پسرک تنها در کنج خانه افیونی نشسته و اشک می‌ریخت، باید مادری بود تا در آغوش او به آرامش برسد، باید پدری بود تا دستان مردانه‌اش را بگیرد و دیگر نترسد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، «امیر مهدی» تنها سه بهار را دیده است، وقتی پدر با دنیایی بی‌عاطفگی رفت سایه سنگین ناپدری شیشه‌ای به‌خانه آنان نشست و روزهای سیاه پسرک به گناه‌های ناکرده آغاز شد.

روی تخت بیمارستان پسربچه‌ای تک و تنها با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند، پشت شیشه اتاق سی‌سی یو خالی از عاطفه است و مادر و پدر غایبان بزرگ راهروی دلهره بیمارستان هستند.

امیر مهدی کوچولو در حالی که از سوی مادر معتاد و ناپدری‌اش مورد شکنجه قرار گرفته بود به دلیل شدت جراحات به کما فرورفت.

روز پنجشنبه 9 مردادماه سال جاری پیکر نیمه‌جان پسر سه ساله‌ای به نام امیرمهدی از سوی یک زن و مرد به بیمارستان الزهرای قم انتقال یافت و پس از پذیرش اورژانس تحت نظر گرفته شد.

هنگامی که پزشکان و پرستاران بر بالین امیر‌مهدی کوچولو رفتند و شرایط هولناک وی را دیدند در معاینات خود متوجه شدند این کودک به‌خاطر شکنجه‌هایی که شده است فاصله چندانی با مرگ ندارد و بلافاصله کودک بیهوش را به بیمارستان شهید آیت‌الله دکتر بهشتی قم منتقل کردند تا پزشکان با تجهیزاتی که در این بیمارستان است عملیات احیای امیرمهدی کوچولو را که گرفتار در دام شکنجه ناپدری خشن و مادر افیونی شده بود را آغاز کنند.

امیرمهدی سه ساله که به‌طرز فجیعی تحت شکنجه قرار گرفته بود به‌خاطر شدت جراحات وارده در بخش مراقبت‌های ویژه احیا (CPR) بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت و این در حالی بود که هیچکس وی را همراهی نمی‌کرد و از پدر و مادرش خبری در دست نبود.

کودکی در کما

دکتر اشراقی، فوق تخصص جراحی و مدیر گروه جراحی بیمارستان شهید بهشتی در این مورد گفت: امیرمهدی کوچولو روز 9 مرداد امسال در حالی از بیمارستان الزهرا به بیمارستان بهشتی منتقل شد که فاقد هشیاری و فشار خون زیر پنج بود.

سرنوشت سیاه در خانه افیونی+تصاویر

به‌دلیل شرایط وخیم این پسرک سه ساله بلافاصله وی داخل دستگاه قرار گرفت و با انجام سونوگرافی و سی‌تی‌اسکن مغزی مشخص شد به علت ضربات وارده به ناحیه شکم و سر دچار پارگی کبد و خونریزی داخل جمجمه و شکم شده است.

وی در ادامه گفت: آثار سوختگی ناشی از سیگار یا جسم داغ دیگر و بریدگی‌های زیاد روی بدن امیرمهدی نشان از کودک آزاری و شکنجه وی است.

دکتر اشراقی که عمل جراحی را روی این کودک انجام داده با بیان این‌که حدود یک لیتر خون در این عمل از داخل شکم بیمار خارج شده، گفت: به‌علت خونریزی وسیع مغزی، عمل دیگری برای تخلیه خون از داخل جمجمه توسط دکتر مهرافشان، جراح مغز و اعصاب انجام شد اما متأسفانه به‌علت شدت خونریزی و باتوجه به قطع ادرار و علائم دیگر، این کودک سه ساله بنا به نظر گروه پزشکی دچار مرگ مغزی شده و در حال حاضر توسط دستگاه زنده نگه داشته شده است.

سرنوشت سیاه در خانه افیونی+تصاویر

دکتر اشراقی در ادامه افزود: از زمان انتقال امیرمهدی به بیمارستان شهید دکتر بهشتی قم هیچ یک از بستگان وی به بیمارستان مراجعه نکردند و تیم پزشکی نهایت تلاش خود را برای نجات جان او به‌کار گرفتند.

بنابر این گزارش، با توجه به مرگ مغزی این پسربچه بر اثر شکنجه، پرونده وارد مرحله جنایی شد و بازپرس دادسرای قم دستور داد والدین شکنجه‌گر به دادسرا احضار شوند تا پاسخگوی اقدام‌های هولناکشان شوند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • هادی ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    خداااااااا! جگرم کباب شد.اخه گناه یه بچه سه ساله چیه که اینجوری باید...
  • فرزانه ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    خدا به چه کسایی بچه میده.اینا از داعشیها بدترن.
  • فرشته ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    خدالعنت.کنه.این.مادربیرحموکه.بخاطراعتیادش.به.جگرگوشهاش.رحم.نکرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس