ترکمنستان تیمی که در گام نخست مسابقات انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه توان گرفتن امتیاز از گوام را نداشت عصر امروز میزبان ایران قدرتمند است.

تیمی که اگر بخواهد هم مقابل ایران حرفی برای گفتن ندارد
گروه ورزشی مشرق - تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 17:30 عصر امروز (سه شنبه) در نخستین دیدار خود در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملتهای آسیا 2019 میهمان ترکمنستان است.

ارتش سرمربی ترکمن آمانگی گوکوموف در شرایطی قصد دارد رودرروی مردان کارلوس کی‌روش پرتغالی قرار بگیرد که در جمع مبارزانش هیچ سرباز نام‌‌آشنا در سطح قاره کهن هم یافت نمی‌شود خصوصا پس از اینکه هافبک بین‌المللی این تیم گئورکیان قهر کرد و دیگر پیراهن تیم‌ملی کشورش را نپوشید.

برنامه کامل، نتایج و جدول رده بندی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در آسیا

قهر گلزن مسیحی از تیم‌ملی ترکمنستان
در واقع بین‌المللی‌ترین چهره فوتبال ترکمنستان در فاز تهاجمی آرتور گئورکیان هافبک گلزن نسف کارشی ازبکستان است بازیکنی که در فصل اخیر لیگ قهرمانان تراکتورسازی را پیش چشم هواداران تبریزی‌اش با 2 گل مات کرد. گئورکیان 30 ساله این فصل طی 10 هفته‌ای که از لیگ ازبک‌ها گذشت 5 گل زد. این مهاجم در لیگ قهرمانان آسیا  یک گل به الاهلی عربستان (در جده) هم زد با این حال بازیکن ارمنی‌الاصل فوتبال ترکمنستان ترجیح داده دیگر برای تیم‌ملی ترکمن‌ها بازی نکند. آرتور که فصل قبل در لیگ برتر ازبکستان طی 26 بازی 18 گل زد برای تیم‌ملی ترکمنستان فقط 301 دقیقه به میدان آمده است هر چند که در این مدت کوتاه هم 2 گل به ثمر رساند.

گئورکیان آخرین بار شنبه یکم مرداد ماه سال 90 یعنی 3 سال و 10 ماه و 24 روز قبل پیراهن تیم‌ملی کشورش را برابر اندونزی برتن کرد و پس از آن تصمیم گرفت به دلیل پایین بودن کیفیت کار تیم‌ملی کشورش به ادعای خودش دیگر برای این تیم بازی نکند.

ترکمن‌ها البته ارسلان میرات آمانوف 25 ساله را هم به‌عنوان نماینده دوم خود در لیگ برتر ازبکستان دارند که بد کار نکرده است. ارسلان که این فصل برای آلمالیک طی 723 دقیقه 4 گل زده آخرین بار با پیراهن تیم‌ملی ترکمنستان (جمعه 2 فروردین 92) برابر کامبوج بازی کرد و گل هم زد. با این حال در بازی‌های اخیر تیم‌ملی، گوکوموف ترجیح داد تا این مهاجم 175 سانتی‌متری را کنار تیمش نداشته باشد.

دار و ندار گوکوموف
دست کوگوموف سرمربی ترکمن‌ها در بازی عصر امروز برابر ایران خالی خالی است حداقل بررسی سوابق بازیکنانی که در اردوی ترکمنستان حضور دارند که چنین ادعایی را ثابت می‌کند.

نیکیتا قربان اف (گلر)
31 ساله است و عضو تیم پنجم جدول رده‌بندی لیگ ترکمنستان، آهال قربان اف در بازی چند روز قبل برابر گوام 90 دقیقه درون دروازه ایستاد و یک گل خورد.

سردارآنا اورازوف (مدافع)
برای آلتین اسیر صدرنشین لیگ ترکمنستان توپ می‌زند در بازی برای تیم‌ملی گوام 90 دقیقه حضور داشت و یک کارت زرد گرفت. کلا زیاد کارت می‌گیرد سردار در دیدار برابر افغانستان کارت قرمز گرفت (چلنج کاپ آسیا) و اخراج شد.

رحیم بردی بالتایف (مدافع)
29 ساله است با سابقه حضور در کاپاز آذربایجان. رحیم هم 90 دقیقه در  دیدار با گوام از جمله مقصران شکست برابر اولین حریف گروه در بازی‌های انتخابی جام جهانی بود.

سهرت سونی اف (مدافع)
مثل دو مدافع قبل در ترکیب اصلی بازی با گوام حضور داشت. این مدافع 184 سانتی‌متری هم عضو بهترین تیم حال حاضر ترکمنستان آلتین اسیر است.

احمد عطایف (مدافع)
مدافع چهارم ترکمن‌ها مقابل گوام بود. 10 بازی ملی در پرونده‌اش ثبت شده است اولین بار در سال 2012 با 45 حضور برابر رومانی پای به عرصه دیدارهای ملی گذاشت.

مكان ساپاروف(مدافع)
در تيم دوم جدول ليگ تركمنستان حضور دارد. از بازيكنان حاضر در تقابل با گوام بود. پيش از اين يك بازي ملي ديگر برابر فيليپين(سال2014) داشت تا ديدار با ايران سومين تجربه ملي‌اش باشد. مكان دو بار در سال‌هاي2011 و 2012 قهرمان ليگ تركمنستان شده است.  

اومي ‌جان آستانوف(هافبك)
24ساله است و پيراهن صدرنشين ليگ، آلتين‌اسير را بر تن دارد. 11بازي ملي دارد اما هفته قبل مقابل گوام فقط 27دقيقه شانس بازي داشت.

بختيار احمداف(هافبك)
هم‌تيمي اومي جان 30سال سن دارد. 90دقيقه برابر گوام به ميدان رفت. فقط يك گل ملي زده آن‌هم در سال2014برابر لائوس.

ايليا تاموركين(هافبك)
تمام زمان بازي برابر گوام را روي نيمكت نشست. 26سال دارد با يك بازي ملي كه در چلنج‌كاپ آسيا مقابل افغانستان برگزار شد. تاموركين شانس چنداني براي بازي مقابل ايران ندارد.

مرات هامرايف(هافبك)
با 32سال سن از جمله مسن‌ترين بازيكنان تركمنستان است. مرات در فصل2010-2009 ليگ آذربايجان برای كاروان بازي مي‌كرد. دو فصل هم پيراهن آلماليك در ليگ‌برتر ازبكستان را پوشيد تا 33بازي براي اين تيم انجام دهد. مرات طي دو فصل مذكور يك گل برابر ديناموسمرقند به ثمر رساند. هامرايف مقابل گوام نيمكت‌نشين بود.

جومانا زاروف(هافبك)
شرايط بازي در دو پست مدافع و مهاجم را هم دارد. 27ساله است و هشت بازي ملي انجام داده. جومانا سال قبل در فينال President's cup آسيا يكي از گل‌هاي نماينده تركمنستان HTTU را وارد دروازه نماينده كره‌شمالي، ري‌ميونگ‌سو كرد تا قهرماني 2 بر يك به تركمن‌ها برسد.

سليمان محمداف(هافبك- مهاجم)
21ساله است و براي صدرنشين فوتبال تركمن‌ها آلتين‌اسير به ميدان مي‌رود. پنج بازي ملي دارد و يك گل به افغانستان زده است.
سال قبل براي HTTU در President,s cups AFC شش بازي انجام داد و 11گل زد. سليمان در ديدار فينال گل دوم تيمش را به نماينده كره‌شمالي زد تا عامل قهرماني نماينده تركمنستان لقب بگيرد. محمداف مقابل گوام 73دقيقه شانس بازي داشت.

آنا دوردي‌اف(مهاجم)
مهاجم 22ساله تيم آهال فقط سه دقيقه مقابل گوام شانس بازي داشت. دوردي‌اف در AFC CUP هشت بازي انجام داد تا سه گل به استقلال تاجيكستان، فانجا عمان و دوردوي بيشكك قرقيزستان بزند.

سليمان اوزايف(هافبك- مهاجم)
مقابل گوام راه به جايي نبرد. عضو تيم آهال است با 187سانتي‌متر بلندي‌قامت. در AFCكاپ هشت بازي انجام داد تا به استقلال تاجيكستان يك گل بزند.

گوانس آبيلوف(مهاجم)
27ساله است و در آلتين‌اسير در صدر جدول ليگ تركمنستان حضور دارد. 87دقيقه مقابل گوام حضور داشت. طي 15بازي ملي و 763دقيقه تلاش فقط يك گل وارد دروازه كامبوج(سال2013) كرده است.

بردي ميراد ساميرادوف(مهاجم)
18بازي ملي دارد و چهار گل به چين‌تايپه(2011)، كره‌شمالي(2012)، اندونزي و كامبوج(2013) زده است. ساميرادوف مثل مرات هامرايف 32ساله است تا ديگر بازيكن پر سن و سال تيم‌ملي تركمنستان باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آرش آذر ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    مگه تیم ما میخواد با دسته کور ها بازی کنه ؟ یادمون باشه زمانی که بیش از اندازه مغرور شدیم و حریف رو دست کم گرفتیم از تیمهای به مراتب ضعیفتر از ترکمنستان هم باختیم یا حداقل نتیجه نگرفتیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس