رئیس پژوهشکده سامانه های فضانوردی سازمان فضایی ایران از آغاز طراحی مفهومی اولیه فضاپیمای زیرمداری برای اعزام موجود زنده به فضا خبر داد و گفت: طراحی اولیه این طرح تا 3 ماه آینده به اتمام می رسد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، محمد ابراهیمی از تصویب برنامه عملیاتی و راهبردی اعزام فضاپیمای زیرمداری خبر داد و گفت: طراحی مفهومی این طرح شروع شده و هم اکنون نیز تیم طراحی در حال تجهیز پروژه است.

وی با بیان اینکه طراحی مفهومی این پروژه زمان بر است، ادامه داد: پیش بینی می شود طراحی مفهومی اولیه 3 ماه به طول بیانجامد.

رئیس پژوهشکده سامانه های فضانوردی سازمان فضایی ایران ادامه داد: پس از شروع طراحی مفهومی، طرح فنی اعزام فضاپیمای زیرمداری نیز تصویب خواهد شد و فاز اجرایی این پروژه آغاز می شود.

ابراهیمی گفت: طراحی این پروژه در پژوهشکده سامانه های فضانوردی انجام می شود اما در این پروژه از دانشگاهها و پژوهشگاههای مرتبط داخلی نیز کمک خواهیم گرفت.

پیش از این رئیس پژوهشکده سامانه های فضانوردی سازمان فضایی ایران گفته بود: قرار است در یک سطح کاملا جدید و در قالب یک مجموعه پیچیده و تخصصی، یک فضاپیمای زیرمداری را با قطر بزرگتری نسبت به کاوشگرهای پژوهش و پیشگام و با حامل موجود زنده ای به مراتب بزرگتر از میمون هایی که به فضا اعزام شدند پرتاب شود. براین اساس این بار ممکن است موجود زنده ای که با این فضاپیما به فضا اعزام می شود میمون نباشد و یا اینکه میمونی با وزن بیشتر و یا چند رده موجود زنده مختلف را مورد آزمایش قرار دهیم اما تصمیم قطعی بعد از طراحی اولیه گرفته خواهد شد.

وی پیش بینی کرد تا پایان سال 93 فضاپیمای زیرمداری با محموله موجود زنده به فضا پرتاب شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس