کد خبر 314258
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷

رییس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: صلح دو طایفه در زاهدان با تلاش اعضا شورای حل اختلاف و بزرگان و ریش سفیدان طوایف یک نفر محکوم به قصاص نفس را از چوبه دار نجات داد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق به نقل از دادگستری سیستان و بلوچستان، محمد رضا طاهری افزود: حدود 10 سال پیش فردی به نام ˈن.سˈ یک نفر به نام احمد گرگیچ را با ضربه چاقو به قتل رساند که پرونده این حادثه در دادگاه کیفری استان سیستان و بلوچستان مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی ادامه داد: قاتل به موجب حکم مرجع قضایی به قصاص نفس توسط اولیای دم مقتول محکوم و دادنامه صادره توسط دیوان عالی کشور تایید شد.

رییس شوراهای حل اختلاف استان اظهار داشت: پس از طی تشریفات استیذان، دستور اجرای حکم توسط اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان صادر شد.

طاهری گفت: با تلاش مستمر اعضای شورای حل اختلاف شماره 21، بزرگان و ریش سفیدان و سران طوایف با موافقت دادستان عمومی و انقلاب اجرای حکم به تعویق افتاد و سرانجام در نشست صلح و سازش دو طایفه یادشده چند ساعت قبل از اجرای حکم اعدام، رضایت اولیای دم جلب شد و خانواده مقتول از حکم قصاص گذشت کردند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در زمینه مجازات تعزیری متهم نیز گفت: این موضوع در دادگاه کیفری استان در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار می گیرد و منجر به صدور رای می شود.

بر اساس این گزارش، در نشست صلح و سازش این دو طایفه علاوه بر معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شوراهای حل اختلاف استان، علما، بزرگان، ریش سفیدان، معتمدان و اعضای شورای حل اختلاف شماره 21، مدیرکل نظارت، بازرسی و ارزشیابی شوراهای حل اختلاف کشور و هیات همراه وی نیز حضور داشتند و از نزدیک با فرایند صلح و سازش در این استان آشنا شدند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس