کد خبر 367817
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیروز در کنفرانس خبری مشترک با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی که آشکارا بوی تقابل داشت، گفت: بشار اسد از حمایت قوی در سوریه برخوردار است.

 به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور روسیه که در دیداری یک‌روزه به آنکارا سفر کرده است در کنفرانس خبری مشترک با همتای ترکیه‌ای خود از رئیس‌جمهور سوریه حمایت کرد تا اردوغان بیش از پیش در معرض فشارهای بین المللی در خصوص سیاست های منطقه ای خود قرار گیرد. این سخنان در حالی مطرح شده است که به تازگی اخباری متقن و جدی در خصوص همکاری داعش با ارتش ترکیه در رسانه ها منتشر شده است. اخباری که بارها اردوغان را به واکنش وا داشت و باعث شد او هراسان هرگونه ارتباط میان ترکیه و داعش را رد کند.
 
با این حال ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیروز در کنفرانس خبری مشترک با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه  در سخنانی که آشارا بوی تقابل داشت، گفت: بشار اسد از حمایت قوی در سوریه برخوردار است، با این وجود ما قبول داریم چیزهایی در جریان است که طبیعی نیست.

این اظهارات پوتین در حمایت از اسد در حالی مطرح شد که اردوغان پیش از وی گفته بود رسیدن به راه‌حل در سوریه با وجود نظام اسد غیرممکن است.

رئیس جمهور روسیه در ادامه گفت  که با ترکیه در این باره که "هرج و مرج در سوریه غیرقابل قبول است" موافق است و بر این امر تأکید کرد که مسکو با تمام بازیگران روند صلح سوریه در حال گفت‌وگو است.اردوغان همچنین گفته بود: ترکیه،‌ روسیه و ایران باید در قضیه سوریه با یکدیگر همکاری کنند.

بنا بر اعلام رسانه‌ها و مذاکرات انجام شده سفر یک‌روزه پوتین به ترکیه بیشتر جنبه اقتصادی داشته است به‌گونه‌ای که هیئت بلندپایه‌ای شامل تجار و بازرگانان روسی نیز در این سفر همراه رئیس جمهور کشورشان بوده‌اند.

جا خالی اروغان و تسلیم بی قید و شرط!
 
از سوی دیگر و در تحولی مهم، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقام های رسمی آمریکایی و ترکیه ای نوشت، ایالات متحده و ترکیه در حال دستیابی به توافقی هستند که بر اساس آن ترکیه اجازه استفاده ارتش آمریکا و نیروهای ائتلاف برای عملیات علیه داعش را خواهد داد.

بر اساس این گزارش مقام های آمریکایی و ترکیه ای افزودند که توافق احتمالا شامل ایجاد منطقه حائل در بخشی از مرزهای سوریه برای حفاظت از آوارگان و نیروهای مخالف دولت بشار اسد خواهد شد.

مجوز استفاده آمریکا و متحدان آن از پایگاه های نظامی ترکیه به نیروهای ائتلاف این اجازه را خواهد داد تا به حملات خود علیه شبه نظامیان داعش ادامه دهند. ترکیه پیش از این با آموزش 2 هزار نفر از نیروهای مخالف دولت سوریه در داخل مرزهای خود موافقت کرده و نیروهای ویژه خود را برای آموزش پیشمرگه های کرد به عراق اعزام کرده است.

این توافق احتمالی نشانگر کاهش اختلافات بین آمریکا و ترکیه است در شرایطی که آمریکا و نیروهای ائتلاف حملات هوایی خود علیه داعش را در عراق و سوریه ادامه می دهند.

به نوشته وال استریت ژورنال این توافق شامل ایجاد منطقه پرواز ممنوع که مقام های ترکیه به دنبال آن هستند نخواهد بود. بر اساس این توافق نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا یک هشدار آرام وبه دولت بشار اسد در سوریه می فرستند که از منطقه حائل مرزی ایجاد شده دور بماند و در غیر این صورت با اقدامات تلافی جویانه روبرو خواهد شد.

این توافق احتمالی پس از آن است که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته به ترکیه سفر کرده و هدف اصلی از این سفر کاهش اختلافات واشنگتن و آنکارا در خصوص نحوه مقابله با داعش بوده است.
منبع: فردا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سید ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    عاقبت جنایت وکشتار بی گناهان دامن جنایتکاران داعش و جنایتکاران کمک کننده به آنها را خواهد گرفت باشد روزی که افکار عمومی موجب محاکمه سران کشورهایی که به داعش کمک کردن باشد
  • سلام ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    چه فایده دوست عزیز ای کاش جامعه جهانی الان بدانند که چه میکنند و چه بلای سره این منطقه میارن
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    ترکیه با سابقه مشهور فرصت طلبی قصد سوء استفاده از این منطقه حائل را دارد
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    حضور ریاست جمهوری روسیه در کشوری مثل ترکیه به این معنی است که روسیه ترکیه رو هم قد خود می داند .
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    ترکیه و عربستان سوریه را نابود و خون هزاران بیگناه را روی زمین ریختند . نفرین بر تروریست
  • مدافع ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    اخ این اردوخرخان دستم بیاداز پشت گردن سرش را میبرم
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    مرگ بر تركيه مرگ بر داعش مرگ بر عربستان
  • علی ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    روایتیست که میگوید غربیها با ترکها متحد میشوند ودر قرقیسیا برسر گنجی ازطلا که فرات آنرا مینمایاند با سفیانی میجنگند واز هر100نفر 90 نفرشان میمیرد وسفیانی پیروز میشودکشته های اینها با کشته های حادثه ای که در شام رخ میدهد جمعا 400هزار نفرمیشوند پس شد1 اتحاد ترکها وغربیها 2 اتفاقی در سوریه 3 خروج سفیانی 4 جنگ قرقیسیا وبعداز آن ظهور حضرت حجت که بسیار نزدیک است انشا الله انشا الله(قرقیسیا محلیست نزدیک رود فرات ونزدیک مرز 3 کشور سوریه عراق وترکیه)
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 0
    باشه حتما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس