کد خبر 271952
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توانمندی های متخصصان متعهد ایرانی اظهارداشت: ساخت جدیدترین هواپیمای « آموزشی شکاری » نیروی هوایی با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دست اجرا است.

به گزارش مشرق، امیر « عزیز نصیر زاده » در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که امروز نیازهای دفاعی کشور در داخل و توسط متخصصان مجرب ایرانی در صنعت دفاعی کشور تولید می شود، افزود: ساخت این هواپیما با حدود 70 درصد پیشرفت همراه بوده است و روند ساخت آن با موفقیت به جلو می رود.

امیر نصیرزاده، یادآور شد: اطلاعات مربوط به ساخت این نوع هواپیمای آموزشی شکاری که پیشرفت های خوبی نیز تاکنون داشته است در زمان خود اطلاع رسانی می شود.

وی در ادامه با اشاره به توانمندی تعمیر و نگهداری انواع هواپیماهای موجود در ایران گفت: امروز نیروی هوایی الهی جمهوری اسلامی ایران در زمینه نگهداری و اورهال هواپیماهای خود نیازی به خارج از کشور نداشته و اورهال تمامی هواپیماهای موجود کشور در داخل انجام می شود.

امیر نصیر زاده یادآور شد: امروز هر هواپیمای آماده موجود در کشور در داخل اورهال شده است و رتبه ای فراتر از این موضوع وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی جمهوری اسلامی ایران به چنین توانمندی دست یافته است که تمامی هواپیماهای خود را اورهال کند، قطعا قابلیت انجام هر درخواستی از سوی کشورهای دوست و همسایه دراین زمینه را نیز دارد.

امیر نصیر زاده در ادامه بر این نکته نیز تاکید کرد که تحریم های بیش از سه دهه گذشته غرب نتوانسته است تاثیری بر پیشرفت های روز افزون صنعت هوایی جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    چند سال پیش نیروی هوایی از پاکستان و برخی کشورهای دیگر سفارش اورهال می گرفت. اکنون نمی دانم وضعیت چگونه است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس