آتش سوزی گسترده که از صبح شنبه در یک کارخانه در سلفچگان آغاز شده تاکنون موجب انفجار دو مخزن سوخت شده و خطر انفجار سایر مخازن را افزایش داده است.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مخازن سوخت یک کارخانه در سلفچگان طعمه حریق شد. بر اثر این آتش سوزی گسترده 2 مخزن سوخت چند هزار لیتری منفجر و 2 نفر مصدوم شده اند.

بعد از وقوع حادثه تیم های آتش نشانی از تهران قم و اصفهان به منطقه اعزام شده اما تاکنون موفق به مهار آتش نشده اند. حتی پرواز بالگرد سازمان امداد و نجات و ریختن آب از آسمان نیز موجب توقف آتش سوزی نشده است.

به گزارش فارس تیم هایی از آتش نشانی مشغول سرد کردن مخازن سوخت شدند تا از انفجار آنها جلوگیری کنند. گفته می شود تعداد این مخازن چند هزار لیتری سوخت بیش از پنج مخزن است که یکی از آنها حاوی بنزین هواپیما است.

عباس جعفری مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم، در گفتگو با مهر با اشاره به آتش سوزی رخ داده در منطقه سلفچگان قم بیان کرد: آتش سوزی که روز گذشته در یکی از کارخانجات منطقه سلفچگان رخ داد هنوز ادامه دارد و در حال حاضر ۹۰ درصد آتش سوزی مهار شده است.

وی ادامه داد: کارخانه‌ای که دچار حریق شده است مواد سوختی هیدروکربنی، میعانات گازی و سوخت جت داشته که به علت باز بودن شیر یکی از منبع‌ها آتش سوزی رخ داده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم ابراز داشت: با تلاش‌های صورت گرفته توسط نیروهای آتش نشانی قم آتش به هیچ یک از کارخانجات مجاور که اغلب کارخانه تولید مواد شیمیایی، سوخت ال پی جی و مواد دارویی بوده سرایت نکرده است که این در نوع خود اقدام بسیار خوبی تلقی می‌شود.
{$sepehr_album_19589}
برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگتر به روی آنها کلیک کنید

وی با بیان اینکه دلیل این حادثه و میزان خسارت هنوز مشخص نیست، بیان داشت: در این آتش سوزی ۱۰ ماشین آتش نشانی و ۳۰ نیروی این سازمان در فواصل مختلف وارد عملیات شده‌اند و کلیه نیروهای در حال استراحت نیز بلافاصله فراخوان شدند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس