کد خبر 361060
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳

دو عضو انتحاری داعش با کامیون‌های بمب‌گذاری شده مکان‌هایی را در کوبانی هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق، درگیری‌های شدید بین نیروهای کُرد و تروریست‌های تکفیری داعش در شهر کوبانی (عین العرب) واقع در شمال سوریه که حدود دو ماه است در محاصره داعش قرار دارد، بی‌وقفه ادامه دارند.

مدافعان کوبانی روز گذشته در برخی از نواحی کوبانی به پیشرفت‌هایی در برابر تروریست‌های داعش دست یافتند و بعد از جنگ با این افراطی‌ها کنترل مناطق بیشتری را در اختیار گرفتند.

«ادریس نسان» یکی از مقامات ارشد کردتبار در کوبانی گفت: مبارزان ما به پیشروی در مناطقی که به سوی مرکز شهر هستند، متمرکز می‌باشند و امیدوارم بتوانیم در روزهای آینده دستاوردهای بزرگتری را اعلام کنیم.

نیروهای کرد سوریه که از پشتیبانی مبارزان پیشمرگه عراقی برخوردارند برای بیرون راندن داعش از این شهر مرزی که اکثر ساکنانش از آن گریخته‌اند، در حال جنگ می‌باشند.

حدود ۱۵۰ نیروی پیشمرگه که به تسلیحات سنگین از جمله مسلسل‌های ضد هوایی و موشک اندازهای متحرک مجهز بودند، با ده‌ها کامیون و خودروی نظامی از ترکیه وارد سوریه شدند تا به جنگ علیه داعش ملحق شوند.

تروریست‌های داعش از اواسط سپتامبر به کوبانی و مناطق اطراف آن حمله کرده و علاوه بر تصرف ده‌ها روستای کردنشین نزدیک این شهر، صد‌ها تن از ساکنان این منطقه را کشته‌اند. بیش از ۲۰۰ هزار تن نیز با عبور از مرز، به ترکیه گریخته‌اند.

این گروه تکفیری همچنین با انتشار تصاویری از عملیات عناصر خود در کوبانی خبر داد که تعدادی از این عملیات انتحاری بوده است.

در این عملیات «ابومثنی الانصاری» و «ابو نوح الجزائری» دو عضو انتحاری داعش با کامیون‌های بمب‌گذاری شده مکان‌هایی را در کوبانی هدف قرار دادند.

عناصر داعش که با مقاومت شدید مدافعان کوبانی روبرو شده‌اند برای پیشروی به عملیات انتحاری روی آورده‌اند.

{$sepehr_album_19555}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    خاک برسرحیونشون کنند مردن درراه شیطان،حمله انتحاری!!!!!!!!
  • مهدی مهدی ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    خدا باحق است.تروریست های داعش اینده سیاهی در انتظار خاهند داشت.همان طوری که یزیدیان در زمان امام حسین خارو زلیل شدند انها هم سرنوشتی چون یزیدیان پیدا خاهندکرد.پروردگارا همیه تروریستها رو در اتش خشم خود بسوزان .امین یا رب العالمین
  • skandary ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    متاسفنه بیشتر عملیات موفق داعش با عامل انتحاری وکامیون بمب گذاری شده بوده است. وبیشترین ضربه را ارتش سوریه ازاین طریق خورده است.ارتش سوریه ومشاوران نظامی اش باید راه برون رفت ازاین معضل وانهدام کامیون وکشتن عامل قبل از عملیات را خیلی دقیق وبموقع وبا برنامه ریزی برای خود ایجاد کنند.چون هر لحظه پایگاه هوایی که به تازگی مرو تهاجم داعش واقع شده ممکن است دوبار با همین طریق مورد حمله واقع شود. البته رد پای عامل جاسوس ودرونی هم در داخل هر پادگان یا اردوگاه ویا دژی نیز نمایان است.
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    جماعت گوسفند احمق مردن و هلاکت برای هیچ.
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    کندن دو یا چند خندق یا چاله هایی که حرکت کامیون های انتحاری را با مشکل مواجا کنه می تونه یه راه مبارزه با این کامیون ها باشه
  • بهنام خان ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    مهدی اگر املای شما تصحیح بشه صفر میگیری ، برو مشق بنویس
  • ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    متاسفانه با ورود ارتش آزاد! و پیشمرگه های بارزانی به عین العرب بسیاری از حدس و گمان ها به واقعیت تبدیل شد . حوادث 1 ماه اخیر عین العرب ، فقط بخشی از یک پازل بزرگ و خطرناک است . بهترین حالت برای ملت سوریه و محور مقاومت جنگ فرسایشی بین داعش و کردهاست که منجر به نابودی تجهیزات و نیروی انسانی 2 طرف شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس