وئام وهاب رییس دروزی حزب توحید عربی لبنان در واکنش به کشتار دسته جمعی دروزی های سوریه در شهرک قلب لوزه منطقه جبل السماق استان ادلب تاکید کرد که دروزی ها برای جنگ با تروریست های تکفیری جبهه النصره در سوریه آماده تشکیل لشکری 200 هزار نفری هستند.


به گزارش مشرق، وهاب در کنفرانسی خبری گفت: به بشار الاسد رییس جمهوری سوریه می گویم که ما دروزی ها در استان السویداء برای دفاع از خود و جنگ با تروریست های تکفیری در کنار دولت و ارتش عربی سوریه فقط به سلاح نیاز داریم.

وی افزود: سقوط السویداء یعنی سقوط همه دروزی ها و ما هرگز آن را نمی پذیریم و دروزی های موحد و مومن با تروریست های تکفیری خواهند جنگید.

رییس حزب توحید عربی لبنان در واکنش به سخنان ولید جنبلاط رییس حزب دروزی سوسیالیست ترقیخواه که جنایت فجیع تکفیری ها در قلب لوزه و بریدن سر بیش از 40 مرد ، زن و کودک دروزی را حادثه و یک درگیری شخصی و کم اهمیت خواند، اظهارداشت: آنچه ازدروزی ها حمایت می کند محور مقاومت و سلاح است و همه ما سلاح به دست خواهیم گرفت.

وهاب تاکید کرد: کسانی در خاک لبنان با جبهه النصره تعامل می کند و با آن ارتباط دارند ، بدانند که این گروه تروریستی تکفیری برای آنها مطلوب نخواهد بود و در صورت اشغال لبنان باید این سرزمین را ترک کنند و این گونه واکنش ها از آنها حفاظت نخواهد کرد.

وی گفت: فروختن خون دروزی ها به سفارت ها دیگر کافی است و از هزار سال قبل فهمیده ایم که تنها مواضع شجاعانه برای دفاع از سرزمین از ما حمایت می کند نه سخنان پوچ و بی ارزش.

وئام وهاب با تاکید به اینکه « دروزی های سوریه از جنگ با عثمانی ها نترسیدند»، افزود: دروزی ها امروز هم آماده هستند با تروریست ها بجنگند وآنها را ذلیل و خوار کنند و دماغشان را به خاک بمالند اما تنها به سلاح نیاز دارند و سلاح کمبود آنها است.

رییس حزب توحید عربی خاطرنشان کرد: دولت سوریه مسئولیت بزرگی دارد و به بشار الاسد می گویم که ما در السویداء به سلاح نیاز داریم و مسئولیت هرگونه تاخیر در این زمینه را دولت سوریه باید تحمل کند ، ما می خواهیم در کنار دولت و ارتش عربی سوریه برای حمایت از خودمان با تروریست ها بجنگیم.

وی تصریح کرد: به احدی نیاز نداریم که از طرف ما بجنگد و السویداء فقط به ده ها تانک و موشک نیاز دارد.

وئام وهاب خواستار تشکیل ارتش دروزی ها و یگان های رزمی در السویداء شد و از لبنانی ها و غیرلبنانی های داوطلب خواست تا سلاح به دست گرفته و در کنار دروزی های سوریه بایستند.

رییس حزب توحید عربی لبنان تاکید کرد: ما قادر هستیم برای دفاع از السویداء لشکری 200 هزار نفری از دروزی های سوریه ، لبنان و دیگر نقاط جهان تشکیل دهیم.

وی اظهارداشت: دروزی های السویداء باید از خودشان و خانواده هایشان دفاع کنند و ارتش و دولت سوریه هم آنها را به سلاح تجهیز کنند.

وئام وهاب با بیان اینکه « محور مقاومت از ما حمایت می کند»، گفت: به کسی که امروز فکر می کند می تواند به همه بخندد می گویم که دیری نخواهد پایید و همه به زودی به او خواهند خندید.

رییس حزب توحید عربی افزود: ترکیه و قطر باید مسئول جنایت کشتار دسته جمعی دروزی ها در شهرک قلب لوزه را به دلیل حمایت از گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره بپذیرند.

وی تاکید کرد: به برادرانم در لبنان می گویم که برای مقابله آماده باشند زیرا باید با هرتجاوزی و در هر مکانی مقابله کنیم و دیگر نفاق ، انحطاط ، شکست و سازش کافی است.

براساس این گزارش تمام سلام نخست وزیر ، نبیه بری رییس مجلس و دیگر مقامات سیاسی و دینی لبنان از جمله عبداللطیف دریان مفتی کل سوریه جنایت جبهه النصره در قلب لوزه را محکوم کردند.

نبیه بری با شیخ نعیم حسن شیخ عقل طایفه موحدین دروز ، ولید جنبلاط ، وئام وهاب و همچنین طلال ارسلان رییس حزب دموکراتیک لبنان و فیصل داوود دبیرکل جنبش مبارزه لبنان تلفنی تماس گرفت و این جنایت گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره را محکوم کرد.

بسیاری از احزاب و گروه های سیاسی و مذهبی لبنان از جمله حزب الله لبنان هم با صدور بیانیه های جداگانه این جنایت تروریستی را محکوم کردند.

گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره روز چهارشنبه تعداد زیادی از مردان و نوجوانان دروزی را در مقابل خانه هایشان و در خیابان های قلب لوزه جبل السماق استان ادلب اعدام کرد و سربرید.

شیخ ندیم شاهین ( 75 ساله)، شیخ رشید سعد(75 ساله) ، رهف الشبلی (8 ساله)، احمد حسین محمد( 70 ساله) از جمله قربانیان جنایت کشتار جمعی گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در شهرک قلب لوزه هستند.

ولید جنبلاط رییس حزب دروزی سوسیالیست ترقیخواه در واکنشی اعجاب برانگیز قتل عام وبریدن سر دروزی های سوریه را بی اهمیت و بزرگنمایی رسانه ای خواند و از گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره که مرتکب این جنایت هولناک شده است، دفاع و حمایت کرد.

علی عواض عسیری سفیر رژیم سعودی در لبنان قبل از آنکه ولید جنبلاط کشتار جمعی دروزی های سوریه توسط گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره را بی اهمیت تلقی و از جنایات این گروه آشکارا حمایت کند با او دیدار و گفت وگو کرد.

درحالیکه دروزی های سوریه که جنبلاط مدعی حمایت از آنهاست ، در سوگ فرزندان و پدران خود به سر می برند و دخترانشان به ازدواج اجباری تروریست های تکفیری مورد حمایت رژیم های سعودی و صهیونیستی در می آیند، جنبلاط و عسیری شام را با هم خوردند.

ناظران معتقدند، جنبلاط که از سرنوشت و آینده خود بسیار بیمناک شده و همچنان به اعلام مواضع دوگانه و چندگانه ادامه می دهد، به زعم باطل خود فکر می کند اگر از گروه های تروریستی تکفیری از جمله جبهه النصره به بهانه حفظ جان دروزی ها حمایت و دفاع کند، آنها با او کاری ندارند.

جنبلاط تروریست های تکفیری از جمله جبهه النصره را که مرتکب جنایاتی مانند بریدن سر مردم بی گناه سوریه از جمله دروزی ها شده اند، انقلابی خوانده است.

در بیانیه حزب جنبلاط آمده است: درگیری بین تعدادی از اهالی شهرک قلب لوزه درجبل السماق استان ادلب وعناصر جبهه النصره زمانی رخ داد که عناصر النصره تلاش داشتند وارد منزل شخصی شوند که او را طرفدار نظام سوریه می خواندند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این درگیری گسترش یافته و به کشته شدن تعدادی از دروزی ها منجر شده است.

دروزی های سوریه اعلام کرده اند که به نظام این کشور وفادار وبا گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره می جنگند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ناشناس ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    انشاالله موفق شوند
  • محمد ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    جوک جالبی بود تا چند هفته دیگه مشخص میشه خخخخخخخ
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    خطر دروزی ها بسیار بیشتر از داعشی هاست. دروزی ها به نامردی مشهورند. در جنگ هفت روزه با حزب الله، جوان شیعه بیگناهی را در خیابان ربودند و پس از آنکه با چاقو خالکوبی ذولفقار روی بدنش را بریدند، او را مثله کردند. در لبنان ضرب المثلی هست که می گوید با دروزی ناهار بخور و با مسیحی بخواب. یعنی شب پیش دروزی نباش! خیلی نامرد و بی رحم هستن.
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    متاسفانه ارتش سوریه داره شکست میخوره و سقوط دمشق برای امنیت ملی ما فوق العاده خطرناکه و باعث نگرانی برای ایران ولی ارتش دویست هزار نفری یه توهم بیش نیست ارتش ملی سوریه انگیزه کافی نداره بسیاری از علوی هاش شهید شدنند اونها به بشار وفادار بودنند ولی بقیه یا به دلیل انگیزه مذهبی یا به دلیل فرسایش توی این چند سال توانشون رو از دست دادنند ما باید فوق العاده عاقلانه عمل کنیم امیدوارم نخبگان سیاسی و نظامی راهی به دور از توهمات خطرناک برای سوربه پیدا کنند تا هم از قتل عام علویان و سایر اقلیتها جلوگیری کنند و هم این جنگ خونین تمام به پایان برسه وگرنه دیگران به روش خودشون این جنگ رو تام می کنند
  • ظهور ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    دروزی ها همان قبیله بنی کلب هستند ... و اولین قومی که با سفیانی بیعت میکنند خیلی دلتون رو به این خبر ها خوش نکنید
  • دجو ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    بعد از 4 سال تازه فهمیدن باید از خودشون و ملتشون دفاع کنن. حتما باید به فرقه و گروه و طایفه اوناحمله کنن وگرنه تا الان خواب بودن و اهمیتی نداشت براشون که چی شد یا نشد. یه ملت وقتی چن تکه بشه و هر قوم و گروه واسه خودش سازی بزنه یعنی این که کشورت داغون میشه، مردمت کشته میشه، به مقدساتشون بی احترامی میشه و نابود میشن، نسلت از بین میره، ناموست به غارت میره و باید اواره بشی و پستی بکشی. اینا همه درس هستن واسه ملت و اقوام و اقلیت های این سرزمین.اگه با هم متحد نباشیم و جدا باشیم یعنی همین...
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    بنی کلب
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    بهشون سلاح بدین معلون نیست علیه کی باشن!
  • احمد ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    جنبلاط روزی گفته بود ما جوری تربیت شده ایم که از ایرانیها متنفر باشیم! تو خود حدیث مفصل بخوان...
  • ناشناس ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    دروزی ها اگه زودتر از این سر عقل میامدند نه کشته میدادند و نه ناموسشان در خطر میافتاد .... الان هم دیر نشده اگه با دولت آقای بشار اسد متحد شوند النصره و داعش که هیچ نفس آمریکای سلیته را هم میگیرند انشاالله
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    وليد جنبلاط بزرگترين خطر براي مقاومت است از طايفه بني كلب
  • سعید ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    بابا این دوروزی خودشون خیلی خطرناک اند یه جستجویی توی گوگل بزنید میفهمید یه هو دیدی اسلحه گرفتن به سمت دمشق حرکت کنند
  • سعید ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    بابا این دوروزی خودشون خیلی خطرناک اند یه جستجویی توی گوگل بزنید میفهمید یه هو دیدی اسلحه گرفتن به سمت دمشق حرکت کنند
  • بهرام ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    و اینجاست که حزب الله لبنان و فرمانده های سپاه از ایران باید نقش خود را ایفا کنند و به آنها کمک کنند چه از لحاظ تسلیحاتی و چه از لحاظ مستشاری
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    من که چشم آب نمی خوره ... اگه یه گروه فقط تو سوریه دست حسابی کار کنه فقط و فقط حزب الله ــه.
  • فیروز آسیاب ساز ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    دروزی ها از قوم بنی کلب هستند که دختر به معاویه دادند و نطفه ی پست یزید در آن دختر بسته شد که بعدا به دروزیها معروف شدند و در هنگام ظهور نیز یک ارتش 20 هزلر نفری برای کمک به سفیانی در اختیارش میگذارند
  • فیروز آسیاب ساز ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    دروزی ها از قوم بنی کلب هستند که دختر به معاویه دادند و نطفه ی پست یزید در آن دختر بسته شد که بعدا به دروزیها معروف شدند و در هنگام ظهور نیز یک ارتش 20 هزلر نفری برای کمک به سفیانی در اختیارش میگذارند
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    به امید خدا. بازم به غیرت شماها
  • ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    گشتار دروزی ها مساوی با کشتار تروریسته. با این تفاوت که دروزی ها افکار انحرافیش رو مخفی میکنه. اصول اعتقادیشون شرم آوره. قابل اعتماد نیستن
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    چرا نظراتم را نمی گذارید انصافتان کجاست؟ حیف از زحمت تایپ
  • shayan ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    تاریخچه بنی کلب بنی کلب قبیله ای بودند که در عصر معاویه، نصرانی بوده و بعدها ظاهراً به یکی از فرق اسلامی گرویده اند. معاویه با زنی از این قبیله وصلت کرد که حاصل این ازدواج، تولد یزید ملعون بود. این طایفه، قرن ها بعد از ازدواج معاویه با مادر یزید، ‌به فرقه دروزی گرویدند (5)؛ گرچه این فرقه ادّعا می کند که یکی از فرق اسلامی است؛ اما عقایدی کاملاً انحرافی دارد. افراد این فرقه، پیرو شخصی به نام درزی هستند و عنوان طریقت خود را موحّدون نامیده اند که اساس عقیده شان بر حلول و تناسخ روح است. (مسئله ای که از نظر اسلام کاملاً مطرود است). (6) این طایفه مدت زمانی پیرو خلفای فاطمی «مصر» بودند تا اینکه در ایام خلیفه ششم فاطمی به دعوت نشتگین دروزی به باطنیّه ملحق شدند. دروزیّه در اعتقاد خود به الحاکم بامرالله (که به عقیده دیگران کشته شده است)، متوقف گشته، می گویند که وی غیبت کرده، به آسمان بالا رفته و دوباره به میان مردم باز خواهد گشت. (7) عمده طوایف دروزی که اکثراً منتسب به قبیله بنی کلب هستند، در «منطقه رمله» (بیابان شرقی فلسطین)، بیابان غربی «اردن»، جنوب غربی «سوریه» و بخش هایی از «لبنان» سکنا گزیده اند. (8) البته تعداد زیادی از دروزی ها نیز به کشورهای اروپایی، «آمریکا» و «استرالیا» مهاجرت کرده اند. به طور کلی تخمین زده می شود که حدود یک میلیون دروزی در سراسر جهان زندگی می کنند (9)؛ اما هسته اصلی این طایفه در مناطق مرزی بین چهار کشور «اردن»، «سوریه»، «لبنان» و «فلسطین اشغالی» می باشد. لازم به ذکر است که تعداد دروزی های کشورهای سوریه و لبنان بیش از بقیه مناطق است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس