سید عبدالملک تا سال 2006 میلادی و آغاز دور سوم جنگ‌های رزمندگان شیعه یمن با رژیم مخلوع ژنرال علی عبدالله صالح، هیچ‌گاه به عنوان یک رهبر ظاهر نشد و تا این مدت کمتر در انظار عمومی ظاهر می‌شد.

رهبر انقلاب دوم یمن کیست؟/ انصارالله چگونه پدید آمد؟/ موضع شیعیان یمن در قبال تحولات منطقه چیست؟گروه بین‌الملل مشرق - "سید عبدالملك الحوثی" فرزند "سید بدرالدين الحوثی" و برادر کوچک شهید "سید حسین الحوثی" و متولد سال 1982 میلادی است که پس از شهادت برادرش که بنیان‌گذار جنبش «انصارالله» بود رهبری این جنبش را از 10 سپتامبر 2004 میلادی و در دور دوم جنگ‌های رژیم مخلوع ژنرال علی عبدالله صالح با رزمندگان شیعه صعده، در دست گرفت.

سید عبدالملک تا سال 2006 میلادی و آغاز دور سوم جنگ‌های شیعیان شمال یمن با دولت، هیچ گاه به عنوان یک رهبر ظاهر نشد و تا این مدت کمتر در انظار عمومی ظاهر می‌شد.

سید در مصاحبه‌ای که در نوامبر سال 2008 میلادی با روزنامه لبنانی «الدیار» داشت در پاسخ به درخواست مصاحبه‌کننده برای معرفی خود، گفت: هم‌اکنون (سال 2008 میلادی) 28 سال دارم. آموزش‌های دینی و مذهبی خود را در مدارس دینی و مذهبی زادگاهم فرا گرفتم و در خانواده‌ای کم‌درآمد، اما آرام، نشو و نما یافتم و همانند خانواده‌ام به امور و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی توجه بسیاری داشتم و آنها را پیگیری می‌کردم. متأهل و دارای فرزندانی هستم. بخشی از دوره کودکی خود را در منطقه «مران» از توابع استان «صعده» در شمال غربی یمن و بخش دیگر این دوره را در منطقه «جمعة بن فاصل» از توابع ناحیه «حیدان» در صعده سپری کردم و دوره جوانی‌ام نیز در همین منطقه گذشت.

رهبر انقلاب دوم یمن کیست؟/ انصارالله چگونه پدید آمد؟/ موضع شیعیان یمن در قبال تحولات منطقه چیست؟

سید عبدالملک الحوثي، رهبر فعلي جنبش انصارالله، به دليل دارا بودن شخصيت قوي، پس از شهادت برادرش حسين، به رغم حضور برادر بزرگترش یعنی "سید يحيي"، به رهبري اين جنبش برگزيده شد و از سال 2004 تاکنون توانسته است با کمک برخي از همفکران برادرش در جنبش «الشباب المؤمن»، جنبش بزرگ «انصارالله» را هدايت و رهبري کند.


نگاهی به تاریخچه شیعیان یمن

شيعيان زيدي ساکنان اصلی استان صعده، در شمال غربی یمن و همچنین ديگر مناطق این کشور، شيعه پنج امامي و معتقد به امامت "زيد بن علي بن الحسين(ع) بن علي بن ابی‌طالب(ع) هستند.

حضرت "زيد بن علی" سلام الله علیه که فرزند امام سجاد(ع) بود، خود را امام نمي‌دانست اما به خونخواهي مظلومان عاشورا قيام کرد و اکنون، پيروانش، وي را به عنوان امام پنجم مي‌شناسند و به همين دليل «زيديه» ناميده مي‌شوند.

عقايد خاص حضرت زيد بن علي(ع) از جمله قيام و خروج عليه ظالمان در هر شرايطي و امکان قیام علیه ظلم بدون برخورداري از علم غيب و عصمت، سبب شد با اينکه خود مدعي امامت نباشد، اما پيروانش او را امام بدانند.


بزرگداشت مراسم عاشورای پارسال از سوی انصارالله به رغم محاصره شدید

«جاروديه»، «سليمانيه» و «صالحيه» سه شاخه اصلي زيديه هستند که از آن شاخه‌هاي ديگري مانند «هادويه» و «قاسميه» در يمن شکل گرفتند که همه این شاخه‌ها از نزدیک‌ترین شاخه‌ها به شیعیان دوازده‌امامی به شمار می‌آیند و خاندان "الحوثی" از پیروان شاخه جارودیه هستند که البته برخی از آنان به مذهب دوازده امامی گرویده‌اند.


تشکیل حکومت زیدیه در یمن

اولین حکومت زیدیه در یمن توسط «يحيي بن حسين» رهبر فرقه «هادويه» در سال 284 هـ.ق در صعده يمن و پس از ترويج و اشاعه مذهب هادويه در این استان تشکيل شد. حکومت زيدي‌ها با تسلط عثمانی‌ها بر يمن با افت‌وخيزهای بسیاری مواجه شد اما با سقوط عثماني ها، زمينه براي حاکميت مجدد زیدی‌ها در یمن بدون دغدغه و نگرانی فراهم شد و تا سال 1964 میلادی حکومت در دست زيدي‌ها بود تا اينکه در اين سال در یمن اعلام جمهوري شد.

رهبر انقلاب دوم یمن کیست؟/ انصارالله چگونه پدید آمد؟/ موضع شیعیان یمن در قبال تحولات منطقه چیست؟

از حیث اعتقادات، زيدي‌ها در بسياري از معتقدات دینی و مذهبی با شيعيان دوازده امامي مشترک هستند و مراسم عاشورا و جشن‌هاي عید غدير را به طور گسترده برگزار کرده و گرامی مي‌دارند.


انصارالله و رزمندگان شیعه‌ای که از کوهستان‌های صعده سرازیر شدند

«سید بدرالدين الحوثی» از فقهاي برجسته زيديه یمن به شمار می آید که فرزند بزرگش شهید «سید حسين الحوثي»، بنیان‌گذار جنبش «انصارالله» در سال 2004 میلادی در مبارزه با ارتش يمن به شهادت رسید.

حوثي‌ها را باید شاخه نظامی شيعيان مظلوم استان شيعه‌نشين صعده دانست که در برابر حملات دولت مرکزي از آنها دفاع مي‌کنند.

رهبر انقلاب دوم یمن کیست؟/ انصارالله چگونه پدید آمد؟/ موضع شیعیان یمن در قبال تحولات منطقه چیست؟


اندیشه‌ها و دیدگاه‌های سید عبدالملک الحوثی چیست و رویکرد او چیست؟


سخنرانی سید عبدالملک الحوثی به مناسبت سالگرد شهادت حضرت زيد بن علي(ع) در نوامبر سال گذشته میلادی ایراد کرد، در واقع دیدگاه‌های خود و حامیان جنبش انصارالله را بیان کرد، دیدگاه‌هایی که در واقع نقشه راه نجات کشور به ساحل امنیت و ثبات و استقرار است.

- حفظ وحدت و یکپارچگی یمن

سید عبد الملک الحوثی در سخنرانی خود بیش و پیش از هر چیز از وضعیت داخلی یمن سخن گفت و تاکید کرد که حفظ وحدت و یکپارچگی یمن و سیادت ملی آن، خط قرمز انصارالله است، به ویژه آنکه به عینه مشاهده شده از سوی برخی طرف های منطقه ای از جمله عربستان سعودی و برخی طرف های بین المللی مانند آمریکا توطئه هایی علیه یمن تدارک دیده است.

رهبر انقلاب دوم یمن کیست؟/ انصارالله چگونه پدید آمد؟/ موضع شیعیان یمن در قبال تحولات منطقه چیست؟

به همین منظور تحقق اهداف انقلاب مردمی سال 2011 یمن، حل قضیه جنوبی، حل قضیه صعده و بنای دولتی جدید برپایه حفظ وحدت و یکپارچگی یمن از جمله موضوعات و قضایای مورد تاکید از سوی سید عبد الملک الحوثی بود. 
 
وی بار دیگر تاکید کرد که استان شيعه نشين صعده جزيی از خاک يمن است و انصارالله به هيچ وجه قصد جدايي آن از دولت مرکزی را ندارند.

- رد وابستگی به جمهوری اسلامی ایران

سید عبد الملک الحوثی، رهبر فعلي انصارالله همچون برادرش سید حسين الحوثي و پدر بزرگوارش بارها بر اين موضوع تاکيد کرده است که از سوي هيچ کشوري از جمله جمهوری اسلامی ايران حمايت نمي شود و به آن وابستگی ندارد.
رهبر انقلاب دوم یمن کیست؟/ انصارالله چگونه پدید آمد؟/ موضع شیعیان یمن در قبال تحولات منطقه چیست؟

در واقع تحولات فکري زیدی ها باعث شده است که آنها در افکار و عقايد بسياري با شيعه دوازده امامي احساس نزديکي کنند و همين موضوع به عنوان نقطه اتهام آنها به عنوان وابستگی به جمهوری اسلامی ايران بیان شده است.

در حالی که انصارالله اختلاف ديدگاه سياسي با حکومت مرکزي برسر برخی قضایا مانند رابطه با آمريکا و موجودیت رژیم صهیونیستی در منطقه و اشغال فلسطین توسط این رژیم و در کل قضیه فلسطینی و رابطه با عربستان سعودی در عرصه سیاست خارجی و بي توجهي دولت مرکزی به وضعيت استان صعده و عدم عمل به وعده های داده شده به اهالی این استان، در عرصه سیاست داخلی را از مهمترین دلایل مخالفت خود با دولت مرکزی یمن بیان کرده اند.

رهبر انقلاب دوم یمن کیست؟/ انصارالله چگونه پدید آمد؟/ موضع شیعیان یمن در قبال تحولات منطقه چیست؟

- حمایت از مقاومت اسلامی لبنان و حزب‌الله

سید عبد الملک الحوثی، رهبر جنبش انصار الله یمن در سخنراني خود که به مناسبت مراسم ميلاد مبارک رسول رحمت، حضرت محمد مصطفي صلي الله عليه و آله و سلم برگزار شد، به حمايت تمام عيار از جنبش مقاومت اسلامي حزب الله لبنان پرداخت و تاکید کرد که «حزب الله» با مبارزه خود عليه رژيم صهیونیستی، به همه اعراب، امت اسلامي، مقاومت و لبنان خدمت مي کند.

درباره میزان ارادت سید عبد الملک الحوثی به حزب الله همین قدر کافی است که به این صحنه اشاره شود که وقتی مجری مصاحبه روزنامه الدیار لبنان با سید عبد الملک الحوثی از وی سوال کرد که آیا صحت دارد، با «سید حسن نصر الله»، دبیرکل حزب الله لبنان ارتباط دارید؛ وی با رد اخبار منتشره در این خصوص و البته در آن برهه زمانی تأکید کرد که حتی هم اگر خبر رابطه انصارالله با سید حسن نصرالله صحت داشته باشد، این افتخار بزرگی برای او و برای انصارالله است.


- حمایت از قضیه فلسطین

همچون حمایت از مقاومت اسلامی در لبنان، سید عبدالملک الحوثی از قضیه فلسطینی حمایتی تام دارد و همواره تاکید می کند که با توجه به افزایش و تشدید سرسپردگی حکومت های عربی که به سرحد توطئه علیه فلسطینی ها و مشارکت در محاصره نوار غزه و هم اکنون حمایت از تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نوار غزه و قتل عام و کشتار آنها رسیده، به نظر نمی رسد که شرایط مساعدی پیش روی قضیه فلسطینی وجود داشته باشد، مگر آنکه حکومت های عربی بار دیگر به آگاهی و بیداری گذشته خود باز گردند و با چشم دل ببینند که برسر مهمترین قضیه آنها و جهان اسلام چه می گذرد، موضوعی که درباره عراق و سوریه نیز صدق می کند.

رهبر انقلاب دوم یمن کیست؟/ انصارالله چگونه پدید آمد؟/ موضع شیعیان یمن در قبال تحولات منطقه چیست؟
تظاهرات انصارالله در حمایت از مقاومت فلسطین و محکومیت کشتار فلسطینیان نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی

- حوادث جاری در منطقه و ظهور گروه تکفیری داعش

سید عبد الملک بدر الدین الحوثی درباره تغییر و تحولات جاری در منطقه و ظهور گروه تروریستی تکفیری به نام «داعش» در آن تاکید می کند که آمریکا در پس تمام این رخدادها قرار دارد و یکی از مهمترین اهداف آن هدف قرار دادن عربستان سعودی جهت انزوای این کشور در عرصه منطقه است.

وی با بیان اینکه آنچه که در عراق جریان دارد، ناقوس خطر را برای منطقه به صدا درآورده است، گفت: آمریکا از طریق حمایت از گروه‌های تروریستی تکفیری از جمله «داعش» و با هدف ایجاد هرج و مرج در منطقه در پس حوادث عراق قرار گرفته است.


گزارش تلویزیونی درباره به دست گرفتن کنترل استان عمران از سوی انصارالله
و آزادسازی آن از سیطره گروه‌های تروریستی تکفیری

رهبر جنبش انصار الله یمن در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فعالیت های زیادی در جهان اسلام تحت عنوان دین جریان دارد که در صدد تثبیت و ارائه بدترین و زشت‌ترین چهره از اسلام است، افزود: پروژه آمریکایی - صهیونیستی در حال اقدام برای انتشار هرج و مرج و تنش در خاورمیانه از طریق تحرکات تکفیری‌ها تحت عنوان دین و با هدف تحقق اهداف خود است.


شایعه‌پراکنی دولت یمن درباره شهادت سید عبدالملک الحوثی

دولت یمن در روز دوم بهمن ماه 1388 اقدام به انتشار خبر مرگ سید عبد الملک الحوثی کرد تا شاید به این طریق بتواند با انتشار شایعات و تضعیف روحیه انصارالله بر آنها غلبه کند، اما سید عبد الملک الحوثی با انتشار فیلمی از خود شایعه کشته و یا مجروح شدن خود را تکذیب کرد.

او که محل زندگی‌اش سال‌ها هدف حملات جنگنده‌های ارتش یمن بود اکنون به قدری از محبوبیت و اقتدار نه‌تنها در کشورش یمن، بلکه در سطح منطقه دست یافته است که رئیس‌جمهور یمن مجبور می‌شود برای کوتاه‌آمدن سیل میلیونی حامیان انقلابی وی،‌ فرستاده ویژه‌اش را با هواپیمایی اختصاصی و با احترام و تشریفات کامل،‌ به حضور سید اعزام کند تا شاید پس از بارها مذاکره، بتواند اندکی نظر مساعد او را جلب کند.

اکنون باید منتظر ماند و دید پس از پایان سومین مرحله از انقلاب دوم یمن، کار به کجا خواهد کشید و آیا انصارالله باز هم رشد و گسترش خواهد یافت که بتواند حکومت آینده یمن را در اختیار بگیرد یا همکاران رژیم مخلوع ژنرال علی عبدالله صالح، باز هم دست به اسلحه خواهد برد و انقلاب نوین ملت یمن را سرکوب خواهند کرد؟ این، پرسشی است که پاسخ آن را در روزهای آینده خواهیم گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    غرب کثافت و مزدورانش حق ندارن به یمن پیشنهاد بدن.یمن با کمک ایران تا سرنگونی ال سعود و وهابیت پیش میره
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    1 0
    این حرکت منتهی به یک قیام تمام عیار شد. نمونه بارز غرش شیعه را می توانید در بحرین مشاهده کنید که از سال 2011 در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح سعودی و ال خلیفه ایستاده اند. وجه برتری عبدالملک الحوثی هم به خاطر جوان بودنش است که دارای تفکری جهادی و انقلابی خاصی است که او را در مقابل سایر همفکرانش متمایز می کند. مسلما در یمن هم خبرهایی در راه است ...
  • یک نفر ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    1 1
    در روایات آمده اکثر یاران ولی عصر از یمن هستند...
  • سلام ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    3 0
    خدا حفظش کنه و مثل رهبرانقلاب پیروز بشه ..
  • امیر ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    بله و حتما هم الان میان میگن اینا مال زمان ظهوره!
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    1 0
    شاید شاید شاید سید یمانی دوران ظهور باشه که به فرموده امام صادق(ع) از نسل زید بن علی (ع)هست و در یمن قیام میکنه الله و اعلم
  • مازندرانی ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    1 0
    خیلی دوستشون دارم که تونستن با سلاحهای ابتدایی ارتشهای یمن و عربستان یهودی و امارات و اردن رو سوسک بکنن حتی از حزب الله هم کارشون تحسین بر انگیز تر بود
  • میثم ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    به خدا می دونم تطبیق اشتباه و غلطه ها!!! اما چه کنم روزبروز حوادث منطقه داره شبیه روایات امامان در مورد نشانه های ظهور می شه انشالله که اینطور باشه اگه اینطور باشه شاید ظهور خیلی نزدیک و نزدیک تر از اونی باشه که مردم فکر می کنن تا دیروز بهمون می گفتن شما منتظر امام زمان هستی یا سفیانی ولی امروز با حوادث یمن ثابت می شه منتظر امام زمان و یاران با صفاش هستیم و بس البته اگر و اگر این حوادث مربوط به ظهور باشه والله اعلم
  • کوروش ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    1 0
    باید ایران به حوثی ها کمک کنه باید انچان ارتشی از شیعیان یمن بسازه که وهابی ها وقتی نام حوثی ها را میشنوند خودشون خراب کنند
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    خدا حفظش کنه
  • علیرضا سوری ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    دورد خدا بر سید عبدالملک.
  • علی ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    1 0
    این هم از داعش شیعه
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    اسم تو علی نیست اسم تو مزدور سعود است
  • امیرسجاد ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    1 0
    نخیر روایت جعل نکن اکثر یاران خاص از 313 نفر از طالقان هستن 56 نفرشون و از عوام هم از ایران و عراق اکثریت رو تشکیل میدن شروع قیام اصلی توسط سید یمانی هستش
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    1 0
    آیت الله بهجت در مورد زمان ظهور فرمودند؛ مراقب اوضاع یمن باشید. انشااله که این قیام از نشانه های ظهور باشد.
  • محمدمهدی ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    فهمیدیم که شعور نداری
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    1 0
    انشاء الله این سید و این انقلاب همان سید یمانی و انقلاب یمنی باشد که در احادیث ظهور وعده آن داده شده است و ما چندی دیگر با پیروزی انقلاب اسلامی یمن شاهد ظهور مبارک سید و آقای خود حضرت بقیه اللله الاعظم روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء و انقلاب جهانی موعود امت ها باشیم.
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    طبق تحقیق علامه کورانی روایات مبتنی بر اینکه چقدر از یاران امام زمان ایرانی هستند بی سند و اعتبارند.
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    نه، اتفاقا یمن و قیام یمانی باید مستقل و خالص باشه تا مثل ایران دچار این گرفتاری ها نشه
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    اشتباه مثبت دادم.
  • اشتباهی دن درخونه ی ماآوردن.. ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    طبق تحقیق علامه کورانی روایات مبتنی بر اینکه چقدر از یاران امام زمان ایرانی هستند بی سند و اعتبارند.
  • Omid ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    امام صادق (عليه السلام) ميفرمايد : " اكثر ياران مهدي (عج) از عجم (غير عرب) ميباشند . " شيعيان ايران ، هند ، افغانستان ، پاكستان ، آذربايجان و نقاط ديگر جهان بجز عربها ، البته عربها هم اقليت ياران امام زمان هستند مثل عراق و لبنان و بحرين و يمن .
  • علی ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    همینجوری حکومت جمهوری شد و حکومت زیدی ها ساقط شد؟ مثل همه اخبار مشرق سانسور شدست
  • امیر ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    ناشناس جان افراط در امر ظهور میدونی یعنی چی؟
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    سید یمانی؟؟ با کدام مدرک این حرف رو میزنید و مقایسه میکنید؟
  • محمد ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    جای امام بزرگوارمان خالیه.که ببینه چطور انقلابش داره صادر میشه.
  • علی روشن ضمیر ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    الله اکبر به امید پیروزی شیعیان در یمن. و پیروزی اسلام ناب محمدی در کل منطقه و جهان.
  • علی روشن ضمیر ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    بهتر شما که اینقدر نسبت به تشیع و اسلام ابراز محبت میکنی.اسم خودت رو از کوروش که نامی طاغوتی است به یک نام اسلامی تغییر بدهی.مسلمان بهتر است اسامی اسلامی داشته باشد.
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    مشرق دستتون درد نکنه. ولی من هر چی حساب میکنم آدم متولد 1982 سال 2008 میشه 26 ساله نه 28. یکی از این سالهای غلط رو درست کنین. جدا نمیخواستم گیر بدما اما داشتم حساب میکردم این آدم که رهبر یک انقلاب شده چقد از من بزرگتر کوچکتره که خب به تناقض رسیدم!
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    اشتباه مثبت دادم البته کلا نمیدونم هیچ نظر مثبت یا منفی ندارم
  • ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    بالاخره فکر میکنی ظهور یک زمانی اتفاق میفته یا فکر میکنی اون آینده ای که میگن همیشه مربوط به آینده است؟!
  • نرگس ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    1 0
    سلام.کلا یمن رو خیلی دوست دارم.سرزمین شریف و نجیبی.از مناطق کویری لذت نمی برم ولی شهر های کربلا و نجف و کشور یمن یک آرامش سخت عجیبی دارند.فقط باید از نزدیک لمس کنید بنده چی میگم.امیدوارم جنبش انصارالله با این قدرت و محبوبیت همچون حزب الله لبنان از بین برنده دست های پوشالی استکبار در منطقه باشند.
  • علی دادا ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    چرا مگه چه جنایتی کردند؟
  • احدحسین زاده ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج.درودبرحزب الله یمن
  • سیاوش ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    سلام اغلب مردم فکر می کردند که حوثی ها فقط در استان صعده نفوذ دارند اما حوادث اخیر نشان داده که در صنعا و استانهای دیگر هم نفوذ بالایی دارند. اینها هر اعتقادی که داشته باشند و هر نوع شیعه ای هم که باشند تو مرامشون هیهات من الذله هست.به خواست خدا پیروزی هیهات من الذله ایها از هر قوم وقبیله و نژاد و ملتی نزدیک شده است.
  • مثبت 14 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    ای بی شعور
  • هدیه ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    1 0
    دوستان وحدت خودرا بیاری خدا حفظ کنید که پیروزی نزدیکه انشاالله
  • دکتر مشدی حسن ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    خخخخخخخ کلی خندیدم
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    اشتباهی منفی دادم
  • فزرانه خانم ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    من كوچكترين شكي ندارم كه اينطوره انشاالله هرچه زودتر ظهور كنه آقا از اينهمه ظلم نجاتمون بده
  • مثبت 14 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    درود بر شرفت ای بزرگمرد
  • مجتبی ص ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    نمی دونم چرا بعضی ها الکی به شما منفی دادن درحالی که روایتی که میید صحت داره.!!!!
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    منظورش اینه که حریف داعش اینها هستند و پدر داعش یهودی را در میاوردند مثل فتح خیبر توسط امام علی
  • جانان ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    لطفا برای خودتون روایات جعل نکنید برید با تحقیق کامل این موضوع رو بیان کنید یا حداقل با یه روایت اینجا رو دچار تحول نکنید
  • محمود ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    شماهم که هیچی رو قبول ندارید خب عبدالمک هم سیده هم یمنی دیگه دیگه باید چطوری باشه که شماایرادگیرها قبول کنین
  • محمود ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    به امید پیروزی سید یمانی
  • ماهر ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    1 0
    باید خدمت دوستان عزیز عرض کنم که انشاالله ظهور نزدیک است نمیدانم کی؛ ولی نشانه هایش مشهود است. (خروج شیاطین). داعش- النصره-تکفیریها و سلفی ها . جنایت های اسرائیل و امریکا و جیره خوارانش از جمله سران اروپا؛ سیل ها - زلزله ها- سقوط هواپیماها- انقلابهایی که در کشورها در حال رخداد است - پیروزی فلسطین بر اسرائیل- سوزاندن قرآن توسط کشیشهای فاسد و کافر و سکوت واتیکان - تصمیمی که کشور کافر سعودی برای تخریب قبر پیامبر ص گرفته است ؛که انشاالله این آرزو را به گور خواهد برد .شیعه شدن مردم در کشورهای مختلف اروپایی و عربی بخصوص - که وحشت شیعه شدن مردم لرزه به اندام سران کشورها انداخته است. در اصل اینها یک نوع پاک سازی و زمینه سازی برای ظهور امام زمان عج از سوی خداوند متعال می باشد. اللهم عجل لولیک الفرج.
  • حسین ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    حالت خوبه!!!؟؟؟
  • يوسف ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    0 0
    سال قمري كوتاه تر از سال شمسي پس درست گفته
  • ابوذر ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    2 0
    آقای روشن ضمیر عجب حرفیه شما میزنی!!! مگه کوروش چه تناقضی با اسلام داره؟ با این منطق شما اگه کسی اسم غیر عربی داشته باشه گمراهه؟ دست بردار از این تفکرات غیر عقلاییت. در کجای دین یا در کجای قرآن و روایات دیدی که گفته شده نباید اسم غیر عربی گذاست؟ آقای روشن ضمیر به استناد تمامی مستندات کوروش همان ذوالقرنین هست. در تفکراتت تجدید نظر کن البته اگر می خواهی در گمراهی زندگی نکنی. وگرنه در همان چاهی که برای خودت درست کردی باش تا روز قیامت که متوجه بشی.
  • ابوذر ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    0 0
    تا کور شود هر آنکه نتواند دید. به کوری چشم تو و وهابیت و همفکرانت همین داعش شیعه آنچنان قدرتمند خواهد شد که تمامی جهان به زیر قدوم مبارکشان پر خیر و برکت خواهد شد. اگر قیام یمانی را دیدید به هر نحو ممکن خودتان را برای کمک به او برسانید که آن پرچم شما را به امامتان هدایت می کند. درود بر شیعیان یمن. درود بر سید بزرگوار الحوثی. درود بر کسی که هیچگاه سیاسی کاری نمی کنه و حقیقت را بیان می کنه.
  • خسرو ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    1 0
    خداوند متعال ان شاء الله این جوان مقتدر را در راست مستقیم خودش حفظ نماید و پیروز گرداند...
  • تنها ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
    1 0
    سید عبدالملک از نسل امام حسین (ع) است؟ اگه باشه احتمالا خودش یا بستگانش یمانی
  • ترنم ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    0 0
    به امید پیروزی امت اسلام و بخصوص موفقیت مرد عزیز یمن و این رهبر جوان انقلابی
  • علی ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    1 0
    انشاالله که پیروزی با یمن خواهد بود.....
  • پدرام اهورا ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    1 0
    ان شاءالله بزودی سربازان خدا بر جهان حاکم میشوند
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    0 0
    السلام علیک یا سیدی عبدالملک یا نور حیاتی والله آنی عندما اسمع کلامه احسن أنه قران یمشی کیف لا وهو من نسل أهل البيت علیهم السلام خدا حفظش کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس