به گزارش مشرق،در خجسته عید میلاد پربرکت نبی مکرم اسلام و ولادت صادق آل محمد، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار قشرهای مختلف مردم، مسئولان لشکری و کشوری، علما و اندیشمندان شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی و سفیران کشورهای اسلامی، «وحدت» را، درس بزرگ پیامبر خاتم و نیاز مبرم امت اسلام خواندند و تأکید کردند: تجلیل از رسول ختمی مرتبت نباید به حرف و سخن محدود شود بلکه تلاش برای تحقق پیام های وحدت بخش آن حضرت، باید مهمترین اولویت کشورهای اسلامی و ملتهای مسلمان باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تبریک دو مناسبت گرانقدر این روز عزیز، میلاد پیامبر اسلام را میلاد «علم و عقل و اخلاق و رحمت و وحدت» خواندند و خاطرنشان کردند: در تحقق این مفاهیم عمیق و سعادت بخش، وظیفه مسئولان، سیاستمداران، علما و نخبگان کشورهای اسلامی، بسیار سنگین تر است.

ایشان با ابراز تأسف عمیق از موفقیت طرحهای تفرقه انگیز دشمنان اسلام تأکید کردند: اگر ملتهای مسلمان با این امکانات عظیم و ویژگیهای منحصر بفرد، نه در جزئیات بلکه در جهت گیریهای کلی همدل و همزبان شوند، ترقی و تعالی امت اسلامی تضمین می شود و انعکاس جهانی وحدت و همزبانی دنیای اسلام، مایه «شرف، آبرو و عظمت پیامبر اسلام» خواهد شد.

رهبر انقلاب، نماز پرشکوه ملتهای مسلمان در عید فطر و اجتماع عظیم حج را دو نمونه از هم جهتی عزت بخش امت اسلام برشمردند و افزودند: در اربعین حسینی امسال نیز، میلیونها مسلمان که اهل تسنن نیز در میان آنها بودند حادثه ای عظیم و عجیب آفریدند که انعکاس جهانی آن، به عنوان بزرگترین گردهمایی مسلمانان جهان، زمینه ساز افتخار و عظمت دنیای اسلام شد.
ایشان در همین زمینه از دولت، ملت و عشایر عراق به علت فداکاری و بزرگواری در خدمت به زائران اربعین حسینی امسال، تشکر و قدردانی کردند.

رهبر انقلاب در تبیین عوامل ایجاد اتحاد دنیای اسلامی، پرهیز از «سوءظن و اهانت فرق مختلف شیعه و سنی نسبت به یکدیگر» را بسیار مهم دانستند و با اشاره به تلاش گسترده مراکز «جاسوسی و اطلاعاتی» غرب برای تفرقه افکنی خاطرنشان کردند: آن تشیعی که با MI6 انگلیس مرتبط است و آن تسننی که مزدور CIA است هر دو ضد اسلام و ضد پیامبرند.

حضرت آیت الله خامنه ای، با یادآوری پرچمداری امام خمینی (رض) در بحث وحدت اسلامی، به تلاشهای بی‌وقفه جمهوری اسلامی در این زمینه اشاره و خاطرنشان کردند: در ۳۵ سال اخیر کمکهای ایران به برادران مسلمانان، غالباً به برادران اهل سنت بوده است و نظام اسلامی و ملت ایران با حمایت مستمر از ملت فلسطین و مردم کشورهای منطقه، پایبندی عملی خود را به شعار وحدت، ثابت کرده است.

ایشان خطاب به سیاستمداران، علما و روشنفکران جهان اسلام این سؤال را مطرح کردند: هنگامی که زورگویان جهانی برای ایجاد اسلام هراسی و تخریب چهره نورانی اسلام، شدت مشغول فعالیتند، آیا سخنان تفرقه انگیز و تخریب متقابل چهره فرق اسلامی، خلاف حکمت و عقل و سیاست نیست؟

حضرت آیت الله خامنه ای، تمرکز سیاست خارجی برخی کشورهای منطقه بر معارضه با ایران را اشتباهی بزرگ برشمردند و افزودند: برخلاف این سیاستهای غیرعاقلانه، جمهوری اسلامی، همچنان سیاست خارجی خود را بر مبنای دوستی و برادری با همه کشورهای اسلامی از جمله دولتهای منطقه، پیگیری برخواهد کرد.

ایشان همچنین ترویج پلورالیسم را برداشت غلط از قرآن کریم و متون اسلامی خواندند و افزودند: بر مبنای آیات صریح قرآن، اسلام، پلورالیسم را قبول ندارد.

رهبر انقلاب، تمرکز بر منافع امت اسلامی و وحدت دنیای اسلام را متضمن تأمین منافع تک تک کشورهای اسلامی خواندند و تأکید کردند: همه ما مسلمانان باید با تکیه بر متون قرآن از جمله آیه شریفه «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفار وَ رُحماءُ بَینَهم» در مقابل استکبار و سرطان مهلک صهیونیسم جهانی و در رأس آنها امریکا و دولت غاصب اسرائیل بایستیم و در میان خود، مهربان و همراه و همدل باشیم.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، رئیس جمهور با تبریک میلاد مبارک نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)، گفت: امروز دنیای اسلام بیش از هر زمانی به سیره پیامبر (ص) و مهربانی و رحمت و گذشت و قانونگرایی و وحدت نیازمند است.

آقای روحانی افزود: آنها که به ناروا به نام جهاد و دین و اسلام به آدم‌کشی و خشونت و افراط می‌پردازند، چه بخواهند و چه نخواهند در مسیر اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی قدم گذاشته‌اند.

رییس جمهور با بیان اینکه خشونت و تروریسم چه در کشورهای منطقه و چه در اروپا و آمریکا محکوم است افزود: بسیار خرسندیم که مردم مسلمان منطقه از عراق و سوریه و لبنان و فلسطین گرفته تا پاکستان و افغانستان در برابر افراط و خشونت و تروریسم ایستادگی می کنند و هر روز پیروزی‌های نو بدست می آورند.

آقای روحانی تأکید کرد: جمهوری اسلامی همچون همیشه حامی همه ملت هایی است که بر علیه تروریسم، قیام و ایستادگی می کنند.

در پایان این مراسم شماری از میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی از نزدیک با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

منبع:www.leader.ir

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    عالی بود. خدا به خاطر امنیت و آرامش کشورم شاکرم
  • عباس ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    لعنت بر تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی، درود بر امام و پیشوای مسلمانان واقعی جهان امام خامنه ای
  • اهل سنت هستم ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    وحدت همه مسلمین مبارک.
  • ایرانی ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    ولایت فقیه همان حکومت رسول الله (ص) هست . . . لبیک یا خامنه ای . . .
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    1 0
    تشیع انگلیسی یعنی سی صادق شیرازی؟
  • مهدی ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    به اضافه الله یاری و یاسر الحبیب و .... و نمونه های داخلی اش
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    یکی دو تا نیستن که، همشون هم که رو بازی نمیکنن
  • sina ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 1
    با سلام با توجه به بار مثبتی که از تعریف واژه پلورالیسم در ذهن دارم برایم سوال ایجاد شد، لطفا جهت تنویر افکار و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری روشنگری فرمایید. با تشکر
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 1
    سلام لطفا عین عبارات حضرت آقا را بیارید.
  • علی حقجو ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    پلورالیزم یعنی تکثر گرایی یعنی همه نظرات و همه روشها و همه اعتقادات و همه رفتارها و همه مذاهب و مکتبها و همه گرایشها همه و همه حقند و همه در جای حق نشستند هر چند در تباین صد در صدی قرار گرفته باشند و انسان ها مجازند هر کدام را که دوست دارند بپذیرند و تفاوت در آنچه که من انتخاب کردم و شما انتخاب کردید این بوده که من این راه را دوست دارم و شما آن را و ملاک حق و باطل نیست زیرا در این نگاه اساسا باطلی وجود ندارد و این بر خلاف روش و منطق قرآن است
  • ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    منظورتون مبهمه . میشه واضح تر بگی ؟
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 1
    قدر چنین رهبری را باید دانست
  • عماد ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    سلام آقا سینا ما دو نوع پلورالیسم داریم: پلورالیسم عملی و پلورالیسم نظری پلورالیسم عملی همان زندگی مسالمت آمیز بین ادیان و مذاهب است که در ایران وجود داره و مطلقا منظور حضرت آقا این نوع پلورالیسم نبوده است. اما نوع دوم پلورالیسم ، پلورالیسم نظری است به این معنا که حق مطلق وجود نداره و همه ی ادیان و فرقه ها بهره ای از حقیقت هستند و در بعد نظری همه حق می گویند که این نوع با توجه به آیات قران از نظر اسلام مورد تایید نیست.
  • یاسر ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    اقا در مورد اربعین چنین جمله ای رو نفرمودند لطفا اصلاح فرمایید
  • ناشناس3 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    اَشِدّاءُ عَلَی الکُفار وَ رُحماءُ بَینَهم اشتباه است اَشِدّاءُ عَلَی الکُفار رُحماءُ بَینَهم درست است و ندارد و کلی بار معنایی آن فرق دارد
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    پلورالیسم یعنی تکثر در دین گرایی یعنی حتی مثلا از بودایی ها هم تاثیر بپذیری تو زندگی
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    قربون کلامت آقا! تو دنیا یه د‌نه ای.
  • محسن ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    سلام الله علی الامام سید علی حسینی خامنه‌ای اللهم عجل لولیک الفرج
  • بهزاد ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    حونی که در رگ ماست /هدیه به رهبر ماست امیدوارم مسئولین با تاسی به سخنان معظم له نسبت به حل مشکلات ، جدیت بیشتری به خرج دهند .
  • ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    من که نمی دونم شما از کجای این لغت بار مثبت گرفتی ولی فقط یه مثال ساده می زنم ... توی یه جامعه فرض کن که بخوایم پلورالیسم رو در مورد رانندگی به اجرا بگذاریم. این یعنی اینکه هر کسی با ماشینش هر کاری می کنه همون کار درسته ... خب یعنی اگر دو نفر باهم تصادف کردن هیچ کدوم مقصر نیستن نه اونی که توی لاین خودش میرفته نه اونی که توی لاین مخالف می رفته بلکه حتی بالاتر از اون هر دو تا درست می گن و حق با هر دو شونه ... حالا بخوایم توی این کشور و جامعه تعریفی از فرهنگ رانندگی داشته باشیم به نظر شما بهترین عبارت چی می تونه باشه؟ توی قضیه دین هم همینه یعنی ممکنه که همه یک دین واحد رو قبول نداشته باشن و هر کسی هر چیزی رو که دوست داره قبول داشته باشه و بپرسته اما این کار اونها واقعیت رو که همون «لا اله الا الله» و «ان الدین عند الله الاسلام» رو تغییر نمیده و اینکه بخوایم هر چیزی رو بر اساس میل افراد درست تلقی کنیم دقیقا به همون عبارتی می رسیم که در مورد جامعه مورد مثال رسیدیم.... (اینکه اون عبارت چی بود رو به ذهن خلاق خودت می سپرم.)
  • sina ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    با سلام با توجه به بار مثبتی که از تعریف واژه پلورالیسم در ذهن دارم برایم سوال ایجاد شد، لطفا جهت تنویر افکار و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری روشنگری فرمایید. با تشکر
  • ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    بله سردسته ایشونه،
  • ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    پلورالیسم در حوزه فرهنگ، سیاست و .... منظور ایشان نبود، ایشان در حوزه دین به نفی پلورالیسم پرداخته اند که اکثریت قاطع علما هم اینگونه نظر داده اند، پلورلیسم برای تفسیر ادیان و مذاهب مختلف در سطح جهان می گویید که هپچ دین و آیینی حق مطق نیست ، بلکه حقیقت محض در تمامی ادیان البته با نسبیت های مختلف پخش شده است، هر دینی بهره ای از حقیقت دارد، ... 6وب شما به عنوان یک مسلمان می توانید این را قبول کنید، یعنی شما باید معتقد باشید که برخی عقاید شما باطل است و نمی دانید که کدام اعتقاد تان باطل است و کدام صحیح و این یعنی نسبیت ، ببینید پلورلیسم به کجا می انجامد
  • علیرضا ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    استدلالهایی که بر پلورالیزم شده استدلالهای فلسفی ، تجربی و برون دینی است و با ادله نقلی نظیر اینکه مخالف قرآن نمی توان با آن دلایل معارضه کرد می توان از قرآن تفسیری ارائه نمود که با پلورالیزم موافق باشد البته اینکه پیروان همه ادیان حتی فرق ضاله هم انحصارگرا هستند و خود را حق می دانند دلیلی بر پلورالیزم است ،پذیرش پلورالیزم دینی مبتنی بر پذیرش نسبیت معرفت شناختی نیست البته پذیرش پلورالیزم معرفت شناختی حتما پلورالیزم دینی را در پی خواهد داشت ، خدا کند سخنان آقا راه را بر بحث درباره پلورالیزم بگشاید ، عمل و نظر بر هم ابتنا دارند نمی توان درنظر انحصار گرا بود و در عمل پلورالیست و ضدیت با پلورالیزم راه را بر عدم مدارا و داعشیسم می گشاید
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    جانم فدای رهبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس