نوشیدنی‌های گازدار حاوی اسید فسفریک هستند که موجب از بین بردن کلسیم از سطح استخوان‌ها می‌شود و در درازمدت فرد را مستعد پوکی استخوان خواهد کرد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، پیام فرح بخش متخصص تغذیه، در خصوص پیشگیری از پوکی استخوان تا 30 سالگی اذعان داشت: پوکی استخوان بیماری است که در سنین بالا شیوع بسیار زیادی دارد و در خانم‌ها دو برابر بیشتر از آقایان است و گاهی اوقات فرد با شکستگی خود به خودی استخوان‌های خود مواجه می‌شود که باید در دوران نوجوانی و جوانی با مصرف غذاهای مؤثر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین ماده‌ی مؤثر، استفاده از کلسیم است و افرادی که در طول دوره جوانی و نوجوانی از شیر و لبنیات بیشتری استفاده می‌کنند درصد ابتلا به این عارضه بسیار کاهش می‌یابد.

این متخصص تغذیه توصیه کرد: در شبانه‌روز حتما 3 الی 4 واحد از خانواده شیر و لبنیات باید استفاده شود،‌ که مصرف یک واحد شیر و لبنیات معادل یک لیوان شیر، یک لیوان ماست، دو لیوان دوغ و یا 30 گرم پنیر نیز باید باشد.

وی با بیان اینکه لبنیاتی که مصرف می‌شود حتما باید کم‌چرب باشد، تصریح کرد: لبنیات پرچرب مانع از جذب کافی کلسیم در بدن می‌شود.

فرح‌بخش به عدم مصرف نوشیدنی‌های گازدار تأکید کرد و گفت: این نوشیدنی‌ها حاوی اسید فسفریک هستند که موجب از بین بردن کلسیم از سطح استخوان‌ها می‌شود و در درازمدت فرد را مستعد پوکی استخوان خواهد کرد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    0 0
    آقای متخصص تغذیه! اینکه نوشابه های گاز دار و یا حتی گاز دررفته بویژه کولاها موجب پوکی استخوان میشوند درست. اینهم که که برخی نوشابه های گازدار نظیر کولاها دارای اسید فسفریک هستند درست. ولی گازدار بودن آنها بدلیل وجوداسید فسفیک نیست که شما چنین فرموده اید. گاز نوشابه ها بدلیل وجود گاز کربن فشرده در اب است که در آب بصورت اسید کربنیک در آمده و در صورت تکان دادن گاز از آب جدا شده و خارج میشود و نوشابه بی گاز میشود اما همچنان اسید فسفریک باقیست.
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    0 0
    افرین صد افرین هزارو صیصد افرین فرشته روی زمین
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    0 0
    این باید ها زیاد بوده با کدوم بودجه با چه سطحی از تورم با کدام برابری اجتماعی غیر از خوردن هزار باید دیگه است که نمی توان بایدش کرد شیر بخور نوش جون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس