نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش فقط برای مطالبه فرهنگیان انجام می‌شود، گفت: هیچ موضوع سیاسی در استیضاح وزیر وجود ندارد و بحث پیرامون موضوع مطالبات مادی و معنوی و فرهنگیان است.

به گزارش مشرق،‌ فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش از جایگاه ممتاز و رفیعی برخوردار است گفت: نگرانی‌ها پیرامون وضعیت آموزش و پرورش در جلسات متعدد با رئیس‌جمهور، معاونانش، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران کشور مطرح شده و در جلسه رأی اعتماد فانی نیز این مسائل بیان شد.

وی شخصیت فانی را یک شخصیت فرهنگی قابل احترام برشمرد و گفت:‌ آنچه امروز وزیر آموزش و پرورش را به جلسه استیضاح آورده است عملکرد وی و مجموعه همکارانش در حوزه ستادی آموزش و پرورش است که نشاط را از فرهنگیان کشور گرفته است و همین مسئله سبب شد تا بنا بر اجبار، ضرورت و مطالبه همکاران فرهنگی جلسه استیضاح در ماه رمضان برگزار شود و من از نمایندگان ملت رشید کشورمان می‌خواهم با توجه به تمام مشکلات فرهنگیان مسئله استیضاح را بررسی کنند.

بشیری با بیان اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش صرفا به دلیل پیگیری مطالبات فرهنگیان است، گفت: هیچ موضوع سیاسی در این استیضاح وجود ندارد، علی‌اصغر فانی از دوستان ما است و ما به او علاقمندیم ولی اهداف آموزش و پرورش کشور مهمتر است بنابراین بحث مصلحت پذیرفته نیست و باید به شفاف‌سازی مسائل را بررسی کنند.

نماینده مردم پاکدشت اظهار داشت: دیدگاه‌های نمایندگان مجلس در این جلسه استیضاح صرفا صنفی است و با نگاه به خیل عظیم فرهنگیان صورت می‌گیرد، منابع انسانی عظیمترین ثروت کشور است و امروز آموزش و پرورش ما از این حیث وضعیت رقت‌باری دارد، به طوری که ناامیدی در مجموعه‌های مختلف آموزش و پرورش وجود دارد.

وی اضافه کرد:‌ از وزیر آموزش و پرورش و مجموعه مدیریتی وی سوال داریم که در ارتباط با حقوق مادی و معنوی فرهنگیان چه کرده‌اید؟ چرا لایحه خدمات کشوری که در برخی دستگاه‌ها اجرا می شود در آموزش و پرورش پیگیری نشده است؟

بشیری با اشاره به اعتراضات مکرر فرهنگیان در اقصی نقاط کشور و در مقابل مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری عنوان کرد: آیا اینگونه اعتراضات شأن فرهنگیان عزیز و غیرتمند ما است که اینچنین حقوق خود را مطالبه کنند، در حالیکه وزیر آموزش و پرورش مطالبات فرهنگیان را مطرح نمی‌کند و به عنوان پرچم اعتماد بر امنیت فرهنگیان از بی انگیزگی آنها سخن می‌گوید، سوال اینجاست که چه کسی باید به فرهنگیان انگیزه دهد؟

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: وزیر آموزش و پرورش از عدم مهارت فرهنگیان سخن می‌گوید، سوال از وزیر این است که وقتی شما دو سال در این مجموعه حضور دارید چرا همکاران فرهنگی را متهم به نداشتن مهارت می‌کنید؟

وی افزود: کرامت معلمین مورد توجه نیست، معلمی که هنگام رساندن دانش‌آموز به درمانگاه گرفتار سیلاب شده و فوت می‌کند چرا باید مورد بی‌توجهی باشد، فرهنگی سیستان و بلوچستانی قهرمان چقدر مورد توجه واقع شد؟

بشیری گفت: پست‌های بلاتصدی وزارت آموزش و پرورش که باید مسئولان آن مشخص شوند چرا خالی است؟ وقتی پژوهشگاه آموزش و پرورش بلاتصدی باقی می‌ماند یعنی دستگاه عظیم آموزش و پرورش از حرکت باز مانده است.

نماینده مردم پاکدشت با اشاره به ناامیدی وسیع در سطح فرهنگیان کشور، گفت: همه ما مسئول ناامیدی فرهنگیان هستیم و باید برای رفع آن تلاش کنیم، در بجنورد تا پاسی از شب با فرهنگیان جلسه داشتم و بسیار نگران‌کننده بود که فرهنگیان شجاع و غیرتمند در زمان دفاع مقدس، امروز برای مطالبه حقوق‌شان گریه و زاری می‌کنند.

وی اضافه کرد: وزیر آموزش و پرورش باید بیشتر از رئیس‌جمهور کمک بگیرد و همه باید کمک کنیم تا ناامیدی محض که در آموزش و پرورش حاکم شده، رفع شود.

بشیری گفت: کار به جایی رسیده که فرهنگیان ما به جای فکر کردن به مسائل علمی و آموزشی دانش‌آموزان به فکر خواندن ابیاتی هستند که در یکی از ابیات اعلام کردند «به خیر تو مرا امید نباشد، الهی این وزیر فردا نباشد» چرا باید معلمان ما به جای اندیشه تربیت و آموزش دانش آموزان اینگونه فکر کند؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس