کد خبر 343819
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵

باند سارقاني كه با تعويض پلاك انتظامي وسايل نقليه سرقتي، آن ها را در يكي از استان هاي همجوار استان مركزي به فروش مي رساندند، در عمليات كارآگاهان پليس آگاهي اين استان دستگير شدند و به 33 فقره سرقت خودرو اعتراف كردند.

به گزارش مشرق، در ارديبهشت ماه سال جاري گزارش هايي از وقوع سرقت چندين دستگاه خودروي سواري در شهر اراك به مركز فوريت هاي پليس 110 شهرستان اراك گزارش شد و پرونده هاي تشكيلي براي بررسي در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي استان قرار گرفت.

بررسي هاي صورت گرفته توسط كارآگاهان پليس نشان دهنده آن بود كه كليه سرقت ها در طول روز رخ مي دهد و سارقان وسايل نقليه اي را كه فاقد ايمني و تجهيزات لازم بودند شناسايي كرده و مورد سرقت قرار مي دهند.

دستگيري يكي از سارقان بلافاصله بعد از سرقت

با برنامه ريزي هاي كارشناسي كارآگاهان پليس، تيم هايي از واحدهاي انتظامي موضوع را به صورت ويژه تحت مراقبت نامحسوس خود قرار دادند تا اينكه در يكي از روزهاي پاياني ارديبهشت ماه گزارش سرقت يك دستگاه خودروي سواري از محله اي در شهر اراك اعلام و اقدامات كنترلي براي شناسايي و دستگيري سارقان آغاز شد.

سرهنگ "رضا احمدي" رئيس پليس آگاهي استان مركزي در اين باره به خبرنگاران گفت: بعد از گذشت چند ساعت ماموران انتظامي خودروي سرقت شده را در محور "اراك - شازند" رويت كرده و در عملياتي خودرو را شناسايي كردند و راننده دستگير و براي تكميل تحقيقات به يگان انتظامي دلالت شد.

اعتراف متهم به 30 فقره سرقت خودرو با همدستي دوست سابقه دارش

در بازجويي هاي صورت گرفته از متهم، وي به 30 فقره سرقت خودرو از شهرهاي مختلف كشور اعتراف كرد و اذعان داشت در اين سرقت ها يكي از دوستانش با وي همكاري داشته است.

با اطلاعات به دست آمده و تحقيقات صورت گرفته مخفي گاه ديگر همدست متهم كه از سارقان حرفه اي و سابقه دار بود در يكي از شهرهاي مجاور استان مركزي شناسايي و او نيز در عملياتي دستگير و به پليس آگاهي استان منتقل شد.

متهمان در اعترافات خود اذعان داشتند كه از سال 1390 در شهرهاي مختلف كشور تعداد 30 فقره خودرو سواري را سرقت كرده اند و با سند نمره كردند، ‌وسايل نقليه را به فروش مي رساندند.

هر دو متهم با تشكيل پرونده به دستگاه قضائي معرفي و روانه زندان شدند.

تكرار سرقت ها بعد از آزادي از زندان

در اوايل تابستان در گزارش هايي مجدد، سرقت چند دستگاه خودرو از شهر اراك به مركز پليس اعلام شد كه تحقيقات تخصصي و فني كارآگاهان مشخص كرد سرقت ها توسط دو متهم پرونده اي صورت گرفته است كه چند ماه قبل دستگير شده اند و با قرار وثيقه ميليوني از ندامتگاه آزاد مي باشند.

بلافاصله هر دو متهم در عملياتي در شهر اراك شناسايي و دستگير شدند و در بازجويي هاي تخصصي كارآگاهان پليس به سه فقره سرقت خودرو در شهر اراك اعتراف كردند.

شهروندان به توصيه هاي پليس توجه كنند

رئيس پليس آگاهي استان مركزي در پايان با اشاره به اينكه در سرقت هاي انجام شده توسط اين دو نفر، سهل انگاري و عدم توجه مالكان به استفاده از تجهيزات ايمني و مراقبتي علت بروز اين گونه سرقت ها بوده است تصريح كرد: به كارگيري تجهيزات ايمني، اقدامي پيشگيرانه است كه سارقان را در ارتكاب اعمال مجرمانه خود ناكام مي سازد و لازم است كليه مالكان وسايل نقليه در اين خصوص توجه به توصيه هاي پليس را مورد توجه قرار دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس