شکست‌ها و خودزنی تروریست‌ های سوری در جبهه‌های شمال و شرق سوریه، آمریکا و همراهان ...

گروه بین الملل مشرق– تحرکات هفته‌های اخیر در میدان جنگ سوریه، نشان از تغییر استراتژی کشورهای حامی تروریست‌های سوری پس از سه سال ناکامی در سقوط دمشق دارد. کشورهای ترکیه، اردن، امارات، عربستان و رژیم صهیونیستی به راهبری آمریکا پس از میلیاردها دلار هزینه در جنگ سوریه و بی‌نتیجه ماندن این بسیج کم‌نظیر و پرهزینه گروه‌های تروریستی، به فکر تغییر استراتژی افتاده‌اند تا شاید آخرین روزنه امید را برای سقوط دمشق و سرنگون کردن دولت بشار اسد را در حالی بیازمایند که سوریه به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شود و بشار اسد نیز خود را آماده رقابت انتخاباتی می‌کند تا مردم این کشور سرنوشت خود را تعیین کنند.

آیا طرح

براساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های آمریکایی و منابع نزدیک به حزب الله لبنان، نیروهای تکفیری در حال تجمیع و بازسازی توان از دست رفته خود برای هجومی با تمام قوا به سمت دمشق هستند؛ اما این بار از جبهه‌های جنوب سوریه.

در مورد این تجمیع قوا در جنوب و احتمال انجام عملیات گسترده از جبهه‌های جولان، درعا و قنیطره به سمت دمشق شواهد و تحلیل‌هایی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

در نبرد جبهه‌های شمال سوریه و در مرز با ترکیه که از جمله مسیرهای اصلی انتقال سلاح و پشتیبانی از گروه‌های مسلح طی سه سال اخیر بوده است، توفیق چندانی حاصل نشد. نوسان مواضع ترکیه ناشی از تبعات اقتصادی - سیاسی درگیری در معرکه سوریه و معضلات اجتماعی داخلی و ناآرامی های این کشور طی یک سال اخیر، آمریکا را به تغییر استراتژی از شمال به محوریت ترکیه به جنوب و محوریت اردن متقاعد کرده است.

نخست وزیر این روزها عصبانی و تحت فشار ترکیه که با بحران‌های اجتماعی – سیاسی و فساد اقتصادی در داخل و شکست سیاست‌های تئوریسین محبوبش احمد داود اوغلو در احیای رویای امپراطوری عثمانی دست به گریبان است، هرآنچه در چنته داشته‌ طی این سه سال در سوریه عرضه کرده‌اند و البته تاکنون جز ناامنی و بحران داخلی محصولی برداشت نکردند. این تحولات در سیاست خارجی و داخلی ترکیه، باعث شد تا مواضع آنکارا بویژه در یکسال گذشته به تناوب تغییر کند که سفر وزیرخارجه و نخست وزیر این کشور به ایران را از جمله مهمترین نمودهای این نوسانات برشمرد.

آیا طرح

از سوی دیگر به گزارش شبکه‌های المنار و المیادین، هزاران تروریست تکفیری از اردن به بلندی‌های جولان تحت کنترل رژیم اسرائیل منتقل شده‌اند. اسرائیل نیز در همین منطقه از ماه‌ها قبل نصب دیوار امنیتی موسوم به "دیوار خوب" را برای جلوگیری از سرریز شدن تروریست‌ها و نفوذ به سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده است و تدابیر امنیتی این نقطه را تشدید کرده است. همچنین پایگاه گلوبال ریسرچ هم پیش از این از حضور یک گردان از نیروهای ارتش آزاد در جولان و آموزش آن‌ها از سوی نظامیان اسرائیل خبر داده بود که احتمال درگیری در این منطقه با ارتش سوریه را تقویت می‌کند. نیروهای آمریکایی نیز در خاک اردن مشغول آموزش صدها نفر از تروریست‌ها هستند که گفته می‌شود برای نفوذ از محورهای درعا و قنیطره آماده می‌شوند.

ایهود باراک وزیر جنگ رژیم اسرائیل هم دو هفته قبل اعلام کرده بود این رژیم خود را برای دخالت نظامی احتمالی در سوریه آماده کرده است. باراک بهانه حمله احتمالی به سوریه را نیز اینگونه تشریح می‌کند: در صورتی که دولت اسد سلاح‌های شیمیایی و موشک در اختیار حزب‌الله قرار دهد، اسرائیل با اقدام نظامی پاسخ خواهد داد.

آیا طرح

روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم در گزارشی از آمادگی معارضان سوری برای معامله با این رژیم در جولان خبر داده است. به نوشته این روزنامه، "کمال اللبوانی" عضو ائتلاف ملی معارضان سوریه به مقامات اسرائیلی پیشنهاد داده است در قبال کمک مالی و نظامی به گروه‌های مسلح و سقوط بشار اسد، بلندی‌های جولان برای همیشه در کنترل اسرائیل خواهد بود و سوریه‌ی تحت کنترل معارضان، ادعایی درباره جولان نخواهد داشت؛ پیشنهادی که تحرکات رژیم اسرائیل در جولان نشان از اجرایی شدن آن دارد. معارضان همچنین از این رژیم خواسته‌اند برای در امان بودن نیروهایشان، در جنوب سوریه منطقه پرواز ممنوع اعلام کند.

آیا طرح

 "کمال اللبوانی" عضو ائتلاف ملی معارضان سوریه

همزمان با این تحولات، روزنامه‌های واشنگتن پست و لس آنجلس تایمز آمریکا نیز از عملیاتی با عنوان "پیکان" و"تیر خلاص" که رسانه‌های عربی از آن با نام "السهم" یاد کرده‌اند، سخن می‌گویند که هدف اصلی آن حمله نهایی و زدن تیر خلاص به دمشق از سمت اردن است.

لس آنجلس تایمز درباره این تغییر استراتژی از شمال به جنوب می‌نویسد: در ماه‌های اخیر جبهه‌های جنوب سوریه اصلی‌ترین مرکز تجدید قوای معارضان مسلح با حمایت آمریکا بوده است تا این گروه‌ها که طی سه سال تلاش برای سرنگونی اسد در حال واگذاری میدان نبرد هستند، جان دوباره بگیرند. این را یکی از فرماندهان ارتش آزاد تأیید می‌کند و می‌گوید در حالی که نیمی از دو هزار نیرویش بدست دیگر گروه‌های مسلح کشته شده‌اند و دیگر توانی برای ایستادگی نمانده بود و ناامیدانه نظاره‌گر اوضاع بودند، یک افسر اطلاعاتی یکی از کشورهای همسایه سوریه - که از گفتن نام آن خودداری کرد - پاکتی حاوی مبلغ قابل توجهی پول به وی داده است که می‌تواند تا چند ماه دیگر هزینه جنگجویانش را تأمین کند.

با متوقف شدن مذاکرات صلح سوریه در ژنو و درگیری میان گروه‌های مسلح تکفیری در نقاط مختلف سوریه، واشنگتن و متحدانش تصمیم گرفته‌اند تا بر روی معارضان به زعم آن‌ها معتدل - نیروهای گروهک ارتش آزاد - در جنوب این کشور متمرکز شوند؛ برنامه‌ای که براساس آن شمال اردن را بارانداز این نیروها برای ورود به سوریه کرده است.

آمریکا با همکاری اردن و امارات متحده عربی امید دارند تا جنگ سوریه را که از نبرد بر ضد بشار اسد به جنگ میان گروه‌های مسلح تبدیل شده است، بار دیگر با تقویت باقیمانده‌های ارتش آزاد به عنوان معارضان معتدل، تغییر دهند تا جبهه‌های جنوب به سرنوشت شمال و شرق سوریه گرفتار نشود.

آیا طرح

"جاشوا لندیس" مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه اوکلاهما می‌گوید معارضان در جبهه‌های جنوب امیدوار هستند تا خبرهای خوبی از این منطقه منتشر شود و امید به گروه‌های معارض بازگردد. استراتژیست‌های معارضان همواره جنوب سوریه را یک مسیر بالقوه برای حمله به دمشق می‌دیدند که تنها 120 کیلومتر با پایتخت فاصله دارد. منطقه‌ای که در مجاورت اسرائیل نیز قرار دارد که همانند اردن نگران رشد گروه‌های افراط‌گرا در آنسوی مرزهای خود است و پیش از حرکت به سوی سرنگونی اسد، مبارزه با تروریسم گروه‌های افراطی را نیز پیش رو دارد.

زمزمه‌های تدارک برای عملیاتی گسترده از آنجا شدت گرفت که ترکیه، به طرز ناشیانه‌ای عملیات فریب در شمال سوریه را کلید زد و با هدف‌قراردادن یک جنگنده سوری، وارد درگیری با نیروهای ارتش سوریه در مرزهای شمالی شد تا توان ارتش را در این نقطه متمرکز کند. اما این اقدام ناشیانه ترکیه با افشای نوار مکالمه رئیس سازمان اطلاعات این کشور و وزیر خارجه تکمیل شد. جلسه‌ای که در آن هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ترکیه در دیدار با داود اوغلو، از آمادگی نیروهایش برای نفوذ به داخل سوریه و شلیک چند موشک به داخل ترکیه و دستاویز قراردادن آن برای حمله به سوریه خبر می‌دهد. کلکسیون بحران‌ها و اشتباهات مقامات ترکیه در سیاست داخلی و خارجی با اتفاقات هفته گذشته تکمیل شد تا گمانه‌ها درباره نبرد بزرگ در سوریه تقویت و زودتر از موعد علنی شود.

آیا طرح

از مجموع تحولات میدانی و آرایش‌های نظامی در مرزهای جنوبی سوریه، اردن و رژیم صهیونیستی و تحولات سیاسی - سفر اوباما به ریاض، سفر جان کری به اردن، دیدار پادشاه اردن و مقامات آمریکایی در واشنگتن، جلسه محرمانه و فاش شده مقامات ترکیه برای حمله به سوریه و مواردی دیگر - اینگونه برمی‌آید که آماده‌سازی برای هجومی با تمام توان از جنوب به سمت دمشق در جریان است.

اما ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان نیز با آگاهی از خواب آشفته‌ای که حامیان تروریسم و افراطی‌گری برای سوریه دیده‌اند، در حال تقویت مواضع خود در جنوب هستند. رزمندگان حزب‌الله در درعا مشغول مقابله با گروه‌های تروریستی هستند تا مسیر درعا و قنیطره را برای حمله احتمالی از اردن به سمت دمشق ناامن سازند. ارتش سوریه نیز همچنان یک لشکر مجهز و تازه‌نفس در نزدیکی جولان مستقر کرده است تا هرگونه تجاوز از این نقطه را در همان آغاز راه خاموش کند.

آیا طرح

ناوگان دریایی روسیه در مدیترانه نیز پیش‌تر و اواسط سال گذشته در زمان شلیک دو موشک بالستیک به سمت سواحل لاذقیه، آمادگی خود را نشان داده است. در آن زمان اسرائیل دو موشک بالستیک به سمت سواحل شرقی سوریه شلیک کرده بود که سامانه ضدموشکی روسیه در منطقه آن‌ها را رهگیری کرده و  هشداری جدی به غرب و اسرائیل می‌دهد. عملیات "السهم" یا "پیکان" بنابر گمانه‌زنی‌ها، قرار است در ماه آینده میلادی و با شرکت ده‌ها هزار تروریست که بسیاری از آن‌ها در اردن و اسرائیل آموزش دیده‌اند آغاز شود؛ عملیاتی که کمین‌های حزب‌الله و نیروهای ارتش سوریه در جولان، درعا، قنیطره و دیگر مسیرهای جبهه جنوبی منتهی به دمشق، انتظار آن را می‌کشند تا آخرین روزنه امید آمریکا را هم در صورت ارتکاب این خطا، کور نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 132
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    1 0
    بوی سفیانی داره میاد... اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان...
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    0 0
    خدایا به حق پنج تن آل عبا نیروهای حزب الله و ارتش سوریه را یاری کن و دشمنان را نابود کن و توطئه های آنها را خنثی گردان
  • اورنگ ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    0 0
    " زنده باد حزب‌الله" " زنده باد مقاومت " مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر تکفیری برتر سگ
  • جلال ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    خدا کمک ملت .ارتش .دولت سوریه .حزب الله کند تا از شر این نقشه شوم پس ایند فان الحزب الله هم الغالبون
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    اما فراموش نکنیم که خدا هم در معادلات تاثیر گذار است ، همان خدایی که در جنگ 33 روزه یک گروه که حتی یک سامانه ضد هوایی هم نداشت را در مقابل چهارمین ارتش مدرن دنیا یعنی رژیم صهیونیستی به برتری رساند. آیا باز هم تحلیلگران سیاسی و نظامی دچار اشتباه محاسباتی خواهند شد و نیروی لایزال الهی را در محاسبات خود وارد نخواهند نمود ؟ باید منتظر آخرین اشتباه دشمنان اسلام از نوع تکفیری و اسراییلی باشیم تا سرزمین شامات را گورستان بزرگ آنان نماییم. فرزندان عاشورا آماده یزیدیان و کفار هستندو
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    اللهم شتّت شملهم و فرّق جمعهم و خرّب بنیانهم و بدّل احوالهم و قطّع اعمارهم و بلّغ آجالهم و اشغلهم بابدانهم وخذهم اخذ عزیز مقتدر یاقهار یاجبار
  • بنده خدا ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    سلام خدا. ازت خواهش میکنم مثل همیشه روی کفار رو کم کنی. سپاس
  • حزب الله پیروز است ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    من هنوز در عجبم چرا ایران نیرو نمیفرسته!! به خدا نام سربازان ایران لرزه به تن همه میندازه! همه میدونیم اگر سوریه از دست بره مدتی بعد تروریست ها پشت مرزهای ما اردو میزنن!
  • شاهد ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    منتظر اذن ولیم
  • رسول ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    اللهم عجل لوليك الفرج دشمنان خدا راه بازگشت ندارند نصرمن الله وفتح قريب
  • تاجیک ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    بنا به روایات بعد از اشغال عراق بوسیله ی نیروهای روم یعنی غرب،دمشق در اثر جنگ داخلی ویران میشه در جنگ اول ، با مداخله ی ایران و پرچم های زرد شام پیروز میشه ولی بعد از عقب نشینی ایران دوباره جنگ میشه که رئیس حکومت شام کشته میشه(کودتا) ماجرای سفیانی و .....
  • ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    1 0
    خدا پشتو پناهتون باشه ای رزمندگان اسلام
  • از قول خدا ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    خوشم اومد بنده خدا درخواستت صادقانه بود. چشم حالشونو می گیرم
  • ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    خداوندا کسانی که به نظرات مثبت منفی میدهند با تکفیری ها مشهور بفرما ، الهی آمین
  • ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    انتخابات ترکیه نزدیکه خیلی بعیده که دست به حماقت بزنن
  • مهدی ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    شایدباورنکردنی باشداما احتمال زیادمی دهم که نیروهای اطلاعاتی آمریکاواسرائیل به همراه روسیه درپشت پرده توافق کرده اندکه تروریستها وگروههای مخالف خودشان رابه تدریج واردسوریه کرده وشایداکنون زمان آن رسیده است که بخواهدآخرین ضربات رابه آنها واردکنند،اگراین فرضیه درست باشدباشدبایدنیروهای حزب الله راازاین معرکه خارج شوند
  • یاعلی ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    درود برمقامت مرگ بر ترکیه خیانتکار
  • ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    سفیانی کیلو چنده ؟
  • ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    ساختار دولت سوریه به شکلی هست که اگه دمشق رو از دست بدن دیگه باید حکومت بر یک سوریه کامل رو فراموش کنن و در بهترین حالت به یک نوار ساحلی رضایت بدن.طرف مقابل هم اینو فهمیده واسه همین رو حمله به دمشق حساب میکنه.از پاییز گذشته میگفتن دارن یک نیروی برتر از نظر آموزش و تجهیزات رو فراهم میکنن تا بهار سال بعد(امسال) به دمشق حمله کنن
  • حبیب ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    منطقه شباهت بی نظیری به روایات عصر ظهور پیدا کرده.ما به شش ماه پایان غیبت امام محبوبمان که شروع علائم حتمیه است نزدیک میشویم.
  • حامد ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    ماه رجب نزدیک است. براساس روایات خروج سفیانی در ماه رجب اتفاق می افتد.
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    منتظر زلزله شام باید بود......
  • امیرحسین ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    این سفیانی پس کدوم گوری هست. قیام کن دیگه مردک
  • ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    خدا به زن و بچه های سوری رحم کنه،به نظر من تو این آشفته بازار بوی حلوا می آد.
  • عباس133 ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    ما ایرانیان و امت حزب الله برای رویاروییتان لحظه شماری میکنیم... ان شاءالله به زودی زود صوت اذان در سرتاسر جهان طنین انداز خواهد شد و پرچم اسلام را به جای پرچمهای کفر و الحاد برافراشته خواهیم کرد...
  • ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    اگر این جنگ مرتبط با سفیانی باشد سوریه و دمشق تصرف خواهد شد و حزب الله شکست میخورد و بشار اسد کشته خواهد شد و سپس سفیانی به سمت عراق خواهد امد و ......
  • ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    نادان ترین مردم آن است خود را داناتر از دنیا بداند.اگه نفهمیدی نترس چون در نفهمی هستی
  • محسن133 ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    سفیانی اینبار دیگه بیا بیرون که دلمون خیلی خونه از دستت. برا نابود کردنت آماده اییم الهم عجل ولیک الفرج " زنده باد حزب‌الله" مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل
  • ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    تنها ارتشی که توا ز ون در منطقه حساس غرب آسیا ومدیترانه مقابل صهیونیستها برقرار کرده بود ارتش سوریه بودکه متاسفانه درتوطيه عربی فاشیستی وفمنیستی درگیر جنگی فرسایشی شد وتنها رژیم غاصب صهیونیستی سود می بره
  • ارباب حلقه ها ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    اول همه من این توضیح بدم این مطلب که امریکا غرب و چند کشور عربی قصد دارند با اتحاد با گروهای تندرو ضربه نهایی بزنن کمی اشتباهه شما به یاد بیارید وقتی که عربستان چند گروه از جمله داعش و النصر در لیست گروهای تروریستی قرار دادو امریکا و غرب نیز از انها به عنوان گروهای تندر نام میبرند و کمک به انها کاهش در عوض کمک به ارتش ازاد سوریه که متشکل از نیروهای مردمی و معتدال تری است افزایش دادن این کار عربستان و غرب نشان میده که اونا نمیخوان النصره و وداعش در جنگ علیه بشار موفقیتی بدست بیارن چون ترس از تفکرات این گروها و خطری میداند که برای متحدان منطقه عربی امریکا دارن مثل اردن و عربستان و تاحدودی عراق به همین دلیل با گذاشتن اینها در گروها تروریستی بهانه ای و نشانه از حذف کلی و جایگزین کردن نیروهای مطیع تر و مثل ارتش حاضر در اردن برای حمله و نابودی بشار و همچنین این دو گروها( داعش والنصره) و شاخه ها وابسته به ان پس این اشتباهه که ما بگیم امریکا و غرب پیمان اتحاد بستن با این دو گروه(داعش و النصره) یا اینکه پشت پرده باهم معامله کردن برای سرنگونی اسد در ضمن جنگ اینده مختص به خاورمیانه نیست در پژوهش علوم سیاسی مطلبی هست تحت عنوان سیاست تطبیقی یعنی شما با تطبیق دادن واقع مهم گذشته جهان با حال حاظر میتوانید اینده و سیاست کلی جهان حدس بزنید شما با رجوع به زمان جنگ جهانی اول و در پس ان جنگ جهانی دوم خواهید فهمید که دلایلی چون: 1. اقتصادی: مثلا المانها تلاش داشتند تا بازاهای خارج را بر روی کالا های خود بگشایند و بازارهای داخلی خود را بر روی خارج میبستند و از طرف دیگر سرمایدارن تمایل به گشودن تمامی درهای بسته و حل تمامی نظامهای اقتصادی در نظام جهانی طبق تعریف خود از طریق فرایند نظامی وسیاسی(مثل والستریت) 2.مشکلات داخلی کشورها مثلا وضعیت کشورهای چون روسیه اتریش و مجارستان. روسیه در سال 1905 دچار انقلاب اجتماعی و شکست از ژاپن شده بود و دچار حقارت ملی بود.اتریش و مجارستان هم دچار اختلافات قومی بودند 3مشکلات خارجی مثل فرانسه و المان که به امید باز پس گیری ایلات الزانس و لرن وارد جنگ شدن 4.مسایل بین الملی مثل تقسیم اروپا و مسابقات تسلیحاتی و امید امریکا برای جایگزین شدن به عنوان یک قدرت برتر و بجای انگلیس. 5.نبود فضای حیاتی وسیاسی و بدست اوردن منابع کشورها 6.اعتراضات مردمی و وارد شدن به جنگ جهت فرار از اعتراضات مردمی و بالا بردن روحیه ناسیونالیستی و متحد شدن دوباره مردم (که بهترین زمان برای متحد کردن مردم یک کشور شروع یک جنگ است) 7.واختلاف و شکاف بین متحدان در ان دوران و شکل گیری و صفبندی جدید کشورها از شرق مثل چین ژاپن و خاورمیانه مثل عثمانی و تا غرب مثل المان و فرانسه در مقابل یکدیگر اینها عواملی بودند که باعث شد برخی از سران کشورها و بنگاهای اقتصادی چون والستریت شرایط جهان به مسر برگشت ناپذیر جنگ هدایت کنند. حال ما با تطبیق دادن اوضاع و احوال دوران خودمان با اوضاع جهان قبل از شروع جنگ جهانی اول که به دنبال ان جنگ جهانی دوم شکل گرفت میتوان ب این پی برد که جهان بزودی بر اثر مسایلی چون بدهی میلیاردی امریکا بعنوان قدرت برتر اقتصادی و وصل بودن اکثر کشورهای قدرتمند و دیگر کشورهای به اتصاد امریکا ومشکلات کره شمالی و جبهه گیری کشورهای چین و روسیه و کره شمالی در یک طرف و ژاپن و کره جنوبی و امریکا در طرف دیگر و خاورمیانه امروز ایران سوریه و لبنان و به خصوص کشور ایران امروز به تعبیری نقش و اهمیت کشور لهستان در دوران جنگهای جهانی اول و دوم و جنگ سرد را برای روسیه امروز دارد ب نوعی میتوان گفت که مشکلات امروز جهان ما به مراتب از اوضاع قبل جنگ جهانی اول و دوم سخت تر و پیچیده تر است یعنی جهان مثل یک ویندوزکامپیتر در نظر بگیر وقتی ویندوز کامپیتر بعد از مدتی کار طولانی به فرسایش میرسه درچا مشکل بشه با یک ریست دوباره میشه نظم دوباره به ویندوز و سیستم برگردوند جهان هم همینه وقتی دچار مشکل بشه جنگ برای این مشکل بهترین درمانه کشورهای قدرتمند با شروع کردن یک جنگ در سطح جهانی و با انجام یک کنفرانس مثل وستفالی تا کنگره وین از کنگره وین تا ورسای و از ورسای تا یالتا کشورها پیروز میان نقشه جدید سیاسی و اقتصادی برا خودشون وضع میکنن و بنوعی نظم نوین بین الملی در جهان حاکم میکنن به همین دلیل جنگ جهانی سوم در راه است
  • رضا ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    درسته و مردم زیادی کشته خواهند شد به زنان و دختران تجاوز میشود و .....
  • سید حمیدرضا نورانی ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    تحلیل قوی ای بود ممنون مشرق فقط کاش اسم تحلیلگرش رو هم می نوشتی
  • مهدی ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    سفیانی... هر روز قدرتمندتر... مرموزتر... و خطرناکتر... اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب کبری و رقیه بنت الحسین علیهما السلام
  • صداقت ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    نمی دانم وقتی که کشورهای غربی عربی و عبری مستقیم به تروریست ها در سوریه کمک می کنند و به آن افتخار هم می کنند ایران به سوریه کمک نظامی نمی دهد و از گفتن آن هم ابا می کند؟
  • حمید ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    همانطور که تا کنون در گل مانده اند از این به بعد هم به یاری خدا کاری از پیش نخواهند برد. و مکرو و مکرالله و الله خیرالماکرین
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    خدایا به حق پنج تن آل عبا نیروهای حزب الله و ارتش سوریه را یاری کن و دشمنان را نابود کن و شر آنها را به خودشان برگردان
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    تکفیری ها به هلاکت افتادند انها با خواهر و مادر خودشون نزدیکی میکنند و معتقدند خداوند مادر و خواهر انها را به خاطر این کار (جهاد نکاح )به بهشت میفرستد
  • امیر خوشرو ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    جناب مشرق بسیار بسیار خبر مسرت بخشی را منتشر کردید . اجرکم عند الله . خیلی وقت است که منتظر چنین حادثه ای هستیم . به احتمال قریب به یقین .. خروج سفیانی ملعون روایات است . اللهم عجل لولیک الفرج .
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    اینها نشانه های ظهور فرزند زهراست..وبدانید که هیچ کاری از پیش نخواهند برد انشاالله
  • محمد ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    پیروزی با حزب الله است وکفر نابود. انشاء الله
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    دیگه از سوریه چیزی باقی نمونده میلیونها نفر از مردمش آواره شدن خدایا آرامش و صلح را به این کشور بازگردان الهی آمین
  • جعفر ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    ژنده باد سپاه قدس و سپاه حزب الله خدا به حق محمد و آل محمد عربستان و اردن و امارات آ بپوکونشون. که اثری ازشون نباشه
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    کجا ترکیه مشکلات داخلی دارد اگه چند روز ترکیه بهم خورد پول بیت المال ایران بوده که انها دودره اش کردند خداشاهده کردند
  • sadeghi ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    گل گفتی سومین زنده باد بهاری که دکتر احمدی نژاد قبل از پایان ریاست جمهوریش در نیویورک و آغاز سال نوی 92 اعلام کرد بهار سال آینده است انشااله السلام علیک یا ربیع الانام
  • پونه ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    به امیدخداحزب الله پیروزاست.
  • مهدي ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    خدالعنت كند اين تررويست ها را كه كار بدتر از وحشي ها را انجام مي دهند.
  • مهدي ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    خدالعنت كند اين تررويست ها را كه كار بدتر از وحشي ها را انجام مي دهند.
  • اسمال ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    2 0
    خدایا خودت رزمندگان اسلام رو نصرت بده. در ضمن یک پیشنهاد دارم برای مشرق.ماهایی که اینجا این همه هوار و حسین میکنیم .خوبه مشرق ازمون ثبت نام کنه برای نبرد های اخر الزمان با ادرس و شماره تلفن و اسم که در صورت فراخوان اعزام بشیم
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    الهم عجل لولیک الفرج...
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    تمام تحلیل نویسنده بر پایه این اشتباه مسلم استوار شده است که که فکر می کند گروههای تکفیری عامل نگرانی اسراییل هستند! در حالی که اساسا وهابیت بوجود آمد تا با تضعیف قداست تبرک و زمین و قبور انبیا راه را برای اشغال فلسطین هموار کند.
  • مجمدحسین ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    باسلام من حدود 40 سالمه. درجنگ که توفیق شهادت حاصل نشد. امیدوارم خدا بهم عمر و سلامتی بدهد تابتوانم ظهور اربابم را ببینم و زیرپای سربازان آن امام عزیز جان ناقابل و بی ارزش خودم را بدهم. هرکدام از شما خوانندگان نوجوان که عمر بیشتری میکنید و احتمالا زمان ظهور را درک میکنید، سلام ما بازماندگان را به حضرتش برسانید. اللهم عجل لولیک الفرج.
  • ناشناس ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    ان ربک لبالمرصاد... بیایید منتظرتان هستیم و تاریخ دوباره تکرار خواهد شد.
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    متن نوشته طوری بوده که انگار ارتش اسد در شمال و شرق سوریه خیلی توفیق داشته. نبردهای شمال از ادلب و حلب تا اخیرا در شمال لاذقیه و شرق از الرقه تا دیرالزور تماما با ناکامی و شکست برای اسد همراه بوده. از مرز با چهار کشور همسایه سوریه، مرز سه کشور ترکیه، اردن و عراق تقریبا به طور کامل در کنترل مخالفانه و تنها بخشهایی از مرز لبنان در تسلط ارتش اسد است(البته بخشهای مهم مرز لبنان)، تنها جایی که اسد در آنجا آن هم با کمک همه جانبه روسیه و ایران و حزب ا... و البته تحمل تلفات بسیار بالا (به گزارشهای معتبر در باره تلفات جنگ داخلی سوریه مثل دیده بان حقوق بشر سوریه یا "المرصد السوری لحقوق انسان" مراجعه کنید متوجه میشوید که تلفات ارتش اسد و نیروهای دفاع وطنی و طرفدار اسد تقریبا دو برابر مخالفان است) تاحدی موفق بوده مرز لبنان و حومه دمشق است.
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    فکر نمی کنم که بوی سفیانی آمده است.
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    ژنده= زنده سپاه حزب الله= نیروی مقاومت اسلامی
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    از نظر وهابیت فرقی میان مردم سوریه و صهیونیست ها وجود ندارد.
  • نظری از قم ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    مکرو ا ومکرالله والله خیر الماکرین انشاءالله باید به استکبار و تفاله های آن گفت این تو بمیری اون تو بمیریهای گدشته که هر جور شما می خواستید فرمان جهان را می پیچاندید نیست و انشاءالله انقلاب اسلامی همانگونه آقای فوکایاما نظرش را اصلاح کرد پایان لیبرالیسم خواهد بود .
  • محسن ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    آمریکا در منطقه دارد همه چیزش را می بازد و در قضییه کریمه ضربه مهلکی خورد و می خواهد از این طریق جبران کند و اینجا هم به لطف امام زمان شکست سختی خواهد خورد
  • علی ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    من همیشه بعد از نماز هایم حزب الله را دعا میکنم
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    چرا نوجوان ؟ چه بسا براي درك زمان ظهور نياز به عمر طولاني و نوجوان بودن نباشه ! برادر آمادهباش . خودتو آماده كن
  • مهدی منتظر ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    خیلی بی شعوری با دروغ پر دازی فقط ایمان مردوم نا بود می کنی و ظهور رو به تخیر میندازی اگر منتظر واقعی هستی باید ها لا توسوریه بازی نه با این هرفا مردوم توشک شبهه وارد کنی
  • amin ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    یعنی هیچ کار نکنیم تا سفیانی بیاد!! آدم یاد حجتیه میفته
  • ali ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    سلام من هم الان 45 سالمه و جنگ رو از نزدیک دیدم وامیدوارم که ظهور حصرت را همین امسال ببینم و ان شاالله شما را جزو یاران اصلی حضرت ببینم یا علی
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    اگه با پول ما ترکیه به آشوب یکشه پس قدرت ما خیلی بالاست با نظرت موافقم
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    شواهد و قرائن مشخص مي كند كه تا چند ماه آينده نبرد بسيار سختي در منطقه آغاز خواهد شد.... 124 مزتبه ذكر مقدس با ابوالفضل العباس براي نصرت رزمندگان اسلام در مبارزه با خوارج مدرن و ايادي مستكبر غرب به رهبري و معاونت آمريكا و اسرائيل
  • عبدالله ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    ان حزب الله هم الغالبون جانم فدای سید حسن نصرالله
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    ما بجای مذاکره بر سر انرژی هسته باید تمام توان دیپلماتیک کشور را روی موضوع سوریه متمرکز کنیم. ما الان به حقیقت یک کشور در حال جنگ هستیم
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    بابا جون سفیانی کجاش مسرت بخشه؟؟ ما فقط منتظر ظهوریم.
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    فقط اللهم عجل لولیک الفرج
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    الهی آمین
  • رسول ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    آمین. درود بر شما
  • رسول ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    احسنت. اما کاش می گفتی تکفیری های بدتر از سگ
  • رسول ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    دوست عزیز از سوریه ایمان قوی و استقامت مثال زدنی آن باقی مانده و روحیه ی جهادی و انتقام از کفار نامرد. قوی باشید لطفا"
  • رسول ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    ای بدبخت منافق. چشم بصیرت که نداری. حداقل یه کم تحقیق کن بعد روحیه ی مردم رو تضعیف کن
  • رسول ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    جانم فدای امام خامنه ای
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    کجاشو دیدن تازه قراره ایران دست رو دست بزاره تا اونا راحت پیروز بشن ، بعدش هم قراره ازشون کلی پذیرایی بشه .....
  • علی ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    بله، صوت اذانی که در آن شهادت به ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) در دنیا طنین‌انداز خواهد شد.
  • حزب الله ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    بااستعانت از حضرت حق مجاهدان در زیر پرچم اسلام ناب محمدی (ص)هیچوقت شرمنده تاریخ نشده اند هنوز ندای پیر سفر کرده جماران در گوشها طنین انداز است :اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد
  • مجتبی ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    مکروا و مکر الله فالله خیر الماکرین. به زودی مکر شیاطین به خودشان بازخواهد گشت. ان شاء الله خواهید دید که سنت امداد الهی چگونه مومنین را یاری خواهد کرد و دشمنانشان را چگونه در آتش عذاب خود غرق خواهد کرد. برادران عزیز یادتان باشد که خدا خودش تاکید کرده است کخ "ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم"...
  • اشکان ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    خدایا در ظهور آقا امام زمان تعجیل کن رحمی به کودکان و زنان بیچاره سوریه و دیگر نقاط جهان کن خدایا لعنت تو بر این ترکای عثمانی باد که بی ناموث ترین آدم نما های تاریخند خدایا کمک کن دودمان این آل سعود بر باد فنا بدیم.سلام بر رزمندگان اسلام سلام بر سید حسن نصر الله.ما برای نبرد بزرگ اماده ایم.سلام بر مهدی عج
  • reza ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    راست میگیا رجب ماه بزرگیه اخه یک رجب منو داداشم به دنیا امده ایم خخخخخ
  • غلام سید علی ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    احسنت اخوی که توکل را به یاد تحلیل گران انداختی انشاالله حزب الله پیروز است
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    به ناشناس 10:55 اتفاقا بنابر فتاوای مکرر مفتیهای وهابی، یهود اهل کتاب هستند ولی شیعیان و علویان کافرند. برای همین است که این آقایان به بهانه اینکه اول باید امارت اسلامی تشکیل بدهیم مشغول کشتار مردم سوریه و مخصوصیا شیعیان و یا سنی هایی هستند که با اسد همکاری می کنند. پس هیچگاه این ادعاها را جدی نگیرید. تکفیریها تنها عروسک خیمه شب بازی اسراییل هستند و بس. چرا پس از گذشت دهها سال از تاسیس القاعده آنها حتی یک تیر هم به سوی اسراییل نینداختند اما در عوض در لبنان با حزب الله و در غزه با حماس جنگیدند؟ چرا مفتیهایشان حتی دعا به حزب الله و بعدا حماس را در طی جنگ با اسراییل حرام کرده و آنها را سگهای صفوی نامیدند؟ خود را گول نزنید. تا وهابیت هست اسراییل ئا برجا است. تنها راه نابودی اسراییل هم بازگشت اعتقاد مسلمین به تبرک و قبور انبیا و.. است.
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    ایران با توجه به شرایط پای کا ر است لازم باشه نیرو هم میفرسته نصرمن الله وفتح قريب
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    نیروهای حزب الله برای مقابله با نیروهای امریکا و اسرائئل و دیگران در هر لباسی چه تکفیری و چه غیره تشکیل شده برای چی خارج بشه!!!!!
  • محمدرضا ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    ان شاء الله
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    چه جالب احمدي نژاد و سفياني رو به هم ربط ميديد.نكنه احمدي نژاد از زمان ظهور خبر داره كه نويد سومين بهار رو داده؟ واقعا نميدونم چي بگم فقط ميتونم بگم متاسفم.
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    ايران از سربازاش در مقابل گروهك جيش العدل حفاظت كنه هنر كرده!!!! با اينهمه سرهنگ پر مدعا.
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    چه ربطي به فمنيستي داره؟ خواستي 4 تا كلمه قلمبه سلمبه بياري نشون بدي كارشناس قهاري هستي!!!!!
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    از کی المرصد السوری لحقوق انسان شده منبع معتبر ! وابستگی این منبع به مخالفین که کاملا روشن هست !
  • رضا ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    انشالله این حمله سفیانی زاده های حرامزاده تکفیری نیزبا هوشیاری سربازان گمنام وبچه شیعه ها و به مدد مولاوسرورمان آقا صاحب الزمان (عج الله فی فرجه )درنطفه خفه خواهد شد
  • یکی ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    من حدود یک ماه لبنان بودم. بچه های حزب الله انصافا مثل شیر وایسادن. باهاشون که حرف میزدند اشک شوق میریختند و آرزوی شهادت میکردند واقعا لحظات دیدنی هست توی لبنان.کاش میشدم قسمت همه بشه... لبیک یا زینب سلام الله علیها
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    آمـــــــــــــــــــــــــــین
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    اقا رضا پس تولد تو و داداشت مبارک
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    سلام یک بار درباره ی سایت آپارات تذکر دادم اصلا انعکاس و واکنش نشان ندادید این بار غیرت نشان دهید نهی از منکر کلیپی که زن که تقریبا پا لخت است ترویج فساد است آن هم در سایت پربیننده ی آپارت باحال از zahra ارسال شده در ۱۰ فروردین ۱۳۹۳
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    به رسول اینقدر راحت به مردم انگ منافق نزنید. نظرش واقعیت داشت. البته جز اینکه مرزهای عراق در حدوده استان حمص و مرز اردن در محدوده سویدا و بیشتر مرز با جولان اشغالی هنوز در کنترل دولت سوریه است. اما مثلا کنترل کل مرز ترکیه به دست کردها یا داعش و یا سایر تروریستها است. اما البته این نکته را باید لحاظ کرد به دلیل اینکه تروریستها مرکزیت مشخصی ندارند و تلاش بر ناچیز نشان دادن آمارهای خود دارند، نمی شود آمار دقیق کشته هایشان را معلوم کرد. لذا همیشه اینطور به نظر می رسد که تعداد کشته های دولت سوریه بیش از تروریستها است.
  • ناشناس ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    تا آدم نشویم امام زمان نمی آید باید لیاقت داشته باشیم
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    از نظر وهابیت فرقی میان مردم سوریه و صهیونیست ها وجود ندارد؟ اگه وجود نداشت که این حضرات وهابی یه ترقه ای هم به سمت اسرائیل شلیک می کردن... خیلی فرق وجود داره...
  • ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    اگر ما از این اقدامات مداخله جویانه کشورهای دیگه آگاه هستیم.پس چرا رسما وارد نمیشیم.تا نذاریم تا حرومزاده ها نقششون رو پیداه کنن؟؟؟
  • انصاری ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    قکر می کنم ظهور امام عج نزدیک است
  • مهدی ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    پیف پیف
  • مهدی ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    شاید سرباز نفرستاده تو این سه سال ولی سوریه همین حالا پر از فرمانده گمنام ایرانیه .
  • مهدی ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    اینا دیگه کارو از حماقت گذروندن.
  • علي ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    خير برادر در روايات هست خداوند گروهي را از شر سفياني در امان نگه مي دارد. كه شامل حزب الله لبنان مي شود ولي دربقيه موارد حق با شماست
  • ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    منبعی، سندی، چیزی؟!؟!؟! همین جوری می دوزی و می بافی... تازه از کجا معلوم که به این واقعه برگرده؟؟؟؟ خودت تفسیر می کنی و ... دلت خوشه ببین چند تا منفی خوردی؟؟؟ خجالت بکش
  • گلپور ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    مثل شما که خودتو زرنگ میبینی؟
  • گلپور ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    اولا که قضیه اکراین بود که امریکا گرفتش خیلی راحت.. دوما کریمه از اولم جدا بود
  • نصیر ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    پس دعای عهد برای چیه برادران؟؟
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    ای بنده شیطان منفی بده اگر می تونی به فرشته مرگ ساعت قیامت و دادگاه میزان و اعمال هم منفی بده
  • ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    خدایی اگر تحریم های سال آخری نبود احمدی نژاد هم الآن این قدر بد نمی گفتین شما شیعه امام زمان هستین یا شیعه دلار و پول ؟؟
  • ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    تا زمانی که در یمن خبری نشه نباید خیلی مانور داد.....شکست و عقب نشینی در شام هم از روایات قطعی ظهور هست......
  • نحن زینب ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    ارواحنا فداک یا زینب (س)
  • علی ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    مراقب فریب صهیون باشیم استراتژی جدید برای پیش برد اهداف شوم صهیونها استفاده از مذهب و این همانی کردن است (با استفاده از نفوذی های که دارد) جایگاه عقل را فراموش نکنیم افراد سطحی نگر در دین و آموزه های دینی براحتی فریب میخورند سلفی ها از آن دست هستند
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    أحسنت. اللهم فمزقهم کل ممزق و اجعلهم تحت اقدامـــــــنــــــــــــــــا
  • ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    0 0
    درجواب بعضیا هم باید گفت: کذب الوقاتون
  • ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    0 0
    شما نظر ندي ميگن لالي برو 4 تا کتاب سياسي و روابط بين الملل بخون
  • وزیر امور خارجه امریکا ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    0 0
    ما کشورهای حامی سوریه را به زودی درگیر خودشون می کنیم!!! نمونه اش روسیه هست، و در ایران نتوسته فرستادگان اروپایی ما کاری از پیش ببره؟؟؟ و لبنان را هم به زودی درگیر خودش می کنیم تا حدی موفق بودیم. بعد سوریه از ان ماست. اما جای شک داره چون ایران خیلی قدرتمند تر از آن هست که انتظار می رفت. به هر حال هیچ کار نکردیم شما مسلمونها رو به جون هم انداختیم این هست صهیونیسم یهود و مسیح و تکفیری
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    0 0
    تو این صفحه فقط همه دارند یا دعا میکنند یا لعن دلیلش اینه که تو موضع ضعفند
  • امید ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    0 0
    اقای عزیز . هدف کشورهای حامی تکفیری ها عربستان . ترکیه . قطر . اردن . اسرائیل . آمریکا و...... سرنگونی حکومت بشار اسد بوده است اما می بینید که الان سه سال است علی زغم آن همه امکانات و نیر آوردن از بسیاری از کشورها موفق نشده اند آیا این برای یک کشوری که از سه یا چهار ناحیه تحت محاصره دشمنان قرار گرفته است پیروزی نیست؟؟؟ کسی منکر آن نیست که سوریه صدمه و تلفات نداده است اما حفظ حاکمیت ملی در مقابل این همه دشمنان مسلح انصافا پیروزی است . ای کاش دست از تعصب برداریم و واقع بینانه تحولات جهانی را تحلیل کنیم و منافع اسلامی و میهنی کشور خود را به خودباختگی غربی نفروشیم.هر چند حکومت اسد ایده آل نیست اما از حاکمیت تکفیری ها و سلفی ها و وهابی ها و دمکراسی غربی ها به مراتب آبرومندتر است . نگاهی به حکومت های عربی و نگاهی به وقایع میانمار و آفریقای مرکزی بیاندازید تا قدری روشن تر شوید. خداوند انشا الله به هموطنان و دوستان بصیرت و به سپاه حزب الله نصرت عطا بفرماید. الله عجل لفرج ولیک الحجت ابن الحسن صلوات الله علیه
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    0 0
    عزیزم وقاتون کسانی هستند که می گویند ظهور مثلا در فلان تاریخ اتفاق خواهد افتاد. اما کینکه بگوییم اجملا نشانه های ظهوریدا شده و ظهور نزدیک اشکالی ندارد/ بلکه حتی گفتن اینکه قیامت نزدیک است هم اشکالی ندارد. خود حضرت رسول الله صلی الله و علیه و آله فرمود : من از نشانه های فرارسیدن قیامت هستم.
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    0 0
    خودتان را دست کم نگیرید. ایران بهتر از سوریه پتانسیل جنگ داخلی را دارد.
  • آرش ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    0 0
    سلام،انشالله آمریکا و اسرائیل شکست میخورن،برای کمک به سوریه و حزب الله ،هر وقت رهبر عزیز دستور بده ما با تمام وجود میریم
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    0 0
    من خونده بودم چند روز پس از رمضان و حکومتش هم دقیقا نه ماه طول خواهد کشید و پیش از رسیدن به مکه در دل زمین فرو خواهد رفت
  • ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    0 0
    همون نمیدونی...! همین مشرق چند وقت پیش خبر زده بود که پدر یک تکفیری که دنبال کمک میگشته چند نفر از مسلمانان -نه تکفیری ها- میرن بالا سرش بعد میبینن طرف تکفیریه. بهش میگن ما سربازان (امام) خمینی هستیم. طرف داشته سنگ کوب میکرده!
  • ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    0 0
    مثل اینکه روسیه معاملاتی سر اکراین و سوریه باغرب انجام داده و پشت سوریه را خالی کرده که غرب طراحی حمله نهایی را در سر دارد حالا فقط ایران باقی میماند و حزب الله این اخرین تیر غرب و تکفیری هاست اگر ایران و حزب الله هشیارانه عمل کنند غرب دست از سوریه میکشد چون آنها بیش از حد هزینه نمیکنند
  • سروش ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    0 0
    امیدوارم این منفی ها به نحصی سیزده برای منفی بده هاش همچنان باقی بمونه.
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    0 0
    ببخشید می خواستم بگم پاسخ بده چرا اهانت می کنی ؟؟!!
  • ناشناس ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    0 0
    مشهور؟ یا محشور؟
  • سلام ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    0 0
    پیروز های جنگ جهانی اول و دوم در حال فروپاشی هستند و قصد دارند جغرافیای زمینی جهان را زا وضعی که تغییر داند به همان وضع بر گردانند قطعا بعد از مدتی فاسشیسم را نیز در اروپا طرح خواهند کرد اما تاریخ به عقب برنمی گردد فقط نقل می شود که فهم و انگیزخه اروپائی های و آمریکائی ها از ایجاد این قاعده خنده دار است/
  • محمد ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    0 0
    عزیزان اینهمه بحث محترم است ولی عاشقان اینهمه تکفیری و سفیانی و ....با لشکر سید خراسانی که همه شما سرباز ایشان هستید چه خواهند کرد پس جهان بدست من و تو ترسیم خواهد شد همان طور که سید علی میگفت و میگه چرا نمیفهمید بارها میگفت اینده از ان ماست همان لشگری که رهبرش سید علی در بیرون از خانه پیروز خواهد شد و پرچم را به صاحب الزمان قائم ال محمد میدهد
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    0 0
    منظور ازفمنیستی جهاد نکاح هست ؟
  • علي ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    به اميد پيروزي رزمندگان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس