کد خبر 276588
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: باید برای بالا بردن بودجه بسیج تلاش کرد و انشاءالله باتلاش نتیجه حاصل می‌شود و تغییراتی صورت می‌گیرد، ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این راستا تلاش می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس،  سردار سرلشکر مصطفی ایزدی معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سالگرد عملیات کربلای 5 با بیان اینکه رزمندگان ما در صحنه‌ها و جبهه‌های مختلف برای پیروزی انقلاب اسلامی نبرد کرده‌اند، گفت:‌ عملیات کربلای 5 نشانگر اراده ملی ملتی است که صحنه‌های عاشورایی را پدید آوردند که یک صحنه از دفاع انقلابی مردم است.

وی افزود: در صحنه‌های دیگر هم همین شرایط است یعنی ما با دشمن و کسانی مواجه هستیم که آنها دنبال منافع خودشان هستند و نمی‌خواهند بپذیرند که این انقلاب مسیر استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که راهنمای ملت‌های دیگر است را طی کند.

* گزینه نظامی آمریکا به جایی نمی‌رسد

ایزدی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 اظهار داشت: در صحنه دیپلماتیک، دشمن از هر ابزاری که دارد برای فشار بیشتر استفاده کرده ولی کاملا واضح و روشن است که شرایط ایران اسلامی و قابلیت‌ها و آمادگی‌ها و اراده ملی که وجود دارد و در راس آن رهبریتی که به خوبی این مجموعه را هدایت می‌کند، با دیگر کشورها کاملا متفاوت است.

معاون ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: از طرف دیگر، شرایط منطقه‌ای و شکست‌هایی که آمریکا در نقاط دیگر با آن مواجه شد و نتوانست نتایج مورد نظرش را بدست بیاورد، در قیاس با توان جمهوری اسلامی اصلا قابل مقایسه نیست. کشوری مثل عراق و افغانستان و یا شرایطی که در سوریه است اصلا با پتانسیل و توانی که در کشور ایران و انقلاب اسلامی وجود دارد، قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: بنابراین آنها می‌دانند که نمی‌توانند در یک حرکت نظامی به نتیجه برسند و مباحثی نظیر «گزینه نظامی روی میز» را مطرح می‌کنند تا بتوانند در عرصه‌های دیپلماتیک پیشرفت‌هایی داشته باشند که انشاءالله با همت بالای مسئولین محترم نظام اسلامی، این اتفاق نخواهند یافت.

* تلاش ستاد کل نیروهای مسلح برای بهبود بودجه دفاعی

ایزدی در بخش دیگری از این گفتگو به موضوع بودجه دفاعی در لایحه بودجه سال 93 اشاره کرد و اظهار داشت: شرایط تنظیم بودجه و اداره کشور به نحوی است که فراز و نشیب‌هایی دارد و این فراز و نشیب‌ها باید با توضیحات و تلاش‌هایی که در مجلس انجام می‌شود به یک نقطه تعادل برسد.

معاون ستادکل نیروهای مسلح گفت: در مجموع، بودجه‌ای که الان برای نیروهای مسلح تخصیص داده می‌شود، در قیاس با سایر کشورهای منطقه بودجه بالایی نیست در حالیکه قابلیت‌ها و توانمندی‌های نیروهای مسلح ما هم با همین بودجه‌ محدودی که به آن تخصیص داده می‌شود، الحمدالله خوب و بالا است.

ایزدی همچنین به کاهش محسوس بودجه بسیج اشاره و تصریح کرد: از طرفی دیگر در راس این مجموعه، نیروهای مردمی و بسیج است، بنابراین امیدواریم مسئولین محترم به این رکن مهم یعنی رکن قدرت دفاعی کشور توجه لازم را داشته باشند و خصوصا به بسیج رسیدگی ویژه‌ای شود.

معاون ستادکل نیروهای مسلح در پایان با اظهار امیدواری نسبت به بالا رفتن بودجه بسیج گفت: باید برای بالا بردن بودجه بسیج تلاش کرد و انشاءالله باتلاش، نتیجه حاصل شده و تغییراتی صورت می‌گیرد و ما امیدوار هستیم. ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این راستا تلاش می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس