تکلیف اراضی در اختیار نیروی زمینی ارتش با امضا تفاهم‌نامه‌ای میان استاندار لرستان و فرمانده مهندسی نزاجا، مشخص و توافق لازم برای خروج این یگان نظامی از داخل شهر خرم‌آباد حاصل شد.

 به گزارش مشرق به نقل از فارس، این تفاهم‌نامه با حضور امیر مسعود باقری فرمانده مهندسی ساختمان و تاسیسات نیروی زمینی ارتش و هوشنگ بازوند استاندار لرستان در جلسه‌ای که روز یکشنبه در دفتر استاندار لرستان برگزار شد، تنظیم و از سوی طرفین امضا و نهایی شد.

برهمین اساس، اراضی تحت اختیار ارتش در قالب پادگان 07 و همچنین هدفگاه در محدوده شهر خرم‌آباد (حدود 42 هکتار در محدوده بلوار 60 متری) در راستای خروج یگان‌های نظامی از داخل شهر، تخلیه و با توافق طرفین و هماهنگی شهرداری با تغییر کاربری به مجموعه‌های مسکونی، اداری، ورزشی، فضای سبز، فرهنگی، هنری، مذهبی، تجاری، درمانی و خدماتی تبدیل وضعیت می‌شوند.

محدوده اراضی تحت اختیار نیروی زمینی ارتش که در محدوده داخل شهری خرم‌آباد واقع شده، با هماهنگی و توافق طرفین در راستای اجرای طرح خروج نیروهای نظامی از محدوده شهری و رفع برخی از مشکلات اساسی شهر خرم‌آباد در زمینه ترافیکی و عمران شهری و همچنین بهسازی و زیباسازی شهر، تعیین تکلیف می‌شود.

براساس این تفاهم‌نامه، با تخلیه این اراضی از سوی ارتش و به منظور رفع مشکلات و زمینه‌سازی برای عمران شهری، ساختمان جدید استانداری لرستان در این محدوده احداث و ساختمان فعلی استانداری که در مرکز شهر خرم‌آباد واقع شده برای رفع مشکلات ترافیکی مرتبط به این محدوده منتقل می‌شود.

براساس تفاهم‌نامه منعقده میان استانداری لرستان و نیروی زمینی ارتش، مفاد اجرایی آن در زمینه تعیین تکلیف و تغییر کاربری این اراضی براساس موازین قانونی و اخذ مجوزهای لازم، تا پایان سال جاری عملیاتی و اجرایی می‌شود.

استاندار لرستان، در حاشیه امضای این توافقنامه از حسن نظر و توجه ویژه فرمانده نیروی زمینی برای فراهم شدن زمینه مناسب در راستای خدمت‌رسانی بهینه به مردم استان لرستان صمیمانه قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس