در آینده نزدیک قرار است کنفرانس افق نو با موضوع "سیاه‌پوستان در آمریکا" با حضور قربانیان خشونت پلیس این کشور، وکلای پرونده‌های قربانیان، سیاستمداران سابق آمریکا، افراد آکادمیک، اساتید دانشگاه، در کشورمان برگزار ‌شود

گروه فرهنگی مشرق- در آینده نزدیک قرار است کنفرانس "افق نو" با موضوع "سیاه‌پوستان در آمریکا" و با حضور قربانیان خشونت پلیس این کشور، وکلای پرونده‌های قربانیان، سیاستمداران سابق آمریکا، افراد آکادمیک و اساتید دانشگاه، در کشورمان برگزار ‌شود. برای اولین بار است که گروهی از سیاه‌پوستان معترض به صورت متمرکز به تهران می‌آیند. به گفته "نادر طالب‌زاده" دبیر کنفرانس افق نو، تا کنون 29 مقاله و چهار کتاب از طرف مهمانان کنفرانس دریافت شده است. مهمانان این کنفرانس قرار است بعد از برگزاری نشست‌هایی تخصصی در تهران، برای سخنرانی به دانشگاه‌های شهرهای مختلف کشور بروند.

معترضین سیاهپوست آمریکا را به ایران دعوت کرده ایم/ کنفرانس افق نو مغایر با سیاست های دولت نیست
نادر طالب زاده، دبیر جشنواره بین المللی افق نو

در این خصوص، "نادر طالب‌زاده" دبیر جشنواره بین المللی افق نو به خبرنگار مشرق گفت: این اولین گروه از سیاه‌پوستان معترض هستند که به تهران می‌آیند. برگزاری این کنفرانس برمی‌گردد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند برخورد پلیس آمریکا با سیاه‌پوستان مانند کارهایی است که داعش انجام می‌دهد. 29 مقاله و چهار کتاب داریم که اعضای این کنفرانس نوشته‌اند و با خودشان به تهران می‌آورند. چهار روز کنفرانس است و بعد، حضور مهمان‌ها در دانشگاه‌های شهرهای مختلف کشور، که حضور آن‌ها در دانشگاه‌ها بخش مهم‌تر در این مراسم است.

دبیر جشنواره بین المللی افق نو درباره روند دعوت از مدعوین کنفرانس نیز گفت: الآن منتظر اقدام برای ویزاهای این افراد هستیم. این افراد هم منتظر هستند که ویزایشان تأیید بشود و از آن طرف، کارهایشان را انجام بدهند و آماده سفر به ایران بشوند. مدارک لازم را برای وزارت خارجه فرستاده‌ایم و کارهای اداری‌اش دارد انجام می‌شود.

طالب زاده در خصوص اهمیت دعوت از این گروه سیاهپوستان گفت: سیاه‌پوستان از زمان "مارتین لوتر کینگ" و "مالکوم ایکس"، زمانی که رهبریت پیدا کردند، توسط پلیس و عوامل امنیتی آمریکا کشته شدند. تا اواخر دهه 1970 هم صحبت از اعتراض و انقلاب می‌کردند، اما دولت آمریکا توانست همه چیز را کنترل کند و رهبران آن‌ها را مدیریت کردند. با این حال، اعتراضات سیاه‌پوستان هم‌چنان ادامه دارد. به خصوص در سال‌های اخیر به خاطر ابزارهای مدرن تصویربرداری مانند گوشی‌های همراه، این اعتراضات نمایان شده است.

وی در ادامه به خبرنگار مشرق گفت: یادمان باشد که در آمریکا هر وقت شهرهای بزرگ کارشان به حکومت نظامی کشیده شده، به خاطر سیاه‌پوستان بوده است. هیچ گروه دیگری در این کشور قدرت آن را نداشته‌اند که پلیس و توپ و تانک و ارتش را به خیابان‌ها بکشند. به نظر ما رسید که جای مطرح کردن و باز شدن این بحث‌های حقوق بشری، ایران است و زمانش هم همین الآن است. در تاریخ هم بی‌سابقه است که یک گروه از سیاه‌پوستان روشن‌فکر را در یک کشوری دعوت کنند تا حرفشان را بزنند. این اتفاق چه درون کشورهای خودشان و چه در کشور دیگری، نیفتاده است.

وی در ادامه درباره انتقاد برخی که برگزاری کنفرانس افق نو را مغایر با سیاست های دولت می دانند گفت: یکی از جنبه‌هایی که آمریکایی‌ها همیشه از طریق آن به ما حمله می‌کنند، بحث حقوق بشر است. می‌گویند ایران حقوق بشر را نقض می‌کند. ما می‌خواهیم بپرسیم، ایران کدام حقوق بشر را نقض کرده است؟ آیا اقدامات ایران، با کارهایی که شما می‌کنید، قابل مقایسه هست؟ همین چند هفته پیش، در فرگوسن دوباره حکومت نظامی برقرار بود. شب و روز، ساعت ورود و خروج مردم، کنترل می‌شد. توپ و تانک ارتش آن‌جا بود.

وی در ادامه گفت:‌ کاری که ما داریم انجام می‌دهیم، هم دیپلماسی عمومی است و هم جنگ نرم. به دولت کمک هم می‌کند. این افرادی که می‌آیند، کارشناس میدانی هستند. با اسکایپ با آن‌ها مصاحبه نمی‌کنیم. شبکه پرس‌تی‌وی نیست. شخصاً به ایران می‌آیند. دانش‌جوهای ایرانی فرصت پیدا می‌کنند از نزدیک با آن‌ها آشنا شوند. خود این کارشناس‌ها در ایران می‌گردند و به محیط آشنا می‌شوند. خیلی از همین آدم‌ها وقتی به آمریکا برمی‌گردند، به مردم توضیح می‌دهند که ایران با آن‌چه در رسانه‌ها می‌بینند، تفاوت زیادی دارد. همین‌ها به وقتش فریاد می‌زنند که نباید به سوریه حمله کرد؛ نباید علیه ایران خشونت به خرج داد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    حلا همه چیز را گردن داورها نیاندازید دوستان. بالخره تیم ضعیف و خسته نتیجه نمیگیره. هرچند کواچ هم زیاد خوب نیست
  • مراد ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    اخه رعایت حقوق بشر توی مهد دمکراسی با اینجا مقایسه . .این جلسه اگر ازطرف امریکا بود که مدعوین بعد از مراجعت به ایران اعدام میشدن توی پارک چندتا بچه اب بازی کردن گرفتن به جرم هیچ سالها زندان نو.... نمونه ها میلیاردها است .
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    خوب بود
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    فدایی داری استاد
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    کل قضیه رو با هم نگاه کن نه یه سری آزادی های گزینشی توی آمریکا که برای گول زدن من و توست. در ضمن شرایط امنیتی و غیره ما با آمریکا خیلی فرق می کنه.
  • گمنام ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    سلام آقای نادر طالب زاده خدا قوت ، دست علی یارتان
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    موفق باشید ان شالله
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    ؟؟؟
  • دانشجو ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    آقای طالب زاده همیشه افق دید بلندی داشتند و با توجه به تجربیاتی که دارند قطعا دست رو موضعاتی میگذارند که بیشترین ضربه را به دشمن وارد میکند
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    اشتباه اومدی داداش
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    دقیقا همینطوره
  • رسول مشهدي ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    خبر شما ناقص است.ذكر نكرده ايد متولي اصلي اين كنفرانس چه ارگاني است.و اين سازمان يا ارگان چرا در اين مقطع به فكر حمايت از سياه پوستان امريكا افتاده و با اين هزينه هاي گزاف به برگزاري اين كنفرانس همت كرده است.
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    خودمون هزار جور مشکل داریم انوقت این طالب دنبال چه مسائلیه
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    درود بر آقای طالب زاده
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    0 0
    احمق
  • نازنین ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    0 0
    سلام اقای طالب زاده. خداقوت. همیشه دعاگوتون هستیم. کاش 10 نفر در ایران مثل شما داشتیم. لطفا به این راه مقدس ادامه بدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس