2 متهم به آدم ربايي با جعل عنوان ماموران دولتي به حکم مقامات قضايي به 13 سال حبس محکوم شدند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، پرونده آدم ربايي و سرقت به عنف در دادگاه شعبه اول کيفري استان مورد رسيدگي قرار گرفت. شاکي پرونده در دادگاه گفت: به اتفاق خانواده ام با يک دستگاه تويوتا از سمت نهبندان به مقصد بيرجند در حرکت بودم که يک دستگاه سمند بدون پلاک عقب جلوي خودروي ما پيچيد و تابلوي ايست را از شيشه بيرون آورد.

شاکي ادامه داد: من توقف کردم، يکي از سه سرنشين خودرو پياده شد و ادعا کرد که ماه قبل خودرواش با فردي تصادف کرده، از محل متواري شده و حالا مصدوم آن حادثه فوت کرده است. بايد براي پاسخگويي به سوال هايمان با ما همراه شويد.

سپس يک نفر از سرنشينان خودروي سمند پياده شد و به سمت خودروي من آمد تا او رانندگي کند چون خانواده ام با من همراه بودند آن ها را در چهارراه غفاري بيرجند پياده کرد و دوباره به سمت نهبندان به راه افتاد تا اين که در يک کارخانه در همان مسير خودرو را متوقف کردند و دو نفر از آن ها مرا کتک زدند و دست وپايم را بستند ورهايم کردند.

شاکي پرونده ادامه داد: خودرو، تلفن همراه و مدارکم را به سرقت بردند و من تا ساعت ها آنجا با دست وپاي بسته رها شده بودم تا اين که يکي از اهالي بومي آن منطقه نجاتم داد.

شاکي پس از رهايي به سرعت حادثه را براي پليس گزارش مي کند. طرح مهار در حوزه استحفاظي شهرستان نهبندان آغاز مي شود، پس از شناسايي خودروي سمند شيشه دودي بدون پلاک، فرمان ايست توسط ماموران صادر و راننده خودرو بدون توجه به ايست ماموران از محل متواري شد تا اين که پس از تعقيب و گريز ماموران با استفاده از قانون به کارگيري سلاح خودروي سمند را متوقف و راننده و سرنشين آن را دستگير کردند. اين دو نفر در همان ابتدا به سرقت خودروي تويوتا و جعل عنوان مامور دولتي اعتراف کردند.

در ادامه تحقيقات مشخص شد فرد سوم خودروي سرقتي را در دوراهي زابل رها کرده و از محل گريخته است که با هماهنگي هاي انجام شده خودرو به حوزه استحفاظي محل وقوع جرم تحويل شد.

شاکي پس از شرح حادثه دوباره در دادگاه خواستار پيگيري شد وگفت: اين متهمان عنوان کردند از بستگان من طلب داشتند وحالا مرا قرباني نقشه شوم خود کردند، من هرگز از آن ها گذشت نخواهم کرد.

متهم رديف اول در دفاع از خود گفت:به سفارش همان فرد فراري اين کار را انجام دادم و حالا از او خبر ندارم چون يک شب سراغ من آمد وگفت از فردي طلب هنگفت دارم، چند بار به او مراجعه کردم و او از پرداخت آن طفره مي رود، با هم نقشه را طراحي کرديم ومن هم نقش راننده خودرو را ايفا کردم.

متهم به آدم ربايي افزود: با همان خودروي شيشه دودي بدون پلاک جلوي شاکي راگرفتيم. اين نقشه را اجرا کرديم چون خانواده شاکي داخل خودرو بودند آن ها را در چهارراه غفاري پياده و دوباره هر سه نفر به سمت جاده نهبندان حرکت کرديم، در يک منطقه خلوت دست وپاي او را بستيم و من به همراه متهم رديف دوم با خودروي سمند به سمت جاده اصلي راه افتاديم که توسط ماموران نيروي انتظامي دستگير شديم.

وي ادامه داد: پس از دستگيري با فردي که ما را اجير کرده بود تماس گرفتم که فقط آدرس خودروي شاکي را به ما داد ولي ديگر از او خبري ندارم.

متهم رديف دوم هم در آخرين دفاع خود گفت: من فقط نقش راننده را داشتم وچون تيپم به سرباز مي خورد مرا با خود بردند.در پايان قضات شعبه اول کيفري استان با توجه به راي صادره از شعبه بدوي اعتراض متهمان را مواجه ندانسته و راي صادره از شعبه بدوي را مورد تاييد قرار دادند.

براساس اين راي متهم رديف اول از حيث اتهام به آدم ربايي به 7 سال ونيم، به دليل مشارکت در سرقت خودرو به 3 سال حبس وتحمل 74 ضربه شلاق براي سوء استفاده و غصب عنوان مامور دولتي به 2 سال حبس محکوم شد. قضات متهم رديف دوم را به اتهام مشارکت در سرقت به يک سال حبس و70 ضربه شلاق محکوم کردند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس