کد خبر 322355
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹

روزنامه کویتی القبس با اشاره به اقدامات تروریستی داعش در لبنان، سرنخ‌هایی از همکاری اطلاعاتی موساد با این گروهک تروریستی را فاش کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه القبس کویت در شماره امروز خود نوشت که تماس‌هایی از دیروز آغاز شده که بر اساس آنها در پی حوادث هتل "دو روی" و کشف تابعیت سعودی عوامل تروریستی داعش، همکاری های امنیتی بین دستگاه‌های اطلاعاتی لبنان با سرویس‌های جاسوسی عربی و بین المللی افزایش یافته است.

در این راستا یک منبع وزارتی اعلام کرد که بر اساس اتفاقاتی که رخ داده، می‌توان بدون تردید گفت که یک سرویس جاسوسی پیشرفته که به احتمال قوی موساد باشد، داعش را با اطلاعات دقیقی تجهیز می‌کند و اهداف آنها را مشخص کرده و شرایط انجام جنایات آنها را تعیین می‌کند.

در این راستا اطلاعات موجود از طرح ترور عباس ابراهیم مدیر کل امنیت داخلی لبنان و دست داشتن موساد در آن کاملا با هم تطابق دارد. در این راستا بود که جولی ابوعراج شهروند لبنانی مقیم سرزمین‌های اشغالی که به عنوان خبرنگار در تلویزیون اسرائیل کار می کند، پیشتر از طرحی برای ترور سرتیپ عباس ابراهیم خبر داده بود. از سوی دیگر تحقیقات انفجار تروریستی ضهر البیدر که اخیرا انجام شده، نشان می دهد که فردی که در این عملیات هدف قرار داشته، ابراهیم بوده که در منطقه بقاع در حال گشت زنی بوده است.

پیشتر نیز یک کارشناس و تحلیلگر مسائل نظامی صهیونیست به شبکه 10 تلویزیون اسرائیل گفت: اسرائیل و عربستان برای پیشروی نیروهای وابسته به دولت اسلامی در عراق و شام "داعش" به داخل اراضی خاک عراق برنامه ریزی بسیار دقیق و فشرده ای داشتند.

هنگامی که حملات برق‌آسا و پیشروی شگفت انگیز نیروهای داعش در مناطق وسیعی از شمال عراق صورت می گرفت و چشم جهانیان به این سرعت عمل آنها خیره مانده بود،‌ منابع اطلاعاتی غربی در اینباره فاش کردند: چراغ سبز و حمایت های گسترده مقامات سعودی از داعش باعث شد تا چنین پیشروی سریعی در داخل خاک عراق از سوی این گروه های تروریستی محقق شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس