غیبت‌های متوالی روحانی در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام که یادآور غیبت‌های احمدی‌نژاد در مجمع است، نشان می‌دهد هر دو رییس‌جمهور ریاست هاشمی بر مجمع تشخیص مصلحت نظام را قبول نداشته و مجمع را جایی برای افراد بیکار قلمداد می‌کنند.

روحانی شبیه به کدام‌یک است؛ احمدی‌نژاد یا هاشمی؟
گروه سیاسی مشرق – غیبت‌های متوالی روحانی در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام از آنجایی خبرساز شد که برخی از رسانه‌ها توجه افکار عمومی را به این موضوع جلب کردند.[1]

رسانه‌ها با ارائه تصاویری که به‌طور ملموس صندلی خالی و غیبت‌های متوالی روحانی را نشان می‌داد مطرح کردند که رئیس‌جمهور که «یکی از اعضای حقوقی این مجمع است که بایستی در جلسات حضورداشته باشد، همچون رئیس‌جمهور پیشین محمود احمدی‌نژاد غیبت‌های زیادی در این زمینه‌دارند و به بهانه‌های مختلف در جلسات این مجمع مهم شرکت نمی‌کنند.»

همچنین مطرح شد که «شنیده‌ها حاکی از آن است که آقای روحانی به دلیل مخالفت‌هایی که با برنامه ششم توسعه دارند و معتقدند چون دولت مجری این برنامه بوده طبعاً باید با نظر وی این برنامه تدوین شود، به نشانه اعتراض در جلسات اخیر شرکت نکرده است.»[2]

در سابقه چنین رفتاری از روحانی نیز اشاره شد که این اقدام رییس‌جمهور سال گذشته نیز به دلیل تصمیم‌گیری مجمع در "حل معضل شرایط عزل رییس‌کل بانک مرکزی" تکرار شد و به مدت حدوداً 3 ماه از شرکت در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام خودداری کردند.

این رفتار رییس‌جمهور شباهت بسیاری با قهر محمود احمدی‌نژاد در زمان ریاست‌جمهوری‌اش با مجمع تشخیص مصلحت نظام دارد؛ احمدی‌نژاد، بعد از سه سال غیبت از اولین جلسه مجمع در فرودین 88، روز اول اردیبهشت سال 92 در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت کرد.»[3]

روحانی شبیه به کدام‌یک است؛ احمدی‌نژاد یا هاشمی؟این خبر واکنش محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت یازدهم را در پی داشت. آقای سخنگو درباره علت غیبت طولانی‌مدت رئیس‌جمهور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «علت عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشغله کاری است.[4]» شاید بتوانیم، بگوییم مفهوم این اظهار نظر یعنی اینکه دیگرانی که در مجمع شرکت می‌کنند مشغله دیگری ندارند و به نوعی بیکار هستند!

در همین باب یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب به شباهت روحانی - احمدی‌نژاد واکنش نشان داده و آن را مصداق همسان‌سازی دو رئیس‌جمهوری که در مقابل هم قرار دارند قلمداد کرد و نوشت حسن روحانی بیش از اینکه شبیه محمود احمدی‌نژاد باشد، به هاشمی رفسنجانی شباهت دارد.

اگرچه دولت و اصلاح‌طلبان در این راستا با تاکتیک تبلیغاتی رسانه‌ای علیه دولت گذشته و انتساب آن به جریان اصولگرایی فعالیت کردند اما به نظر می‌رسد که بسیاری از افعال روحانی و دولتمردان وی به محمود احمدی‌نژاد بیشتر شباهت دارد تا به هاشمی که روزنامه اجاره‌ای آرمان در دفاع از وی و کتمان اختلاف بین این دو بیان داشته که روحانی و وی با یکدیگر عهد نانوشته دارند.[5]

از طرفی این روزها دولت درگیر موضوع دفن سیب‌زمینی‌هاست که انتقاد و اعتراض بسیاری را معطوف به آن کرده است که چرا سرمایه ملی که با پول بیت‌المال خریداری‌شده با سوء مدیریت فاسد و حالا دولت مجبور به دفن آن‌ها شده است. اما کارشناسان سیاسی می‌گویند که دولت اعتراضات را به جان خرید تا انگ و برچسب «دولت سیب‌زمینی» به‌مانند دولت احمدی‌نژاد به آن نچسبد.

ماجرای سیب‌زمینی‌های مازاد در دولت احمدی‌نژاد هم پیش آمد و در زمان دولت وی در برخی از شهرهای کشور سیب‌زمینی به‌طور رایگان به مردم تحویل داده شد و اصلاح‌طلبان وی را در این زمینه متهم به کار پوپولیستی و تبلیغاتی کردند اما باوجود تجربه کشت مازاد سیب‌زمینی در دولت احمدی‌نژاد که با انتقادات زیادی درزمینهٔ عدم رعایت آیش محصولات کشاورزی همراه بود، دولت روحانی نیز این موضوع را به‌خوبی مدیریت نکرد و دولت با مازاد محصول سیب‌زمینی روبرو شد و چاره را بر دفن 1700 تن سیب‌زمینی دید.[6]

از سوی دیگر، جالب اینجاست که پاسخ سخنگوی دولت به سؤال علت عدم حضور روحانی در جلسات مجمع تشخیص مصلحت شباهت زیادی به پاسخی که مسئولان دولت احمدی‌نژاد به این سؤال دادند، دارد.

روحانی شبیه به کدام‌یک است؛ احمدی‌نژاد یا هاشمی؟غلامحسین الهام در آن زمان که نقش مشاور و به‌نوعی سخنگویی دولت احمدی‌نژاد را بازی می‌کرد در گفت‌وگویی درباره علت عدم حضور رئیس دولت دهم در جلسات مجمع گفت:‌ «به نظرم مقام معظم رهبری می‌خواهند از همه چهره‌های سیاسی موجود جامعه، به‌خصوص افرادی که احتمال می‌رود به مجلس نتوانند ورود کنند، استفاده کنند. بیکاری برای سیستم، مزاحمت ایجاد می‌کند. در مجمع تشخیص مصلحت، انتصاب خود افرادش هم یک‌جور مصلحت است. هم مصلحت است و هم باید از اطلاعات آن‌ها در یکجایی در نظام استفاده شود که می‌شود. تثبیت آقای هاشمی را هم رهبری بر تغییر وی ارجح می‌بینند، ولی معلوم است که مجمع کار آیی خود را ازدست‌داده است. شاید این‌طور تلقی شود که این عدم کار آیی به دلیل نسبت مجمع با دولت و رفتارهای تند و کینه‌ورزانه آن با دولت است و دولت که عوض شود، این کارایی‌ها برمی‌گردد و رفتارها تغییر می‌کنند.»[7]

این سخنان که حاوی دو پیام بود بسیار به سخنان محمدباقر نوبخت شباهت دارد. اولین شباهت این اظهارنظر که جنجال زیادی در آن زمان ایجاد کرد، این بود که مجمع جای بی‌کارهاست و ازاین‌رو احمدی‌نژاد به خاطر مشغله کاری وقت ندارد در نهادی حضور یابد که کارایی لازم ندارد. پاسخ نوبخت نیز بسیار به پاسخ الهام ازلحاظ مفهومی نزدیک است که مشغله رئیس‌جمهور را بهانه نرفتن به جلسات مجمع قرار می‌دهد. پیام دوم اعتقاد به عدم کارایی لازم مجمع از سوی دو رئیس‌جمهور است که به نظر می‌رسد باید به‌عنوان دلیل واقعی و مشترک روحانی و احمدی‌نژاد به مجمع که با توجه به ریاست هاشمی به سیاست ورزی وی بازمی‌گردد اشاره کرد که نشان از نوعی رفتار انتقادی نسبت به عملکرد وی دارد. ازاین‌رو باید گفت که افعال روحانی برخلاف ادعای روزنامه اجاره‌ای خانواده هاشمی (آرمان هاشمی) بسیار نزدیک به احمدی‌نژاد است تا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام.

به هر جهت از این واکنش اصلاح‌طلبان حائز دو نکته مهم است. اول پوشاندن اختلافات میان هاشمی و روحانی و دوم ترس از عمومیت یافتن شباهت‌های کاری روحانی و احمدی‌نژاد که به نظر رفته‌رفته با گذشت بیشتری از عمر دولت یازدهم بیشتر نمایان می‌شود.


[1] http://www.fardanews.com/fa/news/465090

[2] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/499205

[3] http://www.fardanews.com/fa/news/465090

[4] http://www.mehrnews.com/news/2977297

[5] http://www.armandaily.ir/Default.aspx?NPN_Id=1046&pageno=1

[6] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/499828

[7] http://www.rajanews.com/news/106370

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 42
  • ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 1
    خدا نکنه شبیه احمدی نژاد باشه روحانی کجا شبیه احمدی نژاده؟ ما که نمیخوایم ...
  • ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    هر دو
  • ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    خیلی جالب بود. بله آقای روحانی با آقای رفسنجانی اختلافات بسیاری دارد اما دایم سعی میکنند با ماله آن را صاف کنند.
  • مسافر ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    احمدی نژاد و یاران منحرفش نه تنها با ریاکاری به مردم دروغ می گفتند بلکه مقابل رهبر انقلاب می ایستادند و اینک باید ببینیم نتیجه رفتار روحانی با مردم و رهبری به کجا ختم می شود
  • ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    خوب الان احمدی نژاد مرتب تو جلسات حضور داره، حتی زودتر از آقای هاشمی میشینه رو صندلیش!!
  • ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    در نقاط ضعف باهردو مشابه است
  • ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    ما دوباره به احمدی نژاد رای خواهیم داد. مرگ بر دشمنان احمدی نژاد. مرگ بر ستون پنجم
  • امین ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    ریا کار تو و امثال تو هستن که به عضو شورای مجمع تشخیص که نماینده مقام و معظم رهبری هم هست اشکارا توهین میکنند. ولی انقدر رو دارین که به مردم و خادم ملت در روز روشن توهین میکنید و بعد هم میگین دوره اون بنده خدا ازادی نبوده. احمدی نژاد شبیه هیچ کسی نیست. روحانی شبیه جناب رفسنجانی است. همهاین را میدانیم و درک میکنیم...
  • ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    فکر نمیکنی این نظراتت خیلی کلیشه ای شده؟ باور کن دیگه نیازی نیست هر دفعه زحمت بکشی و نظراتی با این عمق تحلیل!!! به خورد خلق الله بدی
  • ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    درد و بلای احمدی نژاد تو سر دشمنان او و دشمنان ایران.
  • ناشناس ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    درود بر احمدی دلاور / پیرو خط رهبر
  • ناشناس ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    هاشمی با اجرای سیاست اقتصاد سرمایه داری باعث افزایش فاصله طبقاتی و فقر و فساد و ضعیف تر شدن طبقات متوسط و محروم جامعه شد و روحانی هم با امحاء 1700 تن سیب زمینی ثابت کرد که ادامه دهنده همان اقتصاد لیبرالی هاشمی است و از این جهت به هم شباهت دارند .
  • ناشناس ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    دکتر احمدی نژاد اگر در جلسات مجمع شرکت نمیکرد دائما"در سفرهای استانی بود و مشغول کار و تلاش شبانه روزی بود اما آقای روحانی آنچنان کار خاصی هم انجام نمیدهد .
  • اسفندیار ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    هیچ کس جز مهندس مشایی شبیه محمود کبیر نیست چیزی شبیه خودش و شبیه هیچ چیز دیگر غیر از خودش
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    شما به احمدی نژاد رای ندادی به خودت زحمت تخریب طرفداری ایشون رو نده دست امثال شما برای ما رو شده است( این مدل افراد فکر میکنند اگه بیان حرفای در حمایت از احمدی نژاد بزنن بعدش به دیگران توهین بکنن به صورت نرم وجه طرفداران احمدی نژاد و تخریب میکنند)
  • اسفندیار ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    برای احمدی نژاد فردا و پس فردا و هفته ی بعد و ماه بعد و سال بعد حرکت رو به روشنی است و برای دشمنان احمدی نژاد فردا و پس فردا و هفته ی بعد و ماه بعد و سال بعد از جنس تاریکی است.
  • ناشناس ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    دکتر احمدی نژاد عزیز یه دونه باشه .
  • کاکرو یوگا ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    چقدر غیر قابل انتشارها کمن
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    سایت مشرق ! تیرت به سنگ خواهد خورد و مکر خداوند از مکر تو قوی است - اما تو نمی دانی
  • erfan ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    اگر ایشون دایما در حال تلاش و کوشش بودند چطور شد تورم سه برابر شد ؟؟؟؟ ایشون زحمت کشیدن ولی حیف راهش اشتباه بود
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    روحانی هزار برابر احمدی نژاد ارزش داره و ما هم دوباره بهش رای میدیم!! مرگ بر دشمان روحانی...
  • alef ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    این گناه بسیاربزرگی است که احیا کننده گفتمان مهدویت در مجامع بیالمللی‌رابا اقایان مقایسته کنید این قیاس مع‌الفارغ‌ است اقای روزنامه نویس مواظب باش جهنم نذری نری
  • نقی ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    دوستان اصلا متن رو خوندن و شروع کردن به اینو اون مرگ فرستادن؟
  • شناس ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    اونقدری که پیشفت علمی نظامی کشاورزی عمرانی در کشور زمان دکتر احمدی نژاد بود زمان کدو رییس جمهوری بوده؟ اونقدری که زمان ایشون پول دست مردم بود و تونستن مردم زندگی بهتر داشته باشن کدومشون این کارو کردن؟ همین سیم کارت اگر اعتباریشو دکتر احمدی نژاد نیاورد بود باید العان سیمی 1 میلیون میدادی اونم انحصار که هر امکاناتی خواستن بدن یا ندن با هر قیمتی!
  • پری ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    خب این نشان از اینه که دستشون بسته !!!!
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    من اینکاررو نمیکنم و بهش رای نمیدم هر در دو دور قبلی بهش رای دادم ایشون باعث شد من با 10 یال سابقه ی کار بیکار بشم .. حالم از اون بخشنامه ها و اون امضاش بهم میخوره..
  • پری ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    متوجه شدی مشایی چه چشای مزموزی داره بر عکس دکتر که چشاش هیچی نداره!!
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    جناب erfan، اگر خیانت فتنه گران نبود، غرب با تصور وجود شکاف اجتماعی به سمت تحریم ایران حرکت نمی کرد. مشکلات تورمی دولت قبل از زمان تحریم آغاز شد
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    یه گونه نادریه
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    من اصلا روحانی رو قبول ندارم ولی چرا از احمدی نژاد بت ساختین همچین گلی هم به سر مردم نزد بابک زنجانی که نگهبان بانک مرکزی بیشتر نبود چه جوری تونست هشت هزار میلیارد اختلاس کنه . سه هزار میلیار مه افرید در زمان کدوم رییس جمهور اختلاس شد کی بود که اخرین زمانای رییس جمهوریش واسه خودش دانشگاه تاسیس کرد و مجوزشم چه کسی داد؟؟؟ اصلا وایسین ببینیم با اون کارایی که کرده صلاحیتش تایید میشه بعد هی بیاین بگین بهش رای میدم
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    روحانی شبیه به مولای خود جناب هاشمی میباشد.
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    برو نظر مردم رو سوال کن
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    مشایی رو وسط نکش
  • علی ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    مشرق! خجالت بکش از این همه توهین به دکتر احمدی نژاد
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    فارغ از تعصبات سیاسی دوطرف موافق و مخالف آقای روحانی (نظرات مخالفین ایشون در سایت شما انعکاس بیشتری داده میشه و نظرات موافقین ایشون در سایت های حامی دولت ). عملکرد ایشون در مهار شرایط افسارگسیخته اقتصادی واقعا قبل تحسین هست . کما اینکه در مهار تورم ۴۰ درصدی و رساندن ان به ۱۴ درصد ایجاد رکود طبیعی است . متانت در تصمیم گیری آقای روحانی با هیچ کدام از دولت های قبل قابل مقایسه نیست . شخصیت فراجناحی ایشون در کنار افرادی مانند آقایان لاریجانی ، ناطق نوری ، علی مطهری بهترین ترکیب برای حفظ کشور از افراطی گری ۲ جناح کشور می باشد . نکته بزرگ منفی دولت آقای روحانی چند وزیر است . آقای نعمت زاده نمونه بارز این قضیه است که افکاری تکنوکرات دارد و مانند دولت آقای هاشمی" اقتصاد بسته "عمل و شرایط بازار را غیر رقابتی میکند .
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    فارغ از تعصبات سیاسی دوطرف موافق و مخالف آقای روحانی (نظرات مخالفین ایشون در سایت شما انعکاس بیشتری داده میشه و نظرات موافقین ایشون در سایت های حامی دولت ). عملکرد ایشون در مهار شرایط افسارگسیخته اقتصادی واقعا قبل تحسین هست . کما اینکه در مهار تورم ۴۰ درصدی و رساندن ان به ۱۴ درصد ایجاد رکود طبیعی است . متانت در تصمیم گیری آقای روحانی با هیچ کدام از دولت های قبل قابل مقایسه نیست . شخصیت فراجناحی ایشون در کنار افرادی مانند آقایان لاریجانی ، ناطق نوری ، علی مطهری بهترین ترکیب برای حفظ کشور از افراطی گری ۲ جناح کشور می باشد . نکته بزرگ منفی دولت آقای روحانی چند وزیر است . آقای نعمت زاده نمونه بارز این قضیه است که افکاری تکنوکرات دارد و مانند دولت آقای هاشمی" اقتصاد بسته "عمل و شرایط بازار را غیر رقابتی میکند .
  • لیلی ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    مشرق جان واضحات رو تیتر نکن معلومه شبیه کیه! کسی شبیه احمدی نژاد عزیز نیست
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    مشرق برای مردم حداقل شعوری قایل باش. با این شگردهای سخیف عملیات روانی، نمی توان حب کسی را که برای خدا کار کرد از دل خلق خدا بیرون کنید
  • ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    اتفاقاً، محمود چشم قشنگه، بی مشایی قشنگه
  • ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    تورم احمدی نژاد اگه از راه اشتباه بود تورم خودخواسته روحانی که دلار رو نوندونی دولت کرده چیه؟!
  • اسفندیار ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    فقط احمدی نژاد
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    منظورت از دکتر ؛احمدی نژاده فک کنم اشتباه گرفتی احمدی نژاد همنیه که بهش میگفتن how are youجواب داد yesخدایش ابروی ایران جلوی روسا رفت بعدشم بهش احمدی نژاد گفت سال نو مبارک در حالی که وسط تابستون بود... میفهمی تابستون
  • ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    احمدی نژاد محبوب دلهاست این یک حقیقت است لازم است به میان مردم کوچه و بازار بروید
  • اسفندیار ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 0
    احمدی نژاد ستیزی ممنوع
  • محمد از قم ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    مشرق عزیز در مورد احمدی نژاد کمتر کینه به دل داشته باش من سایت شما رو به دقت دنبال میکنم معمولا در مورد همه مسائل انصاف داری الا احمدی نژاد از مشرق خیلی بعیده هر وقت راجع به احمدی نژاد مینویسی انصاف رو کنار می زاری یه خورده روی نویسنده هات بیشتر دقت کن شاید کسی از طرف رنگی ها حمایت میشه
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    احمدی نژاد هم مثل هر مسئول دیگر بی عیب نیست اما گناه احمدی نژاد عیوبش نبود بلکه گناهش این بود که داخل حلقه قدرت نه تنها نبود بلکه با کانونهای پر مفسده قدرت نیز ناشیانه درافتاد ونه تنها از کسانیکه با همه وجودصادقانه از او دفاع کردند حسن استفاده رانکرد بلکه ناسپاسی هم کرد .وگرنه آنچه را که به او وصله کرده اند مگر دیگران مبرا هستند > همه این آقایان سالهاست که در بی تدبیریها ی این کشور همواره موثر بوده اند و در وسط معرکه ،لیکن حالا نقش دیگری را بازی میکنند.
  • محمد از قم ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    مشرق عزیز در مورد احمدی نژاد کمتر کینه به دل داشته باش من سایت شما رو به دقت دنبال میکنم معمولا در مورد همه مسائل انصاف داری الا احمدی نژاد از مشرق خیلی بعیده هر وقت راجع به احمدی نژاد مینویسی انصاف رو کنار می زاری یه خورده روی نویسنده هات بیشتر دقت کن شاید کسی از طرف رنگی ها حمایت میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس