ایرانگردی با 5 کانال صدا فارسی ، عربی ، انگلیسی ، فرانسوی و اسپانیولی ، با کادر قوی در کلاس بین المللی داشتیم فقط ایرانو نشون می دادیم دوربینو می بردیم تو خانه های مردم با افکار و عقاید و زندگی متفاوتی که دارن در سراسر کشور ، دوربین می رفت تو مساجد و کلیساها و کنیسه ها ، تو بازارها تو کوچه ها تو مراسم ها طبیعیت ما تاریخ ما و ... اولا خیلی از تبلیغات منفی راجع به ایران از بین می رفت دوما چون سیاسی نیست نمی تونن از ماهواره ایی حذفش کنن سوما توریست بیشتر می گیریم که مصداق بارز اقتصاد مقاومتی و غیرنفتیه ، اینکه بقال سر کوچه شبکه داره اما در حوزه ایی به این درجه از اهمیت شبکه نداریم یعنی اهمال و بی فکری . همچنین شبکه ایی قطعا هزینه بالایی می طلبه اما در دنیای امروز برای رسانه خرج نکنی مجبور خواهی شد در حوزه های پرخرج تر پول بزاری .
  • خلبان ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    1 10
    هنوز زیر سنگهای مرمری صیقل خورده که غرب تشویق به برداشتنشون با دستمون میکنه عقرب سیاهشون درکمینه
  • مهدی از قم ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    1 0
    وقتی اقایان تکنوکرات نزدیک به کارگزاران که زمانی از بدنه انقلاب بوده اند و زحمت میکشند فردی ملحد به نام ریچارد رورتی پراگماتیست را به ایران دعوت میکنند و ایشان با وقاحت تمام در خانه هنرمندان میفرمایند حذف مفهوم((خدا))از جامعه نخستین راه استقرار یک دموکراسی سکولار است دیگه از باقی چه انتظاری است.دوستان اگر شما خود را مسلمان میدانید و گرایشی هم به جریان رفورم ایران یا خطرناک تر از ان به کارگرارانی ها دارید به شما توصیه میکنم مبانی فکری اینان را به خوبی بشناسید و با طناب اینان خود را به چاه نیندازید
  • ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    1 11
    مشكل من با همه اين نهادهاى به اصطلاح مردم نهاد حامى دموكراسى اينه چرا يك بار نشده دلسوز كسانى باشن كه توسط متحدان آمريكا آسيب مى بينن،نزديك به ٦٨ سال بيشترين حجم كشتار و ناعدالتى در فلسطين اتفاق مى افته ولى جيكشون در نمياد،آدم اگه اندك ما يه اى از خرد داشته باشه نبايد بهشون اعتماد كنه
  • ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    2 0
    لعنت به سعودی و آمریکا و اسرائیل که هر چی آتیشه از گور ایناست البته سعودی سگ اون دوتاست و اون دوتا نوچه ی ابلیس
  • ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    1 10
    دو دسته از آدما می تونن عضو این سازمان بشن یا احق یا رذل
  • بسیجی بیدار و هوشیار ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    1 11
    آواز هزار وطن فروش فاقد شرف ملی در ارکستر تروریسم امریکائی صهیونیستی را هم وطن تیتر کردی ؟!!!!!!!!!!!!!!!!متاسفم برای شما مقلدان کور رسانه ای
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    1 0
    شما این همه مدعی چکار کردی؟؟؟؟
  • shadman ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    1 0
    اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
  • عباس ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    1 0
    ان انکر الاصوات ل صوت الحمیر
  • مجيد ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    1 9
    آمريكا دلش براي ما نمي سوزد. صرفا هدفش پيشبرد اهداف مداخله جويانه ي خودش است.كاش جوانان ما هر چند منتقد وضع نابسامان اقتصادي و... باشند اين را درك مي كردند.
  • سوسان ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    3 1
    ما بیکاریم و بی پول این ثروتمندها فقط به فکر قدرت و ثروت خودشونند تو رو خدا به جای اینهمه چرت وپرت از درد مردم بنویسید.
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    10 0
    احتمالا اطلاعاتت کافی نیست
  • بیسیمچی ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    1 0
    عکس مربوط به بچه هایی که بی گناه و بی پناه در جنگ قربانی جنایت فروشندگان اسلحه و جهانخواران می شن تلخ ترین و تاریک ترین برگ دفتر بشریته
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    4 0
    چه ربطی داره؟ منطق شما همینه دیگه
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 1
    اشتباهی مثبت زدم
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    1 0
    بسیار مقاله جالب و مستندی است. تنها در مشرق نیوز چنین گزارشات مستندی را پیدا می کنم.
  • مرتضیsk ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    1 0
    آخه چرا از چیزی سر در نمیاری چـِرت میگی فکرشو کن تو اِمریکا انقلاب رنگی راه بیوفته !! شما تو هیچ شبکه اجتماعی در اینترنت با هر عنوانی ، هرگز نمی تونی بر علیه اِمریکا یا اسراییل مطلبی بنویسی امتحانش مجانیه همه این کارا واسه اینکه کشورایِ غیرمتحد با اِمریکا سرنگون باشن اونم با دست خودشون
  • مخلوق خدا ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    1 0
    بردگی جنسی خودکشی بر اثر تجاوز متعدد بلاتکلیفی دختران بی سر پرست کشتار مرد ساکنین شهر فلسطین سوریه اوارگی بر اثر زیادخواهی غرب امریکا اسرائیل کودک کش سوزاندن گورهای جمعی سربریدن هافقط به جرم کلام راستین ایا پلاکارت نمیخواهد ایا سخن نمی خواهد حقوق بشر یا حقوق اشرار سازمان ملل یا سازمان منافع استکبار ..............
  • مهماندار هواپیما ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    1 0
    بهترین جاسوسان مجانی کسانی هستند که بدون مطالعه و برای خود شرینی با این سازمانهای برانداز به اصطلاح مردم سالار همکاری می کنند اگر اطلاعات کافی از طریق جراید و رادیو و تلویزیون به مردم داده شود محال است ایرانی وطن پرست گول این جنایتکاران صهیونیستی را که با نقاب انسانیت در شبکه های اینتر نیتی جولان می دهند را بخورند
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    نمیتونن؟ هنوز نظام رسانه ای دنیا رو نشناختی!
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    جالبه که تو این سایتهاشون هم پرچم ایران مثلا به اسم مات بودن رنگها و... سبز و سفید و بنفش شده!
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    1 0
    هر بنیاد و سازمانی که از جرج سوروس اونم به مقدار میلیونها دلار سرمایه بگیره معلومه دیگه برنامش چیه. یک عده یا قصد و هدف دارند و بر خلاف حرف و چیزی که به زبان می آورند در دل امید دارن به کنار رفتن جمهوری اسلامی یا اینکه ساده لوح هستن که به شدت باور می‌کنن و اعلام می‌کنن این سازمانها قصدشون حقوق بشر و آزادی و از این دروغهایی هست که بوی تعفنش دنیا را آزار میده. تا وقتی‌ که رهبری بزرگوار و حکیم در این سرزمین حضور دارد این دشمنان حشراتی هستند که مزاحمت ایجاد میکنند ولی‌ هیچ غلطی نمی‌تونن کنن. صاحب این انقلاب حضرت ولیعصر (عج) هست که تمام دنیا هم نمیتونه جلوی ایشان وایسه .
  • ظالم بلا ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    1 0
    سرمايه داران صهيونيست و انگليسي هيتلر را راه اندازي كردند تا با پخش نان ميان مردم فقير در آلمان بدبخت شده در جنگ اول محبوبيت پيدا كند و وقتي قدرت بزرگي شد و نيمي از اروپا را قبضه كرد در اوج قدرت براي نابودي اتحاد شوروي به آنجا لشكر كشيد و 20 ميليون شهروند آن را قرباني كرد ولي از شوروي شكست خورد و ارتش سرخ از خاك شوروي تا كوچه پس كوچه هاي برلين قدم بقدم نيروهاي آلماني را تعقيب كرد تا سرانجام هيتلر خودكشي كرد ولي همين شوروي در سال 1991 براحتي و بدون اينكه از دماغ كسي خون بيايد در برابر غرب شكست خورد چيزي كه نيكسون آن را پيروزي بدون جنگ ناميد و ما آن را قدرت نرم مي ناميم
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    یعنی هنوزم آدم های به این پرتی پیدا میشن؟!!!!! تو مغزت گچه یا موقع تقسیم کردن عقل رفته بودی جایی شمع روشن کنی بهت عقل نرسیده!!!!؟ عیدت مبارک!
  • ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    چقدر فلسفی و سنگین گفتی :) یه بار دیگه بگو:)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس