کد خبر 370342
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸

فرمانده ارشد گروه تروریستی طالبان در پاکستان که نقش برجسته‌ای در ترور نخست وزیر فقید این کشور داشته است به ضرب گلوله نیروهای امنیتی به هلاکت رسید.

به گزارش مشرق، یکی از فرماندهان ارشد طالبان پاکستان شب گذشته با شلیک گلوله نیروهای امنیتی پاکستان کشته شد.

این فرمانده ارشد طالبان به نام «فردوس خان» معروف به «فردوس بابا» شب گذشته در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان در کراچی مرکز ایالت سند کشته شد.

نیروهای امنیتی پاکستان پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر حضور فردوس در منطقه منگوپیر دست به این عملیات زدند و پس از تبادل آتش میان نیروهای امنیتی و عناصر طالبان، فردوس و تعدادی از همراهان وی به هلاکت رسیدند.

به گفته پلیس پاکستان، این عضو ارشد کشته شده طالبان در کشتار غیر نظامیان، حملات تروریستی و انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای دست داشته است.

گفتنی است این تروریست همچنین در انفجار بمب به هنگام مراسم استقبال از بی‌نظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان در ۱۸ اکتبر سال ۲۰۰۷ که از انگلیس به شهر کراچی بازمی گشت، نقش داشت.

در این حمله تروریستی دستکم ۱۳۵ نفر کشته و ۳۲۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند. بی‌نظیر بوتو در تاریخ ۲۷ دسامبر ۲۰۰۷ میلادی در یک حمله تروریستی در شهر راولپندی کشته شد.


{$sepehr_album_20692}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اشنا ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    اینها همش بازیه طالبان با isiدستشون توی یه کاسه هستش. حتما تاریخ مصرفش تموم شده .
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    شک ندارم که داعش با دستگاه امنیت پاکستان هماهنگ شده ، دستگاه امنیت پاکستان در حال قلع و قمع طالبان و خصوصا فرماندهان کهنه کار این گروه است تا جای پای داعش در این کشور باز شود . غرب و صهیونیست به این نتیجه رسیده اند که چاقوی طالبان و القاعده برایشان مثل سابق نمی برد و در تلاشند که داعش را جایگزین کنند . با توجه به فقر و بی سوادی گسترده و بودن مناطق خود مختار در کشور 180 میلیونی و هماهنگی با دستگاه امنیت پاکستان ، داعش با اعلام رسمی خواهد توانست سریعا قدرت بگیرد . باید هر چه سریعتر مرز شرق کشور تکمیل و مستحکم شود . بهتر است از همین حالا آموزش هایی برای مرزبانان گنجانده شود که بتوانند ماشین انتحاری را تشخیص و نوع برخورد را بدانند . بهتر است مقرهای فرماندهی مرزی ، مقرهای پدافند ، انبارهای مهمات و ... با دیوار فولادی در عمق یا بتن مسلح بعلاوه صفحه فولادی در کف تجهیز شوند .
  • هیا ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    اره جون خودت وزارت دفاع ایران منتظر دستور و پیشنهاد تو بود بیچارها نمیدانستند چکار کنند مواظب نظرهایت باش چون احتمال داره ابرقدرتها شما را از ما بدزدند و ما معطل میشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس