کد خبر 371148
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱

ده‌ها هزار آمریکایی در مناطق مختلف این کشور علیه خشونت پلیس آمریکا علیه مردم دست به تظاهرات زدند که بنا بر گزارش رسانه‌ها تنها در نیویورک ۶۰ هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند.

به گزارش مشرق، ده‌ها هزار نفر از شهرهای بزرگ آمریکا از جمله واشنگتن، نیویورک و سانفرانسیسکو در اعتراض به خشونت پلیس این کشور دست به تظاهرات زدند.

خبرگزاری اسپوت‌نیک روسیه در گزارشی با اشاره به اینکه در نیویورک در منهتن و در مقابل مرکز پلیس این شهر دست به تظاهرات شدند، تاکید کرد که بین 30 تا 50 هزار معرتض در خیابان‌های شهر نیویورک حضور دارند.

موج جدید اعترضات ضد نژادپرستی در آمریکا پس از آن آغاز شد که دادگاهی در نیوریورک پلیس قاتل اریک‌گارنر دستفروش سیاه پوست را تبرئه کرد.

 

خیابان های نیویورک مملو از آدم است

تظاهرات در سانفرانسیسکو

این درحالی است که فیلم لحظه کشته شدن گارنر توسط این پلیس موجی از خشم را در میان آمریکایی‌ها به ویژه سیاهپوستان برانگیخت.پلیس آمریکایی با حلقه کردن دست خود گارنر را به زمین می‌اندازد و درحالی که وی_که مبتلا به بیماری ریوی بود_ می‌گفت: نمی‌توانم نفس بکشم، پلیس آمریکایی حاضر به رها کردن او نبود.

خیابان های نیویورک مملو از آدم است+تصاویر

علاوه براین معترضان در بوستون آمریکا نیز دست به تظاهرات زده‌اند و خواستار پایان خشونت پلیس علیه شهروندان در خیابان‌های آمریکا شدند.


خیابان های نیویورک مملو از آدم است+تصاویر

تظاهرات در نیویورک

خبرنگار تلویزیون اسکای نیوز هم در گزارشی از نیویورک تعداد معترضان را تا 60 هزار نفر گزارش داد و آنرا بزرگترین تظاهرات از زمان آغاز اعتراضات ضد نژادپرستی در فرگوسن در تابستان امسال بوده است.

همچنین راشاتودی هم خبر داده که بیش از 400 نفر از اهالی ایالت میسوری و شهر فرگوسن به نیویورک آمده‌اند تا اعتراض خود را اعلام کنند.

خیابان های نیویورک مملو از آدم است+تصاویر

تظاهرات در واشنگتن

پلیس نیویورک برای مقابله با معترضان در مناطق مختلف این شهر اقدام به نصب موانع کرده تا معترضان را مهار کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    1 0
    مشرق چه تیتر مسخره ای زدی خداییش برای چی زنده ای مشرق
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 1
    یاد فتنه 88 افتادم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس