کد خبر 317452
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶

دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد که اوضاع جدید عراق را در دستور کار جلسه فوق العاده روز یک شنبه این اتحادیه قرار خواهد داد.

به گزارش مشرق، «نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد بررسی اوضاع جدید عراق را در دستور کار جلسه فوق العاده روز یکشنبه آینده این اتحادیه قرار داده است.

العربی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که در تماس تلفنی با هوشیار زیباری اوضاع جدید عراق را بررسی کرده است و نگرانی شدید خود را از موج جدید انفجار ها و عملیات نظامی در عراق اعلام کرد.

درگیری‌ها در عراق  روز پنج شنبه در حالی وارد سومین روز می‌شود که ارتش عراق در جریان درگیری‌های چهارشنبه توانست تعدادی از شهرهایی را که به تصرف تروریست‌های «داعش» درآمده بود، از جمله شهر استراتژیک تکریت، را از آن‌ها باز پس گیرد.

در عین حال، تروریست‌ها نیز به پیشروی خود در برخی از دیگر مناطق ادامه دادند. روز چهارشنبه گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه اعضای داعش به چند کیلومتری شهر مقدس «سامرا» رسیده‌اند و درگیری‌های شدیدی در ورودی شهر در جریان است. با این حال هیچ مقام عراقی‌ای این خبر را تائید نکرد.

تصرف کنسولگری ترکیه، از اصلی‌ترین حامیان مخالفان سوریه در سه سال گذشته، در شهر موصل عراق به دست تروریست‌ها از جمله دیگر تحولات مهم دیروز بود. ترکیه در پی این اتفاق و به گروگان گرفته شدن 48 کارمند و دیپلمات کنسولگری، خواستار تشکیل جلسه اعضای ناتو شده و در عین حال چندین جلسه با حضور مقامات سیاسی و امنیتی تشکیل داد. با این حال، گروگان‌ها همچنان در اختیار داعش هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس