کد خبر 400447
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱

وزیر امورخارجه کشورمان درباره اظهارنظر رییس جمهور ترکیه گفت: در شرایط فعلی تمامی کشورها باید در جهت استتقرار ثبات و جلوگیری از گسترش ناامنی در منطقه تلاش کنند.

به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه در پاسخ به سوالی درباره اظهارنظر رییس جمهور ترکیه گفت: در شرایط فعلی تمامی کشورها باید در جهت استتقرار ثبات و جلوگیری از گسترش ناامنی در منطقه تلاش کنند.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: ما برای روابط استراتژیک خود با ترکیه در زمینه های مختلف اهمیت و احترام زیادی قایل هستیم . درشرایط فعلی باید تلاش تمامی کشورها در جهت استقرارثبات و جلوگیری از گسترش ناامنی در منطقه باشد.

ظریف افزود: کسانی که با اشتباهات استراتژیک و سیاستهای بلند پروازانه و خیالی خود، خسارات جبران ناپذیری ببار آورده اند ، بهتر است با اتخاذ سیاستهای مسوولانه از ظرفیتهای موجود جهت ایجاد آرامش و همگرایی درمنطقه استفاده نمایند.

وزیر امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا بامشارکت تمامی برادران خود در منطقه، گفتگوی میان گروههای مختلف یمنی را جهت حفظ یکپارچگی و بازگشت ثبات و امنیت به آن کشور تسهیل نماید.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز پنجشنبه ضمن اعلام حمایت از تهاجم نظامی تحت رهبری عربستان به یمن، گفت: ایران و حوثی ها (انصارالله) باید از یمن خارج شوند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • یاران ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    0 0
    به عنوان کسیدکه چتدین ساله آشنایی با تزکیه مردمش و سباستهاش دارم باید بگم آنها به صورت علنی در مقابل ایران بودن خود را اعلام می کنن از سریالهایشان که به عنوان مثال در آن قاسم سلیمانی فردی آدم کش معرفی شده تا سایر مواردشان البته اردوغان شخصا آدم بی ادبی است و همیشه موقع انتخابات از نمایش های عامه پسند خود استفاده می کند. ایران نیز باید با همین ادبیات باهاش برخورد کند. جالبه که باید بدونیم که ترکیه مخالفان سوری رو به صورت علنی آموزش میده و .....علاوه بر اون آیا ترکیه در جایگاهی هست که به ایران امر و نهی کنه؟ نه روابط ترکیه با به کار آمدن حزب اردوغان با کشور های همسایه قطع شده و کاملا منزوی شده در واکنش به اتهام اردوغان بعضی از ترکیه ایها گفته اند که اردوغان به هر کسی که گفت برادر مثل اسد قذافی و ....بعدا اونارو فروخت... و تو با چه رویی به ایران خواهی رفت.... مگر تو نبودی که میگفتی ایران خانه دوم ما است تو خاور میانه را به باتلاق تبدیل کردی ساکت باش و الا ایران گاز ترکیه رو قطع خواهد کرد.
  • ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    0 0
    دست پخت سیاست خارجی خود ماست این همسایگان دوست وبرادر مسلمان در طول سالها
  • ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    0 0
    دست پخت سیاست خارجی خود ماست این همسایگان دوست وبرادر مسلمان در طول سالها
  • محمد ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    0 0
    عجب خریه این اردوغان
  • nasrin jalilpour ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    0 0
    آقاي اردوقان خيلي كشت و كشتار به مزاجشان خوش آمده مي توانيم يك صحبتي با داعش بكنيم يك سري هم به تركيه بزند.
  • داود ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    0 0
    یکی نیست بگه اردوغان 4 ساله تو سوریه هرچی فتنه هست از گور تو بلند شده
  • محسن ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    0 0
    بحمدالله دنیا مخصوصا ملت های منطقه خوب فهمیده اند که دولت اردوغان غیر مستقیم توسط رژیم صهیونیستی اداره میشه و سران دولت اردوغان در این چند سال بزرگترین خدمت را به رژیم رو به زوال و غاصب اسرائیل داشته که پا گرفتن گروهک های تروریستی «النصره» و «داعش» یکی از دهها جنایات ضد اسلامی و انسانی شخص «اردوغان ملعون» و دولت خبیث ترکیه است و این بر کسی پوشیده نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس