پایگاه خبری النشره 6 دلیل برای عدم دستیابی ایران و 1+5 به توافق دائم هسته‌ای را مطرح کرده است.

6 دلیل برای عدم دستیابی ایران و1+5 به توافق دائم هسته‌ایگروه بین‌الملل مشرق - پایگاه خبری النشره لبنان نوشت که با وجود تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی گسترده به ویژه میانجگری عمان و شخص سلطان قابوس بن سعید شاه این کشور و با وجود انتشار اخباری مبنی بر نامه محرمانه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران و نزدیک شدن به زمان 24 نوامبر به عنوان موعد نهایی رسیدن به توافق بین ایران و 1+5، اطلاعات موجود نشان می‌دهد که زمینه برای رسیدن به توافق نهایی و سرنوشت ساز در آخرین دوره از مذاکرات که قرار است سه شنبه آینده در وین برگزار شود، وجود ندارد.

این پایگاه خبری در ادامه 6 دلیل  برای اثبات ادعای خود در به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای مطرح کرده و می‌نویسد:

اول: آمریکا با هر نوع غنی سازی اورانیوم در اراضی ایران مخالف است، این موضع اوباما با مخالفت ایران مواجه شده و تهران خواستار دستیابی به این حق است. البته ایران مانعی نمی‌بیند که روند غنی‌سازی در مقادیر مشخص و در سایه نظارت بین‌المللی در این کشور انجام شود.

دوم: تهران قرار گرفتن هر شرایطی در مورد موشک‌های بالستیک این کشور در توافق نهایی با دولت‌های غربی را رد می‌کند و آن را کاملاً جدا از پرونده هسته‌ای خود می‌داند. مقامات ایرانی معتقدند که وارد کردن این موضوع در مذاکرات برای تحمیل قید و بندهای بیشتر صورت گرفته و از نظر تهران مردود است، به ویژه اینکه بسیاری از دولت‌های منطقه‌ای ناوگانی از موشک‌های دور برد را در اختیار دارند.

سوم: نماینده آمریکا در این مذاکرات قدرتی برای ارائه امتیازهای احتمالی و مطلوب برای رسیدن به توافق از خود ندارد. این موضوع نیز به علت موفقیت جمهوری‌خواهان در دستیابی به اکثریت در کنگره آمریکا است، چرا که آن‌ها در به شکست کشاندن توافق نهایی در موضوع هسته‌ای ایران تأکید دارند و مدعی هستند که به صورت کلی باید امکان دستیابی تهران به تکنولوژی تبدیل استفاده غیرنظامی از انرژی هسته‌ای به سلاح اتمی از بین برود. این در حالی است که دولت‌هایی مانند ترکیه و عربستان سعودی و امارات نیز با امضای توافق از سوی آمریکا در این مذاکرات مخالف هستند.

6 دلیل برای عدم دستیابی ایران و1+5 به توافق دائم هسته‌ای

چهارم: ایران عمدا انبار اورانیوم غنی شده خود را با 8 درصد افزایش نسبت به 2 ماه قبل به 4/8 تن رسانده است،  تهران همچنین دستگاه‌های سانتریفیوژ که در روند غنی‌سازی اورانیوم مورد استفاده قرار می‌گیرد را نیز توسعه داده است. این یک پیام قوی از سوی تهران به غرب است که با هر توافقی که به دنبال محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای این کشور باشد، مخالف است.

پنجم: دستیابی ایران به معامله‌های تسلیحاتی از روسیه که شامل دریافت موشک‌های زمین به هوای اس 300 نیز می‌شود، توانمندی دفاعی بالایی به تهران داده و پرواز هواپیماهای متجاوز در حریم هوایی ایران را خطرناک کرد. دولت‌های غربی این اقدام تهران را تلاش برای تحمیل شرایط خود در روند مذاکرات می‌دانند و معتقدند تهران با این اقدام عدم ترس خود از هر نوع تهدید به موشک باران تأسیسات اتمی خود را نشان می‌دهد.

ششم: هنوز اختلافات گسترده‌ای بین طرف‌های مذاکره کننده در زمینه راه‌های اجرای عملیات اجرایی توافق نهایی وجود دارد. همچنین دادن اختیار به غرب برای نظارت بر تأسیسات هسته‌ای از طریق نصب دوربین‌های مختلف در این مراکز و دستیابی به اجازه بازرسی های دوره ای و ناگهانی همچنان مورد مخالفت تهران قرار دارد.

6 دلیل برای عدم دستیابی ایران و1+5 به توافق دائم هسته‌ای

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    دلیل اصلی شما افراطیها هستید...
  • افراطی ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    افراطی های جمهوری خواه در امریکا و صهونیست ها که اگر بتونند دوست دارن کل ایران رو نابود کنند ولی این دوست داشتن رو برای همیشه به گور میبرند
  • علی ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    دلیل اصلی زیاده خواهی آمریکای جنایتکار و عربستان وهابیه
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    لابی صهیونیستی "آیپک" در تلاش است کنگره آمریکا را به تصویب تحریم‌های جدیدی علیه ایران متقاعد کند.
  • ریییس ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    ریسس جمهور در امریکا زیاد مهم نیست کنگره همش میزنه زیرش
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    لابی صهیونیستی "آیپک" در تلاش است کنگره آمریکا را به تصویب تحریم‌های جدیدی علیه ایران متقاعد کند.
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    لابی صهیونیستی "آیپک" در تلاش است کنگره آمریکا را به تصویب تحریم‌های جدیدی علیه ایران متقاعد کند.
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    ساعت خواب .گزارش تاریخ گذشته میزاری مشرق
  • هموطن ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    مشکل اساسی ما اینه که هیچ کس حرف رهبرمون رو گوش نمیده مدیران داخل کشور باید به خودشون بیان ، بیشترین ضربه رو داریم از داخل و از خودمون میخوریم. ایران باید به چنان قدرتی دست پیدا کنه که وقتی تحریمش کردن مثل روسیه طرف مقابل رو تحریم کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس