کد خبر 371762
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۷

یکی از خلبانان برجسته ارتش عراق پس از هدف گرفتن بالگردش در آسمان شهر مقدس سامراء به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش مشرق، گروه تروریستی داعش یک بالگرد نظامی ارتش عراق را در آسمان سامراء هدف قرار داد که منجر به شهادت سرهنگ «صباح العيدانی» و یک تن دیگر از همراهان وی به شهادت رسیدند.

تکفیری‌های داعش در این حمله از راکت‌انداز دستی برای هدف قرار دادن بالگرد استفاده کردند. این نوع بالگرد نظامی ایرباس برای حمل و نقل، شناسایی و عملیات رزمی استفاده می‌شود.

یک مقام بلند پایه وزارت دفاع عراق که نامش اعلام نشده گفت: عناصر داعش در نزدیکی شهر سامراء با شلیک یک موشک آر پی جی به سوی بالگرد آن را سرنگون کردند.

سرهنگ خلبان صباح عبدالصاحب العیدانی در سال ۱۹۶۴ در بصره به دنیا آمد. وی پدر ۵ فرزند است. در دهه ۸۰ با درجه ستوانی از مدرسه هوایی ارتش فارغ التحصیل شد. او پس از ادامه تحصیل در رشته حقوق لیسانس خود را از دانشگاه شط العرب گرفت.

وی تا هنگامی که از درجه ستوانی به سرهنگی برسد در هدایت هواپیماهای بدون سرنشین و پرواز در عملیات با ارتفاع پایین تخصص داشت.

این اولین بار نیست که بالگردهای ارتش عراق توسط عناصر تکفیری داعش سرنگون می‌شوند. در ماه اکتبر  داعش دست کم دو بالگرد نظامی عراق را در حومه شهر بیجی هدف قرار داد.

«رائد الجبوری» استاندار صلاح‌الدین از آزادی دو منطقه «المعتصم» و «مکیشفیه» در جنوب شرق و شمال سامراء خبر داد و گفت که کنترل این دو منطقه اکنون کاملا در دست نیروهای امنیتی عراق است و تکفیری‌های داعش به عقب رانده شده‌اند.

گفتنی است چند روزی بود که تروریست‌های داعش، المعتصم را تحت اشغال خود در‌آورده بود و حتی «هادی العامری» رئیس سازمان بدر در راس یک تیپ زرهی وارد این منطقه شد و «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر نیز، «سرایا السلام» را برای اعزام به سامراء، به حالت آماده‌باش در‌آورد.

 

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    شهادتت مبارک
  • محسن ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    روحش شاد و راهش پر رهرو باد. اللهم ارزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک
  • برديا ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    كسي اطلاع داره زمان جنگ با رزمندگان ايراني ايشون چكاره بودن ؟؟؟؟
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    حداقل 50 سالش بوده . پس زمان جنگ هم خلبان بوده و تهران رو بمباران میکرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس