روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی اعلام‌کرد: در پی ایست تنفسی دختر چهار ساله که مسافر پرواز تبریز-تهران بود، پرواز هواپیما در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز به تاخیر افتاد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، حبیب حسینقلی‌زاده اظهارکرد: با اعلام ایست قلبی - تنفسی دختر 4 ساله داخل هواپیمای پرواز تبریز - تهران، تکنیسین‌های پایگاه اورژانس مستقر در فرودگاه در ساعت 23:30 شب‌گذشته به داخل هواپیما اعزام شدند.

وی افزود: در پی ایست تنفسی این دختربچه و اعلام حادثه به خلبان پرواز، هواپیما که در حال برخواستن از باند بود، اقدام به فرود کرد و با اقدامات سریع تکنیسین‌های اورژانس 115، بیمار از مرگ حتمی نجات یافت.

حسینقلی‌زاده اظهارکرد: در این حادثه دانه تسبیح به راه هوایی کودک پریده و در پی آن قطع تنفس و ایست قلبی رخ داد.

وی گفت: با انجام مانور خارج‌کردن جسم خارجی در مسیر راه تنفسی و انجام اقدامات احیایی، کودک به زندگی بازگشت و بیمار با اقدامات پیش‌بیمارستانی به بیمارستان کودکان تبریز انتقال داده شد.

حسینقلی‌زاده در ادامه گفت: در کودکان عامل اصلی ایست قلبی، وقفه یا ایست تنفسی آنهاست که اکثرا به دنبال پریدن جسم خارجی همچون توپ کوچک، دانه تسبیح، تکه‌های غذا و میوه و ... است.

روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت آموزش در بین هموطنان گفت: آموزش فوریت‌های پزشکی برای تمامی هموطنان امری لازم است تا در صورت بروز چنین حوادثی، بتوانند جان عزیزان خود را نجات دهند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس