چماق "اصلاح‌طلب بدلی" که سال‌هاست روی سر عارف قرار گرفته بهترین ابزار تندروها برای کنار گذاشتن دوباره او از میدان انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی یا کاستن از سرعت حرکت وی برای رسیدن به کرسی‌های مجلس است.

گروه سیاسی مشرق - "اصلاح طلب بدلی" چماق جدید و قدیم برخی اصلاح‌طلبان تندروی است که مدت‌هاست از آن برای تخریب "محمدرضا عارف" استفاده می‌کنند و هر از گاهی این چماق را با رسانه‌های خود بر سر او فرود می‌آورند.

صادق زيباکلام مرد رسانه‌ای اصلاح‌طلبان که یادداشت‌ها و تحلیل‌های او هر روز در صفحات رونامه‌های اصلاح‌طلب دیده می‌شود چهارشنبه 16 اردیبهشت با اشاره به مقبولیت فعلی عارف و تلاش‌های وی برای رسیدن به کرسی های مجلس دهم به مقایسه او با حسن روحانی پرداخت و گفت: همان اعتقادي که بنده درباره آقاي روحاني داشتم و ايشان را اصولگرا نمي‌دانستم، آقاي عارف را هم با همان ملاک و معيار اصولگرا نمي‌دانم.

زیباکلام با ترسیم‌کردن چهره‌ای منفعل از محمدرضا عارف، او را نزدیک به اصولگرایان معرفی می‌کند و می‌گوید: ما چاره‌اي نداريم و بايد عارف را حمايت کنيم!

وی در توضیح اینکه چرا مجبوریم از محمدرضا عارف حمایت کنیم، اظهار می‌کند «ما باید ياد بگيريم ميليمتري پيش برويم و همان‌طور که ديروز پشت آقاي روحاني قرار گرفتيم، بايد در انتخابات مجلس هم از آقاي عارف حمايت کنيم چراکه براي ما همين کافي است که ايشان اصولگرا نيست.» [1]

چماق "بدلی‌بودن" روی سر عارف

عارف نامزد اصلاح‌طلب یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در آخرین روزهای منتهی به برگزاری انتخابات به نفع حسن روحانی کاندیدای طیف میانه رو کنار کشید تا ردای ریاست جمهوری بر تن کاندیدای معتدل انتخابات قرار گیرد و با این اقدام خود توانست توجه بسیاری از حامیان جناح چپ را به خود معطوف کند.

او حالا سودای ریاست مجلس دهم را در سر دارد و می‌خواهد رهبری اصلاح‌طلبان در رقابت‌های انتخابات مجلس دهم را بر عهده بگیرد و کار نیمه تمام خود را در انتخابات 94 به اتمام برساند.

قضاوت‌هایی است که تندروهای اصلاح‌طلب سال‌هاست نسبت به عارف دارند، موضوعی است که همچنان محمدرضا عارف را به عنوان قهرمان این روزهای اصلاح‌طلبان آزار می‌دهد. واژه "اصلاح‌طلب بدلی" از زمانی بر زبان اصلاح‌طلبان تندرو نقش بست که محمدرضا عارف در برزخ تردید خیلی از شخصیت های اصلاح‌طلب درخصوص ورود به انتخابات گام مؤثری برداشت و با حضور در بسیاری از دانشگاه‌های کشور و سفرهای استانی شور و نشاط و امید را به جوانان اصلاح‌طلب تزریق کرد. [2]

سید محمد موسوی خوئینی‌ها، شیخ قدرت‌الله علیخانی، محمدرضا تابش، صادق زیباکلام و سایر شخصیت‌های تندرو اصلاح‌طلب کسانی بودند که وی را عنصری غیرقابل اعتماد و به نوعی "اصلاح‌طلب بدلی" نامیدند و فشارهای زیادی در ماه‌های آغازین رقابت‌های ریاست جمهوری بر وی آوردند.

پاسخ محکم عارف به تندروها و اپوزیسیون

اما عارف که فعالیت‌های انتخاباتی خود را از ماه ها قبل از یازدهمین دوره انتخابات آغاز کرده بود با وجود منتقدان و مخالفان جدی خود در جبهه اصلاحات، توانست موج جدیدی از جوانان اصلاح‌طلبان را در حمایت از خود برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گرد هم جمع کند. [3]

سودای ریاست مجلس دهم

اما عارف پرتلاش‌ترین چهره‌ این روزهای اصلاح‌طلبان برای رقابت های انتخاباتی مجلس دهم است. او اين بار كناربرو نيست و سودای ریاست مجلس دهم را دارد و می‌خواهد رهبری اصلاح طلبان در رقابت‌های انتخابات مجلس دهم را بر عهده بگیرد.

او را که رسانه‌ها که به عنوان "مرد انصراف‌های انتخاباتی" نام می‌برند، طی مصاحبه اخیر خود با روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد به کناره‌گیری‌های خود اشاره می‌کند و می‌گوید "بارها به احترام بزرگان اصلاح‌طلب "کوتاه آمده‌ام" و میدان را برای آنها خالی کردم." [4]

حال باید منتظر ماند و دید که با وجود سلایق مختلف و متعدد اصلاح‌طلب در کنار اختلافات گسترده میان احزابی اعم از کارگزاران، مشارکتی‌ها، حزب منفعل اعتماد ملی و در نهایت حزب جوان‌گرای ندای ایرانیان که تازه به جمع اصلاح طلبان پیوسته است، آیا باز هم قرار است با چماق "اصلاح طلب بدلی" از میدان انتخابات آتی مجلس کنار گذاشته شود و یا قرار است این بار کارگزاران و مشارکتی‌ها نیز زیر لوای او به میدان رقابت های انتخاباتی بیایند و نام او به عنوان سرليست فهرست اصلاح‌طلبان در تهران قرار گیرد و کار نیمه‌تمام خود را در انتخابات 94 به اتمام برساند.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    من نمیدونم لقب مرد انصراف های انتخاباتی را چه کسی به عارف داده؟ایشون در سال های 84 و 88 تنها زمزمه هایی مبنی بر کاندیداتوریشان به گوش می رسید مثل بسیاری از شخصیت های سیاسی،ولی نام نویسی نکردند.در سال 92 هم انصراف نداد بلکه ایثار کرد عملی که جز دکتر حداد عادل هیچکدام از نامزد های اصولگرا حاضر به انجام آن نشدند.
  • محمد ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    بزرگان اصلاح طلب که اسمشون امد درباره گذشتشون حرف نمیزنن وقتشه مشرق دست بکار شه
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    این چرت و پرت ها چی بود؟!!!
  • شناس ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    خخخخخخخخ معلوم کفرت در اومده عصبانی نشوووو
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    شما نگران عارف نباشید!! اون کارشو بلده!!!
  • محسن ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    ایشان باید موضع خود را با فتنه امریکائی صهیونیستی 88 و سران فتنه مشخص کند ! ! مگر نه اینکه به توصیه یکی از سران فتنه و حرف شنوی از او که طرد شده مقام معظم رهبری نیز هست ، از انتخابات انصراف داد ! ! بی خودی بزرگش میکنند ! ! نه تحلیل خوبی از وضعیت سیاسی مملکت داره و نه بصیرت لازم
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    فقط می دانم آدم کم سواد و کم بازده و کم اراده ای هستش. مدارکش هم موجوداست. در جلسه دفاع دانشجوی دکترای مخابراتش حضور داشتم و واقعا از هر نظر نشان داد که در مورد موضوع مورد دفاع هیچ آشنایی ندارد. اگر یک استاد بسیار معتبر خارجی در جلسه دفاع نبود معلوم نبود که وضع اون دانشجو چی می شد؟!؟! وسط جلسه برق نوسان کرد و کامپیوتر های مورد استفاده که از منبع تغذیه بد استفاده می کردند وارد حالت پروتکشن شدند و روشن نمی شدند که این استاد دانشکده برق هیچ نظری نداشت که چطور می تواند به دانشجوی خودش کمک بکند و بسیار بی تفاوت نشسته بود که من رفتم و مداخله کردم و کامپیوتر ها را از برق کشیدم تا از حالت پروتکشن خارج بشوند و دوباره روشن کردم تا جلسه دفاع بتواند ادامه پیدا بکند و خراب نشود. تو مناظره برای رقابتهای ریاست جمهوری اخیر هم عکس یک معدن مس را به ایشون نشان دادند که ایشون گفت کانیون هست!!!! آدمی که در طول سالهای سال در مقام معاونت ریاست جمهوری بوده نمی داند که ما در ایران کانیون نداریم و به جغرافیای ایران آشنا نیست و بعد از چندین بازدید از معدن مس سرچشمه و ابهر وقتی که عکس یک معدن مشابه را به او نشان می دهند چنین نظری می دهد نشان می دهد که چقدر کم توجه است
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    خدا عالمه ولی یه احتمال دیگه هم که اصولگراها باید در نظر بگیرند اینه که اصلاح طلبان افراطی یکی از خودشون رو مامور کنند که با چهره ای اصولگرا وارد مجلس شود که بتواند با اجماع اصولگرایان و اصلاح طلبان ریاست مجلس را بر عهده بگیرد و خودشون هم عمدا بهش حمله کنند تا مردم اون رو علیه این افراطی ها ببینند ولی بعد ریاست یه مجلس ششم دیگه درست کنند.
  • س س ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    اخثلاف افکنی هیج نسبتی بادین داری نئارد.
  • صبور ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    آره ! حتماً و حتماً و حتماً . مشرق باید سوابق این جور آدمها را برای همگان روشن کند . امیدواریم مشرق توجه و عمل کند
  • سيد هادي ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    اگر مردم ايران وفادار به خون شهدا باشند بعد از اينهمه خرابكاري و لفتضاح دولت چه در داخل و چه در خارج از كشور به بار آورد بخواهند دوباره به اصلاحات رأي دهند جاي تفكر بسيار دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس