یکی از منتقدان کی‌روش در مقایسه با معیار مبارزه با بازیکن سالاری مغلوبی بزرگ بود و نتوانست حتی کرار عراقی را با آن‌همه حاشیه کنار بگذارد. این درحالی است که کی‌روش جبای، رحمتی و عقیلی را کنار گذاشت.

قلعه‌نویی تفاوتش با کی‌روش را نشان داد
به گزارش مشرق، تقریبا بلافاصله پس از سوت پایان دیدار ایران با عراق امیر قلعه‌نویی تیغ تیز انتقاد را از کی روش در دست گرفت و تاکید ویژه‌ای داشت که اجنبی پرستها کارلوس کی روش را حمایت می کنند و این موبور چشم زاغ کار خاصی انجام نداده است.

منتقد کی‌روش حتی بر این باور بود که کی‌روش در مورد بازیکن سالاری هم ایستادگی نکرده است و به طور کلی منکر همه داشته های کی روش شد و به شدیدترین شکل ممکن به کی روش تاخت و حامیان او را هم قلم به دست، قلم به مزد، میکروفون به دست و اجنبی پرست که به حمام هم نمی روند نامید!

این مهم درحالی رخ داد که منهای بعد فنی، کی روش در مبحث مبارزه با بازیکن سالاری انقلابی در فوتبال ایران ایجاد کرد و اگرچه بوده اند مربیان وطنی که مقابل بازیکن سالاری ایستاده اند اما کی روش در این مسیر نسبت به دو دهه اخیر تندروتر از بقیه بود و تیمی ساخت در نهایت جوان، بی حاشیه، یک دل و بدون ناز و اداهای معمول طی دو دهه اخیر!

او ناز رحمتی را نخرید و در مواجهه با نامه خداحافظی برترین دروازه بان فوتبال ایران در آن مقطع خیلی ساده خداحافظی را پذیرفت و در مقابل همه ایران که تحت تاثیر اظهار ندامت رحمتی قرار گرفته بودند قرار نگرفت و هرگز زیر بار بازگشت رحمتی نرفت، در کنار رحمتی  چنان ساده از کنار عقیلی عبور کرد که تصور اینکه عقیلی محکم ترین دفاع ایران است به ذهن کسی نمی رسید!

کی روش در مواجهه با درخواست جباری که می گفت بدنسازی نکنم و به برزیل بیایم خیلی بلند جوری که خبرنگاران بشنوند فریاد زد: به سلامت! او چنان بی‌مکث این کار را انجام داد که باور نمی کردی با جباری ،بهترین هافبک طراح آسیا حرف می زند.

آقای منتقد اما در اولین چالش مشابه با شرایط بسیار بدتر، هرگز نتوانست اقتدار کی روش را نشان دهد، جاسم کرار امسال بارها به زور مرخصی گرفت، یکبار به بهانه نذر عاشورا (که همینجا هم می توانست آن را ادا کند) بار دیگر به بهانه هتل آپارتمانش، بار سوم برای ویزا و پاسپورتش، بار دیگر به بهانه محروم بودن، او حتی در آستانه داربی تهران با کارت زردی بی‌ربط محروم شد و دوباره به زور و درحالیکه افشارزاده می گفت کورخوانده مرخصی نمی‌دهم به عراق برود، رفت و به تیم ملی عراق در جام ملت‌های عرب (جام خلیج فارس) پیوست تا در همان روزها استقلال از پرسپولیس شکست بخورد و البته رکورد شکست ناپذیری آقای منتقد در داربی های تهران را هم بشکند.

این اما پایان کار نبود، استقلال و امیر قلعه نویی با قهرها و تهدیدهای کرار و حتی عدم حضور در اردوی کیش مواجه شدند تا این بازیکن عراقی پولش را بگیرد و بعد در اردو شرکت کند اما باز هم از مبارزه با بازیکن سالاری توسط آقای منتقد خبری نبود که نبود تا اینکه این بازیکن عراقی کارد به استخوان فوتبال ایران رساند و علاوه بر محرومیت دیگری که منجر به مرخصی وی شد و به استقلال ضربه دیگری وارد کرد، حرف‌هایی را علیه فوتبال و حتی دیانت مسئولان کشورمان بر زبان آورد که برای اهالی فوتبال قابل تحمل نبود و بلافاصله با مصاحبه های کفاشیان،اعضای کمیته انضباطی، مهدوی‌کیا و محرمی و محمد نوری و خیلی های دیگر مواجه شد.

با این حال اما خبری از برخورد توسط منتقد اجنبی پرستان نبود که نبود. امیر قلعه نویی در واقع در یک مقایسه ساده با موبور چشم زاغ در این زمینه نمره قبولی را کسب نکرد. این درحالی است که کی روش جام جهانی و جام ملتهای آسیا را در پیش داشت و منتقدش لیگ برتر ایران را . او با بازیکنان ایرانی که حرفی علیه ایران نزده بودند و کلی حامی داشتند طرف بود و منتقدش با کلی مخالف کرار طرف است.

کی روش ایرانی ها را در واقع به جرم بی انضباطی یا حداکثر کمی ناز کنار گذاشت اما کرار عراقی است و به فدراسیون و خود باشگاه استقلال تاخته و ذلیل شدن برخی ها در این فوتبال مسخره را درخواست کرده است!

با این حال منتقد کی روش نه تنها با او برخورد نمی کند بلکه در حال تدارک برای بازگرداندن بازیکنی است که برای باشگاه استقلال پیغام فرستاده قراردادم را فسخ کنید!
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مرتضی ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    شما قلعه نویی رو با کی روش مقایسه می کنید؟ این کجا و آن کجا؟
  • مهدی مرادیفر ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    فاصله قلعه نویی با کی روش همانند ماشین پیکان با پورشه میباشد !!
  • پارسا ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    امیرخانه دیگه فکر خودشه فقط نه چیزی به اسم غرور ملی و ...
  • ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    من با اینکه با برخی از گفتار و رفتار قلعه نوعی موافق نیستم، ولی این یک قیاس مع الفارقه... کیروش وقتی از اسمی میگذره دستش بازه از هر جای دنیا بازیکن بیاره ولی برای باشگاهی که از سوی هیچکس حمایت نمیشه و همین الان با هزار مشکل در لیگ استقامت میکنه مگه چنین چیزی ممکنه...
  • فرزان فر ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    گزارش بسیار جالبی بود
  • سید احسان ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    قلعه نویی حیا کن..
  • حسن ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    از ماست که بر ماست.
  • مهدی ص ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    در اینکه کار قلعه نویی بعد از باخت به عراق درست نبود شکی نسیت . ولی قبول کنید که شما هم زیادی دارید به منتقدان کی روش خرده میگیرید . والله قسم کسی که سر سوزنی از فوتبال سر دربیاره میفهمه که کیروش ایرادات بنیادی داره و در نهایت هم چیزی از نظر فنی به فوتبال ما اضافه نمیکنه . من نمیدونم این چه معیاریه که بعضیا میگن کی روش قد 30 سال به فوتبال ما روحیه داده!!! درست مثل ماجرای امید که الان خیلی از دولتمردان دوستش دارن ولی اصلا قابل اندازه گیری نیست. فقط و فقط فدراسیون پشت کی روش قایم شده تا اشتباهاتشون کمتر دیده بشه . همین قلعه نویی هم تو جام ملت ها تو پنالتی به کره باخت . ولی اون موقع از عالم و آدم تیر باراونش کردن ولی الان ما برای باخت های کروش میریزیم تو خیابون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    خخخخخخخ.احسنت ژنرال...خخخخخخخ گروهبان قندلی ....... مردم از خنده . نمیدونم چرا واژه ها رژه میرن برام
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    ای خاک کاهو بر سر این جماعت پر مدعا که تنها هنرشون چاپیدن بیت المال هست
  • سینا ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    درود بر مشرق با این مقاله های خوبش ک تحت تاثیر عده ای که قدر سوادشون پول نمیگیرن وایساده... یکی جلوی این رضوانیو بگیره هی گیر میده کی روش.. 12 میلیارد برا کی روش زیاده ولی برای قلعه نویی و باند منتقدین 1 میلیارد خیلی خیلی خیلی زیاده
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    امثال قلع نویی دنبال اسم و رسم هستند به دور بری هاشون میسپرن ژنرال صداشون کنند اما دریغ از سرجوخه! کی روش نشان داد یک مربی است در سطح استاندارد جهانی. با بضاعت و امکانات اندکی که فوتبال ما داشت و دارد کی روش از بهترین هاست.
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    چی شده آقای قلعه نوعی عاشق اجنبی ها شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    قلعه نوعی باند باز نمیخواد حرفی از وطن پرستی بزنه
  • منطق ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    مشرق جان انقد اجنبی پرست نباش کی روش اگه دو سه تا بازیکن خط زد ولی بجاش از کل لیگ میتونست بازیکن انتخاب کنه ولی اگه قلعه نوعی بهترین بازیکنش بزاره کناره کی بیاد بجاش بازی کنه؟ خواهشا طبق فرمونده حضرت آقا صحیح انتقاد کنید شما رسانه ها.... ولایت هم سایتت قبول نداره چون اگه داشت نصایح حضرت آقا رو در مورد رسانه ها گوش میکردی... اگه خاستی تایید کن تا همه نظرمو بخونن
  • مانی ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    این اقا هیچ استعدادی در مربیگری ندارد از پلن های تیم ملی انتقاد میکنه در حال که تیم خودش پلن هاشو اصلا اجرا نمیکنه بیشتر قهرمانی هاشون که مشخصه .. داور و تبانی یه بیگانه علیه کشورمون حرف میزنه اینا اصلا خیالیشون نیست متاسفم برا تیم استقلال
  • حسین عبادتی ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    سلام جالبه اگر کرار که یک مسلمان شیعه است حکم صادره در تجدید نظر را (که همه کارشناسان حقوقی آن را غیرقبول و غیر منطقی و خلاف قوانین ذکر کرده اند) مسخره بخواند باید از فوتبال ایران اخراج شود و یکی با لگد بزندش(خداد عزیزی) و دیگری برایش خط و نشان بکشد(بد اخلاق ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران مجتبی محرمی) و عذرخواهی اش هم شنیده نشود. اما اگر کیروش غربی چشم آبی همه فوتبال ما که نه بلکه حتی ساختار نظام وظیفه و سربازی ما را زیر سوال ببرد حتی سرلشگر فیروزآبادی باید برای سرباز فراری عزیزکرده اش تمام قد خدمت کرده و نازش را بکشد و همه قوانین برایش زیر پا گذاشته شود و کل صدا و سیما از او حمایت کنند و هیچ کس هم حق انتقاد نداشته باشد. بسیج کردن ساختار اداری و نظامی کشور برای پولادی سرباز فراری که از دلایل اصلی حذف ایران از جام ملت ها بود بازیکن سالاری نیست و دفاع از حق یک شیعه عراقی که مهمان کشور ماست می شود بازیکن سالاری. اگر نشریات زرد و سایت های ورزشی این مطلب را کار می کردند تاسف نمی خوردم ولی وقتی مشرق این مطلب را منشر می کند باید به غربزدگی رسانه های کشور ایمان آورد. برایتان واقعا متاسفم
  • فرشاد ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    امیر مافیای اجنبی پرست
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    همه نظرت را خواندن حالا به تعداد منفی هایی که گرفتی نگاه کن!!!!!!
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    مشرق فکر کنم مغزت معیوبه !! 1 - داستان تیم ملی با باشگاهی زمین تا آسمان متفاوت هستش ! برای باشگاه هزینه می کنیم و بازیکن می خریم و لی برای تیم ملی نه 2 - در حق جاسم کرار ظلم شد و این ظلم از طرف فدراسیون فوتبال بود و حق بازیکن بود که از خودش دفاع کند 3 - بازیکن برای تیم ملی همیشه فراوان بوده و جایگزین های بسیار زیادی وجود دارد ولی در باشگاه حسب برنامه و نیاز بازیکن جذب می گردد 4 - مگه جاسم کرار هنوز به باشگاه آمده و نحوه برخورد قلعه نوعی با ایشان را دیده اید که قضاوت می کنید؟؟!!......... خدا وکلی مشرق نمیدونم تا کی می خوای به این اجنبی پرستی ادامه بدی؟؟.... واقعاٌ خجالت آوره
  • صادق ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    این آقای مافیا مشکوک ترین شخص ورزشی ایران است.
  • مسعود کامنت ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    منم قلعه نویی رو قبول ندارم. اما این الفاظ زشته بی تربیتی نکنید.
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    چرا پای آقا رووسط میکشی؟ چرااااااااااااا؟ تا کی امثال شماها میخواید از این روشهای کثیف استفاده کنید و وجهه نظام رو خراب کنید؟
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    متاسفم برا اکثری که غالبا به نقل قرآن مذموم اند (اکثرهم لا یعقلون!!!) الکی اگه مخالف قلعه نویی باشه مثبت میزنید و اگه موافق باشه منفی میزنید حالا کاری هم به مفاد و متنش ندارید چندتا اتهام مفت و ثابت نشده جلوی این همه افتخار فقط بگید مافیا و تبانی معلومه سوزش زیادی دارید اگه قلعه نویی فقط تو یک تیم بود میشد بهش انگ تبانی زد ولی مربی که تا حالا برق و استقلال اهواز و مس و استقلال (3بار/) تراکتور و سپاهان بوده و توی همه تیمها نسبت به بضاعتش بهترین موفقیت رو داشته نمیشه بهش انگ تبانی زد اگه اینجور بود مطمئنا مدیران فعلی سپاهان و تراکتور که با استقلال در رقابت اند الان از اونها رو نمایی می کردند با توجه به اینکه غالبا با مدیران قبلی در تزاحم اند میدونم اینم مثل قبلیا نمیزنید چون شما اصولا با قلعه نویی بشدت مخالفید
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    میشه بیشتر توضیح بدین
  • امیر ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    نکونام و فرهاد مجیدی رحمتی و ابراهیم تقی پور فرزاد حاتمی و علی اکبریان و من خودم که سالیان سال فوتبال تعقیب میکنم و بر تعقل خود متعهدم به ایمان رسیدم و شواهد بالا که قلعه نویی مافیای فوتبال ایرانه و از اونجایی که باند اطرافش مثل مجری معروفه و تاج و... دیگه نمی تونند براش بازی در بیارن به ضعف کشیده شده که حمید خان درخشان 10 نفره با گل عالیشاه مافیا رو حسابی گیج کرده میدنید چی میگم کی؟
  • علي ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    متاسفم برات مشرق.بازم بر خلاف رسالت خبريت تيتر زدي چه ربطي داره مقايسه اين دو نفر؟ در جواب دوستاني كه قلعه نويي رو مربي نميدونن؟بيشترين قهرماني رو ايشون داشته نه كس ديگه حالا كاسه داغتر از اش نشيد خواهشا
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    اگر طرف کار گروهی کنه بهش میگن مافیا از اون طرف میگن ایرانی اصلا نمیتونند کار گروهی کنند !!!
  • ارش ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    مشرق جان ممکنه بگی چه بدهکاری به کی روش داری و نکنه تو هم مثل عادل جان بدهکاری و همه قبول دارند که کی روش مربی خط دفاع است خوبه ایشون را برای خط دفاع نگهدارند و برای خطوط میانی و حمله مربیان دیگری بیارندبچه ها لطفا از این پیشنهاد عصبانی نشن اخه اینجوری ما از نفع کیروش مادام العمر بهره مندیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس