فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امیدواریم تا پایان امسال یا اوایل سال آینده ناوشکن سهند را به آب بیندازیم.

به گزارش مشرق، دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم تجلیل از کهنه‌سربازان آزاده که عصر امروز (یکشنبه) در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اعزام ناوگروه ایرانی به روسیه اظهارداشت: ناوگروه روسیه هفته گذشته میهمان ما بودند و ما امیدواریم که در آینده ناوگروه ما نیز همچون سال گذشته به عنوان میهمان به بندر آستاراخان روسیه سفر کنند.

وی ادامه داد: البته غیر از روسیه در پی ارتقای دیپلماسی دریایی و اجرای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا با هدف حضور در آبهای آزاد دنیا و در آبهای شمال، اقیانوس هند و آرام حضور پیدا کنیم و ناوگروه‌های متعددی را نیز به منطقه اعزام خواهیم کرد تا به قول رهبری، اقتدار ملت ایران را نشان دهیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: در حال حاضر ناوگروه 35 ارتش، در خلیج عدن مشغول ماموریت برقراری امنیت برای کشتی‌های ایرانی که از آنجا عبور می‌کنند، است و دو روز گذشته نیز درگیری شدیدی با دزدان دریایی داشتیم که آنها این بار مجهز بودند اما در برابر ما مغلوب شدند.

دریادار سیاری در خصوص پیام اعزام این ناوگروه‌ها گفت: این ناوگروه‌ها پیام صلح و دوستی ملت ایران را به کشورها منطقه و فرامنطقه اعلام می‌کنند. ما ملت صلح‌طلبی هستیم که اهل دیپلماسی و رفت و آمدیم و مقابله با بحث ایران هراسی و شیعه‌هراس از اهداف اعزام ناوگروه ارتش است.

وی ادامه داد: موضع دیگر ما برقراری امنیت برای منافع کشور است؛ امروز در خلیج عدن با ناامنی‌هایی که دزدان دریایی به وجود آوردند، اگر ما حضور نداشته باشیم اقتصاد کشور آسیب می‌بیند و ملت ایران اقتدار خودش را امروز در آنجا نشان می‌دهد که ما چگونه امنیت را در فاصله 3 هزار کیلومتری، مرزهای جمهوری اسلامی ایران حفظ می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه همچنین در خصوص ویژگی‌های ناوشکن موج 3 نیز گفت: "موج" یک پروژه است که ناوشکن‌های جماران و دماوند از جمله آن محسوب می‌شوند و سومین ناوشکن از این پروژه نیز سهند نام دارد؛ ناوشکن سهند در حال آمادگی است و در حال حاضر حدود 70 درصد آمادگی دارد.

دریادار سیاری با بیان اینکه امیدواریم تا پایان امسال یا اوایل سال آینده سهند را به آب بیندازیم، اظهار داشت: به دلیل اینکه تست و آزمایشات فنی این ناوشکن در حال انجام است نمی‌توان زمان دقیق به آب انداختن ناوشکن سهند را اعلام کرد.

وی در خصوص زمان رونمایی از زیردریایی فاتح نیز خاطر نشان کرد: فاتح یکی از کارهای بسیار ارزشمند دریایی وزارت دفاع و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است که توانمندی جوانان کشور را در یک فناوری بسیار پیشرفته مثل زیردریایی نشان می‌دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: ما چه قبل از انقلاب و چه در زمان جنگ، ساخت زیردریایی نداشتیم اما در سال 70 به فناوری ساخت زیردریایی دست پیدا کردیم و امسال با گذشت 24 سال، جوانان کشور به فناوری ساخت زیردریایی‌های سنگین نائل آمدند که این نشان از بالندگی ملت ایران دارد.

دریادار سیاری همچنین در خصوص علل عدم رونمایی از زیردریایی فاتح نیز گفت: قصد رونمایی از چیزی که نیمه‌تمام است را نداریم و در حال حاضر اگر زیردریایی در یک آزمایش، قوس در عمل داشته باشد، مجددا برای اصلاح بازمی‌گردد زیرا کار باید دقیق انجام شود و امیدواریم که تا پایان سال این زیردریایی هم رونمایی شود، ولی بنده زمان دقیق آن را اعلام نمی‌کنم.

وی در پایان از برداشتن گام‌های بعدی در ساخت زیردریایی در کشور خبر داد و گفت: امیدواریم به زودی ساخت کلاس‌های دیگر زیردریایی را داشته باشیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    1 0
    آقا به نظر من اگه یکسال دیگه طول بکشه و بعد عملیاتی و کامل رونمایی بشه خیلی بهتر از اینکه رونمایی بشه بعد دو سه سال تازه عملیاتی بشن بعد مسخره بکنه که پس کو ؟؟؟؟ مثل دماوند قاهر باور و .... اصلا بدون رونمایی ببرن برای بهره‌برداری بعد یه روز بگن ما اینو فلان وقت عملیاتی کردیم حالشو ببرین مثل موشک صیاد 2 فک همه از جمله خودم کش اومد حال کردم اساسی
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    1 0
    میگه امیدواریم تا پایان سال یا اوایل سال آینده. انوقت شما تیتر میزنی که تا پایان سال انجام میشه؟؟؟؟
  • ياور ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    0 0
    مشرق جان چرا من نميتوانم به دو تا ناشناس اول + بدهم!؟ كلافه كه هيچ ملافه شدیم از دست اين اینترنت!
  • ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    دماوند که خیلی وقته عملیاتیه... تازه با روسیه هم رزمایش مشترک انجام داده...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس