کد خبر 360982
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱

عضو کمیسیون شوراهای مجلس از ایجاد محدودیت برای ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات شوراها خبر داد و گفت: پنج سال تجربه کار در دستگاههای اجرایی با کسر بیمه و شرط مدرک تحصیلی از شرایط تازه قانون انتخابات شوراهاست.

به گزارش مشرق، محمد کولیوند عضو کمیسیون شوراهای مجلس، گفت: امروز با حضور شهردار تهران و رئیس شورای شهر طرح بازنگری در قانون انتخابات شوراها اصلاح می‌شود. یکی از مواردی که در این طرح پیش‌بینی شده، داشتن تجربه کاندیداهاست که در برخی از شوراهای کشور این موضوع نادیده گرفته شده و برخی از پشت میز دانشگاه به شوراها آمده‌اند. بنابراین داشتن پنج سال تجربه در دستگاه‌های دولتی و خصوصی به صورتی که بیمه از شخص کسر شود، جزو شرایط کاندیداها خواهد بود.

وی ادامه داد: در گذشته حضور در یک دوره شورا، یک مقطع تحصیلی محسوب می‌شد، اما این امتیاز تنها در شهری که فرد عضو شورای شهر بوده، اعتبار دارد و اگر فردی قصد حضور در انتخابات شورای شهر دیگری را داشته باشد، باید مدرک تحصیلی پیش‌بینی شده در قانون را داشته و نمی‌تواند از معافیت مدرک تحصیلی استفاده کند.

کولیوند با اشاره به اینکه از این پس اگر عضو شورای شهر بخواهد در انتخابات مجلس کاندید شود، باید به طور کامل استعفا دهد، گفت: پیش از این اگر فردی در شهری غیر از شهری که در آن عضو شورای شهر است، کاندید حضور در مجلس می‌شد، نیازی به استعفا نبود که این امتیاز در طرح جدید لغو شده است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که برای حضور تخصصی‌تر افراد در شوراها، در لایحه اصلاح قانون انتخابات شورا، مواردی پیش‌بینی شده است یا خیر؟ گفت: نباید نگاهمان به شورا، شورای شهرداری باشد. ما در شوراها نیاز به همه تخصص‌ها داریم زیرا نگاه ما به شورا، مدیریت واحد شهری است که در آن هم نیاز به متخصص فرهنگی داریم، هم متخصص شهری و هم نیروهای ورزشی. حتی همه اصناف می‌توانند در این شورا نماینده‌ای داشته باشند. آنچه مهم است داشتن سابقه اجرایی است.

وی در خصوص طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، گفت: این تحقیق و تفحص هنوز در صحن شورا رای نیاورده است و اگر این موضوع در صحن مطرح و رای بیاورد، کمیسیون شوراها، کمیسیون تخصصی بررسی آن خواهد بود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مهدی ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    اینا میخوان کسی که توی یه اداره بوده بیاد توی شورا!!!!کجا یه کاسب یا ورزشکار یاهرصنف دیگه ای میتونه بره شورا اینا دارن جاده رو صاف میکنن برای کارمندای دولت!!!!!!
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    یعنی چههههههههههههههههههههههههه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس