کد خبر 368840
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۳

در این روز ابر مسموم ناشی از نشت گاز سمی صنعتی خطرناکی، بر فراز شهر بوپال به حرکت درآمد که وخیم‌ترین حادثه صنعتی جهان را رقم زد. این گاز سمی که از کارخانه حشره‌کش‌سازی شرکت آمریکایی "یونایتد کارباید" نشت کرد هزاران کشته برجا گذاشت.

به گزارش مشرق، 30 سال از روزی که بزرگترین فاجعه صنعتی در کارخانه شهر "بهوپال" هند اتفاق افتاد گذشت.

به گزارش فرارو، در این روز ابر مسموم ناشی از نشت گاز سمی صنعتی خطرناکی، بر فراز شهر بوپال به حرکت درآمد که وخیم‌ترین حادثه صنعتی جهان را رقم زد. این گاز سمی که از کارخانه حشره‌کش‌سازی شرکت آمریکایی "یونایتد کارباید" نشت کرد هزاران کشته برجا گذاشت. 

نشت گاز سمی ابتدا ساکنان خانه های نزدیک کارخانه را مسموم کرد و پس از آن ابر مسموم تمامی شهر را فرا گرفت. در اثر این حادثه دست کم 18هزار نفر تا کنون جان باخته و هزاران نفر دیگر دچار مشکلات جسمانی شده‌اند.

 در این حادثه که فاجعه بارترین حادثه ی صنعتی جهان به شمار می‌آید در همان روز نخست 3000 تن جان باختند و سپس حدود 15000 نفر بر اثر بیماری های ناشی از این فاجعه به مرور زمان جان خود را از دست دادند. بر اساس آمار شمار کل آسیب دیدگان این فاجعه، رقمی حدود 600 هزار نفر برآورد شده است. به گفته ی زیست شناسان محلی، با گذشت 30سال، هنوز زمین و شرایط آب و هوایی این منطقه مسموم بوده و شمار قربانی‌ها همچنان رو به افزایش است.

پس از این حادثه صاحبان آمریکایی کارخانه در دادگاه ایالات متحده محاکمه و "وارن آندرسون" رئیس کارخانه به پرداخت 470میلیون دلار غرمت به قربانیان محکوم شد. آنچه در زیر به نمایش درآمده عکس‌هایی از وقوع حادثه در این منطقه و وضعیت فعلی آن است.

{$sepehr_album_20490}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید علی ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    لطفا اطلاعات بیشتری درباره این مسئله بدید . کل ماجرا با پرداخت غرامت تموم شده؟
  • ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    جالبه که آمریکایی ها بدترین گندهای تاریخ رو زدن ولی بازم ادعاشون گوش دنیا رو کر کرده!!!
  • ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 1
    آمریکا شیطان بزرگ است آمریکا همیشه شیطان بزرگ است آمریکا همه جا شیطان بزرگ است.... همیشه
  • ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 1
    آمریکا شیطان بزرگ بود آمریکا شیطان بزرگ است آمریکا شیطان بزرگ خواهد بود... پس: مرگ بر آمریکا
  • ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 1
    مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    امریکا چرا؟ خدا لعنت کنه اون مسعولانی که بر این کار نظارت نکردن!!
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    مشرق عزيز سلام يه سر نخ خوب مي تونم بهتون بدم. آيا مي دانستيد سر نخ شركتهاي بوپال و توليد كنندگان مواد غذايي دستكاري شده ژنتيكي به يك جا مي رسند؟ پاسخ ساده است: كساني كه براي جان مردم هيچ ارزشي قايل نيستند در ديگر ادعاهاي آنها براي حفظ سلامت مردم و محيط زيست، افزايش درآمد مردم و كشاورزان جهان سومي در قالب توسعه محصولات تراريخته بايد حتما ترديد كرد. به ديگر سخن اين رفتار متضاد نشان ميدهد كه شركتهاي چند مليتي غربي تنها چيزي كه برايشان اهميت دارد غارت داشته ها و نداشته هاي كشورهاي جهان سومي است و جان مردم اين كشورها هيچ اهميتي براي آنها ندارد.
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    يعنى ازچرنوبيل بدتربود؟
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    توسعه ای که بخواد بواسطه امریکا باشه نتیجه اش همین میشه. مطمئنا ان زمان هم کلی تبلیغات سرمایه گذاری امریکا در هند شده بود همانطور که در جمهوری اذربایجان به اسم کمکهای بشردوستانه برنج ازمایشگاهی و اصلاح شده به خورد مردم فقیر جمهوری اذربایجان دادند اما در حقیقت این کار برای تست اثرات این محصول جدید بود.
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    پس چرنوبیل چی کیشه؟ تون که بدتر بوده!!!
  • manamhamintor ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    marg bar amrika Death to america
  • manamhamintor ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    toye nazzy motevaje hasti ke chernobil to khake shoravi bood vali in bishrafaye amrika gandehsoono dar 15,000km az khake khodeshoon zadan? nazzy abad khaily behet maazze karde mesle inke

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس